Auto...

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hi,

Mijn auto is een Toyota Yaris kleur blauw Pittig genoeg om lekker mee te komen in het verkeer, maar toch zuinig. Mijn andere vervoermiddel is een ATB die ik de laatste tijd ook weer mishandel.

(krijg ik ook wat lichaamsbeweging nu ik vakantie heb :D )

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Missy
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: do jun 26, 2003 10:14
Locatie: Belgie

Bericht door Missy »

Cynthia,Ik rijd zelf ook met een Mazda 323f van 1992 er staat 200000km op de teller en ik hou er evenveel van als van mijn vrouwtje(alleen zeg ik haar dat niet).Ik heb hem toen gekocht omdat hij er zo schattig sportief uitzag met die klaplampen.Nu ben ik al aan mijn 2e F bezig maar wel nog steeds met mijn 1e motor erin en compleet gerestaureerd.Voorlopig wil ik niets anders.
Maar ik zou je toch even willen zeggen dat het F model enkel het model is met de inklapbare koplampen(5-deurs) en dan had je nog de sedan versie(4-deurs) en de drie deurs waar jij mee reed.Zeg nooit tegen een F freak dat een 3-deurs ook een F is he...GRAPJE :D
Cindy,Voor jou heb ik goed nieuws,je bent niet de enige motorijd(st)er hier,ik rijd ook met de motor,een Honda Cbr 600F.Maar niet zolang meer want ik ga een andere aanschaffen die minder hard gaat.Het is niet meer te doen om eens de gashendel open te draaien met die superboetes hier.
Mijn favoriete motor is een Harley-davidson sportster 1200 maar dan wel helemaal verbouwd.Misschien in de nabije toekomst...wie weet.
Mijn droomwagen is een Mazda MX 5.Maar dat zal wel altijd een droom blijven hoor.

Groetjes,
Missy XXXXXX
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Nou Missy, dat is niet helemaal waar.
Ik mocht mij 323F uitzoeken halverwege 1995 geloof ik. En toen was net dat ronde model gekomen, met die vaste lampen.
Maar wel degelijk 323F, en sportief (ik had hem zelfs laten verlagen met een stuggere vering; dat kon nog net met mijn leasebedrag). En natuurlijk een elektrisch open dakje erin, en een spoiler op de 5e deur!

Helaas, na 2,5 jaar zat ik al aan mijn maximaal aantal kilometers en moest ie eruit; had toen net een kind, dus moest er een gezinsauto komen voor kinderwagen e.d., vandaar de mondeo station. Op zich een probleemloze auto (zit alweer over de 210.000 km nu), rijdt lekker, maar is oersaai.
En veel te groot voor mij alleen.
Cyn.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Cynthia schreef:Nou Missy, dat is niet helemaal waar.
Ik mocht mij 323F uitzoeken halverwege 1995 geloof ik. En toen was net dat ronde model gekomen, met die vaste lampen.
Maar wel degelijk 323F, en sportief (ik had hem zelfs laten verlagen met een stuggere vering; dat kon nog net met mijn leasebedrag). En natuurlijk een elektrisch open dakje erin, en een spoiler op de 5e deur!

Helaas, na 2,5 jaar zat ik al aan mijn maximaal aantal kilometers en moest ie eruit; had toen net een kind, dus moest er een gezinsauto komen voor kinderwagen e.d., vandaar de mondeo station. Op zich een probleemloze auto (zit alweer over de 210.000 km nu), rijdt lekker, maar is oersaai.
En veel te groot voor mij alleen.
met alle respect voor een mazda. maar ik zie niet hoe een mazda 323 sportief kan zijn. zelfs de 6 cylinder is langzaam. om maar een vergelijking te trekken met een auto die ik redelijk ken en die echt niet zo sportief is. de mazda (6 cyl) doet de 0-100 sprint in 9.4 en de lease auto van pa doet dat in 9.9. de mazda heeft 2 cylinders meer. 100 cc meer moter inhoud, is 160 kilo lichter en is slechts een halve sec sneller dan een dieseltje? naar mijn mening is een mazdaeen grote eenheids worst. een compromi tussen iets sportiefs, kleins, zuinigs en een soort gezins auto achtig iets. mja das maar mijn mening.....
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Leonie schreef:met alle respect voor een mazda. maar ik zie niet hoe een mazda 323 sportief kan zijn.
Ofschoon sommige buschauffeurs wel eens een sportief sprongetje over een rotonde willen proberen: vergeleken met mijn bus is iedere auto toch sportiever :lol:

Groetjes,

Annegreet
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Annegreet schreef:
Leonie schreef:met alle respect voor een mazda. maar ik zie niet hoe een mazda 323 sportief kan zijn.
Ofschoon sommige buschauffeurs wel eens een sportief sprongetje over een rotonde willen proberen: vergeleken met mijn bus is iedere auto toch sportiever :lol:

Groetjes,

Annegreet
en bus is ook niet bedoeld om sportief te zijn toch? dan is het ook niet zo erg. het ding doet waar het voor bedoeld is. goedkoop veel mensen vervoeren......
Gebruikersavatar
Missy
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: do jun 26, 2003 10:14
Locatie: Belgie

Bericht door Missy »

Dan had je inderdaad het F(ive)model na die van mij en dus moet ik je gelijk geven Cynthia :wink: Mijn model is maar tot 1994 gebouwd en dan kwam de jouwe(hoe kon ik dat vergeten)
Dat was best ook wel een gaaf karretje he:)
Leonietje,het gaat er ons niet om om alles er uit te halen wat er inzit(bij mij toch niet)het gaat om het gevoel dat je hebt als je met een F rijdt.Het was een prima vervanger voor de mensen die zich geen Porsche met klaplichten konden veroorloven maar toch een karretje met klaplichten wilden.Neen ff ernstig,met mazda rijden daar ben je voor of tegen en ik heb laatst met een mazda 3 gereden en ik had hetzelfde gevoel dan nu met mijn 12jarige.Er zijn mensen die bij duitse wagens zweren en met niets anders willen rijden ook he...ieder zijn smaak anders zouden we allemaal met dezelfde auto rijden en dan zou het maar een saaie boel worden,en vind dan je auto maar eens terug op de parking van de supermarkt :P
En trouwens als ik de kick van het accelereren wil voelen kruip ik niet in mijn Fje maar op mijn motor. :D
Nu ik het nog kan want als volgend jaar mijn andere motor misschien komt is het afgelopen met optrekken en bochtenwerk.

Liefs,
Missy XXXXX

PS:Hebben jullie hier in Belgie al eens met de bus meegereden??Sportiever kan soms niet.Veiligheidsriem is aan te raden :wink: :P
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Missy schreef:Dan had je inderdaad het F(ive)model na die van mij en dus moet ik je gelijk geven Cynthia :wink: Mijn model is maar tot 1994 gebouwd en dan kwam de jouwe(hoe kon ik dat vergeten)
Dat was best ook wel een gaaf karretje he:)
Leonietje,het gaat er ons niet om om alles er uit te halen wat er inzit(bij mij toch niet)het gaat om het gevoel dat je hebt als je met een F rijdt.Het was een prima vervanger voor de mensen die zich geen Porsche met klaplichten konden veroorloven maar toch een karretje met klaplichten wilden.Neen ff ernstig,met mazda rijden daar ben je voor of tegen en ik heb laatst met een mazda 3 gereden en ik had hetzelfde gevoel dan nu met mijn 12jarige.Er zijn mensen die bij duitse wagens zweren en met niets anders willen rijden ook he...ieder zijn smaak anders zouden we allemaal met dezelfde auto rijden en dan zou het maar een saaie boel worden,en vind dan je auto maar eens terug op de parking van de supermarkt :P
En trouwens als ik de kick van het accelereren wil voelen kruip ik niet in mijn Fje maar op mijn motor. :D
Nu ik het nog kan want als volgend jaar mijn andere motor misschien komt is het afgelopen met optrekken en bochtenwerk.

Liefs,
Missy XXXXX

PS:Hebben jullie hier in Belgie al eens met de bus meegereden??Sportiever kan soms niet.Veiligheidsriem is aan te raden :wink: :P
het verschil tussen een porche en een mazda is dat een porche met maar 1 doel gebouwd word...en dat is hard gaan. en op de tweede plaats (als dat toevallig zou uit komt) ook nog style vol.

maar met een mazda 323 of elke andere auto van dat type. ze willen een soort van alles in 1 auto maken van de 323. een sport wagen. maar toch praktisch, zuinig en snel mooi design en praktich. op ieder vlak scoort zo'n auto in mijn optiek niet echt geweldig en als je dat bij mekaar optel krijg je een echt niet auto.

maar goed das maar mijn mening....;)
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

leonie

Smaken verschillen inderdaad, en ik ben het met je eens dat je een Mazda niet mag vergelijken met een porsche.
Nou was een vriend van mij ooit gek van Porsche, dus toen hij het dacht te kunnen betalen heeft hij een proefrit gemaakt. En...... hij vond hem te klein. Hij heeft toen een Triumph TR7 Cabrio gekocht. Ook leuk.

Ik moet het van een kleiner inkomen doen, maar die Mazda was echt mijn auto. Als ze dat type nog steeds zouden maken, zou ik misschien wel een nieuwe auto kopen (waar ik dus eigenlijk geen geld voor heb).
Dat moet toch wel wat zeggen.
Cyn.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tja, ik hobbel zelf rond in een goed geconserveerd rood golfje uit '92, niks mis mee maar als ik een winnend lot zou krijgen dan wordt het wel een s4 avant ben ik bang. Overigens rijdt de normale a4 avant ook wel erg prettig, was ik achter gekomen toen ik mezelf een weekendje ermee kietelde door er eentje te huren :D
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

LAMBORGHINI!!!YES!!Met topsnelheden van over de 300km/h!!Probeer die maar eens dan te registreren met zo'n :evil: flitspaal!!
....Yeah!Speedy Selenaaaaaaaaaaaa!!!!...........eh...maar ja :roll:
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gast

Bericht door Gast »

Grinnik,

Ik geef eigenlijk helemaal niets om auto's, zeker niet als statussymbool. Bij mijn huidige auto had ik zelfs al het oriënteerwerk aan iemand anders 'uitbesteed' met als enige criterium dat ik veel laadruimte nodig had (nog steeds tnx daarvoor) ;-). Nu rijd ik in een Peugeot Partner: kan ik tenminste al mijn spullen in kwijt.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Ik rij zooo :)
Afbeelding
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Geweldige fiets meid hihihi flitsend sportief en toch supervrouwelijk. Vooral dat mandje voorop doet het hem :D
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Anouk,

Dat heb je snel geregeld.
Eerder op de middag zag ik nog een ouwe opoefiets. Ook super vrouwelijk hihi!
Cyn.
Plaats reactie