winkelen moet je leren!?
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
winkelen moet je leren!?
Sinds kort ben ik er een paar keer op uit geweest om te winkelen, of althans om hier wat meer vaardigheid over op te doen. Hoewel ik het meestal niet erg leuk vind, moet ik toegeven dat ik het winkelen in damesmode winkels best uitdagend vind. De eerste keer zie je overal spoken en denk je als ze mij maar niet zien of dat ze het gek vinden. Het ging die keer best goed en er waren nauwelijks problemen.
twee weken later nog maar eens proberen en je krijgt er zowaar meer zelf vertrouwen door als je door de rekken met rokken en blouses gaat. Er was zelfs een zeer behulpzame verkoopster die mij wel wilde adviseren. Op dit moment ben ik nog niet zo ver dat ik al in de winkel een rok o.i.d durf te passen, maar een dergelijke ervaring geeft wel zelfvertrouwen. Het blijkt dat de dames om je heen ook niet echt vreemd reageren als je als man door de rekken gaat naar een rok of truitje.
Misschien dat ik binnenkort opnieuw een poging waag om nog eens te gaan winkelen en dan misschien wel iets durf te passen.
Voor alle beginners geldt: "vooral doorgaan"
Liefs Franscien
twee weken later nog maar eens proberen en je krijgt er zowaar meer zelf vertrouwen door als je door de rekken met rokken en blouses gaat. Er was zelfs een zeer behulpzame verkoopster die mij wel wilde adviseren. Op dit moment ben ik nog niet zo ver dat ik al in de winkel een rok o.i.d durf te passen, maar een dergelijke ervaring geeft wel zelfvertrouwen. Het blijkt dat de dames om je heen ook niet echt vreemd reageren als je als man door de rekken gaat naar een rok of truitje.
Misschien dat ik binnenkort opnieuw een poging waag om nog eens te gaan winkelen en dan misschien wel iets durf te passen.
Liefs Franscien
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Re: winkelen moet je leren!?
Klopt, en als je het vaak genoeg doet ga je het misschien zelfs leuk vinden!franscien schreef:Misschien dat ik binnenkort opnieuw een poging waag om nog eens te gaan winkelen en dan misschien wel iets durf te passen.
Groetjes,
Frederique
... die er een pest aan had om mannenkleren te kopen maar het wel leuk vindt om vrouwenkleren te kopen
- Miss Laura
- dagelijks aanwezig
Frederique, volkomen mee eens. Ik had vroeger genoeg aan 5 minuten om een complete nieuwe heren outfit aan te schaffen. Nu doe ik er een morgen over om een leuk truitje te vinden. Heb dan wel ca 10 winkels bezocht. Eerst lekker snuffelen en als je iets leuks hebt gevonden lekker aanpassen. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, ga je ook wel rokjes passen in een drukke winkel. Is toch lekker. Ik maak mij niet meer druk en ga ook gewoon in rok naar de winkel toe om te shoppen. Hoef mij niet te schamen, is eerlijk door mij betaald met de centjes die ik zelf heb verdient.
Franscien, de meeste verkoopsters kijken er niet raar van op, als je zegt dat je een rokje voor je zelf aan het zoeken bent. De meeste verkoopsters die ik ken helpen mij graag met de keuze en hun advies. Het wekt veel meer argwaan als je een rokje voor een vriendin gaat kopen en even later weer moet ruilen en dan nog eens en nog eens. De mensen zullen zich dan gaan afvragen waarom komt ze zelf niet.
Door lekker zelf te passen in de winkel, ga op een tijdstip dat het nog lekker rustig is bv zaterdag morgen direct na openingtijd, en je zult zien dat er een hele last van je afvalt. Na verloop van tijd wordt kledingkopen een ziekte. Zelf ga ik bijna elke zaterdag op strooptocht, vaak kom ik met lege handen thuis, maar heb wel genoten.
Lingerie uitzoeken is al iets moeilijker, maar ook hier weer wees open en het gaat vanzelf. Is toch leuk om met een aantal leuke bh's het pashokje in te duiken en ze even te passen welke het beste zit. Leuk topje of badpak passen is toch oko super, er is momenteel zoveel keuze. Het zelf uitzoeken en passen is veel leuker dan het moeten uitzoeken uit een boekje. Ook krijg je goede adviesen in de winkels.
LET WEL: zij willen iets verdienen en jij hebt de centjes. In de hele economie draait het toch om: hoe komen jouw centjes in mijn zak. Hoe meer jij je op je gemak voelt hoe vaker jij weerkomt. Dit hebben de medewerksters heel goed in de gaten en ze willen je graag helpen.
Als je nog onzeker bent in het shoppen, neem dan je vriendin mee kunnen jullie samen lekker rondneuzen zonder dat de je allemaal aankijken.
Ik wens je veel succes en ik hoop dat je besmet raakt het de "shopping ziekte".
Jullie shopping vriendin,
Franscien, de meeste verkoopsters kijken er niet raar van op, als je zegt dat je een rokje voor je zelf aan het zoeken bent. De meeste verkoopsters die ik ken helpen mij graag met de keuze en hun advies. Het wekt veel meer argwaan als je een rokje voor een vriendin gaat kopen en even later weer moet ruilen en dan nog eens en nog eens. De mensen zullen zich dan gaan afvragen waarom komt ze zelf niet.
