Verleden laten rusten...

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Enige reden waarom ik een website maak, is op deze manier tonen aan mensen wat er zoal bij komt kijken. Niet transseksuelen vinden het maar wat interessant. Daarom draagt het ook een beetje bij aan de acceptatie. Mensen hebben vaak vragen, die kan je proberen te beantwoorden.

Overigens heeft mijn website niks met mijn verleden te maken. Althans, ik bedoel hiermee dat ik het niet nog na ga zitten lezen. Soms moet je je rugzakje legen, dan kan je weer verder.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

zena23 schreef:Wat ik eigenlijk wil zeggen is als je er mee bezig blijft in je hoofd kan je ook nooit echt verder en ik ben al 2,5jaar geopereerd en weet dus waar ik over praat.. Wanneer je uit je hoofd kan laten gaan dat je anders ben of oh ze kijken want misschien kunnen ze het zien dan blijf je in een angst leven en dat helpt je niet vooruit..
Ik zelf heb twee jaar stil gestaan!! En natuurlijk is het niet voor iedereen zo maar ik deel mijn ervaring mee!!!
Ik snap wat je bedoeld. Al heb ik absoluut niet het gevoel dat ik stilgestaan heb de afgelopen twee jaar na mijn SRS. Verre van dat. Juist door er zo mee bezig te zijn ben ik een hele grote stap voorwaarts gegaan naar het punt dat ik het ook los kan laten. Zal bij mij nog wel even duren maar het komt er aan. Heb nu ook niet meer zo'n behoefte het uit mezelf te vertellen terwijl ik dat in het begin wel had. Vooral ook toen ik inderdaad aan mijn opleiding begon. Zat maar steeds te tobben of ze iets doorhadden of niet en uiteindelijk ook maar alles op tafel gesmeten anders kon ik me niet concentreren. Tegenwoordig is dat al heel wat minder aan de orde maar helemaal los ben ik nog niet. Duurt nog wel een jaartje denk ik.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

ChantalC schreef:Enige reden waarom ik een website maak, is op deze manier tonen aan mensen wat er zoal bij komt kijken. Niet transseksuelen vinden het maar wat interessant. Daarom draagt het ook een beetje bij aan de acceptatie. Mensen hebben vaak vragen, die kan je proberen te beantwoorden.

Overigens heeft mijn website niks met mijn verleden te maken. Althans, ik bedoel hiermee dat ik het niet nog na ga zitten lezen. Soms moet je je rugzakje legen, dan kan je weer verder.
Al zou je het wel na gaan lezen in tijden dat je het moeilijk hebt dan is dat nog geen probleem vind ik. Ik leer een hele hoop van het teruglezen in mijn dagboeken. Als ik daarin lees zie ik voor mij zelf hoe ik gegroeid ben in de loop der jaren en dat geeft me steun in tijden van dipjes en zo...

Soms triggert het ook wel eens een huilbui die ik op dat moment nodig had kennelijk. Hoewel een leuke film dat ook doet.
Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Ik heb mijn SRS pas 3 maanden achter me.
IK heb echter niet de indruk dat mijn leven stil staat in tegendeel zelfs. Mijn leven is volop in beweging en ik geniet van elke minuut.

mijn verleden zal ik nooit helemaal los kunnen laten omdat het mij, zoals anderen hier ook al vertelden, gemaakt heeft tot de vrouw die ik nu ben.
Ik ga het echter ook niet rond bazuinen, alleen wanneer men mij er vatsoenlijk en op een respect volle mannier om vraagt zal ik er zeker geen geheim van maken. Voor mezelf heb ik het gevoel dat het al naar de achtergrond aan het verdwijnen is.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Leuke foto Franciska :D
Stralend gewoon 8) :P
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Al zou je het wel na gaan lezen in tijden dat je het moeilijk hebt dan is dat nog geen probleem vind ik. Ik leer een hele hoop van het teruglezen in mijn dagboeken. Als ik daarin lees zie ik voor mij zelf hoe ik gegroeid ben in de loop der jaren en dat geeft me steun in tijden van dipjes en zo...

