Half werk (hormonen / ontharing)

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Je kan je niet zomaar laten castreren.
De voorwaarden zijn hetzelfde als die voor een srs, kun je net zo goed het hele zwikie gelijk laten doen..... tenzij je TG bent natuurlijk
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi,

Ik snap het niet, als iemand om wat voor reden dan ook besluit zich te laten castreren is het toch het besluit van die persoon zelf??
Of is iemand ook niet meer baas over zijn/haar lichaam??

Waarom moet er altijd aan voorwaarden worden voldaan??

Castratie heeft wel meer voordelen... het gaat haaruitval tegen.
Vrouwelijke hormonen ook zullen jullie zeggen... dat klopt.

Ja ik las weer een interview met een arts in aktueel nr 19 :D :D

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Misschien zijn er regels om jezelf te beschermen voor als je overhaaste beslissingen neemt..... :-?

Een tijdje geleden had ik mijn chirurg gemaild om te vragen over castratie, die zei dat hij het deed, moest dan wel dezelfde papieren meenem als die van een srs, maw dezelfde voorwaarden......
Verder is het een probleem als je na castratie toch besluit om een srs te laten doen, de huid is dan te ver geslonken zodat het voor de chirurg moeilijker wordt om er wat moois van te maken.

Dus castratie heeft ook nadelen, het enige voordeel wat ik er in zie is dat je geen androcur meer hoeft in te nemen. Haargroei en meer van dat soort dingen zal hetzelfde effect hebben als met medicijnen....
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Amanda,

Androcur is in feite een chemische castratie, het lichaam blijft ook met androcur testosteron aan maken al is het niet zo veel als een "normale" man.
Ik zou persoonlijk voor hakkie takkie weg is zakkie gaan :-? tenminste zo denk ik er nu over... ik wil toch geen kinderen en vriendin heb ik niet.

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

voor de duidelijkheid, bij castratie worden alleen de zaadballen verwijderd

Joy
Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Nataschja schreef:Ik zou persoonlijk voor hakkie takkie weg is zakkie gaan tenminste zo denk ik er nu over... ik wil toch geen kinderen en vriendin heb ik niet.
Dat lijkt me niet echt een reden om je te laten castreren, ben je naar mijn mening verkeerd bezig.......
Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Als je trouwens gecastreed bent moet je iedergeval aan de hormonen anders krijg je botontkalking zoals veel oudere transen nu hebben.....
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Ai, das minder leuk ( die botontkalking)

Joy ik weet wat castratie inhoud, maar toch bedankt.

Sorry, ik heb een k*tdienst achter de rug

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hallo lieve dames,

Ik ben blij dat ik dit heb zitten lezen want ik heb juist allerlei info binnen gekregen van ontharing en dat is niet misselijk als ik die prijzen zie.
En ik heb dus beslist me maar 2x per dag te blijven scheren voorlopig totdat ik bij het VU het groene licht zou krijgen maar das nog verschrikkelijk ver weg.
Lijkt me dus dat ik beter met een dergelijke behandeling kan gaan beginnen als ik eenmaal aan de androcur zou gaan.
Sowieso wilde ik beginnen met me borstkas aangezien die grassprieten daar me echt storen en scheren of epileren daar alleen maar ellende geeft.
(Ik scheer het wel hoor als ik net als vandaag een truitje met een V hals draag want vind dat geen potje.)
Tja castratie lijkt me helemaal geen optie.
Denk dat Nataschja denkt aan de Hijras gemeenschap in India die zo rond een hun 16e het hele zaakje eruit laten slopen.
Met een staaf met hete olie wordt er dan een gat gemaakt en door de hete olie wordt de huid zo misvormd dat het als je een krat bier op zou hebben enigzins op een vagina zou kunnen lijken.
Je ziet bij de oudere leden van deze gemeenschap die deze uitermate pijnlijke ingreep hebben gedaan dat ze gewoon met een snor rondlopen.
Maar vond het echt heel boeiend te lezen en het zal me in elk geval doen besluiten nieuwe mesjes voor mijn philischaaf te kopen.
Liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa Hart schreef: Lijkt me dus dat ik beter met een dergelijke behandeling kan gaan beginnen als ik eenmaal aan de androcur zou gaan.
Met androcur zal de ontharingbehandelingsbehandeling effectiever zijn dan zonder.
Lisa Hart schreef: Sowieso wilde ik beginnen met me borstkas aangezien die grassprieten daar me echt storen en scheren of epileren daar alleen maar ellende geeft.
Eerst je gezicht, heb je dan nog tijd over dan de rest. In de tussentijd verricht androcur wonderen, ik zeg niet dat alles verdwijnt, maar borsthaar is echt wel allergisch voor androcur.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa Hart schreef:Sowieso wilde ik beginnen met me borstkas aangezien die grassprieten daar me echt storen en scheren of epileren daar alleen maar ellende geeft.
Bedoel je dat daar scheren meer ellende geeft dan armen en benen? Kun je daar iets meer over vertellen?

Groetjes,

Annegreet
[die nog nooit verder gekomen is dan armen en benen maar het wel eens zou willen proberen]
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Bedoel je dat daar scheren meer ellende geeft dan armen en benen? Kun je daar iets meer over vertellen?
Hoi Annegreet,
Ik las even mee en wou ook een antwoord geven.
Misschien heb je er wat aan.

Voor ieder is het natuurlijk anders, jou huid type en haartype is niet het zelfde als van iemand anders.
Ieders huid/haar reageer anders.
Misschien gaat het scheren van borstharen bij jou wel goed.
Bij mij gaf het heel veel iritatie, pukkeltjes en problemen.
Het ging ook nog eens heel erg jeuken.
En daar ben je dan helemaal niet blij mee.
Ik heb het ook met harsen geprobeerd en ik moet je zeggen dat het heel erg pijnlijk is.
De eerste twee weken heb je een hele mooi borst maar als de haartjes dan op gaan komen heb je een probleem.
Weer die vervellende iritatie pukkeltjes en ook nog eens dat haartjes onder je huid kunnen gaan groeien.
Allemaal niet leuk dus.
Ik heb het nu met een epileer app. gedaan (3 weken geleden) en ben er nog steeds tevreden over.
Ik moet je er wel bij zeggen dat ik sinds kort hormonen gebruik (4mnd.).
En het verhaal ervoor zonder hormoon gebruik was.

Als je van je borstharen af wil probeer het eerst op een kein stukje uit en kijk hoe het daar reageer.

Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Borstharen scheren heeft me nooit problemen gegeven, behalve dan dat je met scheren stoppels kweekt, afrader dus. Harsen heeft als grootste nadeel dat je de haartjes een tijdje moeet laten staan, overdreven pijnlijk is het niet. Ik haal nu 1x per maand ofzo de epilady erover, dan is het een dag knal rood. :( Met androcur was dat helemaal niet nodig, nu met cyproteron acetaat wel weer. :evil:
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie