Hormonengebruik

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi

Ik zit nog in de diagnostische fase, maar ben een half jaar geleden op eigen intiatief met Androcur begonnen. Mijn eerste voorraad heb ik via een groep op de kop getikt.
Wel heb ik een paar keer de huisarts e.e.a. laten controleren. En pas heb ik hem zover gekregen om een recpt uit te schrijven (als voorschot op de behandeling van het VU).
Via internet kun je het ook bestellen, maar wel e.e.a. regelmatig laten controleren he.
Cyn.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Androcur

Bericht door Jaimee »

Setsuna schreef:Zijn er hier ook mensen die androcur gebruiken buiten de Vu om? en Zo ja? hoe komen jullie daaraan? :D ja ben best nieuwsgierig sowwy
Link verwijderd door moderator. Daar heb ik androcur besteld toen ik nog geen androcur voorgeschreven kreeg van mijn psychiater. Maar let op: in de Verenigde Staten is het middel Androcur niet goedgekeurd door de FDA (Food and Drug Administration) vanwege de vele bijwerkingen. Het is dus niet iets wat je zomaar even wil slikken..
Hier is de link met de bijsluiter:http://www.clissmann.com/pil/Androcur50.pdf

Succes!

xxx
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Setsuna schreef:Wat ik vreemd vind is t diversiteit aan hormonen die wordt aangeboden overal ter wereld.. in turkije gebruiken ze spuitjes en geen pillen en die word om de 2 weken gespoten.. en tis heel goedkoop terwijl androcur best wel duur is. En na navraag blijk t zelfde te werken.. o_O' vreemd
Die "spuitjes" bevatten oestrogenen en dat is iets anders dan androcur, dat bedoeld is om de mannelijke hormonen te onderdrukken en alleen in pilvorm verkrijgbaar is.

Marjan
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Wat heeft dit met ontharing te maken dames? Enneh Setsuna als je lid wordt van het TS forum kun je deze vragen stellen en krijg je ook uitgebreid antwoord. Is verstandiger dit soort medische dingen in een besloten forum te bespreken.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Joanne schreef:Wat heeft dit met ontharing te maken dames? Enneh Setsuna als je lid wordt van het TS forum kun je deze vragen stellen en krijg je ook uitgebreid antwoord. Is verstandiger dit soort medische dingen in een besloten forum te bespreken.
Ik snap niet waarom je refereert aan ontharing, dit is toch geen afgesplitste draad?

Maar even mijn mening over links naar sites die handelen over dit onderwerp: er zijn diverse goede sites die verstandige informatie over hormonen geven, met medewerking van absolute deskundigen. Ik zal maar geen links plaatsen maar iedereen die een beetje handig kan googelen kan ze vinden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 'censuur' die hier dan ook af & toe wordt toegepast door zowel organisatie als bezoekers een beetje eng vindt. Alsof zij wel de wijsheid in pacht hebben, en mensen die om deze informatie vragen niet. Waarom laat je ze niet zelf bepalen wat wel of niet goed voor ze is? Waarschuwen prima, maar informatie ontzeggen is heel wat anders.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Maruscha schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 'censuur' die hier dan ook af & toe wordt toegepast door zowel organisatie als bezoekers een beetje eng vindt. Alsof zij wel de wijsheid in pacht hebben, en mensen die om deze informatie vragen niet. Waarom laat je ze niet zelf bepalen wat wel of niet goed voor ze is? Waarschuwen prima, maar informatie ontzeggen is heel wat anders.
Er is volgens mij een groot verschil tussen informeren en ongevraagd vertellen waar je illegaal hormonen kunt kopen. Op die plekken wordt namelijk helemaal geen informatie gegeven, maar in de eerste plaats geld verdiend aan mensen die mogelijk grote gezondheidsrisico's lopen.

Marjan
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

marjan schreef:Er is volgens mij een groot verschil tussen informeren en ongevraagd vertellen waar je illegaal hormonen kunt kopen. Op die plekken wordt namelijk helemaal geen informatie gegeven, maar in de eerste plaats geld verdiend aan mensen die mogelijk grote gezondheidsrisico's lopen.
Hmm, volgens mij is de link ook verwijderd omdat ze naar een commerciele site wees, in welk geval ik die actie i.i.g. kan begrijpen: het is tenminste consistent met de regels hier.

Toch blijf ik vinden dat je mensen zelf moet laten bepalen of ze wel of niet gebruik willen maken van de mogelijkheden die internet ze biedt. Dat is de informatie waar ik op doel in de 3e paragraaf: de url van de site, niet de inhoud.

Als iemand een stomme fout wil maken, laat ze begaan, maar ga niet voor hun zitten bepalen wanneer dat is.

Trouwens: er zijn zat landen waar sites als travestie.org verboden zijn omdat ze mensen op verkeerde ideeen kunnen brengen ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

marjan schreef: Er is volgens mij een groot verschil tussen informeren en ongevraagd vertellen waar je illegaal hormonen kunt kopen. Op die plekken wordt namelijk helemaal geen informatie gegeven, maar in de eerste plaats geld verdiend aan mensen die mogelijk grote gezondheidsrisico's lopen.

