Hormonen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rianne P
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 22:58
Locatie: Meerlo

Hormonen

Bericht door Rianne P »

Halo allemaal.
Sinds vrijdag 5 november mag ik officieel met de hormonen beginnen en start ook mijn real life periode. Ik ben ontzettend blij dat ik weer een stapje verder ben gekomen naar mijn lang gekoesterde eindpunt nl de SRS.
Groetjes Rianne
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Hoi Rianne,

eerst maar eens de feli's :D

wel heb ik een klein vraagje over het srs als eindpunt hebben ..... is eigenlijk maar een muggensifterig kleinigheidje hoor :wink:
als je de srs gehad hebt, heb je al een idee hoe het dan verder moet/gaat?

Een doel hebben is goed en geeft houvast, maar ergens lijkt het me ook verstandig om alvast verder te kijken dan het doel dat je stelt als je doel binnen bereik komt ....

Voor mezelf is de srs een onderdeel van een geheel om mezelf te zijn / worden.
Een ander onderdeel is gebitssanering om maar wat te noemen. Wat ik me eigenlijk afvraag Rianne, en dit bedoel ik beslist niet negatief, heb je een breder beeld waarin je transitie zich afspeelt?
greetz Fenna :wink:
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Toen ik nog Pre-op was dacht ik ook dat de SRS het einddoel was maar oh wat heb ik me vergist hihihi... Dat is pas het begin...
Maar wel gefeliciteerd met je nieuwe stapje.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Gefeli Rianne.

Om even terug te komen op hormonen: je hoort vaak zeggen dat hormonen je gezicht vervrouwlijken. Kan iemand me uitleggen waaraan je dat merkt? Gladdere huid? Dikkere wangen?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

gladde huid merk ik zelf weinig van.maar volgens anderen is mijn gezicht inderdaad wel wat voller en ronder geworden.

dacht ook ooit ergens gelezen te hebben dat het iets met de vetverdeling te maken had
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Rianne, hey, de volgende stap, gefeliciteerd........

Chantal, dat is niet jou draad :wink:
Maar omdat jij het bent, de huid word minder vettig, er werd minder talg geproduceerd en de poriën worden kleiner, maar of ik nu vrouwelijker uitzie? Misschien als ik opgemaakt ben :roll:

Groetjes, Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Minder vettig? Das fijn ik heb een behoorlijk vette huid. Ik kijk al uit naar januari... Pffff nog ff!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Grootste verandering is de vetverdeling die is bij vrouwen nu eenmaal anders dan bij mannen en onder invloed van hormonen past die zich aan wat een vervrouwelijkend effect geeft. Een minder vette, zachtere huid en fijnere porieën zijn maar bijkomstigheden die pas merkzaam worden bij aanraking. Een soort slagroom op de pudding zeg maar.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Zoveel heeft zich qua vetverdeling niet verandert bij me, wel is de het andere allemaal veranderd wat je aanhaalde, Joanne! Dus de beloofde wonderen van het toverspul moontjes is er ook maar half waar! Mijn avartar is gemaakt na 5 jaar tovermiddelen, en er komt binnenkort een nieuwe avatar, maar daar moet me ff nog iemand helpen met photoshop, ben ik te blond voor :roll:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Misschien dat je het gewoon zelf niet zo merkt maar als iemand jou vijf jaar geleden voor het laatst gezien heeft en je nu tegen zou komen zou dat waarschijnlijk een heel ander beeld geven van de situatie. Een van de meest opvallende symptomen van een veranderde vetverdeling was bij mij het niet zichtbaar meer zijn van de aderen op mijn onderarmen en handen. Als man had ik die vrij opvallend maar na een half jaar hormonen waren ze niet meer te zien. Das toch echt de vetverdeling.
En als je je foto gefotoshopt wil hebben stuur je hem maar naar mij toe werk ik hem wel bij. Zal je mijn email adres even sturen via een PBtje.
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Chantal C. schreef:je hoort vaak zeggen dat hormonen je gezicht vervrouwlijken. Kan iemand me uitleggen waaraan je dat merkt? Gladdere huid? Dikkere wangen?
Nou ik kan niet zeggen dat ik bepaald dikker ben geworden door de hormonen. Ik ben ontzettend afgevallen en kan eten wat ik wil maar kom niets aan, ik blijf op mijn gewicht (68).
Of dat het met de hormonen te maken heeft .. sla me van me stoel ik weet het niet!!

Wat ik wel weet is dat mijn huid zachter is geworden, dan voorheen en tot in tegenstelling van Joanne; zijn op mijn handen meer aderen verschenen.

Zo nu maar effe de frituur pan opzetten, en dicht slippen die handel :wink:
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Tjaaaa, de mensen herkennen me nog ook hebben ze me 5 jaar niet gezien, niet leuk hoor :-? :wink:

Maarja, de vetverdeling is echt anders nu, heb eindelijk geen luciver-benen meer en de aders die me lieten uitzien als un insekt, zijn gelukkig nu niet meer te zien, ook kijk ik niet meer zo boos, zeggen ze, ik kon nog bozer kijken dan hier links! Ontevredenheit zeker, die nu niet meer zo aanwezig is :roll:

Maarja, kijk ik op oude fotos, lijk ik nu jonger, dat zeggen ze ook :P

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Yvon1
ff weer wat posten
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mei 02, 2003 23:35

Re: Hormonen

Bericht door Yvon1 »

HI Rianne, het is geen eind punt schat, maar het begin van jou, zoals je bent en wilde zijn, toen je het nog niet was. Lukt wel, van mij een kus uit Frankrijk. Yvon
Plaats reactie