Soms triggert het ook wel eens een huilbui die ik op dat moment nodig had kennelijk. Hoewel een leuke film dat ook doet.
Dat klopt! Daar heb je gelijk in. :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

het verleden

Bericht door Mara »

Het verleden is vervelend, was het maar zo makkelijk om er afstand van te nemen, ik vlugt alleen maar en probeer het op zij te schuiven, want ik heb nog geen goeie manier gevonden om los te laten, ik praat wel erover met mensen, maar het verleden haalt me toch altijd weer in......

De groeten
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Hoi Mara,

Stop met vluchten voor je verleden, je moet het verwerken. Vluchten heeft geen zin het verleden haalt je altijd weer in. Pas wanneer jij jouw verleden verwerkt hebt kun je een nieuwe toekomst voor jezelf gaan opbouwen en je verleden los laten.

Zo heb ik een klein stukje van mijn verleden verwerkt door er op schoolbank.nl over te vertellen. dat ik ik op één bepaalde school geen leuke tijd gehad heb omdat ik daar altijd gepest werd en dat ik het die pestkoppen altijd kwalijk zal blijven nemen dat zij mijn leven daadoor verpest hebben. Hierna kon ik dit stukje van mijn verleden pas los laten. Omdat degene die mij nog kennen uit die periode nu weten wat ze mij toen aangedaan hebben.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Joanne schreef:Leuke foto Franciska :D
Stralend gewoon 8) :P
Dank je. Ik ben denk ik de grootste concurent van de zon. :lol: :lol:
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

het verleden

Bericht door Mara »

Leuk, wou ff mijn verleden toelichten, maar blijkbaar wil de redaktie het niet horen, was klaar met mijn triestig bericht, maar was al lang uitgelogt, nou bedankt.........

Precies wat ik al zo lang meemaak in deze *** wereld, niemand luistert, ik krijg vaak genoeg te horen, ga weg engerd, nou dit neem ik persoonlijk ook is er zeker niemand schuld aan, maar ik ga dit bericht niet nog us toetsen, en mensen die dan makkelijk zeggen hebben, je moet je verleden maar verwerken en erover praten, allemaal flauwekul, hoor, ik heb het geprobeerd.....................


Zelf die ach zo bekwame psychosleutelaars zijn allemaal toch maar vakidiooten, is echt mijn mening! zo

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Re: het verleden

Bericht door Franciska »

Mara W. schreef:Leuk, wou ff mijn verleden toelichten, maar blijkbaar wil de redaktie het niet horen, was klaar met mijn triestig bericht, maar was al lang uitgelogt, nou bedankt.........

Precies wat ik al zo lang meemaak in deze *** wereld, niemand luistert, ik krijg vaak genoeg te horen, ga weg engerd, nou dit neem ik persoonlijk ook is er zeker niemand schuld aan, maar ik ga dit bericht niet nog us toetsen, en mensen die dan makkelijk zeggen hebben, je moet je verleden maar verwerken en erover praten, allemaal flauwekul, hoor, ik heb het geprobeerd.....................


Zelf die ach zo bekwame psychosleutelaars zijn allemaal toch maar vakidiooten, is echt mijn mening! zo

Mara
met zo'n instelling kan ik me ook wel voorstellen dat mensen je weg sturen.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

nou, had ik maar mijn bericht kunnen plaatsen, had jij er anders over gedacht Franciska, maar ik heb nu geen zin meer dit lange bericht te herhalen, en geloof me, ik heb echt een k*t tijd meegemaakt in mijn jeugd, maar ga er nu niemand meer mee lastig vallen, en dat is het als je erover praat, zooo, da's mijn mening, sta verder toch sterk in mijn schoenen ondanks de traumatische beleefnissen, of heb jij een vader gehad, die jij 14jaar lang om de week in mekaar mept met soms botbreuken en niemand heeft je ooit kunnen helpen omdat je in een land bent opgegroeid waar er geen psychos hulp verleenden omdat die er helemaal niet waren? Over instelling gesproken, jij kent me niet, helaas kon ik hier net ook mijn bericht niet kwijt, en geloof me, ik heb de laatste tijd veel hulp gezocht, maar ben rare mensen in de hulpverlening tegen het lijf gelopen, en ik leef nu na de instelling, HELP JE ZELF, ANDERS HELP JE NIEMAND!!!!

Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Mara W. schreef:nou, had ik maar mijn bericht kunnen plaatsen, had jij er anders over gedacht Franciska, maar ik heb nu geen zin meer dit lange bericht te herhalen, en geloof me, ik heb echt een k*t tijd meegemaakt in mijn jeugd, maar ga er nu niemand meer mee lastig vallen, en dat is het als je erover praat, zooo, da's mijn mening, sta verder toch sterk in mijn schoenen ondanks de traumatische beleefnissen, of heb jij een vader gehad, die jij 14jaar lang om de week in mekaar mept met soms botbreuken en niemand heeft je ooit kunnen helpen omdat je in een land bent opgegroeid waar er geen psychos hulp verleenden omdat die er helemaal niet waren? Over instelling gesproken, jij kent me niet, helaas kon ik hier net ook mijn bericht niet kwijt, en geloof me, ik heb de laatste tijd veel hulp gezocht, maar ben rare mensen in de hulpverlening tegen het lijf gelopen, en ik leef nu na de instelling, HELP JE ZELF, ANDERS HELP JE NIEMAND!!!!

Liefs Mara
Help Jezelf is inderdaad de enige weg die je kan gaan. Hulpverlening kan je problemen niet doen verdwijnen door met een toverstafje te zwaaien. Ze kunnen je begeleiden in het proces maar toveren kunnen ze niet. Dat zul je zelf moeten doen. Je zult er over moeten praten desnoods in een dagboek waarin niemand het kan lezen. Je zult er om moeten rouwen waarbij je veel zal janken en het verdriet wat je vroeger gevoeld hebt zul je nu weer opnieuw moeten beleven om het een plekje te kunnen geven. Het te verwerken en dan langzaam heeeeeeeeeeeeel langzaam zul je zien dat het uiteindelijk niet meer zo belangrijk is. En dat je de mensen die je dit aangedaan hebben langzamerhand kunt vergeten omdat je inziet dat je nog een heel leven voor je hebt waarin je alles zo kunt doen zoals je zelf wil. En als je transitie vordert zul je merken dat of je nu wil of niet deze zaken een uitweg zoeken. Je kan het namelijk niet altijd wegstoppen en er komt een dag dat je simpelweg niet meer kunt vluchten en de dingen onder ogen moet zien. Hoewel we allemaal onze eigen bagage meedragen is het verwerkingsproces waaronder dus ook het vluchtgedrag valt een mechanisme wat zijn eigen weg gaat. Je ontkomt er niet aan tenzij je jezelf voor de trein gooit of verdrinkt in drugs en alcohol. Maar die weg ben je al gegaan en dat helpt niets, heb je al gemerkt, net zoals ik dat ook gemerkt heb destijds. Heel veel sterkte ermee en wie weet vertel je ons over een jaar of vijf nog eens wat je problemen zijn geweest omdat je er dan na je transitie ineens weer mee bezig bent. Ook dan zal ik naar je luisteren wat ik nu ook gedaan zou hebben als het je wel gelukt was je bericht te plaatsen.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Re: het verleden

Bericht door esther1 »

Franciska schreef:
met zo'n instelling kan ik me ook wel voorstellen dat mensen je weg sturen.
Zo zeg, beetje last van een slecht werkend kortetermijngeheugen Franciska?
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne, dank je voor je bericht, ik zeg ut nogmaals, ik hou je voor een van de verstandigste en begripvollste mensen hier op het bord! Hoezo ben jij niet psychologe geworden, jij hoeft ervoor nog niet us een opleiding voor volgen, nee, ik geloof, het zit gewoon in je!

Nou, ik ben wel veel over mijn traumatische kindheit aan praten, had ik dit niet gedaan, plakde ik al lang op de voorkant van een trein, maar alleen praten of opschrijven, vind ik niet genoeg, helpt wel enoorm, dat wel, ga er nu ook anders mee om, maar het trauma blijft, misschien is het ook helemaal niet erg, in een opzichte, dat ik dit moest beleven, want, het gaaf me ook een ander blik op de dingen, misschien maakde het me ook begripvoller voor mensen die ook een trauma met zich meeslepen, en geloof me, er zijn mensen die ik al weer op de rails heb geholpen, en daarbij bedoel ik niet die rails waar een trein op rijd :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie