Happy pillen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik heb alleen maar goeie berichten gehoord over Frau Krege dus als je je daar laat helpen zit je in ieder geval wat uiterlijk van je poes betreft erg goed. Met diepte heb je toch hetzelfde probleem als bij de VU maar in het geval van een vrouw die op vrouwen valt is dat gelukkig niet zo'n probleem. Overigens wordt een SRS bij Krege wel vergoedt heb ik vernomen.
Janiek
ForumFan

Re: Happy pillen

Bericht door Janiek »

Joanne schreef: Heb een recept meegekregen voor Cipramil...(knip) Ben benieuwd.
Iemand die ik heel erg goed ken heeft een paar jaar geleden ook te horen gekregen dat zij een "chronische dysthyme stoornis" had. Zij gebruikt ook Cipramil en dat bevalt haar goed. Het is uiteraard geen wondermiddel, maar het haalt haar wel degelijk op.
Het idee is dat je door het een paar jaar te gebruiken in je levensstijl en manier van reageren op je eigen levensomstandigheden als vanzelf, ongemerkt gaat veranderen, zodat je uiteindelijk ook zonder die medicatie een prettiger serotonine-huishouding krijgt.

Helemaal geen slecht vooruitzicht, lijkt me :) .

<<geluk!
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Dank je voor de info Janiek. Dat is inderdaad precies het plan wat we getrokken hebben. Moet alleen nu nog even door die eerste week heen want de bijwerkingen zijn niet prettig die eerste week. Heb gisteravond voor het slapengaan mijn eerste tabletje ingenomen en kon vanaf 5 uur vannacht nog maar erg slecht slapen. Voelde me echt raar. Duizelig wazige blik en slapeloos. Maar dat schijnt na een week weer weg te trekken. Vandaag overdag voelde ik me wel beter maar ben erg slaperig en gaap de hele tijd. Maar verder voel ik me heerlijk rozig. Ben benieuwd wat de nacht weer voor me in petto heeft en hoop dat ik me morgen wel lekker voel. Je weet maar nooit waar ik morgenavond terechtkom :D :wink:
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne schreef:Ik heb alleen maar goeie berichten gehoord over Frau Krege dus als je je daar laat helpen zit je in ieder geval wat uiterlijk van je poes betreft erg goed. Met diepte heb je toch hetzelfde probleem als bij de VU maar in het geval van een vrouw die op vrouwen valt is dat gelukkig niet zo'n probleem. Overigens wordt een SRS bij Krege wel vergoedt heb ik vernomen.
Zo, ben er geweest, Frau Krege kreeg ik niet te zien, wel de assistent van haar, heeft me dus de nodige uitleg gegeven en als ik mijn papieren op rij heb, zal 05 mijn jaar worden, ja okee later in het jaar 05 dus, moet met een wachttijd van 7-8 maanden rekening houden, nou ja met uitwisseling van de gevraagde stukken zal het edrop neer komen dat ik dus volgende kerst al mijn poesje heb en ook nog een goeie, want, ik heb namelijk ook maar goeds van haar gehoort en daarom voor haar gekozen!

Hij heeft dan nog de het operatiegebied beoogt of ze met de ouwe onderdelen vooruit kan komen en zo en dan moest die nog ff vragen of ik al implantaten heb, ik zei NEEEJJJJJ, alles echt, hehehe :wink:
Laatst gewijzigd door Mara op do dec 16, 2004 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Congratuliere meine schone Dame. Dat het maar een mooie kerstpoes mag worden :D En nu ga ik de douche in wordt straks om vijf uur opgehaald voor de Fun. :D
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne schreef:Congratuliere meine schone Dame. Dat het maar een mooie kerstpoes mag worden :D En nu ga ik de douche in wordt straks om vijf uur opgehaald voor de Fun. :D
Dat meen je niet, ja echt, met een limo hoop ik dan toch

Heel veel FUN voor you, zogezegt :wink:

Ik ga nu uit eten met een vriendin heel ruig in Essen, Ätsche-Bätsche
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hehehe ja leek er wel op die auto:)

Ruim en lux en vooral snel. En nu weer even ontopic.
Ben nu precies een week aan de Cipra en heb de ergste periode achter de rug. De eerste week kun je erg last hebben van bijwerkingen en dat heb ik dan ook gehad. Gelukkig waren ze niet al te vervelend. Duizeligheid, wazige blik, slapeloosheid wat ik gelukkig met inslapertjes kon onderdrukken, diaree, trillen, zenuwachtigheid, droge mond/keel en vooral een toegenomen drang tot roken, roken en nog eens roken. Maar daarentegen begin ik me langzamerhand steeds beter te voelen al zou dat volgens de bijsluiter nog niet helemaal mogelijk zijn. Ik betrap me er echter op dat ik af en toe weer sta te zingen als ik het huishouden aan het doen ben en kan weer hardop lachen. Heb er dus een goed gevoel bij en het belangrijkste is dat ik alle rotzooi zoals wiet en pillen weer naast mee neergelegd heb. Het feest in moordrecht heb ik zelfs geheel nuchter doorgemaakt en was evengoed heel erg gezellie. Mijn medicatie neem ik vooral savonds in voor het slapengaan en dan dommel ik na een uurtje heerlijk weg. In het begin toen ik er nog slapeloos van werd deed ik het liever om een uurtje of zeven maar omdat ik er nu juist beter op slaap doe ik het een uurtje voor ik wil gaan slapen. Hoewel ik erg bang was voor deze middelen ben ik blij dat ik er aan begonnen ben en heb het gevoel dat ik voor het eerst sinds mijn SRS weer een beetje mens begin te worden. Toch dieper in de put gezeten dan ik zelf dacht.
Met andere woorden als je er niet meer uitkomt zoek dan alsjeblieft hulp en als men antidepressiva aanraadt vertrouw dan op je psych. Het helpt echt.
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Joanne schreef: Ben nu precies een week aan de Cipra ........
Ik betrap me er echter op dat ik af en toe weer sta te zingen als ik het huishouden aan het doen ben............
Betekent dit dat je buurvrouw oorwatjes moet gaan aanschaffen?...... :lol:
Joanne schreef: ......en kan weer hardop lachen. Heb er dus een goed gevoel bij en het belangrijkste is dat ik alle rotzooi zoals wiet en pillen weer naast mee neergelegd heb.......... Hoewel ik erg bang was voor deze middelen ben ik blij dat ik er aan begonnen ben en heb het gevoel dat ik voor het eerst sinds mijn SRS weer een beetje mens begin te worden. Toch dieper in de put gezeten dan ik zelf dacht.
Met andere woorden als je er niet meer uitkomt zoek dan alsjeblieft hulp en als men antidepressiva aanraadt vertrouw dan op je psych. Het helpt echt.
Fijn om te horen dat je je beter begint te voelen en dat je weer lekker zingt en lacht!
Zingend het jaar afsluiten en lachend 2005 in...
Ik wens je Prettige Feestdagen en een gelukkig en vooral gezond 2005!

Liefs,
Abby
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne, mag ik ff lachen, mij willen ze niet, je weet wel in welke omstandigheden ik leef, maar elke psychiater stuurt me weer weg en zegt, ik zit toch hartstikke goed in mekaar!

Maar moet ook wel zeggen dat ik op de mensen een erg sterke mentale indruk maak, juist omdat me ook niks anders overblijft om sterk te zijn!

Ik zit zonder werk(rijbewijs), zonder familie, zonder toekomstbeeld want ik zie dat me maar iedereen als freak ziet, ik mag nieuw soliciteren in Maart of zow, en ga zo maar door.......

Ik ben midden in mijn verneukte transitie, wetend wat ik wil, maar vol twijfels en zo, de psychs aanvaarden het wel als buitengewoon situatie, maar ze zien ook hoe ik met de hoofd tot nu toe boven water bleef en het uit eigen kracht heb gered van de middelen aftekomen en ook nog in een emotionele dip het roken heb opgegeven en begonnen ben met sporten!

Eerst proppen ze je vol met die bonten M&M's en dan als of ze daarom een slecht geweten hebben, willen ze op eens niks meer met mij te doen hebben! Ik moet helaas op de manier van "help jezelf, anders helpt je niemand" leven, is keihard werken aan mezelf, maar het lukt, ik geloof soms dat het bij mij ook niet anders gaat, het is te gemakkelijk un pilletje of ander psychotope stof te slikken of te gebruiken om het het werk te laten doen, wat je zelf eigenlijk moet doen! Voor mijn eigenwaarde is dit blijkbaar erg belangrijk, un eigen weg te vinden de somberheit paroli te bieden!

Maar Joanne, ik weet ook dat mensen verschillen en als je daar succes boekt met de Cypramil, dan ben je zeker op jouw goeie weg, de mijne lijkt het niet te zijn, maar ik had ook geen kans dat uit te vinden, ik had een hele cocktail van die rotpillen en kan dus niks over de werking van een soort van de 3 typen pillen zeggen! Ze geven me ook geen kans, helaas, toen leek het op een handelaar die zijn pillen kwijt wou, weet je wel, zo van, neem die maar nog en ach je mankeerd dit nog, nou dan neem je dat nog, nu lijkt er ergens op mijn dossier te staan, deze meid geen middelen........

Liefs, Mara
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Abby schreef:Betekent dit dat je buurvrouw oorwatjes moet gaan aanschaffen?...... :lol:

Hihihi die was al wat gewend en vroeg zich af waarom ze de laatste tijd niets meer hoorde. Volgens mij is ze ook blij dat het weer goed met me gaat.
Abby schreef:Fijn om te horen dat je je beter begint te voelen en dat je weer lekker zingt en lacht!
Zingend het jaar afsluiten en lachend 2005 in...
Ik wens je Prettige Feestdagen en een gelukkig en vooral gezond 2005!

