Hey Lieke,
ik heb even door je vorige topic heengeken, en dat was inderdaad geen vrolijke discussie, maar ik kom net van mijn werk en had het na de 1e pagina wel gehad.
Echter om te reageren op de vraag zoals je die hier stelt:
Ik zou zeggen neem de tijd.
Je hebt genoeg tijd, en verwerk zoveel mogelijk van wat er in je omgaat.
Hiermee bedoel ik: stop het niet weg, ontken het niet, en als je er met mensen die je vertrouwd over kan praten: Beter!
Ik kende dat soort gevoelens ook op mijn 15e, en was toen voornamelijk bezig met het wegstoppen daarvan, hopen dat het vanzelf zou verdwijnen, en wat al dies meer zijt.
Dat gebeurde niet, maar het heeft heel lang geduurd voor ik bij mezelf kon plaatsen wat ik er mee kan en moet. Ik ben nu bijna 30 (olalala) en heb nu de ruimte de onafhankleijkheid en stabiliteit ermee te doen wat ík wil.
Dat heeft een hoop tijd gekost, en ik kan me voorstellen dat het voor jou ook een hoop tijd kan kosten om uit te vinden in wat voor 'hokje'

je bevindt.
Als direkt advies zou ik zeggen: ga lekker door met je uitten, maak je op, kleed je om etc. Als je het gevoel hebt dat het meer is dan omkleden alleen: Praat bijvoorbeeld eens met Humanitas, ik wet niet in welke plaats je woont, maar op je 15e is het wellicht mogelijk om eens een dagje amsterdam te doen, en daar langs te gaan (Humanitas kan je op het web vinden). Die mensen daar kan je vertrouwen, ze weten een hoop over dit onderwerp, en schrikken er zeker niet van!
Vaar echter niet op de mening die één persoon over je heeft, het is geen diagnose, en het belangrijkst is dat jij weet wat je wil, en achter je overtuiging kan staan. En dat kan soms een hele tijd duren.
Poeh, nu ben ik moe want het is 3.22 's ochtends dus ik ga maar eens slapen,
en ik hoop dat je hier wat aan hebt,
groetjes, Anne