Door lekker zelf te passen in de winkel, ga op een tijdstip dat het nog lekker rustig is bv zaterdag morgen direct na openingtijd, en je zult zien dat er een hele last van je afvalt. Na verloop van tijd wordt kledingkopen een ziekte. Zelf ga ik bijna elke zaterdag op strooptocht, vaak kom ik met lege handen thuis, maar heb wel genoten.
Lingerie uitzoeken is al iets moeilijker, maar ook hier weer wees open en het gaat vanzelf. Is toch leuk om met een aantal leuke bh's het pashokje in te duiken en ze even te passen welke het beste zit. Leuk topje of badpak passen is toch oko super, er is momenteel zoveel keuze. Het zelf uitzoeken en passen is veel leuker dan het moeten uitzoeken uit een boekje. Ook krijg je goede adviesen in de winkels.
LET WEL: zij willen iets verdienen en jij hebt de centjes. In de hele economie draait het toch om: hoe komen jouw centjes in mijn zak. Hoe meer jij je op je gemak voelt hoe vaker jij weerkomt. Dit hebben de medewerksters heel goed in de gaten en ze willen je graag helpen.
Als je nog onzeker bent in het shoppen, neem dan je vriendin mee kunnen jullie samen lekker rondneuzen zonder dat de je allemaal aankijken.
Ik wens je veel succes en ik hoop dat je besmet raakt het de "shopping ziekte".
Jullie shopping vriendin,
Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Miss Laura
- dagelijks aanwezig
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Bij onvoldoende saldo, wil een van deze het weleens helpen:Miss Laura schreef:Lisa, ik kan hier niets aan toevoegen. Alleen de melding "onvoldoende saldo" wil nog wel eens een probleem opleveren. Neem liever gewoon contant mee want op = op en verder kun je niet gaan.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Chantal C.
- Forumdiva
Ha Franscien,
ik heb dezelfde ervaringen. De eerste keer in een dameskledingwinkel (in m'n dagelijkse mannenkleren) was ik ook tamelijk nerveus. Dank zij een vriendelijke verkoopster was ik daar echter gauw overheen.
Ik ben ook al een paar keer "en femme" wezen winkelen. De laatste keer ook gewoon bij Blokker en Albert Hein wat gekocht. Je krijgt af en toe wel rare blikken maar daar blijft het bij.
Veel succes met je verdere avonturen.
ik heb dezelfde ervaringen. De eerste keer in een dameskledingwinkel (in m'n dagelijkse mannenkleren) was ik ook tamelijk nerveus. Dank zij een vriendelijke verkoopster was ik daar echter gauw overheen.
Ik ben ook al een paar keer "en femme" wezen winkelen. De laatste keer ook gewoon bij Blokker en Albert Hein wat gekocht. Je krijgt af en toe wel rare blikken maar daar blijft het bij.
Veel succes met je verdere avonturen.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Toen ik pas met mijn transitie begon viel ik liever niet op in de winkels waar ik kleding ging kopen. Voelde me nog tussen vlees en vis inzitten en was daar nog niet echt blij mee. Maar nu is het anders. Begin een beetje bekend te worden in modebewust Lelystad en ben ineens populair en hip. Als ik dan ga winkelen merk ik dat jonge verkoopsters die ik regelmatig in het uitgaansleven tegen kom me graag helpen. Krijg dan ook leuke tips en soms zelfs meer korting dan eigenlijk zou moeten geloof ik. Moet zeggen dat het winkelen daadoor een stuk leuker wordt. Daarbij ben ik sinds ik behoorlijk ben afgevallen ineens een knappe verschijning en hou van mooie en uitdagende dameskleding. Door mijn bortimplantaten kan ik dingen dragen die veel bio vrouwen van mijn leeftijd niet meer kunnen of durven dragen en dat maakt het voor die dames verkoopsters en voor mijzelf erg leuk om de mooiste stukken uit de collectie te passen en met trots te dragen. Dat is iets wat ik niet had durven dromen toen ik begon.
Was het een pashokje, of echt een pashokje voor alleen dames?Denise2 schreef:Vandaag een leuke ervaring gehad ... voor het eerst een rok gepast in de winkel ... gewoon (als man) in het pashokje voor de dames ... en dat in het dorp waar we wonen .... het hek is van de dam ...
het valt allemaal best mee hoor
Denise
Er was een dame die even keek, blik omlaag .. wat heeft die meneer ... blik omhoog ... verder met haar besognes.Cynthia schreef:Hee, D2
En niemand keek raar op?
Ik had even moeite maar Elsa moedigde me zo aan ...En je voelde jezelf er ook niet ongemakkelijk bij?
Tja ... ik kwam wel in mijn eentje uit het hok met een rok in de hand.Want het moet een hele overwinning voor jullie geweest zijn om dat in je eigen omgeving te doen. Dapper hoor. Al had je dan nog het "geluk" dat men kon denken aan een sinterklaascadeau.
Denise.
Er is altijd wel een goed moment