armbandjes en ringetjes

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
isabel
dagelijks aanwezig

armbandjes en ringetjes

Bericht door isabel »

Vraagje :D.

Waarschijnlijk zijn er hier meer meiden die dit tegenkomen: ik heb voor een meisje tamelijk dikke polsen, brede handpalmen en dikke vingers. Gezien mijn geboren geslacht van jongen juist weer dun, maar daar koop je ook nikz voor hè...

Dameshorloges passen eigenlijk altijd prima en die verhouding klopt ook beter bij mijn lichaamsmaten. Armbandjes zijn vaak net ietsje te kort om echt goed te passen, maar oudere dames hebben het zelfde probleem, dus daar valt aan te komen. De juwelier hier had altijd wel een leuke oplossing (misschien een tip?): die maakt enkelbandjes korter als armbandje (en er is geen juwelier in het hele land die in enkelbandjes zoveel keuze heeft als zij hier :lol:).

Maar nu het probleempje: ringetjes.... vaak allemaal te klein (òf passend maar helemaal niet leuk....)

Iemand ideeën waar een juwelier zit die echt veel keuze heeft met iets grotere ringetjes? (en niet te grof of herenvarianten hè)

-x-
Isabel
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Soms kan je ook verstelbare ringetjes krijgen. De achterkant kan je als het ware uitrekken... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
WilmaB
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Elke juwelier zal met alle plezier je ring vergroten, zodat ie wel past.
Mits ie natuurlijk van een of ander edelmetaal is. :wink:

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Gelukkig heb ik vrij dunne polsen zodat een armbandje van 19 cm prima past,
aan ringen heb ik me nog niet durven wagen.
Moet eerst achter de goede maat zien te komen.

Maar een kettinkje en een armbandje doe ik tegenwoordig niet meer af als ik
naar de winkel ga ofzo.
Vanavond ga ik eten bij m'n ouders, ben benieuwd wat ze er van vinden :)

groetjes,
Willeke
ella
is nieuw hier

Bericht door ella »

Ik woon in het midden van het land en weet daar wel een paar juweliers maar daar heb je dus niets aan. In het ergste geval zul je de ringen op maat moeten laten maken door een meer ambachtelijke juwelier.

Groeten Ella
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Volgens mij kun je bij elke juwelier ringen uitzoeken, en op de maat die je zelf nodig hebt. Mochten ze die niet in voorraad hebben, dan laten ze die gewoon komen. Niks mis mee toch?
Cyn.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Willeke schreef:aan ringen heb ik me nog niet durven wagen.
Moet eerst achter de goede maat zien te komen.
Tipje: bij de meeste V&D's hebben ze een display voor de juwelenbalie staan waar een stuk of 50 ringen in diverse maten met een kettinkje aan vast zitten. Klaar om uit te proberen. Weet je meteen je maat :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Bericht door Vivian Michelle »

Hai Meiden,

Misschien een tip;

Heb je korte cq. dikke vingers, neem dan geen bedekkende ringen, maar neem dun. Dan vallen die korte/dikke "worstjes" minder op. Hetzelfde geldt voor armbandjes; om een stevige pols geen brede bedekkende armbandjes, maar hele sierlijke dunnetjes. Het liefst ook nog zodanig dat ze bewegingsvrijheid hebben over je onderarm.
Zijn er geen armbandjes in jouw maat, neem dan een dunne halsketting en laat die verstellen (had volgens mij al iemand geschreven, maar is zeker een goede oplossing).

Misschien een andere tip;

Heb je een korte cq. "dikke" nek, draag dan niet van die zwaar opvallende colliers of brede halsbanden (tenzij je in de SM-wereld thuishoort), die versterken alleen maar datgene wat je eigenlijk probeert te camoufleren. Ander truukje is het dragen van lange dunne oorringen/-bellen/-slierten, dit trekt ook de aandacht van de "dikke", korte nek af.

Iets wat altijd opgaat; zorg dat je sierraden in balans zijn. Als je mooie zilveren creolen draagt, draag dan OF geen kettingkje, of een hele dunne zilveren met eventueel een fonkelend klein steentje die bijna in je decollete valt, maar niet onder je bovenkleding verdwijnt. En zorg dat de ringetjes/armbandjes in de zelfde stijl zijn. Staat chiquer.

Let ook op dat eventuele gespen/bevestigingsringen van je hand/schoudertas(je) in de juiste kleur zijn van je sierraden.

Een goede kleurbalans neemt de aandacht weg van datgene wat jou er minder vrouwelijk doet uitzien!

Succes!

Vivian Michelle :wink:
Live your life, be FREE!!!
Plaats reactie