Marjan
Ik was diegene die zo stom was om die url neer te zetten maar dat was alleen niet ongevraagd; Setsuna vroeg hoe je buiten het VU om aan hormonen kwam... En ik heb zonder er bij na te denken die url geplaatst. Maar ik heb wel gewezen op de gezondheidsrisico's en zelfs een url van de bijsluiter erbij geplakt..
Maarrrr.... jullie hebben gelijk dat zo'n url plaatsen zeer ongepast is; mensen die misschien twijfelen over hun gender identiteit kunnen door zo iemand als ik over de streep worden getrokken om deze middelen te gaan bestellen waardoor ze het risico lopen op (ernstige)gezondheidsproblemen.

Nogmaals excuses hiervoor!!! :oops: :oops: :oops:
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Calin schreef:Maarrrr.... jullie hebben gelijk dat zo'n url plaatsen zeer ongepast is; mensen die misschien twijfelen over hun gender identiteit kunnen door zo iemand als ik over de streep worden getrokken om deze middelen te gaan bestellen waardoor ze het risico lopen op (ernstige)gezondheidsproblemen.
Zucht .. diepe diepe zucht ..

Nou ja, laat ik dan maar een artikel copieren met een link van een site die niet commercieel maar wel informatief is, benieuwd wat de reactie van de moraal-ridders hier zal zijn:
---------------------------------------------------------------------------------
New help with Hormones
A big welcome to two new forum moderators, Kerry Bell and Lisa Perko, both of whom are pharmacists, working with online drugstore, GlobalDrug.

That makes them extremely good sources of advice for our Hormone City forum.

And we really do need advice. Katie was astounded by a recent post from a tranny girl who had been prescribing herself hormones and ended up having a massive heart attack.

Please don't make the same mistake. Remember that a little knowledge can be very dangerous and there really is no substitute for professional medical help.

The Hormone City forum can be found here:
http://www.trannyweb.com/perl/community ... 0561598868
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Setsuna schreef::oops:

sowwy~ :P doe nie vaak aan forummen dus x.x excuse~ moi~ :P erm zal verdere complicaties proberen te ontwijken ..
Voor de goede orde: je hebt niets fout gedaan. Dat Joanne de mening toegedaan is dat dit onderwerp hier niet mag worden besproken betekent niet dat dat daadwerkelijk zo is. Er zijn meer dan genoeg mensen met interesse in & kennis over dit onderwerp die niet op het TS forum zitten tenslotte.

Als je dan toch je excuses wil maken doe het dan over de manier waarop je het meervoud van forum schrijft ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Sorry zag niet dat het een aparte draad geworden was over hormoongebruik. Maar vind nog steeds dat je op moet passen dit soort info op een openbaar forum te zetten. Gewoon omdat het voor mensen dan te makkelijk wordt te doe het zelven. Of je je daar wat van aantrekt moet je natuurlijk zelf weten. Excuses zijn verder niet nodig probeer alleen wat gezond verstand te kweken maar verder is het aan ieder persoonlijk. Daarbij kwam ik zomaar in de draad binnenvallen zonder echt goed te lezen waar het nu precies om ging dus eerder excuses van mijn kant.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Setsuna, ik kreeg mijn hormonen eerst door een ex van me, ze ging jatten bij een kennis van haar en stuurde het me toe, erna kreeg ik het van de moeder van weer een andere vriendin, zij was/is assistente bij een gynekoloog, ik kreeg toen nog het in duitsland nu ook niet meer te krijgen, progynon-depot(erg goed spul), en als dat niet meer ging, brachte het me een toemalige werkkollega mee, die nu zaken doet met roemenie, hij kent daar weer iemand bij een apotheek!

Heb je maar een ander antwoord, dan dat je een link voorgeschotelt krijgt, ik had de hele tijd geen internet, vandaar de alternatieve connecties :wink:

Maarja, en nu dus van het VU, al weer un 3/4 jaar :roll:

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ikzelf was half jaren '90 goed bevriend met een stel z.amerikaanse transen, die hadden het spul ook 'op voorraad'. Het is me zelfs regelmatig aangeboden, maar heb het altijd afgeslagen.

Verstandig he, en dat zonder dat mensen hier me met deze beslissing hoefden te helpen! :roll:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Maruscha

Heel verstandig dat je die hormonen afgeslagen hebt.
Maar is het niet ook zo dat je er zelf aan toe moet zijn?
Zo ben ik dit jaar met de Androcir begonnen; ik kon het overnemen en vond dat ik eraan toe was.
Maar vorig jaar kreeg ik het (gratis) aangeboden, maar had toen een te grote aarzeling om eraan te durven beginnen.

Dus voor alles is er ook een tijd :wink:
Cyn.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Cynthia schreef:Heel verstandig dat je die hormonen afgeslagen hebt.
Maar is het niet ook zo dat je er zelf aan toe moet zijn?
Precies. Dus snap ik niet waarom mensen hier kennelijk voor anderen bepalen wanner het hun tijd is.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie