Been haar, Jakkes

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Anna_Angel
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jun 11, 2004 23:11
Locatie: Emmen

Been haar, Jakkes

Bericht door Anna_Angel »

hai dames,

ik ben nog niet zow heel lang bezig met van alles en nog wat over tv zijn, maar nu zit ik met 1 redelijk groot probleem. Ik heb behoorlijk veel beenhaar. Hoe kom ik hier het beste af en beter nog hoe blijf ik ervanaf?
Ik heb wel van venus(kan dat kloppen) een creme gezien die je even moet laten intrekken en dan kan je zonder mesjes scheren maar hoe goed werkt dit? en is het ook te gebruiken met veel haar zoals mannen meestal hebben?

hoop snel wat van jullie te horen

doeidoei anna
Anna is an Angel
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Anna,

Dat is een strijd!
Ik scheer vaak, maar dan komt het snel terug.

Anderen gebruiken cremes, of harsen Er zijn vele manieren, met voor- en nadelen. Gewoon een paar proberen zou ik zeggen, en kijken wat je het beste bevalt.
Cyn.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

beenhaar

Bericht door Mara »

Nou, ik had voor de moontjes ook erge problemen ermee, elke week zo'n 3uur of meer geepileerd, maar je ziet ze weer groeien, had het gevoel dat ze dan ook erger groeiden wat eigenlijk niet zo zal zijn, heb ik gelezen, maar sinds 4jaar is het grote euvel voorbij, nu maar uns in de maand of 6weken maar un kleine half uur de satinelle van philips en ik heb zalig zachte gladde benen zonder begroei, wat er nu groeit is meer zo'n beetje donshaar, wat verder niet opvalt of stoort............
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Mantra:

Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3, Mach 3...

:wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Re: beenhaar

Bericht door capt haok »

Mara W. schreef: maar sinds 4jaar is het grote euvel voorbij, nu maar uns in de maand of 6weken maar un kleine half uur de satinelle van philips en ik heb zalig zachte gladde benen zonder begroei, wat er nu groeit is meer zo'n beetje donshaar, wat verder niet opvalt of stoort............
Tjee, en komt dit alleen door hormonen?
Hoe lang slik je al hormonen, 4 jaar?

Anouk
x
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

die *** haartjes

Bericht door Mara »

Hoi, Anouk, Ja hoor, ik zit al sinds 4,5jaar aan de moontjes, erdoor is mijn lichaamshaar erg terug gegaan, ik moet het nog wel in de gaten houden, maar daar heb ik nu zeker maar een tiende van het werk voor nodig, dan voor de hormonen, ik ben er toen ook echt gek van die *** haartjes geworden, ik bleef maar bezig, is nu echt niet meer zo, ik blij........
Maar nu die *** baard nog, begin er over 2weken, ben mooi uit de zon gebleven om niet te bruin te worden, kan me helaas de laser niet permeteren maar hoop op resultaat met de flitslamp!
Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Zijn voornamelijk de antiandrogenen die het terugdringen van de haargroei veroorzaken. Na mijn SRS ben ik daarmee gestopt en toen kreeg ik wel weer een beetje meer haar maar niet echt noemenswaardig. Kan het ook af met één maal in de drie weken de Braun Silképil eroverheen te halen.
Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

Bericht door isabel »

- Als je je scheert vallen de doorgroeiende dikkere, donkere stoppeltjes die daarna naar buiten komen erg op? :(

- Met epileren/harsen vallen nieuw groeiende haartjes minder op :D (donzig begin), maar het risico dat je ingegroeide haartjes krijgt is groter :-? ?


Hoe denken jullie hierover? :)


-x-
Isabel
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

scheren of epileren

Bericht door Mara »

ik heb er weinig last van ingegroeide haren, vroeger wel nog maar nu niet meer en ik ben aan epileren...................
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
simonevan_vliet
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 21:01

scheren

Bericht door simonevan_vliet »

Er is al veel gezegd over het scheren van benen. Ik doe dat ook maar heb regelmatig last van tijdelijk puistjes en jeuk. Kan iemand mij vertellen wat ik daar tegen kan doen?

liefs

Simone
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

isabel schreef:- Als je je scheert vallen de doorgroeiende dikkere, donkere stoppeltjes die daarna naar buiten komen erg op? :(
Haartjes worden niet dikker door scheren. Ze lijken dikker om dat het topje normaal pluizig is en na het scheren recht is. Scheermesjes scheren namelijk erg recht af... :wink:

Dat haren dikker worden door scheren is een fabeltje.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Joanne schreef:Zijn voornamelijk de antiandrogenen die het terugdringen van de haargroei veroorzaken. Na mijn SRS ben ik daarmee gestopt en toen kreeg ik wel weer een beetje meer haar maar niet echt noemenswaardig. Kan het ook af met één maal in de drie weken de Braun Silképil eroverheen te halen.
My god, dit klinkt goed.
Ik scheer epileer me suf.

Anouk
x
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Anouk,

Jij slikt toch ook andro? Dat zou dan ook op jouw beenhaar het effect moeten hebben dat Joanne beschreef.
Cyn.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Been haar, jakkes

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Anna,

De eerste keer kan je inderdaad het beste ontharingscreme gebruiken. Als je namelijk gaat scheren verstopt je mesje meteen met lange haren, en harsen is extreem pijnlijk. Je hoeft niet per sé een dure creme te nemen, probeer gewoon het huismerk van Kruidvat. En ja, het werkt ook op mannenhuid & -haar. Volg de instructies en na een uurtje werk heb je prachtig gladde benen. Overigens is het spul ook te gebruiken voor je buik en borstkas, maar smeer het NOOIT op je baard.

Omdat je haartjes altijd doorgroeien zul je na één of hooguit twee dagen alweer haar zien terugkomen. Om je haar kort te houden kun je dan kiezen voor harsen, dat kan als je haartjes weer 5 mm lang zijn. Dat is behoorlijk effectief, pijnlijk, en zorgt ervoor dat je haar langere tijd (minstens een week) niet terugkomt.

Je kan kiezen voor nat scheren met een mesje. Je hebt dan wel de volgende dag alweer stoppels. Als je dat wekelijks doet wordt je haar op de lange duur wel dunner. (Chantal heeft gelijk: haar wordt nooit dikker, wel dunner, zachter en blonder). Of je scheert met de Silk Epil, die de haartjes er met wortel en al uitrukt. Ik heb hem zelf (nog) niet, maar Joanna is bepaald niet de enige die ik er enthousiast over heb zien of horen doen, dus het zal wel een goede oplossing zijn.

Succes met experimenteren, en hopelijk vind je snel wat het beste voor je is, want je hebt helemaal gelijk als je zegt 'beenhaar, jakkes'.

groetjes,

Monica
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Been haar, jakkes

Bericht door Dorothy »

Monica Dreamgirl schreef: De eerste keer kan je inderdaad het beste ontharingscreme gebruiken. Als je namelijk gaat scheren verstopt je mesje meteen met lange haren,
Monica
Of eerst kort maken met een electrisch scheerapparaat of ladyshave.
Monica Dreamgirl schreef: Omdat je haartjes altijd doorgroeien zul je na één of hooguit twee dagen alweer haar zien terugkomen. Om je haar kort te houden kun je dan kiezen voor harsen, dat kan als je haartjes weer 5 mm lang zijn. Dat is behoorlijk effectief, pijnlijk, en zorgt ervoor dat je haar langere tijd (minstens een week) niet terugkomt.
Monica
Het nadeel van harsen is dan ook dat je dat pas weer kan doen als de haren lang genoeg zijn.

Zelf scheer ik m'n benen eens per week in de douche, direct na het douchen (met Gilette ExcelII en Gilette scheerschuim).
Pukkeltjes kan je voor een groot deel voorkomen door scrubben. Hiermee houdt je de huid zacht en soepel waardoor de stoppels er makkelijker doorheen prikken. En het is nog lekker ook.
Ik gebruik hiervoor een badspons met een ruwe kant en douchegel.
Ik heb gemerkt dat de timing ook blangrijk is. Bij mij is dat twee dagen na het scheren. Op dat moment gaan de stoppels weer de kop opsteken.

Dorothy
A candle loses nothing by lighting another candle.
Plaats reactie