'ik voel mij vrouw'

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Maruscha schreef:Van mij mag iedereen eruit zien zoals ze willen, alleen moeten ze er niet automatisch van uitgaan mijn respect te krijgen. Ik heb zelf ook hele grote fouten gemaakt in het verleden (en er zijn foto's van, da's nog het ergste), en voor die persoon die ik toen was heb ik ook geen respect, ondanks dat ik precies weet wat destijds de reden voor die poppenkast was.
Ik vind dat je jezelf te veel verwijten maakt. Ik zal een voorbeeld geven: als kind had ik een hekel aan tandenpoetsen. Mijn gebit begon schever te staan en mijn ouders betaalden de orthodontist zodat ik een beugel droeg om e.e.a. beter in het gelid te krijgen. De orthodontist heeft me meerdere keren gewaarschuwd dat als ik mijn tanden niet beter poetste dat hij me dan zo zou laten gaan en dat mijn tanden dan zo weer scheef zouden groeien. Aldus gebeurde.

Sinds ik mijn vrouwelijkheid meer aan het onderzoeken ben begonnen die tanden mij te irriteren. Vanmorgen ben ik naar de tandarts gegaan om die dingen toch beter op een rijtje te krijgen. Totale kosten van kronen, wortelkanaalbehandelingen en zo meer: ongeveer € 2000. Allemaal zelf op te hoesten omdat ik niet aanvullend particulier verzekerd ben voor tandheelkunde.

Moet ik mijzelf nu voor de kop slaan dat ik als puber niet beter mijn tanden gepoetst heb? Of moet ik me voor de kop slaan dat ik geen aanvullende tandartsverzekering gesloten heb?

Als kind (en ook later) heb ik me regelmatig afgevraagd waarom ik mijn tanden niet beter gepoetst heb. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte gewoon niet: ik kon me er niet toe zetten. Vond het niet belangrijk, ook.

Toen ik uit het ziekenfonds gezet ben en de keuze had hoe ik me particulier ging verzekeren heb ik gedacht "ik vind mijn tanden toch niet belangrijk: het gaat mij om het innerlijk, niet om het uiterlijk".

Pas nu, nu ik mijn andere kant ontdek, begint het belangrijker te worden om er beter uit te zien. Pas nu ook begint mijn slordige gebit mij te storen. Ik leef in het nu en vind het vrij zinloos om me achteraf voor de kop te slaan: ik heb toen de keuzes gemaakt die toen bij mij pasten. Ik schaam me dan ook niet voor mijn verleden. Ik maak nu de keuzes die nu bij mij passen. En mijn gebit is nu in een staat van "groot onderhoud" ;-)

Groetjes,

Annegreet
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Violet Skye schreef: Je kunt niemand iets verbieden helaas. T wat dan ook is een onbeschermd begrip. Kritiek daarop is uit den boze want dan wordt er weer eens geschermd met de doelstelling van deze site. Eindeloze discussies die ontaarden in scheldpartijen zijn het gevolg. Begrippen moeten opgerekt worden, definities kunnen het raam uit, genderdiversiteit is het sleutelwoord. Alles om maar niet je best te hoeven doen om er een beetje presentabel uit te zien. Waarom zou je ook, je bent zo vrouw als je jezelf voelt. Echte vrouwen, dat zijn pas travestieten. Die moet je zo ver mogelijk naar beneden trekken, ter meerdere eer en glorie van de genderdiverse vrouw, met baard in een trouwjurk, al dan niet met een zwaartekracht tartende bh vulling. Je telt pas mee als je het dragen van een rok spannend vindt en als je om middernacht een blokje om je eigen huis durft te lopen, word je bejubeld en bewierrookt zoals het een ware held betaamt. Respect en acceptatie onderling en buitenaf is een vereiste. Respect naar buiten toe is er niet bij. Gelukkig bestaan er ook T*s die er anders in zitten, die zichzelf proberen op te trekken aan vrouwen en die het vrouw zijn zo goed mogelijk willen benaderen, die er plezier in hebben zo goed mogelijk te lijken. Die mensen verdienen respect omdat ze dat ook bieden.

