Man als .... speeltje?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Wel of geen vaste relatie?

Ja
14
78%
Nee
4
22%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Is het niet zo dat deze maatschappij vrouwen verdeelt in twee groepen, diegene die mooi zijn en diegene die lelijk ofte minder mooi zijn. Ze krijgen een label opgekleefd en enkel god weet waarom zoiets nodig is. Vrouwen in reclamefilmpjes of modetijdschriften gelden als de uitstraling van menselijke schoonheid. Hardwerkende vrouwen of huisvrouwen daarentegen worden aanzien als de weerspiegeling van het lelijke. Zij dragen de sporen van het kinderen krijgen, dragen de vermoeiende kenmerken van het vroege opstaan en de vaak harde dagdagelijkse labeur.

Het weekend werd ik op straat aangesproken door een enquetemedewerker, mag hij steeds een beroep doen op mijn medewerking wat betreft het beantwoorden van een vragenlijst. Zo'n enquete zal wel om de één of andere reden nuttig zijn en één minuutje van mijn kostbare tijd kan er wel af. Deze mens moet per slot van rekening ook zijn kost verdienen. Maar als onze brave man vragen stelt in de richting van: wat vindt jij een mooie of lelijke vrouw, dan haak ik onmiddellijk af. Zulk soort vragen kan je onmogelijk in één minuut uitleggen en daarbij zijn het vragen die volgens mij helemaal niet hoeven gesteld te worden. Met een schouderklopje neem ik afscheid van de enqueteman en wens hem nog veel succes met zijn volgende "slachtoffer".

Je merkt het al.
Ik doe niet mee met zulke indelingen. Het geeft me de gedachte van een grote rij dames die voor een lokaaltje staan te wachten. Eén na één worden ze binnen geroepen en verschijnen voor een jury. Daar worden ze gekeurd door de verschillende juryleden die weet -ik -welke maatstaven hanteren om tot een besluit te komen. De vrouw in kwestie krijgt een certificaat mee naar huis met erop de stempel "mooi" of "lelijk".
In mijn ogen bestaan er geen lelijke vrouwen. Ik beroep me daarbij op het gezegde dat op elk potje een dekseltje past. En dat is ook zo. Wat voor de ene man een "lelijke" vrouw is, is voor de andere een schoonheid. De meeste mannen verkiezen een vrouw die een 10-tal centimeter kleiner is dan hemzelf.

Tja wij houden er nu eenmaal van het hoofd een beetje te kantelen tijdens het zoenen. Sommige mannen verkiezen daarentegen een veel kleinere of veel grotere vrouw, mogelijk omgekeerd afgestemd op hun eigen lengtemaat. Sommige mannen verkiezen een vrouw met de taille van een barbiepop, zeg maar een anorexia randgeval. Slank zijn is nu eenmaal standaard geworden en als je kan pronken met zo'n schoonheid dan heb je een goede partij gedaan. Andere mannen, de meest verstandigste volgens mij, verkiezen een volslanke dame omdat deze een grote mate van gezelligheid en geborgenheid uitstraalt. Mischien zijn deze mannen wel op zoek naar een moederfiguur . Positief nieuws. Mannen houden van hun moeder en dat kan de vrouw in kwestie alleen maar ten goede komen. Extra aandacht en warmte zal haar zeker te beurt vallen.

Over geuren en kleuren kan men niet discussieren en dat geldt zeker wat de schoonheid van een vrouw betreft. In eerste instantie gaan mannen op zoek naar een vrouw die qua uiterlijk het meest aan hun wensen voldoet. Maar deze piste wordt niet altijd gevolgt als het om een partnerkeuze gaat. Heel vaak wordt er af geweken. Naarmate men die partner beter en beter leert kennen, begint ook het uiterlijk minder belangrijk te worden. De man kijkt niet meer maar de uitwendige eigenschappen maar gaat met zijn gevoelens op zoek het innerlijke. Daar ontdekt hij een schoonheid die "rijker" is dan het lichamelijke. Op dat moment ook beseft de man dat hij smoorverliefd is.

Liefde maakt blind en een man die zulke mooie ervaring meemaakt kan alleen maar beamen dat het een correcte uitspraak is. Blind zijn is niet het juiste woord want onze man heeft helemaal geen witte stok en geleidehond nodig. Hij heeft alleen geen oog voor de eventuele gebreken van zijn geliefde want nu is hij er om die gebreken op te vangen.

Toch mooi de liefde tussen twee mensen. :P

Liefs Carola
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Is schoonheid een feit of smaak?

Bericht door Carola-Voorvelt »

Oh ja en nog even dit:
Is schoonheid een feit of smaak? :-?

Als het een feit is, waarom vind niet iedereen dezelfde mensen mooi?
Hoe komt het dat er modellen zijn die iedereen gewoon mooi moet vinden.
Schoonheid bestaat niet.
Ik vind sommige modellen echt spuuglelijk, terwijl andere hun weer beeldschoon vinden.
Het ideale beeld van een vrouw is maar stomiteit.
Wat maakt het uit als je net 2 kilo te zwaar bent? Voor wie moet je dan net 2 kilo lichter zijn? Voor mannen die dat mooi vinden?
Dan moet je echt eens naar die "mannen" kijken.
Meestal rond de 40, buikje, onderkin. Zo kan ik wel eeuwen doorgaan.
Maar toch val je af.

Denk je echt dat je het ideale beeld bent als je twee kilo lichter bent? de "mannen" vinden je nog steeds te min. En JIJ luistert er naar. Wil een tweede Christina Aguilera worden.
Nou sorry, maar ik vind haar echt lelijk!
Bananenkop enz.
Het gaat er gewoon om hoe mooi jij jezelf vind, en als dat goed is, dan voel je je ook mooi.
Al die programma's zoals Make me Beautifull zijn dus onzin, want je bent al MOOI!
Alleen jij kan jezelf mooi maken, daar helpen geen kleren en make-up bij.

Laten we nou als land meer geld in belangrijkere dingen stoppen en ons niet meer bezig houden met schoonheidsproblemen. Want daar kan je toch niks aan veranderen.
Ookal ben je zo veranderd, van binnen zit je toch nog met dat complex. Daar hebben ze niks aan veranderd!
Als je zulke ideeën hebt, ga naar een therapeut, of laat je eens lekker masseren, en vergeet alles om je heen.
Laat je verwennen en zeg duizend x per dag tegen jezelf in de spiegel dat je beelschoon bent.

Want dat heb je verdiend!

Liefs Carola
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Carola, waar kan ik je boeken kopen, je hebt zeker al een hele reeks geschreven, zo als je hier overkomt :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Mara schreef:Carola, waar kan ik je boeken kopen,

Mara
Boeken heb ik eigenlijk niet Mara, maar ik schrijf wel heel veel. Heb inmiddels wel een dagboek over mezelf wat bestaat uit meer dan 300 vol getikte tekst over mijn dagelijks leven en verleden.
Daarnaast lees ik ook veel en kan hier mijn inspiratie uithalen en al relativerend mijn eigen visie erop los laten.

Liefs Carola
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Doe maar verder, is leuk :P

Lees het wel graag :wink:

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Carola,

Ik ben hardstikke jaloers op de manier hoe je schrijft, je gedachten goed op papier kan krijgen.
Wat je schrijft, daar vind ik veel waarheid in, maar ik kan de poll niet beantwoorden.
Als ik jouw postings lees weet ik ook waarom.
Ik hunker naar genegenheid, aandacht, etc. Gewoon.
Maar dat heb ik naar mijn gevoel in mijn huwelijk (>20 jaar!) niet gekregen. En niet kunnen eisen ook.
Mijn ex (onbekend met mijn TG, tenzij vrouwelijk intuïtie) weigerde zichzelf bloot te geven. En ondank TS/TG mét vriendin die wat steun biedt, weet van mijn zijn, en mij graag als man heeft kan ik eigenlijk niet verder. Zij wil méér dan ik ooit kan geven denk ik.
En dat gevoel is voor mij erg belastend.
Het heet bindingsangst. Ik geef, wil er niets of weinig voor terug.
Maar dat is ook niet gezond. Ik denk dat ik bang ben dat een toevallige ontmoeting in méér kan uitlopen.
Als ik jouw stukken lees denk ik bijna, ik zou dolgraag met jou willen praten. Gelukkig ben je geen psych maar je snapt volgens mij perfect hoe de boel in elkaar steekt.


pffffffff, dit moest ff uit mijn hart. Ik ga nu alles opnieuw lezen.

José
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Josee schreef:bindingsangst. José
Zelf had ik een soort korte periode (van strenge vorst) dat ik niets liever wilde dan een vaste realtie met een vrouw. Die had ik ook, maar ook de bindingsangst, daardoor had ik toen mijn voormalige ex vriendin ontzettend veel pijn mee gedaan en haar liefdeloos behandeld, door haar de deur weer te wijzen terwijl ik diep in mijn hart haar niet kwijt wilde onder geen enkele voorwaarde.

Waarom heb ik het dan wel gedaan?

Hmm misschien heb ik geen pas klare antwoord .. toch denk ik dat ik te snel na mijn SRS me gestort heb om zelf te willen leven als in een dames roman vol met liefde en geborgenheid. Ook kon ik niet helder nadenken en was in alle opzichten egoïstisch.
Uiteindelijk is deze mus toch volwassen geworden, en is ze God dank weer terug in mijn leven, en nu moet ik haar toch op mijn manier haar vertrouwen in mij terug zien te winnen.

Geloof wel dat ze er nu van overtuigd is.
In die periode na mijn SRS kon ik ook nauwelijks bevatten dat iemand van mij kon houden. Toch het is zo .. en kan me er nu ook volledig aan toegeven. Het gevoel wat ik ooit kwijt ben geraakt is nu terug.

EN HOE. :D
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Tja, bindingsangst

Bericht door Mara »

Tja, bindingsangst, tis me maar wat, mij belemmert ze erg in het omzetten van mijn behoeftes :roll:

Maar toch zal het weer kicks zijn dat me de goeie weer over de weg loopt, maar daar moet ik dus duidelijk nog aan me werken, moet ja uiteindelijk open ervoor zijn, maar dat ben ik nu ff niet, vind me half-fertig en schaam me daarom enoorm kapot en ik weet niet of ik deze ontevredenheit met iemand moet delen, zal voor diegene niet leuk zijn, ik blijf een moeilijke weegschaal, vandaar :-?
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Mara,

Half-fertig (lekkere Limburger)?
Ja het kost soms wat (heel wat) moeite. Maar schamen? Daar ben ik inmiddels wel overheen.
Ik/wij doen tg/ts toch niet omdat het zooooooooooooo leuk is?
Ik moet het doen van uit mijn binnenste. Als een ander met mij problemen heeft, dan is dat zijn of haar probleem.
Tenslotte is zeker tg/ts (en ik wil trav absoluut niet te kort doen) een genetische variatie die voor de geboorte van ons heeft plaats gevonden. Als je ouders er al niets aan kunnen doen, dan wij zeker niet.

Dus, kop op! Leve het bronsgroen eikehout (voor zover er geen industrieterrein overheen gelegd is) en doorgaan.

sterkte en groetjes

José
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Josee,
Ik ben geen trans omdat ik het leuk vind ene te zijn, nee zeker niet, maar dat neemt niet weg dat ik wegens het feit het wel te zijn, toch soms ook erg ongelukkig daarom ben, want het heefd un heleboel kapot gemaakt in mijn leven, niet iedereen aanvaart de situatie als leefbaar, als je partner van geslacht verandert, een mannelijke verschijning met een vrouwelijke brein is wel erg aantrekkelijk, maar als de lichaam de geest volgt, is het voor vele partners van, niet meer te volgen, dat doet aan beide kanten zeer en je word er waantrouwig van of je ooit weer met iemand een relatie kunt houden, ik ben er echt nog niet aan toe, had het afgelopen zomer uns geprobeerd, maar ik moet zeggen, zolang ik me niet kompleet kan voelen, ben ik ook niet open voor diepegaande dingen, vriendschappen heb ik voldoende, sociale contakten ook, daar geen gebrek, maar het blijft ff dromen dat het wel allemaal goed komt en dat komt het ook, die geloof word door mijn fantasie en dromen wel op pijl gehouden :wink:

Liefs, Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Lieve Mara,
Alles wat je schrijft is waar. Ook ik maak dat mee maar misschien wel in mindere mate omdat ik vrijgezel (opnieuw) ben. Dus minder vast zit.
Maar mijn vriendin heeft het er erg moeilijk mee en in 1e instantie geaccepteert.
Maar of dat op de lange duur ook zo blijft gaan als het lichaam de geest volgt???
Ik weet het niet, maar ik wapen mij er nu al tegen dat àls het zover komt ik het niet aan mijn hart zal laten komen.
Tja, en mijn bekentenissen aan mijn vrienden zijn allemaal gelukt, ik ben niemand kwijtgeraakt. Zelfs mijn jonge dochter lijkt het te accepteren.

Dus misschien loopt het bij mij iets makkelijker, ook al ervaar ik mijzelf als in een achtbaan. Dan weer top, en dan weer zonder aanwijsbare reden verdrietieg en down.
Maar schamen, nee dat niet meer, ook ik probeer mijn rug recht te houden.

Liefs en sterkte

José
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

José,

Vrienden ben ik genoeg kwijtgeraakt, maar daar moet ik zeggen, het waren dan zeker niet de goeien, maar wat ik wil zeggen is, als je jezelf niet laat hangen, win je ook weer vrienden hoor, het leven blijft vooruitgang, we hebben alle voor vooruitgang gekozen, dus daar hoort ook bij de goeie vrienden te zoeken, naar buiten te gaan, te leven, soms oude vrienden achter je te laten, relaties te verbreken en te zeggen dat het een leuke tijd was, en ga zo maar door!

Leven is vooruitgang en niks is voor altijd, maar waar je iets verliest, win je op de andere kant weer, kijk na deze kant :wink: zo heb je het makkelijker

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie