Afscheid

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Afscheid

Bericht door klazien-sark »

De memorabele uitspraak ‘Er is een tiet van komen, er is een tiet van goan’ wordt toegeschreven aan Joseph Luns als ik me niet vergis. Voor Klazien is het moment van gaan in ieder geval nu gekomen. Met de 100 berichtjes die ik heb geschreven ben ik inderdaad in de top vijftig van het forum beland. Een prestatie om trots op te zijn … (???)
Ik ben eigenlijk in maart begonnen met schrijven (behoudens twee korte berichtjes in december 2003), dus vijf maanden had ik het genoegen om het wel en wee van het forum te volgen en een bijdrage te leveren. Voor de gastvrijheid wil ik de verantwoordelijken bedanken. Ook wil ik degenen die zo vriendelijk waren om op het forum met me in discussie te gaan danken.
Behalve op het forum heb ik ook een tijd op de chat meegedraaid. Daar heb ik wat dubbele gevoelens over. Ik geloof wel dat je dat soort dingen altijd maar een beperkte tijd moet doen, anders vergeet je nog dat er een ander leven is. Een leven met boeken, muziek, kunst, toneel, reizen, vrolijkheid en ga zo maar door.

Mijn berichten waren niet geschreven en bedoeld om vrienden of vriendinnen te maken, wat dat betreft zal Klazien uit Sark snel vergeten zijn. En om heel eerlijk te zijn, dat is ook wel een beetje een geruststellende gedachte.

Ik heb nog een tijdje overwogen om bij gelegenheid van mijn afscheid wat opbouwende gedachten na te laten over de site, het forum en de chat. Ik heb besloten om dat toch maar niet te doen, want het leidt alleen maar tot nieuwe vragen of discussie, die ik niet zal kunnen of willen beantwoorden.
Ik had ook nog overwogen om hier de tekst van Mijn Testament van Boudewijn de Groot neer te zetten, omdat dat op een prachtige wijze de zieleroerselen van een dwarse geest weergeeft die afscheid neemt. Maar dat is weer veel te dramatisch.

In plaats daarvan een andere tekst, die misschien nog toepasselijker is, behalve dan het ‘sunny day’ want met de beroerde weersomstandigheden die we in deze dagen meemaken is een weerzien op een ‘rainy day’ waarschijnlijker in ons pokkenlandje.

We'll meet again, don't know where, don't know when
But I'm sure we'll meet again some sunny day
Keep smiling through, just the way you used to do
Till the blue skies chase the dark clouds far away


Het ga jullie goed!
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
WilmaB
dagelijks aanwezig
Berichten: 160
Lid geworden op: ma feb 02, 2004 23:33
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Het ga je goed Klazien,
Ik vind het alleen een beetje jammer dat we nu nooit zullen weten wie Klazien nu werkelijk was.
En dat lag denk ik ook wel een beetje in je bedoeling! :wink:
maarja, wie weet in de toekomst nog eens weer hier of misschien elders op het w.w.w.

Groetjes,
Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Bedankt voor je aanwezigheid, ik heb ervan genoten. Vaarwel, Klazien, dat het leven je mag brengen wat je ervan verwacht en wie weet tot ziens.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Een artiest moet stoppen op zijn hoogtepunt net zoals Tina Turner of Elvis. (helaas die op een wat vervelende wijze maar toch)
Dan worden het levende legendes. Ben strontnieuwsgierig wie je bent Klazien maar het heeft eigenlijk wel iets dit afscheid. Vond het ook wel leuk je hier meegemaakt te hebben en inderdaad misschien tot ooit weer ziens. Bedankt voor je bijdragen hier.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Maarreh hoe komen we nu de rest van de vakantie door? Kan je niet nog vijftig berichtjes doen?
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Maarreh hoe komen we nu de rest van de vakantie door? Kan je niet nog vijftig berichtjes doen?
Somewhen, somewhere, somebody will step up to you and say: "Smile I am going to post another 50 messages!"

:wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Re: Afscheid

Bericht door Joanna_ »

klazien-sark schreef: wat dat betreft zal Klazien uit Sark snel vergeten zijn.
Klazien wie????

Is het moeilijk te aanvaarden
Dat ik geen verklaring zoek
In elk stuk met mooie scenes
Valt het doek


(Adele Bloemendaal; Adieu, Vaarwel)
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Klazien,

Bedankt voor je bijdrages zowel op het forum, prikbord en de chat. Hoop je ooit nog is terug te zien.

Succes.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Maarreh hoe komen we nu de rest van de vakantie door? Kan je niet nog vijftig berichtjes doen?
Gezien deze link: http://www.travestie.org/html/forum/vie ... ght=#26142 zal dit, als ze het doet, vermoedelijk onder een andere gebruikersnaam zijn :P

Groetjes,

Annegreet
Plaats reactie