Prikkelende zaken

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
natalie tg
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo jun 20, 2001 2:00
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door natalie tg »

hoi allemaal

deze tread heb ik met iets meer dan gewone belangstelling gevolgd.
het forum staat bij tijden inderdaad op non actief,velen zijn gevraagd maar weinig meiden voelen zich geroepen om iets te schrijven en dat is triest omdat het zo belangrijk is ook voor nieuwkomers.
en terwijl de advertentie pagina steeds volloopt met de t*onvriendelijke advertenties en verschillende namen moet het
voor beginnelingen een verwarde indruk maken,dat het forum veel minder lekker van de grond komt.
een legitieme nette reactie kan zijn om elkaar te blijven onderhouden met onderwerpen en postings.
ik weet dat ik niet zo lang van draad ben als bv. ilona jolanda en nathalie,maar ik zou ook best meer kunnen schrijven.
maarja als je steeds in hetzelfde kleine kringetje dezelfde namen ziet dan wordt je er depri van.
een idee is ook om oude forum onderwerpen weer leven in te blazen en mijn oproep aan de zweigende meerderheid is om een makkelijk onderwerp aan te pakken
en te reageren,het kan het eerste stapje zijn naar meer.

liefs.
natalie
een fles kan halfleeg zijn maar ook half vol
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Hoi Paula,

Dank je wel voor je antwoord... enne ik maak me niet druk om het gaan naar zoon T&T avond hoor.. ik denk zelfs dat ik er wel naar uit kijk! Alleen komt het er nog niet van...

Ach.. en voor wat betreft de contacten die via het forum gelegd zijn: het gevoel dat ik beschreef ligt natuurlijk aan mij... ik heb nogal snel het gevoel dat ik mij ergens tussen wring, terwijl dat helemaal niet zo is/hoeft te zijn...

groetjes,

Marjolein
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

We begrijpen elkaar Marjolein :smile:


Liefs, Paula
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Gast

Bericht door Gast »

Goh, het is dat ik toevallig deze tread aanklik...

Ik, Elfi, op de peildatum behorend tot de groep van 35 met tien berichtjes of meer, waarvan een aantal ongetwijfeld niet serieus... Ik lees o.a. een stelling en een aantal vragen... bij de beantwoording van een deel daarvan kan ik natuurlijk alleen voor mijzelf spreken.

Laat ik eerst voorop stellen dat ik het forum in al zijn facetten zeer toejuig. Waarom dan mij geringe bijdrage? Als ik er over nadenk is het de uitkomst van een optelsommetje van een aantal uiteenlopende omstandigheden. Aanvankelijk was ik na ingebruikname van het huidige forum een dagelijks bezoekster. Op een gegeven moment realiseerde ik mij dat alleen al het lezen van de dagelijkse stroom berichten mij meer tijd koste dan ik kon missen en ik begon van lieverlee steeds meer achter te lopen, totdat ik uiteindelijk er helemáál niet meer 'bij' was en weer in het werkritme zat dat ik had voordat ik internet gebruikte.
Bezijden dat kwam het mij voor, bij die enkele keren dat ik wél eens op goed geluk een onderwerp uitpikte (deze tread zag ik overigens zojuist pas, vandaar mijn late reaktie), dat op een gegeven moment veel al gezegd was of een variatie was op hetzelfde én, zucht, dat het forum wel een verzamelplaats leek voor sofisterij gecombineerd met persoonlijke rancune.

Daarnaast is het zo dat travestie gewoon niet de belangerijkste plaats in mijn leven inneemt. Begrijp mij goed; ik kan absoluut niet zonder en ben heel dankbaar voor de inspanningen van diegenen die deze website mogelijk maken en diegenen die veelvuldig input geven, maar mijn behoefte naar travestie is in de regel meer prominent als ik even niets omhanden heb en dus blijkbaar ondergeschikt aan een aantal andere activiteiten die ik bezig en die al tijd genoeg kosten.

Bovendien moet ik bekennen dat ik de laatste tijd op het persoonlijke vlak eens goed bij mijzelf te rade ben waardoor het T*gebeuren niet mijn onmiddelijke aandacht heeft.

Bij deze dus, zonder al te veel in details te treden, een (verontschuldigende?) verklaring voor mijn geringe profilatie op dit forum en overigens zonder de bedoeling te hebben de 'die-hards' voor de neus te stoten. Echt, ik waardeer het forum ten zeerste! Misschien niet helemaal een accurate vergelijking: ik bezoek (ff afkloppen) bijna nooit de eerste hulp, maar ik was maar wát blij toen het beschikbaar was toen ik het wèl nodig had :wink:...
Ik zal op deze plek niet beloven dat ik regelmatig zal bijdragen. Dan moet ik er echt voor gaan zitten en als ik reageer is dat in de regel juist meer uit een opwelling. Mijn excuus daarvoor. Mocht mijn forumregistratie te veel aanstoot geven zal ik de consequenties denk ik moeten accepteren?

Echt heel veel liefs Elfi
Gebruikersavatar
Sascha
dagelijks aanwezig
Berichten: 81
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Sascha »

De kwaliteit van een forum hangt af van de nuttige inbreng. Niet van het aantal postings (per persoon) is van belang maar de inhoud. Sommige discussies verzanden nogal in een soort ouwe meiden, krentenbrood einde.

Ook de mate waarin je kan en wil reageren is van invloed. Persoonlijk kan ik eigenlijk hier niets plaatsten zonder dat dit wordt gezien als een dot-org uitspraak zelfs al staat er een persoonlijke plaatsing betreft.

Ander punt is dat er nog steeds meer lezers dan schrijvers zijn en dat zal ook wel zo blijven. Moet je dat mensen kwalijk nemen? Nee, denk ik dan persoonlijk.

Nog een ander punt blijft natuurlijk dat het forum gedrag procentueel meeloopt met bezoekersaantallen. Deze zijn echter het laatste jaar gestabiliseerd en dus zal ook het aantal schrijvers niet echt meer oplopen. Promotie van de site kost echter veel geld (wat we niet in kas hebben) en de vraag is of je dan de bezoekers krijgt die je dan zou willen (denk dat stijging van het bezoekers aantal eerder terug te zien zal zijn bij de advertenties dan hier op het forum).

Tja, wat dan? Misschien eens afvragen waar de verbeteringen in kunnen zitten. Laatste jaar heeft zich op het forum regelmatig een soort “jullie moeten het maar aanpakken” verhaal gelopen. Persoonlijk denk ik dat dit de site weinig goeds heeft gedaan. Ikzelf heb er gewoon een tijd lang met minder plezier aan gewerkt en dat is dan weer te merken. Actie en reactie. Helaas is de input op de overige activiteiten dan nog steeds nihil ondanks de vele verzoeken hiervoor.

Veranderd dat de visie op de site? “Ja” is het antwoordt maar hoe en wat? We komen hier wel op terug.
Waarheid:
De waarheid van de één
De waarheid van de ander

In het midden vind je de echte waarheid
Gebruikersavatar
besilvia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 07, 2001 1:00
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door besilvia »

Op een gegeven moment realiseerde ik mij dat alleen al het lezen van de dagelijkse stroom berichten mij meer tijd koste dan ik kon missen en ik begon van lieverlee steeds meer achter te lopen, totdat ik uiteindelijk er helemáál niet meer 'bij' was...
Elfi, ik moet je gelijk geven. Ik denk dat dit bij velen zo is. Ik heb nu een iets rustigere periode, dus profiteer ik ervan om mijn mening te delen en trachten iet of wat bij te benen. Ik beken wel dat ik lange tijd anoniem ben gebleven, gewoon omdat ik de kat uit de boom wou kijken.

Verder, en als ik mij goed herinner heeft iemand dit reeds vroeger geschreven, was mijn eerste indruk wel een van: "Oh wat ga ik hier schrijven, iedereen kent iedereen en ik wordt hier de vreemde eend in de bijt, en misschien wel de hond in het kegelspel". Dat vraagt toch even tijd alvorens je genoeg lef bij elkaar scharrelt om je erin te werpen. (kan ook wel iets te maken hebben dat belgen doorgaans weinig "kaas" gegeten hebben van de nederlandse discussie-mentaliteit, we zijn op dat vlak toch iets gereserveerder, dunkt me).

Ben ondertussen even terug gelopen naar de Nathalie's eerste posting hier en het viel mij op dat er ongeveer de helft nooit gepost heeft. Dat bewijst dan weer de stelling dat onze gemeenschap een mooie doorsnede is van de bevolking. ttz. Op een continuum (ik lees te veel de transgender threads) van introvert naar extrvert mag je verwachten dat de helft zich eerder introvert verklaart, terwijl de anderen iet of wat extraverter zijn. Reken dan nog eens goede 20% (22%) "echtere" extraverten, dan lijkt mij dat niet slecht te zijn. Het wilt gewoon zeggen dat voor elke 5 mensen die zich inschrijven de kans groot is dat 1 ervan actief meewerkt aan de groep. Dus als elke actieve schrijfster 5 nieuwe mensen aanbrengt zijn jullie zo met z'n 72. Moet kunnen. Ik stel voor dat de eerste die er 5 aanbrengt, gratis een mail mag posten :grin:

en dan nu... Kreatief zonder Kurk:

Om de boel wat aan te zwengelen is het, lijkt mij, een goed idee om nieuwe "gebruikers" een welkom-mail te sturen, een gevoel te geven van opgenomen te worden in een community. Meer dan je schrijft je in en je bekijkt het zelf maar.

Verder zou het misschien handig kunnen zijn om bij het registreren een mini-vragenlijstje te zetten omtrent de interesses (gebaseerd op de bestaande Forum-index met een open categorie erbij. Dan kan je, als iemand geruime tijd niet bijdraagt misschien een mailtje sturen met een soort samenvatting van een bepaalde thread en vragen welke hun opinie is. Deze thread is een goed voorbeeld. Mensen zijn doel op lijstjes met vraagjes, want het lijkt een onderzoek en de nieuwsgierigheid naar het resultaat is onmiddelijk geprikkeld.

Je zou je ook kunnen inbeelden dat de die-hards de kar trekken van een forum en hun eigen verantwoordelijkheid opnemen hiervoor (kwestie van de discussie gaande te houden).

Tenslotte kan het voor de newbies handig zijn om bij de index een thread te hebben met een who's who, waarop iedereen die wilt zich kan voorstellen. Dat zou het integratie-proces kunnen vergemakkelijken.

Tenslotte nog even dit:
Ikzelf heb er gewoon een tijd lang met minder plezier aan gewerkt en dat is dan weer te merken. Actie en reactie. Helaas is de input op de overige activiteiten dan nog steeds nihil ondanks de vele verzoeken hiervoor.
Sascha, ik begrijp je maar hoor het niet graag. Voor mij heeft de dot-org reeds veel betekend. En hoewel ik mij lang op de achtergrond gehouden heb, heeft het mijn leercurve (in termen van zelf-begrip) enorm versneld, zowel direct als indirect. En eens het begrip er was is de stap naar het outen een "small step for me but a giant leap for silvia-kind" geworden. En daarvoor wil ik jou en de hele gemeenschap hier danken.

Als ik tussendoor iets kan betekenen, laat dan iets weten.

knuffels,

Silvia (and here to stay)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: besilvia op 2001-11-24 01:24 ]</font>
Gebruikersavatar
besilvia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 07, 2001 1:00
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door besilvia »

Nog vlug een "zomaar"-berichtje plaatsen. Het is mijn 10de bericht, en daar ben ik fier op. We zijn nu met z'n 37!

:wink:

Sil
sabine

Bericht door sabine »

jolanda m
Hier een reaktie op je schrijven om mij even voorte stellen, nu je kan mij zien op de lkgtent site als sabine.
Ik ben een 50 + travestiet waarschijnlijk naar mijn mijn mening meer transgender daar ik bijna altijd in mijn vrije tijd als vrouw rond loop.
zover ik weet ben ik als kind meisjes achtig opgevoed.
Ben gehuwd en dat gaat redelijk goed daar ze mij als mens heeft geaccepteert zie eerder op de partner site verslag van Ineke.
als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Plaats reactie