Dubbele garderobe
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
Hoi Vivian,
Jij schreef: Taschja, kledingKLEUR doet ook een heleboel hoor!
Viv
Kledingkleur??? wat mis ik???
mijn kledingkleuren zijn Blauw gekombineerd met blauw en soms groen.
Maar ook zwarte broek met een donkerrode blouse.
Ik geloof nog steeds dat ik wat mis???
Nataschja, een beetje blond
Jij schreef: Taschja, kledingKLEUR doet ook een heleboel hoor!
Viv
Kledingkleur??? wat mis ik???
mijn kledingkleuren zijn Blauw gekombineerd met blauw en soms groen.
Maar ook zwarte broek met een donkerrode blouse.
Ik geloof nog steeds dat ik wat mis???
Nataschja, een beetje blond
Niets is blijvend, alleen de verandering
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Dubbele garderobe
Hoi meiden,
Leuk onderwerp. Ik heb een vrij uitgebreide herengarderobe, met daarin onder andere twee pakken en heel veel overhemden (ben ik gek op) met, al dan niet bijpassende, stropdassen. Mijn verzameling dassen is bijna net zo groot als mijn collectie pumps, en die is ongeveer tien keer zo groot als het aantal paren herenschoenen dat ik heb (5).
Maar Monica's kledingcollectie is natuurlijk veel groter. Wat eigenlijk raar is als je bedenkt dat ik vaker herenkleding draag dan vrouwenkleding. Mijn hangkast puilt uit van de vele broekpakken, mantelpakjes en jassen, de planken in de verschillende legkasten buigen bijna door onder het gewicht van de stapels truitjes, bloesjes, rokjes en t-shirts, er staat een rieten mand vol (ongedragen) panty's en ik heb steeds minder ruimte voor m'n boxershorts en m'n sokken. Veel mensen hebben het altijd over het feit dat een dubbele garderobe veel geld kost, maar veel minder mensen schijnen er bij stil te staan dat het vooral ook heel veel ruimte kost.
Hebben jullie trouwens ook dat je weinig tot niks kan wegdoen, zelfs al draag je het nooit meer? Dat je het toch laat hangen omdat het 'misschien ooit nog van pas komt'?
groetjes,
Monica
Leuk onderwerp. Ik heb een vrij uitgebreide herengarderobe, met daarin onder andere twee pakken en heel veel overhemden (ben ik gek op) met, al dan niet bijpassende, stropdassen. Mijn verzameling dassen is bijna net zo groot als mijn collectie pumps, en die is ongeveer tien keer zo groot als het aantal paren herenschoenen dat ik heb (5).
Maar Monica's kledingcollectie is natuurlijk veel groter. Wat eigenlijk raar is als je bedenkt dat ik vaker herenkleding draag dan vrouwenkleding. Mijn hangkast puilt uit van de vele broekpakken, mantelpakjes en jassen, de planken in de verschillende legkasten buigen bijna door onder het gewicht van de stapels truitjes, bloesjes, rokjes en t-shirts, er staat een rieten mand vol (ongedragen) panty's en ik heb steeds minder ruimte voor m'n boxershorts en m'n sokken. Veel mensen hebben het altijd over het feit dat een dubbele garderobe veel geld kost, maar veel minder mensen schijnen er bij stil te staan dat het vooral ook heel veel ruimte kost.
Hebben jullie trouwens ook dat je weinig tot niks kan wegdoen, zelfs al draag je het nooit meer? Dat je het toch laat hangen omdat het 'misschien ooit nog van pas komt'?
groetjes,
Monica
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Re: Dubbele garderobe
Wanneer heb je ooit boxer shorts nodig? Hoogstens een of twee paar, voor de avonden dat je gaat sporten of als je een weekend bij je moeder logeert ...?Monica Dreamgirl schreef:... en ik heb steeds minder ruimte voor m'n boxershorts ...
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Tja, wat mij opvalt is dat Denise heel goed kleuren kan combineren maar als man lukt dat niet. Iets wat ik wel vreemd vind, het gaat er toch om of kleuren bij elkaar passen? Trekt gewoon iets uit de kast en hoppa, klaar. Waarop ik dan soms kritiek heb ( en terecht ) en dan iets uitzoek wat beter staat. Lijkt wel of dat er dan niet toe doet. Herkenbaar?
Elsa
Elsa
Elsa, ja zeer herkenbaar
Ik krijg dagelijks van partner en zoon commentaar dat ik zo weinig aandacht aan m'n kleding besteed. Ik heb momenteel een functio waarin ik continu achter hetzelfde buro met dezelfde collega's op dezelfde kamer mag zitten en dan loop ik dus telkens in dezelfde spijkerbroek + overhemd + trui. (voor het oog dan).
Als ik weer eens wat meer representatief mag zijn dan trek ik 1 van m'n 5 pakken aan. Daarbij zorg ik er wel voor dat er een overhamd bij komt die past bij de kleur van het streepje in het pak, aangevuld met een bijpassende stropdas. Ton-sur-ton zullen we maar zeggen.
Maar ik heb er weinig trek in om veel tijd en geld aan te spenderen om 'leuke' mannenkleding te kopen, dat in grote tegenstelling tot m'n andere garderobbe, waar ik met alle plezier wekelijks tijd in stop
Momenteel zit ik op 3 paar herenschoenen en 5 paar damesschoenen. Met de kleding denk ik ongeveer 2 maal zoveel ruimte ingeruimd te hebben voor dameskleding dan voor herenkleding, maar las je gaat tellen
Ik krijg dagelijks van partner en zoon commentaar dat ik zo weinig aandacht aan m'n kleding besteed. Ik heb momenteel een functio waarin ik continu achter hetzelfde buro met dezelfde collega's op dezelfde kamer mag zitten en dan loop ik dus telkens in dezelfde spijkerbroek + overhemd + trui. (voor het oog dan).
Als ik weer eens wat meer representatief mag zijn dan trek ik 1 van m'n 5 pakken aan. Daarbij zorg ik er wel voor dat er een overhamd bij komt die past bij de kleur van het streepje in het pak, aangevuld met een bijpassende stropdas. Ton-sur-ton zullen we maar zeggen.
Maar ik heb er weinig trek in om veel tijd en geld aan te spenderen om 'leuke' mannenkleding te kopen, dat in grote tegenstelling tot m'n andere garderobbe, waar ik met alle plezier wekelijks tijd in stop
Momenteel zit ik op 3 paar herenschoenen en 5 paar damesschoenen. Met de kleding denk ik ongeveer 2 maal zoveel ruimte ingeruimd te hebben voor dameskleding dan voor herenkleding, maar las je gaat tellen
Liefs, Leontine
Freedom is just another word for nothing left to lose
Freedom is just another word for nothing left to lose
Ja Leontine dat is het nu juist. Nu iedereen in de zaak casual mag is het een stuk moeilijker. Bij een pak was een overhemd uitzoeken geen probleem. Vind dat hier veel minder aandacht aan wordt gegeven. En moet je zeggen , een man in en pak heeft wel wat voor mij dan. Vind wel dat er veel meer kan tegenwoordig, qua kleuren voor wanneer je man 'moet' zijn dan. Maar het blijft een interessant vraagstuk hoe dat nu kan dat bij de vrouwelijke gardarobe het altijd vanzelfsprekend gaat, het combineren en omgekeerd niet. groetjes Elsa
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Waar gebeurde verhaal: Vorig jaar wilde ik (mijn mannelijke "ik", te verstaan) een nieuwe pak kopen ter gelegenheid van een feest. Mijn vrouw en ik gingen een winkel binnen en vroegen om een assortiment van verschillende pakken te zien. De verkoper haalde 5 donkerblauwe pakken uit en liet ze aan ons tonen. Wij keken ze aan, en vroeg ik, aarzelend... "ehhh, wat zijn de verschillen tussen de pakken". Nou, de een had een iets smallere rever, de ander had drie knopen aan de mouw, enz. "Heeft u iets anders dan donkerblauw", vroeg ik. Jazeker: zwart, donkergrijs en donkerbruin.Elsa schreef:En moet je zeggen , een man in en pak heeft wel wat voor mij dan. Vind wel dat er veel meer kan tegenwoordig, qua kleuren voor wanneer je man 'moet' zijn dan.
Lisa
If all else fails, buy new shoes