Nederlandse mannen allergisch voor roze

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Artikel in het nieuws:

BODEGRAVEN - "Flikker op met je roze", "wat een homokleur" en "ik ben geen wijf". Zomaar wat reacties van mannen op de vraag wat ze van de kleur roze vinden. Hoewel roze in de top drie van modekleuren staat deze zomer, huivert de Nederlandse man op zijn zachtst gezegd bij het idee een kledingstuk in deze kleur te dragen.

Uit donderdag gepubliceerd onderzoek door onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van Robijn blijkt overigens dat een op de tien heren roze stiekem wel mooi vindt, maar het niet durft te dragen. Bijna de helft van de mannen weet zeker dat roze hun absoluut niet staat.

Blauw is favoriet in Nederland. Deze kleur dragen mensen zowel naar het werk als in hun vrije tijd en geeft de ondervraagden net als zwart een zelfverzekerd gevoel. Bovendien vinden ze deze kleuren gemakkelijk te combineren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld groen of bruin.

Geel en rood maakt Nederlanders vrolijk en wit geeft hen een zomers gevoel. De jonge generatie (18 tot 24 jaar) draagt meer wit dan ouderen, 46 procent tegenover 29 procent van de in totaal 535 ondervraagden.
Vooral de laatste paragraaf vind ik erg interessant:
De kleur van kleding die iemand draagt, zegt volgens het onderzoek iets over hoe iemand zich voelt. Tweederde van de ondervraagden denkt dat mensen die felle kleuren dragen extravert zijn. De helft is van mening dat dragers van opvallende kleuren vrolijke en gezellige mensen zijn. Kleurrijke kleding geeft een jeugdige uitstraling volgens 60 procent van de Nederlanders.
Ik draag graag felle kleuren, niet vaak iets zwarts bijvoorbeeld. Ik ben redelijk extravert en inderdaad meestal vrolijk... :D

Wat voor kleuren draag jij vooral?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Chantal,

Ik heb het vandaag ook gezien en dacht bij mezelf "ook toevallig".

Ik had vandaag een fel geel shirtje aan, en daarvoor een fel rode.
Draag meestal toch wel kleurige kleding (in tegenstelling tot vroeger, toen het vooral onopvallend moest zijn).

En al ben ik nog niet zo extravert en vrolijk, toch een stuk meer dan vroeger. Er is duidelijk een stijgende lijn.
Cyn.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Nederlandse mannen allergisch voor roze

Bericht door petra_ »

ChantalC schreef: Wat voor kleuren draag jij vooral?
Zwart, vaak gecombineerd met iets zwarts. Paars is ook een leuke kleur enneh blauwe spijkerbroeken heb ik ook. Die liggen vooral vaak gewoon in de kast. 8)
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hmmz alvorens ik over mijn kleurgedrag vertel wil ik nog even opmerken dat die mannen die stiekem roze toch mooi vinden maar het niet durven dragen vast en zeker dezelfde mannen zijn die me in de kroeg proberen te versieren maar me overdag in de stad geen gedag durven zeggen hahaha...

En dan mijn kleurtjes. Vroeger droeg ik alleen maar grijs zwart en wit met af en toe wat blauws of roods ertussen door. Ook droeg ik veel effen kleding zonder patroontjes of dessins. Tegenwoordig draag ik alle kleuren die ik maar wil met alle patroontjes die ik wil. Toch heb ik wat favorietjes. Lichtblauw en turkoise staan met het mooist vanwege mijn helderblauwe ogen die dan heel erg tot zijn recht komen. Paars roze en lilah vind ik gewoon erg mooi en als ik iets in die kleur vind draag ik het graag. Verder vind ik de hard oranje, groene en blauwe tinten die momenteel in zijn ook erg fijn.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Hmmz alvorens ik over mijn kleurgedrag vertel wil ik nog even opmerken dat die mannen die stiekem roze toch mooi vinden maar het niet durven dragen vast en zeker dezelfde mannen zijn die me in de kroeg proberen te versieren maar me overdag in de stad geen gedag durven zeggen hahaha....
Ik kan alleen zeggen dat ik bijzonder onzeker ben w.b.t. het versieren, zelfs in het onwaarschijnlijke geval als ik één van jullie zie. En roze? ik heb niets roze, zelfs geen roze laarsjes. Ik ben qua kleren en laarzen eigenlijk erg behoudend. Een rood shirt is voor mij al uitbundig.
liefs, Josette
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

mmmm ik heb als man zijnde vroeger ook gewoon vrolijke kleuren gedragen en nu nog. Er is niet zoveel veranderd.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Naar aanleiding van gisteren heb ik vandaag heel bewust een dames t-shirt aangetrokken.
Jawel, ROZE.

Geen enkele reactie op gekregen helaas.
Laatst gewijzigd door Cynthia op vr jul 30, 2004 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyn.
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Bericht door Miss Laura »

Hoi,

Voor mij ook geen probleem, ik heb t-shirts in zuurstok-roze en appelgroen. Ook heb ik een t-shirt met mouwtjes die je met een lint kunt opknopen en bijna alle kleuren van de regenboog. Gisteren nog aangehad tezamen met een witte linnenbroek en witte sandalen. Een mislukt dagje uit naar het VU.
Het liefst draag ik felgekleurd, vooral de tinten die momenteel in de mode zijn. In het najaar worden de tinten weer wat voller van kleur, maar wel fel. (ik heb al een mooi stelletje gezien bij Miss Etam, moet ivm mijn lengte).

Om terug te komen op roze, toen ik mijn salon inrichtte werd mij door diverse klanten ook op gewezen, doe het niet in roze, dan krijg je geen man als klant binnen. Omdat ik ook sportmasseusse ben behandeling ook mannen. Toen maar besloten om met aard-tinten te werken. Geen klachten van de mannen.

(Mannen hebben bijna dezelfde waarnemingen als een stier. Alleen een stier begin te stuiven bij rood.)

Groetjes,
Laura.

(die zich op dit moment verveeld omdat het komkommertijd is en nog moet wachten op 5 uur.)
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi,

Ik zal NOOIT en dan ook ECHT nooit iets roze aan trekken.
Paars of donkerrood als Blouse gaan. Maar roze..... NEEEEEEEEEE!

Mijn favoriete kleur qua kleding is blauw of zwart of groen of iets gecombineerd met zwart en groen. Zwart/ donkerrood dat staat leuk, al zeg ik het zelf.... en ik volg geen mode trends. :D :D :D
Ik wil nog een nieuwe groene broek met een knalgele blouse :D
hehe geel staat ook mooi bij zwart.

Maar over het algemeen blauw gecombineerd met meer blauw 8)

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Nogmaals Hoi

Miss Laura schreef: (Mannen hebben bijna dezelfde waarnemingen als een stier. Alleen een stier begin te stuiven bij rood.)

Ik weet voor 95% zeker dat als ik in een rode overall langs een weiland zou lopen waar een stier in staat dat er niks gebeurd!!! zelfs als ik in het weiland zou lopen niet!!! al doe ik dat maar niet, tenminste niet bij een stier :D

Het ligt niet aan de kleur rood waar de stier wild van word, maar aan de bewegingen die gemaakt worden ( Ik neem aan dat je op de lappen van de stierenvechters doelt) Als de lap geel of blauw zou zijn dan geeft het hetzelfde effect als een rode lap. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij nemen koeien geen kleuren waar.
Verbeter me als ik het mis heb!

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Miss Laura
dagelijks aanwezig

Bericht door Miss Laura »

Hoi Nataschja,

Niet zo letterlijk nemen. Er zijn ook wel mannen die niets tegen roze hebben.

Groetjes,
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Miss Laura schreef:(Mannen hebben bijna dezelfde waarnemingen als een stier. Alleen een stier begin te stuiven bij rood.)
:P :P

Die opmerking is erg goed. Schot in de roos :) :D :P
liefs, Josette
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Josette schreef:
Miss Laura schreef:(Mannen hebben bijna dezelfde waarnemingen als een stier. Alleen een stier begin te stuiven bij rood.)

Stieren zijn toch echt kleurenblind.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Violet Skye schreef:
Josette schreef:

Stieren zijn toch echt kleurenblind.
Mannen zijn ook blind, op 2 "punten" niet... :-?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

ChantalC schreef:
Mannen zijn ook blind, op 2 "punten" niet... :-?
Kleurenblind zijn komt veel vaker voor bij mannen dan bij vrouwen, dus wat dat betreft klopt het weer wel.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Plaats reactie