Hier mag van mij de volumeknop ook wel wat lager. Ik denk dat je je doel op deze manier voorbijschiet.

Groetjes, Jeanet
leontine
dagelijks aanwezig

Bericht door leontine »

Maruscha schreef:Ik heb zelf ook hele grote fouten gemaakt in het verleden (en er zijn foto's van, da's nog het ergste), en voor die persoon die ik toen was heb ik ook geen respect, ondanks dat ik precies weet wat destijds de reden voor die poppenkast was.
Marusha, volgens mij doe je jezelf op deze manier tekort. Je was op dat moment gewoon nog niet verder. Je hebt vervolgens wel van die ervaringen gebruik gemaakt om verder te groeien. Erg weinig mensen worden perfect geboren en laten nooit steken vallen.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

leontine schreef:
Maruscha schreef:Ik heb zelf ook hele grote fouten gemaakt in het verleden (en er zijn foto's van, da's nog het ergste), en voor die persoon die ik toen was heb ik ook geen respect, ondanks dat ik precies weet wat destijds de reden voor die poppenkast was.
Marusha, volgens mij doe je jezelf op deze manier tekort. Je was op dat moment gewoon nog niet verder. Je hebt vervolgens wel van die ervaringen gebruik gemaakt om verder te groeien. Erg weinig mensen worden perfect geboren en laten nooit steken vallen.
Lief dat je me tegen mezelf verdedigt, maar met alle respect: je weet niet waar ik het over heb, het had helemaal nix te maken met 'niet ver genoeg' zijn maar met hele andere zaken.

Ik heb zat dingen in mijn leven fout gedaan die kennelijk *moesten* gebeuren, maar ook een paar dingen die ik gewoon niet had moeten doen. Zat excuses, geen redenen, en die dingen bedoelde ik. En nee, ik geef geen voorbeelden ;)

En net zozeer dat ik tegen beter weten de fout in ben gegaan, doen anderen dat ook, en zulke mensen verdienen het soms om op de bek te gaan.

(en ja, ik heb het nog steeds over t-gerelateerde zaken)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:Je kunt niemand iets verbieden helaas. T wat dan ook is een onbeschermd begrip. Kritiek daarop is uit den boze want dan wordt er weer eens geschermd met de doelstelling van deze site. Eindeloze discussies die ontaarden in scheldpartijen zijn het gevolg. Begrippen moeten opgerekt worden, definities kunnen het raam uit, genderdiversiteit is het sleutelwoord. Alles om maar niet je best te hoeven doen om er een beetje presentabel uit te zien. Waarom zou je ook, je bent zo vrouw als je jezelf voelt. Echte vrouwen, dat zijn pas travestieten. Die moet je zo ver mogelijk naar beneden trekken, ter meerdere eer en glorie van de genderdiverse vrouw, met baard in een trouwjurk, al dan niet met een zwaartekracht tartende bh vulling. Je telt pas mee als je het dragen van een rok spannend vindt en als je om middernacht een blokje om je eigen huis durft te lopen, word je bejubeld en bewierrookt zoals het een ware held betaamt. Respect en acceptatie onderling en buitenaf is een vereiste. Respect naar buiten toe is er niet bij. Gelukkig bestaan er ook T*s die er anders in zitten, die zichzelf proberen op te trekken aan vrouwen en die het vrouw zijn zo goed mogelijk willen benaderen, die er plezier in hebben zo goed mogelijk te lijken. Die mensen verdienen respect omdat ze dat ook bieden.
Violet, als je niet bereid bent om de doelstellingen van de site te onderschrijven en accepteren, dan moet je zelf de consequenties ervan dragen.

