Tweeslachtig

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
wonderwendy
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 20, 2003 23:10
Locatie: utrecht

Tweeslachtig

Bericht door wonderwendy »

Ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkent.

Vrouwelijkheid loopt als een draad door mijn dagelijkse bestaan. Toch kent het verschillende uitingsvormen. Ik heb geen behoefte aan veranderingen aan mijn lichaam, maar ik vind m'n lichaam wel het mooist als het helemaal onthaard/geschoren is. Omdat het zo'n gedoe is m'n hele lichaam bij te houden, doe ik dat alleen soms.

Het meest treffend zie je de tweedeling terug in mijn garderobekast. Daarin liggen en hangen mijn 'mannelijke' kledingstukken naast vrouwelijke kleding die ik als transgender/androgyn ook dagelijks over straat aankan. Dus: vrouwelijke broeken, meisjessokken, -riemen, -shirtjes, truitjes en lingerie. Aan mijn kapstok hangen twee damesjassen die ik ook overdag kan dragen (ik ga er soms ook in stappen, bijvoorbeeld), bij de schoenen staan laarzen met lage hakken. De meeste mensen die ik op bezoek kijken er niet meer zo van op.

En dus niet: rokjes, jurken, laarzen/schoenen met hoge hakken. Die heb ik in een andere kast opgeborgen en haal ik soms te voorschijn, als ik me helemaal en femme wil kleden. Dat komt niet zo vaak voor, gewoon omdat ik er niet zo vaak behoefte aan heb.

Ik heb minder dan vroeger de neiging om de vrouwelijkheid voor me te houden. Vandaar dat ik een gemengde kledingkast heb. Dat ik mijn broekspijpen modieus omsla om iets meer van mijn lagehakkenlaarzen te laten zien of dat ik in een getailleerde damesjas (geen knalroze hoor :-)) ga winkelen.

Wie herkent zich in deze behoefte je vrouwelijkheid met je dagelijks leven te verweven?
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Neuh, herken me niet terug, heb er uberhaupt geen typisch mannen of vrouwenkleren, tja, tot op een paar partyspullen na, mij zie je erder in typisch praktische kleren :roll:

Ik val anders op, bvb met mijn knalrooie haren, mijn lengte, mijn gedrag... ga zo maar door :D

Liefs Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Mara schreef:Ik val anders op, bvb met mijn knalrooie haren, mijn lengte, mijn gedrag... ga zo maar door :D
Liefs Mara
Mara in d'r profiel schreef:Interesses: kwijlen, zeuren, etteren
Sommigen verheffen het tot een kunst :roll:
Compensatie ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nathalie schreef:
Sommigen verheffen het tot een kunst :roll:
Compensatie ?
Het is ook een kunst :wink: en zeker ga ik ermee ook un boel compenseren, jij hebt gelijk Nathalie :roll: , was toen maar alles goed gegaan met de plannen van de natuur, maar daar ging iets duidelijk mis, vandaar :-?

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
leontine
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 21:38
Locatie: Zeist

Bericht door leontine »

Wendy,

Ik herken de behoefte zondermeer wel, alleen is het bij mij nog niet zover dat ik het ook kan doen.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Re: Tweeslachtig

Bericht door Janiek »

wonderwendy schreef:Ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkent.
Goh, dat klinkt heel leuk en ontspannen. Ik heb een hele poos gehoopt me in zo'n tweeslachtige levensstijl te herkennen, maar jouw verhaal is voor mij het zoveelste signaal dat ik het daar niet mee red :cry: . Jammer dan; ben best een beetje jaloers :wink: .

Veel plezier, Jeanet
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Kan me er wel in verplaatsen moet ik zeggen maar heb uiteindelijk toch voor een kant gekozen omdat ik er gek van werd ertussenin te blijven hangen.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Heb het de afgelopen 2,5 jaar zo gedaan (heb er ook een paar threads over hierzo) maar ben me nu toch meer richting de duidelijkere twee-deling aan het bewegen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

In welk opzicht en welk van de twee delingen ligt je het beste? Beetje open deur denk ik maar toch nieuwsgierig.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ik herken onmiddelijk wat je schrijft, Wonderwendy. Het vrouwelijke van me, de hooggehakte dameslaarzen is verweven dankzij de combinatie met mannenkleren welke ik als man dagelijks draag.

Voor mij is dat 95-99% van de tijd voldoende. De rest van de tijd is voor mijn schamele collectie vrouwenkleding. Nog zonder pruik. Aan bh's, scheren of borstprothesen hoef ik al helemaal nog niet te denken.
Joanne schreef:Kan me er wel in verplaatsen moet ik zeggen maar heb uiteindelijk toch voor een kant gekozen omdat ik er gek van werd ertussenin te blijven hangen.
In jouw situatie alsmede aanverwante situaties is dat volstrekt begrijpelijk. Ergo nog, je had en hebt nog steeds geen keus. Op straffe van . . . . (mag ieder zelf invullen)
liefs, Josette
Gebruikersavatar
wonderwendy
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 20, 2003 23:10
Locatie: utrecht

Bericht door wonderwendy »

Voor mij is het ertussen blijven hangen eigenlijk de enige weg, denk ik. Honderd procent mannelijk kan en wil ik niet, dat is niet vol te houden. Honderd procent vrouwelijk ook niet, om vele redenen, maar ook omdat ik me daarin niet zou thuisvoelen, denk ik, en toch weer iets zou gaan missen. Blijft over een tussenpositie.

Da's niet zo makkelijk, want het is soms een wankel evenwicht. De gevoelens slaan soms door naar de ene en soms naar de andere kant. En ja, soms voelt het net alsof het van alles te weinig is. Maar meestal voelt het wel goed. Noem het androgyn, of tweeslachtig, een vrouwelijke jongen, wat je wilt.

Maruscha, ik kan me voorstellen dat je gek werd van het ertussen hangen. Kun je aangeven hoe dat nu bij jou vorm krijgt: meer kiezen voor een duidelijke tweedeling?

Wendy
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Goh, grappig dat je dat zo vraagt, aangezien ik niet lang geleden via je profiel contact met je heb gezocht om juist hierover te praten, en geen reactie heb gekregen :roll:

Maar ik eigenlijk weinig behoefte om te reageren in een thread waar iemand het dragen van vrouwenschoenen vergelijkt met wat jij noemt, en wat ik gedaan heb. Dat is zoiets als zeggen dat je niet racistisch bent omdat je buurman ook zwart is, en je hem gewoon groet.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
wonderwendy
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 20, 2003 23:10
Locatie: utrecht

Bericht door wonderwendy »

ik heb je gisteren een berichtje gestuurd. :wink:
maar iedereen die zich in deze discussie mengt is wat mij betreft welkom, juist omdat iedereen een andere beleving heeft.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Maruscha, het dragen van vrouwenschoenen is onmogelijk te vergelijken met wat jullie doen. Feitelijk kun je onze belevingen van T* niet met elkaar vergelijken. Maar het schrijven wel, om zo inspiratie van elkaar op te doen en meer met je T* te doen dan je zelf voor ogen hebt
liefs, Josette
Adriana Tol
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: do okt 14, 2004 22:45

Bericht door Adriana Tol »

......................................
Laatst gewijzigd door Adriana Tol op wo nov 17, 2004 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie