Jouw voorkeur?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Waar val jij op?

Mannen
14
35%
Vrouwen
19
48%
Ik zou het niet weten
6
15%
Rot op met je poll!
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Ik val ook op vrouwen, het maakt voor mij daarbij niet uit of het dan toevallig transseksuele vrouwen zijn of niet.

Het belangrijkste in een liedes relatie is uiteraard de persoon waar je van houd en wat je gemeen hebt met die persoon. Wat natuurlijk nooit alleen maar transseksualiteit kan zijn, zou dat wel zo zijn dan is zo'n relatie tot mislukken gedoemt naar mijn mening.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Lisa met een S schreef:Een vraag aan de transen die op vrouwen vallen: hoe staan jullie tegenover een relatie met een andere trans, zowel pre- of post-op?

Lisa
Mmm ik geef ook even antwoord op deze vraag omdat ik iets meegemaakt heb in die richting. Ik ben verliefd geweest op een FtoM ten tijde van mijn SRS. Ik had hem in het ziekenhuis ontmoet waar hij ook in lag toen. Uiteindelijk is er nooit wat van gekomen en was ik het weer een beetje vergeten. In de afgelopen periode heb ik een paar keer meegemaakt dat mannen niet met mijn transzijn overweg konden en voelde me daar behoorlijk verdrietig onder. Vond het flauwekul dat ze daar aan toegaven aangezien er voor mij niks mannelijks meer aan me zit. En toen heb ik een ervaring meegemaakt met een andere FtoM waarbij het wel tot meer gekomen is dan alleen een leuke conversatie. Ik ben daar toen aardig van in de war geraakt en kon het toch niet achteraf gezien. Heb hem dat duidelijk gemaakt in de nogal directe manier van doen die ik soms heb. En heb hem daarmee behoorlijk op zijn hart getrapt. Mijn illusie dat het allemaal zo makkelijk is om overheen te stappen is daarmee aan diggelen gegaan. Evenals mijn illusie dat ik dus heel erg ruimdenkend ben. Kan me nu dus beter inleven in de mannen die niet met mij overweg kunnen en zal het nooit meer zomaar afdoen als flauwekul.
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

[quote="Mara"]Ik sta ervoor open, maar het moet gewoon klikken![quote]

Soms denk ik weleens .. no answers, no questions.
Ik begrijp je.
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Ik denk dat in principe iedereen te vertrouwen is.
Het is maar net waar vertrouw je hem / haar in.

Ik vertrouw jullie zonder je gezien te hebben en zonder je te kennen, bij wijze van spreken mijn pinpas toe als je voor mij bv. even boodschappen zou gaan doen als ik dat zelf niet meer zou kunnen.
Ik zou jou NIET mijn liefdeleven toevertrouwen. Zelfs geen gekuiste versie.
Of mijn talrijke jeugdzondes.

Ik vertrouw mezelf, onvoorwaardelijk en zonder enige twijfel in alle opzichten.
Ik geloof dat ik haar werkelijk alles, maar dan ook alles uit mijn roerige verleden zou vertellen.
Maar ik vertrouw niet haar oordeel over wat er met mijn auto moet gebeuren als er een grote beurt plaats moet vinden.
Of met iets heel banaals, mijn lingery.

Iemand vertrouwen is dus heel relatief en vooral subjectief.

Ook de gemoeds of fysieke toestand waarin jezelf verkeerd kan een rol spelen.
Als ik hulpbehoevend zou zijn zal ik wel iemand MOETEN vertrouwen om mijn zaken te kunnen regelen.
Als ik in een ontspannen en gezellige situatie met collega's zit te dineren op kosten van de baas en een leuke borrel er achter aan, zal ik wat openhartiger zijn tegen die collega's dan 's maandagsmorgens, als ik met kouwe jatten mijn afdeling binnen kom zeilen.

Je kan een leuke relatie opbouwen in een sportclub of in een andere hobby.
In de loop der jaren ga je elkaar leren kennen. Je vertelt elkaars belevenissen en ook de vrouwen gaan leuk met elkaar om.
In de loop der jaren kom je heel wat te weten over elkaar.
En dan blijkt als donderslag bij heldere hemel dat het een pure crimineel is. Een regelrechte gangster.
Hartstikke lief voor vrouw en kinders, maar een strafblad van hier tot ginter. En niet voor verkeerd parkeren.
Wat is je vertrouwen dan nog waard?
Dat zijn dan toch vragen die je je zelf stelt.

Vertrouwen op een arts. Of een team van artsen.
Dat die je weer beter maken.
Dat die je écht helpen.
Dat als je 's nachts vertwijfelt alle info op internet maar verzamelt in pure wanhoop om wat te leren en je komt tot de conclusie dat nooit iets geweten hebt en nooit dat zal leren wat je wil weten.

Vertrouwen op je kind als als die voor de eerste keer alleen het weekend op stap gaat.
Gaan slapen en weten dat hij/zij niet drinkt (fout dus) en geen rotzooi trapt en in elke vechtpartij terecht komt.
Dat je kind niet in 'kwalijk'gezelschap komt.
En dat lijkt me voor dochters nog véél moeilijker.

Sommige mensen schijnen blindelings op een opperwezen te vertrouwen.
Daar wil en kan ik geen mening over hebben.
Ik kan daar alleen maar jaloers op zijn.'

Als je kinderen van een basisschool afkomen en de ene test zegt 'die richting' en de andere test zegt 'Helemaal niet, dié richting'.
En je moet dan vertrouwen op het oordeel van een (hoofd)onderwijzer.

En natuurlijk mijn hobbie. Het schrijven. Je vertrouwt toch dat degene aan wie je je stem toevertrouwd ook werkelijk jouw belangen probeert te behartigen.
Het voordeel van schrijven is, dat je dat vertrouwen elke dag mag en kan herzien.
Dat geldt niet voor bovengenoemde vormen van vertrouwen.

En natuurlijk het GROTE vertrouwen tussen (huwelijks)partners.
Kan ik mijn vrouw vertrouwen als ze voor een paar weken naar het buitenland is?
Of andersom.
Zou ik te vertrouwen zijn als ik alleen zou zijn voor een paar weken en ik zou een schitterende en gewillige en vrijgezelle buurvrouw hebben.
Ik denk dat de buurvrouw heel sterk in haar schoenen moet staan om zo'n knappe meid te weerstaan. :-?
(ter info: de laatste zin was een poging tot humor).

En als dat vertrouwen geschonden is, in elk van de genoemde voorbeelden, komt het dan weer terug?
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Hoi Carola,
En als dat vertrouwen geschonden is, in elk van de genoemde voorbeelden, komt het dan weer terug?
Als het vertrouwen in een bepaald persoon geschonden is kan het vertrouwen in die persoon niet meer terug komen.
Wel kun je op een gegeven moment weer in een ander gaan vertrouwen, daar is wel heel veel tijd en gedult voor nodig van beide kanten.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Zonder vertrouwen in iemand, werd ik onzeker :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Vrouwen...

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

En toch ben ik dolgelukkig en schatrijk:

En ik ga jullie vertellen hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.
Het enige wat je daarvoor moet doen is, je denkwijze veranderen en een beetje oefenen.
Hoe doe ik dat?
Als ik s'morgens op sta, denk ik gelukkig ik ben er nog alles functioneerd nog, ik ben gezond.
Wat ben ik gelukkig, want gelukkig ben ik niet diegene die zwaar ziek in het ziekenhuis ligt

Als ik in bad ga, draai ik een kraan open en ik kan de tempratuur van het water regelen.
Wat ben ik een geluksvogel.
Want gelukkig ben ik niet degene die blootvoets met een teiltje kilometers verderop water moet gaan halen in een of ander beekje.

Als ik ga kijken wat ik aan wil trekken kan ik kiezen uit allerlei kleding en vele soorten schoenen,wat ben ik rijk.
Want gelukkig ben ik niet degene,die af en toe wat toegestopt krijg van een of andere hulpinstantie.

Als ik wil ontbijten, trek ik een kast en koelkast open, en hoef ik alleen maar mijn hand uit te steken en ik heb eten in overvloed.
Wat voel ik me rijk. Want gelukkig ben ik niet die vrouw die ergens tegen een hutje aangeleund zit rammelend van de honger, met mijn broodmager kind in mijn armen, beseffend dat mijn kind ieder moment kan sterven in mijn armen van de honger.

Gaan werken, ba ba. Ja maar ik kan gelukkig geld verdienen, gelukkig ben ik niet het meisje dat op een hoek van de straat staand probeert geld te verdienen om mijn familie te onderhouden.

Of wordt het vandaag stofzuigen en ramen lappen, rotklusjes opknappen dus, maar wat ben ik gelukkig dat ik dat kan doen.
Want gelukkig ben ik niet degene die noodgedwongen de nacht moet doorbrengen in een kartonnen doos onder een brug. Mijn god wat ben ik rijk ik heb een dak boven mijn hoofd.

Ik heb ook veel geluk gehad dat ik naar school kon, en als ik nu nog iets zou willen leren heb ik die mogelijkheid zelfs nog.
Gelukkig ben ik niet degene die nooit de gelegenheid heeft gehad om te studeren.

Als het buiten koud is, kan ik zomaar aan een knopje draaien en het hele huis is lekker warm, ik ben schatrijk. Want gelukkig ben ik niet degene die mijn land moest ontvluchten en nu bang en berooid al jaren in een tentenkamp leef.

Als ik ziek wordt, zijn er dokters binnen handbereik. Wat een geluk,want gelukkig ben ik niet degene die doodziek ondersteund door familie dagen moet voortsjouwen om hulp te vinden.

Ik heb zelfs vrije tijd die ik zomaar kan indelen geheel naar mijn eigen wens, wat een rijkdom. Want gelukkig ben ik niet het kind dat voor bijna noppes in een of ander duister ateliertje moet werken.

Ik ben zo gelukkig, want ik heb mensen om me heen die van mij houden. Want gelukkig ben ik niet het kind dat als enige overgeschoten is nadat mijn hele familie aan aids gestorven is.

Ik voel me schatrijk, want ik heb mensen om me heen waar ik veel van hou.

Ik voel me schatrijk, want als ik van de wereld wat wil zien,ga ik lekker onderuitzitten druk op een knopje en de wereld trekt aan mij voorbij.

Ik ben schatrijk,want wil ik even communiceren met iemand aan de andere kant van de wereld ,ga ik naar de computer en in een mum van tijd is het klusje geklaard.

Ik ben dolgelukkig want ik zie, ik hoor, ik kan dus genieten van de dingen om me heen.

Zo zie je maar hoe snel je schatrijk en dolgelukkig kunt worden.
Geluk hoef je niet zo ver te zoeken.
Gelukkig zijn we in principe allemaal, je moet het alleen leren zien.
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Vertel eens wat nieuws! :wink: :P :D
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Chantal C. schreef:Vertel eens wat nieuws! :wink: :P :D
Oké oké .... wat nieuws dan! :o

Wat ik meemaak in de praktijk is heel veel achterklap en roddel ...
Je zegt iets ( waar je , stom genoeg misschien , vanuit gaat ) in vertrouwen tegen een persoon , dan wordt het omgekeerd doorverteld ...
Of er word gewoon gezegd dat 'die en die' niet te vertrouwen zijn ...

Já , dát spreekt van een vertrouwen zeg !!!!

Mij gaat het niet om zoiets als een pinpas , en geld of materialistisch dingen ...
Mij gaat het om verhalen die verteld worden ...
Berichtjes van een ander die op een forum gezet worden ...
Mensen die een 'onbekende' liever vertrouwen dan een 'bekende' ...

Ook heb ik de balen van mensen die in de ene topic 'lief en aardig' zijn tegen een persoon , en op andere topicic's kom je verhalen tegen die 180 graden verschillen ...
Dat noem ik absoluut geen vertrouwen , dat noem ik meeloperij ... hielenlikkerij ... ellebogenwerk ... egoistisch ... en zo kun je nog meer verzinnen .

Het gebeurd ook vaak dat iemand in topic's iets verteld ... ja ja , mensen het is openbaar dus IEDEREEN kan het lezen ...
Van heel je hebben en houwen ...
Van je vakantie ...
Van je sport ...
Van je sexuele geaardheid ...
Van je 'vriendinnen' ... je 'vrienden' ...
Van je 'problemen'...
En dan staan ze 'raar' te kijken dat ze vervelende mailtjes krijgen ... hahahaha ... naief noem ik dat ...
Maar die persoon noemt dat 'roddelen' omdat de persoon 'vergeten' is dat ALLES wat je in beide fora's schrijft , ALLE MENSEN kunnen lezen ...

Ach , ik kan er veel over zeggen , heb al vele keren mijn 'neus gestoten' en ik sta ervan te kijken dat het nog steeds gebeurd ...

Ik kan ook van mezelf zeggen dat ik voor 100 % te vertrouwen ben , maar dat doe ik niet ... ik zeg 99,5 % ... ;-) , want er kunnen altijd momenten in een leven zijn dat ik dacht ... oei , wat zei ik nu ??

Maar oké alles heb ik persoonlijk ervaren.

Ik geloof in mezelf ... dát kan ik beamen :D
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Carola-Voorvelt schreef:Ik geloof in mezelf ... dát kan ik beamen :D
Dat is het belangrijkste! :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
claudia66
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: do dec 02, 2004 22:35

Bericht door claudia66 »

Ik val op vrouwen,dat had ik al in mijn mannelijke fase en ik merk
aan mijzelf dat daar ,nu ik als vrouw leef, niets in is veranderd.
Maar ik sta nog aan het begin van het traject,ben wel emotioneler
dan vroeger.Ik kan nog niet goed inschatten hoe mijn gevoelens
en zo zullen reageren op mijn transitie.
Ik ben wel goed bevriend met een leuke jongen maar heb hem nog
niet verteld over mijzelf alhoewel ik denk dat hij wel vermoedens
heeft in die richting.Maar ik denk niet dat ik een relatie met hem zou
willen alhoewel je dat natuurlijk nooit zeker weet......
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Plaats reactie