Travestie gevoelens en transseksualiteit, heb ik elders in het forum geschreven, liggen niet in het verlengde van elkaar. De begrippen "travestie", "transgender", "transseksualiteit", daarentegen wel. Vandaar enigzins verwarring. Onder "travestie" wordt een aantal verschijnselen verstaan, die heel ver weg liggen van de gevoelens van een transseksueel. Ook een travestiet, die zichzelf als man beschouwt, maar graag dameskleding wilt dragen, hoort erbij. Hij pretendeert niet vrouw te zijn, zelfs als hij een vrouwennaam gebruikt. Hij persifleert niemand, maakt van niemand een karikatuur. Hij vindt het alleen prettig om dameskleding te dragen. Misschien zorgt het bij hem voor enige seksuele opwinding of bevrediging, en dan past het in het beeld dat wij onder fetisjisme verstaan. Maar misschien ook niet. Maar wanneer je hem verwijt, dat hij geen respect toont voor vrouwen, dan doe je hem onrecht, want hij probeert niet vrouw te zijn. Kijk bijvoorbeeld bij deze profiel. Daar staat heel duidelijk "Ik ben een 27 jarige man". Je vindt er daar nergens teksten over "voel mij vrouw", "vrouwelijke gevoelens", alleen dat hij zich prettig voelt in vrouwenkleding. Geen makeup, geen opgevulde beha, geen pruik. En wanneer je mij, die wel graag als vrouw wil presenteren, dus verwijt, omdat ik mijn baard niet weg laten laseren (maar probeer met makeup zoveel mogelijk te verbergen), omdat hij of iemand zoals hij rondloopt met volle baard, dan doe je mij onrecht. Dat komt door het brede begrip travestie, die geen onderscheid weet te maken tussen zijn beleving en de mijne. En waanneer je ons allebei verwijt, dat de buitenwereld jou niet voor vol aanziet, omdat wij onze gevoelens durven te uiten, dan doe je ons allebei onrecht aan. Dat heeft niks met travestie te maken, en wel alles met de wereld waarin wij leven.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lisa, in grote lijnen is het allemaal waar wat je stelt.
Echter: er is ook nog zoiets als de ongeschreven regels van fatsoen en behoorlijk gedrag. Ik vind, in navolging van Violet, dat er best een of meerdere kritische kanttekeningen gemaakt moeten kunnen worden. Zeker wanneer de grenzen van bovengenoemde kwaliteiten met voeten worden getreden. Immers, ga jij in je zwarte neglisé (al dan niet met cup75 FF :-? ) op Centraal station staan, dan zul je ook discreet worden gewezen op de uitgang. Zo ook hier. Helemaal nix mis mee. Je hebt óók te maken met het welbehagen van de mensen om je heen. En dat geldt onverminderd hier in dit forum.

Mensen die er klaarblijkelijk genoegen in scheppen hier of elders te shockeren met overdreven hoerige kledij of blijk geven van een houding wars van de werkelijkheid krijgen dan ook van mij een eerlijk commentaar. En daarbij zal ik geen blad voor de mond nemen. Evenmin als zij dat doen. Dat heeft iets logisch, toch ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nathalie schreef:(al dan niet met cup75 FF :-? )
Dat hele verhaal over 75FF heeft me aan het denken gezet: als er BH-maat 75FF in de winkel verkocht wordt, denken wij T*'s dan WERKELIJK dat die dingen alleen aan T*'s verkocht worden?

Wat voor conclusie trek jij daaruit ?

Groetjes,

Annegreet
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Ik denk dat er een heel breed scala aan mogelijkheden ligt tussen dat wat Violet zo welsprekend aan de kaak stelt en haar persoonlijke aanpak daarin.
Confronterend (durven) zijn is een gave die je op verschillende manieren kunt gebruiken. In combinatie met tact en een zekere mildheid breng je er bij andere mensen positieve dingen mee te weeg.
Dan zou het kunnen dat die vereenzamende (fetishistische) travestiet met het traditioneel daarmee geässociëerde negatieve zelfbeeld, die er dank zij deze site achter komt dat hij niet de enige is, een positieve ontwikkeling doormaakt. Uit z'n hoekje vandaan komt en waardevoller dingen gaat doen met zijn verlangen naar vrouwelijkheid.
Het kan ook dat zo iemand afknapt op het soort geluiden dat de laatste week het forum domineert en dichtklapt. Ik zie dat als een gemiste kans.

Ook ik herken me niet in de mensen die het om panty's en kinky sex te doen is. Ook niet in drag queens en showtravestieten. Ik heb er echter in de praktijk ook geen hinder van dat ik met hen geässociëerd zou worden. Gewone mensen (om het maar zo te zeggen) hebben meestal voldoende onderscheidingsvermogen. Wat je serieus doet, wordt doorgaans serieus genomen.

Deze site is niet het Centraal Station. Ik denk dat het voor veel mensen een eerste stap op de weg daarheen kan betekenen.

Een nadeel van dit medium is wel dat je elkaar niet ziet. Dan zou een goed voorbeeld tot goed volgen kunnen leiden. Dat haalt meestal meer uit dan onversneden kritiek.

Groetjes, Jeanet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Violet, als je niet bereid bent om de doelstellingen van de site te onderschrijven en accepteren, dan moet je zelf de consequenties ervan dragen.

Ik zeg niet dat de doelstelling fout is, alleen dat ie fout gebruikt wordt. Wel zou ik er graag naar buiten toe aan toegevoegd zien worden.
Lisa met een S schreef: Travestie gevoelens en transseksualiteit, heb ik elders in het forum geschreven, liggen niet in het verlengde van elkaar. De begrippen "travestie", "transgender", "transseksualiteit", daarentegen wel.
Travestie en transgenderisme misshien wel, transseksualiteit niet. Je kunt niet een beetje trans zijn.
Lisa met een S schreef: Vandaar enigzins verwarring. Onder "travestie" wordt een aantal verschijnselen verstaan, die heel ver weg liggen van de gevoelens van een transseksueel.
Gevoelens die niks met ts-teit te maken hebben. Zo nu en dan vrouwenkleding willen dragen staat in geen verhouding tot voor altijd van geslacht willen veranderen.
Lisa met een S schreef: Ook een travestiet, die zichzelf als man beschouwt, maar graag dameskleding wilt dragen, hoort erbij. Hij pretendeert niet vrouw te zijn, zelfs als hij een vrouwennaam gebruikt. Hij persifleert niemand, maakt van niemand een karikatuur. Hij vindt het alleen prettig om dameskleding te dragen. Misschien zorgt het bij hem voor enige seksuele opwinding of bevrediging, en dan past het in het beeld dat wij onder fetisjisme verstaan. Maar misschien ook niet. Maar wanneer je hem verwijt, dat hij geen respect toont voor vrouwen, dan doe je hem onrecht, want hij probeert niet vrouw te zijn.
Travestie is een ruim begrip, dat ben ik met je eens. Niet iedere tv parodieert vrouwen, maar je kunt niet ontkennen dat ze er wel zijn, lees maar eens een willekeurige contact advertentie. Daar is het vergeven van de sletjes en zaadhoertjes. Als die erbij horen, waarom worden ze dan uit de profielen sectie geweerd?

Lisa met een S schreef: Kijk bijvoorbeeld bij deze profiel.
Of deze
Lisa met een S schreef: Daar staat heel duidelijk "Ik ben een 27 jarige man". Je vindt er daar nergens teksten over "voel mij vrouw", "vrouwelijke gevoelens", alleen dat hij zich prettig voelt in vrouwenkleding. Geen makeup, geen opgevulde beha, geen pruik.
En zelfs een onzijdige naam. Alleen had ik het niet over crossdressers die zich man voelen.
Lisa met een S schreef: En wanneer je mij, die wel graag als vrouw wil presenteren, dus verwijt, omdat ik mijn baard niet weg laten laseren (maar probeer met makeup zoveel mogelijk te verbergen), omdat hij of iemand zoals hij rondloopt met volle baard, dan doe je mij onrecht. Dat komt door het brede begrip travestie, die geen onderscheid weet te maken tussen zijn beleving en de mijne. En waanneer je ons allebei verwijt, dat de buitenwereld jou niet voor vol aanziet, omdat wij onze gevoelens durven te uiten, dan doe je ons allebei onrecht aan. Dat heeft niks met travestie te maken, en wel alles met de wereld waarin wij leven.
Ik verwijt je niks... Met baard bedoel ik baard, niet baardschaduw. Ik maak wel onderscheid tussen een man in ondergoed en een trava die zo goed mogelijk probeert er uit te zien als vrouw. Niemand hoeft van mij te gaan laseren, maar als je verwacht als vrouw aangesproken te worden, dan verwacht ik dat je een beetje je best doet om ook zo over te komen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

violet schreef:maar als je verwacht als vrouw aangesproken te worden, dan verwacht ik dat je een beetje je best doet om ook zo over te komen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Afbeelding
Anne D
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne D »

Nathalie schreef:
violet schreef:maar als je verwacht als vrouw aangesproken te worden, dan verwacht ik dat je een beetje je best doet om ook zo over te komen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
wie heeft hier iets anders gezegd dan?
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Anne Deriva schreef:wie heeft hier iets anders gezegd dan?
Dat staat er niet, Anne ;-)
Er staat dat ík het niet beter gezegd zou kunnen hebben.
Afbeelding
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Annegreet schreef:Dat hele verhaal over 75FF heeft me aan het denken gezet: als er BH-maat 75FF in de winkel verkocht wordt, denken wij T*'s dan WERKELIJK dat die dingen alleen aan T*'s verkocht worden?

Wat voor conclusie trek jij daaruit ?
Ik zal voor mezelf spreken: ik concludeer daaruit dat er ook biologische vrouwen zijn die BH-maat 75FF dragen. En dat die biologische vrouwen niet bezig zijn een persiflage te maken op het fenomeen biologische vrouw (om iemand te citeren), die zijn ook niet bezig zich onfatsoenlijk of onbehoorlijk te gedragen (om iemand anders te citeren), nee, die biologische vrouwen die leven als biologische vrouw.

En als die biologische vrouwen leven als biologische vrouw, waarom zouden T*'s dan niet mogen verlangen naar het leven als zo'n biologische vrouw? Waarom worden T*'s dan geduwd in een hokje waar alleen het verlangen naar biologische vrouwen met BH-maat 75B en 75C acceptabel is?

En natuurlijk mag ieder zijn bedenkingen over alles hebben, maar waarom is het niet mogelijk om dat met respect naar een ander toe te schrijven?

Groetjes,

Annegreet
... het enige dat m.i. werkelijk belangrijk is is dat jouw uiterlijk klopt met jouw gevoel
Anne D
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne D »

Nathalie schreef:
Anne Deriva schreef:wie heeft hier iets anders gezegd dan?
Dat staat er niet, Anne ;-)
Er staat dat ík het niet beter gezegd zou kunnen hebben.
Oh, ik bleef haken achter de drempel van de verkeerde deur :)
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Een biologische vrouw die haar borsten dusdanig heeft laten vergroten dat ze absoluut niet bij haar lichaam passen (Lolo Ferrari, Jordan) kan over het algemeen ook op een hoop spot rekenen. Een t* die hetzelfde doet op nog meer, omdat mensen waarschijnlijk toch van fetisjisme uitgaan (en zeg heel eerlijk: is dat in dit geval ook niet zo? Tenzij 75ff natuurlijk gewoon past bij de lichaamsbouw van desbetreffende tv, maar dat argument heb ik nog niet kunnen lezen).

Dus mocht je als tv 75ff borsten in je bh willen proppen, ga je gang, maar reken dan op een hoop spot & onbegrip, zo simpel is het. Van mij mag je, niemand is mij of een andere t* nl. iets verschuldigd. Natuurlijk baal ik er van als ik met dat soort types op een hoop wordt gegooid (wat gelukkig niet vaak voorkomt), maar zo heeft iedereen wel wat: denk bijv. maar aan de Marokkanen die op het wangedrag van anderen worden afgerekend.

Ik wil me wel bij mensen zoals Violet & Nathalie aansluiten: als je echt als vrouw wilt worden behandeld zul je gewoon rekening moeten houden met hoe je overkomt. Ik kan me herinneren dat een vriendin van mij, die mij natuurlijk als tv kende, aan een dragqueen vroeg: "en hoe moet ik jouw beleving dan zien?" met als antwoord: "kind, ik ben gewoon een vrouw!".

Nee dus.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie