NA het scheren...
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
NA het scheren...
Ik heb eens ergens gelezen dat je na het scheren je gezicht moet wassen met koud water. Nu is dat zeker in de zomer niet beschikbaar, dus ik heb het eens anders gedaan.
Na het wegwassen van resterende scheercreme/zeepresten met koud water haal ik 1 of meerdere ijsblokjes over mijn gezicht. Buiten dat de eventueel onstane kleine bloedinkjes stelpen, trekken de haren zich ook terug. Is niet zo vreemd, er zijn mannelijke lichaamsdelen die zich ook terugtrekken in de kou.
Ijsblokjestijd, in iederegeval voor mij na het scheren!
Na het wegwassen van resterende scheercreme/zeepresten met koud water haal ik 1 of meerdere ijsblokjes over mijn gezicht. Buiten dat de eventueel onstane kleine bloedinkjes stelpen, trekken de haren zich ook terug. Is niet zo vreemd, er zijn mannelijke lichaamsdelen die zich ook terugtrekken in de kou.
Ijsblokjestijd, in iederegeval voor mij na het scheren!
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
NA het scheren
Hoi dames,
tussen het wegspoelen van de zeepresten en het koude water of de ijsblokjes (goeie tip, bedankt!) is het raadzaam je huid in te smeren met dagcreme of bodylotion en dan nogmaals het mesje, tegen de groeirichting van je haartjes in, over je gezicht te halen. Daarmee scheer je ze nog net effe korter. Na de ijsblokjes nog een keer dagcreme en dan pas opmaken.
groetjes,
Monica
tussen het wegspoelen van de zeepresten en het koude water of de ijsblokjes (goeie tip, bedankt!) is het raadzaam je huid in te smeren met dagcreme of bodylotion en dan nogmaals het mesje, tegen de groeirichting van je haartjes in, over je gezicht te halen. Daarmee scheer je ze nog net effe korter. Na de ijsblokjes nog een keer dagcreme en dan pas opmaken.
groetjes,
Monica
- Chantal C.
- Forumdiva
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=2199franci schreef:Ik hed de laatse tijd veel last van oneffenheden in mijn gezicht na het scheren.Gebruik mach 3 en scheerschuim.Daarna biotherm erop.
De ene dag is het al meer dan de andere.
Iemand een oplossing ?
Onderaan...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Het rode bultjes effect na het scheren komt JUIST door het tegen de groeirichting in scheren. Je scheert daarmee de haar TE kort af en dit kan irritatie verzooraken omdat de huid zich na het scheren sluit boven de afgeschoren haren. Die groeien er weer doorheen en veroorzaken daarmee een soort allergische reactie waarbij er histamine vrijkomt die de rooie bultjes veroorzaakt. Ook bij het scheren van schaamhaar bikinilijn en oksels kan dit voorkomen. Hoewel je baardschaduw er niet beter op word raad ik aan alleen met de groeirichting mee te scheren als je hier last van hebt. Die baardschaduw is makkelijker te camoufleren met speciale make up dan de oneffenheidjes en rooie bultjes. Goeie aftershave (of eau de toilette omdat een vrouw met een Hugo Boss geurtje nu eenmaal een beetje vreemd is) en dagcreme na het scheren verhelpt ook een hoop irritatie.
ik wil geen reclame maken, maar Nivea (for Men) heeft een aftershave in de vorm van een creme. Deze is ook gelijk verzorgend en bijt niet zo erg als de gewone aftershaves. Bovendien zit er niet zo'n overdreven "mannenluchtje" aan.
Verder heb ik gemerkt dat het niet alleen verschil maakt, welk scheermes je gebruikt (zelf gebruik ik Gilette ExcelII) maar het scheerschuim doet er ook heel veel toe.
Dorothy.
Verder heb ik gemerkt dat het niet alleen verschil maakt, welk scheermes je gebruikt (zelf gebruik ik Gilette ExcelII) maar het scheerschuim doet er ook heel veel toe.
Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Mag ik vragen wat jullie gebruiken voor make-up tegen de baardschaduw? Ik gebruik nu cover-stick van Etos, maar merk dat daar behoorlijk veel van nodig is om de baardschaduw te camoufleren, daarnaast wordt dit weer uitgesmeert als ik de foundation aanbreng (waarbij de baardschaduw weer "vrolijk" zichtbaar wordt en ik dus minder vrolijk ben).Joanne schreef:Die baardschaduw is makkelijker te camoufleren met speciale make up dan de oneffenheidjes en rooie bultjes.
Ik heb ook rode lippestift geprobeerd maar daarbij zijn er 2 opties: smeer ik te weinig rode lippenstift en dan zie ik de baardschaduw, smeer ik te veel dan zie ik baardschaduw + een huid als een kreeft: je zou denken dat ik een week te lang in de zon gelegen heb... Op zich wel grappig voor een keer maar niet voor serieus gebruik. Ben dus erg benieuwd wat ik hier beter voor kan gebruiken.
Groetjes,
Annegreet
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik wil graag eerst een tijdlang proberen om met vrouwelijk uiterlijk over straat te gaan voordat ik besluit of ik dit soort (voor mijn gevoel best wel ingrijpende) maatregelen neem. Maar voordat ik dat aandurf wil ik minimaal geen baardgroei meer zien en wil ik er toch wel wat passable(r) uitzien.Cynthia schreef:Ik laat gewoon die haren eruit halen; heb ik steeds minder nodig om het restje te bedekken.
Bedankt voor de tip: ik zal dit zeker proberen!Cynthia schreef:En probeer eens gewone vloeibare foundation van de hema.
Groetjes,
Annegreet
- Marcha
- dagelijks aanwezig
Er zijn een aantal manieren om je baardschaduw te verbergen, wat ik zelf de beste oplossing vind is de beardcover / concealer van Ben Neye. Dit is een zwaardere concealer die niet vettig is en dus ook niet gaat glimmen.
Wat je ook gebruikt, de manier waarop je het gebruikt is vaak belangrijker. Wanneer je de foundation of concealer hebt aangebracht klop dan met je vingers de foundation in je huid. Op deze wijze blijft het langer zitten en is het matterende effect maximaal.
Succes,
Marcha
Wat je ook gebruikt, de manier waarop je het gebruikt is vaak belangrijker. Wanneer je de foundation of concealer hebt aangebracht klop dan met je vingers de foundation in je huid. Op deze wijze blijft het langer zitten en is het matterende effect maximaal.
Succes,
Marcha
"mezelf zijn is voor mij al 'anders' genoeg..."
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
-
- dagelijks aanwezig
Annegreet,
Rood is niet de contra-kleur voor blauw (baardschaduwkleur), oranje is dit WEL. En inderdaad, de concealer van Ben Nye is een goede beard cover, zo ook de liquid foundation van de Hema (beide zelf geprobeerd en resultaten vielen mij niet tegen). Op de 1 of andere manier, maar dat kan ook mijn eigen ghost-beeld zijn, zie je er toch altijd wat van. Probleem om dat te verhelpen zou dus meer moeten zijn, maar dan valt dat masker weer op. Is ook niet wat. Bezoek de "Looking Good" info van deze geweldige website eens, daar moet haast wel een bruikbare tip instaan. Ook is er ergens op dit Forum in dit zelfde hoofdstuk een paragraaf "make-up tips op internet". Indien je die nog niet bekeken hebt, GAUW DOEN. Daar staan hele goeie tips in!!
Succes Vivian Michelle
Rood is niet de contra-kleur voor blauw (baardschaduwkleur), oranje is dit WEL. En inderdaad, de concealer van Ben Nye is een goede beard cover, zo ook de liquid foundation van de Hema (beide zelf geprobeerd en resultaten vielen mij niet tegen). Op de 1 of andere manier, maar dat kan ook mijn eigen ghost-beeld zijn, zie je er toch altijd wat van. Probleem om dat te verhelpen zou dus meer moeten zijn, maar dan valt dat masker weer op. Is ook niet wat. Bezoek de "Looking Good" info van deze geweldige website eens, daar moet haast wel een bruikbare tip instaan. Ook is er ergens op dit Forum in dit zelfde hoofdstuk een paragraaf "make-up tips op internet". Indien je die nog niet bekeken hebt, GAUW DOEN. Daar staan hele goeie tips in!!
Succes Vivian Michelle
- Caroline B
- dagelijks aanwezig
Daar ben ik ook zo benieuwd naar. Blijkbaar is het niet zo eenvoudig, anders had je al antwoord gekregen.Annegreet schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Waar kopen jullie deze spullen? Via internet of in een winkel?
Ik kon "ultra foundation van Kryolan ,blue neutralizer" niet eens op kryolan.com vinden.
Caroline.