Je naam.... Hoe kom je eraan

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Angelica
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jul 09, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Angelica »

hihihi...fijn om te horen dat ik een fijn en gezellig mens ben...daarvoor mijn dank.

Is overigens wederzijds hoor :wink:

Angelica
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hihihi gelukkig maar grin
Gebruikersavatar
natalie tg
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo jun 20, 2001 2:00
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door natalie tg »

hallo allemaal

172 meiden ingeschreven in het forum.
66 berichten over "mijn naam hoe kom ik er aan".
106 meiden die nog wat te vertellen hebben over hun naam ,ik ben benieuwd.
kom op meiden dit is geen lastige tread,echt iets om te beginnen in het forum.

liefs voor allen.
natalie
een fles kan halfleeg zijn maar ook half vol
simone

Bericht door simone »

In je ontwikkeling komt op een moment een fase dat je de vraag stelt, hoe zou je willen heten als je een vrouw zou zijn.
Die vraag overkwam mij ook en ik twee namen kwamen spontaan naar boven, Lisette en Simone.
Puur intuïtief heb ik gekozen voor Simone. Er ligt geen diepere betekenis achter, de naam heeft geen enkele associatie met mijn eigen naam.
Ik vind het gewoon een harstikke leuke naam.

Simone
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Simone IS ook een leuke naam !

Je had het over associaties. Ik neem aan dat je dan bedoeld bijvoorbeeld een Peter die zich als vrouw Petra laat noemen. Ik heb gemerkt dat dit eigenlijk heel weinig voorkomt.
*grijns* anders had ik Paula moeten heten :grin: :grin: :grin:
Zijn er eigenlijk 'girls out there' die dat wel doen ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
besilvia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 07, 2001 1:00
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door besilvia »

ff een steentje bijdragen:

De naam Silvia gaat al een tijdje mee, de enige reden waarom ik hem gebruik is omdat ik de vrouwelijke versie van mijn eigen naam niet wou gebruiken wegens: te doorzichtig (wat was ik extreem schuchter toen [nog altijd wel een beetje geef ik toe]). Ik ben dan ook actief gaan zoeken naar een naam die zoveel mogelijk bij mij paste, want ergens geloof ik dat je leeft naar je naam. Het is alsof, wanneer iemand voor het eerst zijn naam zegt, je voelt alsof het dat wel moest zijn, dat het erop gescheven staat. Nu goed, terug naar Silvia (Sil, zoals ik hem tussendoor afkort). Het moest een naam zijn waarmee ik kon spelen (afkorten bijvoorbeeld), een zekere vrouwelijkheid uitstralen, vrij internationaal zijn, een beetje uniek, maar toch bescheiden.

Ik heb gedurende een paar dagen alle wachtkamers, krantenkiosken... afgeschuimd op zoek naar een naam die mij aanstond. Met weinig suc6 :sad:

Op een gegeven dag keek ik naar de achterzijde van een magazine en zag net zo'n vrouw staan (op een advertentie) als mezelf. En ik vroeg me af hoe ze nu eigenlijk heette. En toen was het daar: Silvia. Het leuke van Silvia (met een i en geen y) is dat de naam bovendien via een ommetje te maken heeft met mijn doopnaam, en dus zeer dicht bij mezelf ligt.

Op een dag zal ik ongetwijfeld terugkeren naar mijn werkelijke naam, maar in de vrouwelijke versie. Maar da's voor veel later...

rarara...

Silvia
Josje

Bericht door Josje »

Hallo luitjes,

Kort verhaaltje over mijn naam :

Mijn meisjesnaam is pas ontstaan toen mijn vrouw mij voor het eerst zag (Zij was uberhaupt de eerste die me zo zag).
Het eerste wat ze als reactie gaf was : "En hoe moet ik je nu noemen?" Ik had er nog niet eerder behoefte aan gehad om een aparte naam te hebben dus ze overviel me een beetje
Heel eenvoudig heb ik er toen een verkleinwoord van mijn mannennaam van gemaakt : Jos werdt Josje

Als ik nu beide namen opzoek om de betekenis ervan te zoeken, kloppen beide namen vrij aardig met wie ik ben :
Toeval ? Ach, what's in a name? :smile:

Groetjes,
Josje
Gebruikersavatar
besilvia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 07, 2001 1:00
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door besilvia »

Josje,

als de beschrijving lijkt te kloppen... meer dan je denkt, blijkbaar :wink:

Sil.
"there is only one sex. A man and a woman are so entirely the same thing"
George Sand to August Flaubert in 1867
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Hoi joske...

Veel te ingewikkeld meid... leg nou gewoon ff uit... Of ik wil je alsnog die afstand tussen jou en mij zien afleggen op een ligfiets... Ondanks alle ladders,,,,

Liefs,

Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Josje

Bericht door Josje »

Hoi Ilona,

Om mezelf een zware en uitputtende fietstocht te besparen, probeer ik het toch maar hier uit te leggen :smile:

Jos wordt omschreven als een verantwoordelijk iemand, die graag afmaakt waar ie aan begint en dat dan ook goed wil doen. Maakt zich niet altijd even populair door dingen ergens vanaf te weten en daarmee te willen helpen.

Josje : Snel-denkende(!!!) creatieve, diverse natuur. Leeft niet graag volgens de regeltjes van anderen. Straalt zelfverzekerdheid uit maar is dat niet altijd

En ondanks dat ik er niet blij mee ben dat velen me hier regelmatig "Joske" noemen, heb ik die ook maar eens opgezocht:-)

Joske : Helpt graag anderen, maar raakt gemakkelijk teveel betrokken met hun problemen en gaat zich dan zelf teveel zorgen maken.
Is plooibaar, vergevingsgezind en tactvol.
Gaat ruzies uit te weg omdat ze bang is de ander pijn te doen.
En stelt dingen uit tot ze gedwongen wordt actie te ondernemen.


Vreemd genoegd past de omschrijving van Joske nog het meest bij me!!

Als laatste wil ik nog ff zeggen : "What's in a name" was een beetje cynisch bedoelt : ik geloof zeer zeker in een diepere betekenis van een naam:-)

Groetekes,
Josje
Gebruikersavatar
JolandaM
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Steenwijk

Bericht door JolandaM »

Hallo Jos / Josje / Joske,

Natuurlijk heeft een naam een diepere betekenis. Dit wordt in esoterische kringen bevestigd door de numerologie.

De naam die je bij de geboorte meekrijgt, de naam waarmee je dagelijks genoemd wordt, maar ook de geboortedatum, en de combinatie van deze zaken zeggen veel over de persoon in kwestie.

In mijn geval was het grappig te ontdekken dat de numerologische waarde van mijn geboortenaam en mijn nieuwe naam gelijk waren.

ALs je meer wilt weten, vraag gerust!

Liefs,
Jolanda(M)
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Ik heb uit mijn naam een a(tje) genomen en er achter geplakt, helaas hebben mijn ouders dit niet kunnen bedenken, wel jammer had een hoop gedoe gescheeld.
liefs Adriana
Josje

Bericht door Josje »

Hoihoi,

Uhh, Jolanda(m) : als je wat leuke links hebt over dit onderwerp hoor ik ze graag, kan ik op m'n gemakste verder graven :smile:

bvd

Groetjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Idem van Frederik naar Frederique: ik had geen hekel aan Frederik - 't paste alleen niet bij mijn vrouwelijke(r) voorkomen. Frederique bevat een q en ik vond dat wel chique en mooi.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Ik dan ook maar even over mijn naam.......
Die heeft helemaal niets met mijn eigen naam of namen in de familie te maken. Claudia Ilse, 2 namen van vroegere kennisjes die iets "speciaals" hadden en die ik als voorbeeld gebruik hoe ik er zelf uit zou willen zien, en vooral wat ik uit zou willen stralen. Bij de betekenis heb ik niet eens stil gestaan, eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet. Maar ze klinken goed en passen bij mijn identiteit als T, dus waarom zou ik er verder in graven.
Groetjes
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Plaats reactie