Liefs,
Abby
Thanks lieverd jij ook he.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mara schreef:Joanne, mag ik ff lachen <knip> deze meid geen middelen........

Liefs, Mara
Tsja is een vervelende situatie en toen ik nog in mijn behandeling zat kreeg ik hetzelfde te horen. Leek of ik ineens kracht had om van alles te doen. Was ook op eigen kracht gestopt met allerlei rotzooi en voelde me prima. Toen ik hulp nodig dacht te hebben werd me ook duidelijk gemaakt dat ik het best zelf kon maar de laatste tijd ging het gewoon echt rot met me en dat is ook overgekomen blijkbaar. Wel jammer dat het bij jou zo gelopen is en ik hoop dat je er een beetje uitkomt. Voor mij werkt het prima in ieder geval.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne schreef:
Mara schreef:Joanne, mag ik ff lachen <knip> deze meid geen middelen........

Liefs, Mara
Tsja is een vervelende situatie en toen ik nog in mijn behandeling zat kreeg ik hetzelfde te horen. Leek of ik ineens kracht had om van alles te doen. Was ook op eigen kracht gestopt met allerlei rotzooi en voelde me prima. Toen ik hulp nodig dacht te hebben werd me ook duidelijk gemaakt dat ik het best zelf kon maar de laatste tijd ging het gewoon echt rot met me en dat is ook overgekomen blijkbaar. Wel jammer dat het bij jou zo gelopen is en ik hoop dat je er een beetje uitkomt. Voor mij werkt het prima in ieder geval.
Ik ben al in heel wat rot-situaties geweest, red me nu ook wel, maar wat je hier schrijft maakt me wel ff bang dat ik ook naar de transitie weer in een diep gat kan vallen, ik hoor zoiets vaker en ik werd er echt niet vrolijk van :-? ik doe toch de transitie om me dan beter te voelen, het lijkt erop dat iedereen met te hoge verwachtingen zit, en dat die dan na de procedure wakker worden en bezeffen dat het niet allemaal zo best is, ook wisten ze allemaal dat zo'n operatie niet de verwachtingen kan toppen! Maarja, nu op dat moment voel ik me ondanks alle ellende erg sterk in de schoenen staan :) 8)

Dus als je strax wat van die pretpillen over hebt, bewaar ze voor mij, misschien heb ik ze over 2 jaar ook weer nodig :wink:
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Gelukkig reageert iedereen anders op de behandeling. Bij mij is het denk ik voornamelijk gekomen omdat ik in anderhalf jaar tijd vier keer onder het mes ben geweest. Dat hakt er behoorlijk in. Daarnaast woon ik nog steeds in het dorp waar ik al 27 jaar woon en kreeg na mijn behandeling de volle laag wat betreft confrontaties met mijn verleden. En tevens heb ik kennelijk een erfelijke aanleg voor depressie's dus dat telt allemaal bij elkaar op he. Zat er verder ook vrij realistisch in maar als je eenmaal aan je nieuwe leven begint kom je toch een hoop dingen tegen waar je niet aan gedacht hebt. Nu kwam bij mij alles vrij snel in het begin en dat heeft me gewoon een beetje genekt. Nu gaat het wel weer ok en begin ik te wennen. Dus het kan zomaar zijn dat je ook in zo'n dip terecht komt maar hoeft niet perse. Maak je er in ieder geval maar niet drukker om dan nodig is.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

May be, maar ik ben met de hele procedure toch wat langzamer aan aan doen dan jij :roll: maarja neemt niet weg dat het mij net zo zou gaan, ik hoor verhalen die op de jouwe lijken, dus......

Maar Joanne, ik hou je voor een toch wel sterke persoon, ik ken je niet behalve van je postings hier, maar daar vertel je al genoeg van je om tot die inschatting te komen, ben me dus ook helemaal zeker dat je op de goeie pad bent en het leven aankunt, verder veel sterkte ervoor :wink:

Dat je in mijn ogen een sterk persoon bent zie ik eraan hoe je je met jezelf bezig houd, dat meen ik.....

Liefs, Mara
Abby
dagelijks aanwezig

Bericht door Abby »

Mara schreef:Maar Joanne, ik hou je voor een toch wel sterke persoon, ik ken je niet behalve van je postings hier, maar daar vertel je al genoeg van je om tot die inschatting te komen, ben me dus ook helemaal zeker dat je op de goeie pad bent en het leven aankunt, verder veel sterkte ervoor :wink:

Dat je in mijn ogen een sterk persoon bent zie ik eraan hoe je je met jezelf bezig houd, dat meen ik.....

Liefs, Mara
Joh, je haalt de woorden uit m'n mond, Mara.

Liefs,
Abby
Plaats reactie