zo gemakkelijk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

nancy
daar ben ik weer
Contacteer:

Bericht door nancy »

hihihi des heeft lekker praten hoor. bij ptt zijn de mannenkleren gelijk aan de vrouwenkleren. Ik loop vaak in zijn broek en hij in de mijne. haha geen verschil. hij heeft een staartje en ik ook. hi weer geen verschil. De mensen en vooral de kinderen denken ook altijd dat er een vrouwelijke postbode loopt. op zijn werk noemen ze hem al anders. no problemo

Groetjes nancy
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Lieve Claudia

Soms zijn er mensen op de wereld die een andere mening toegedaan zijn dan jij.
Daarvoor uit de weg gaan is volgens mij een onbegonnen zaak en ook absoluut niet de juiste instelling om het te maken in het leven.
Ik heb helemaal geen verkeerde bedoelingen gehad met mijn postje.
Ik heb puur duidelijk willen maken dat je niet een hele bevolkingsgroep over een kam kunt scheren vanwege een paar voor jou vervelende ervaringen.
Dat deed ik enerzijds om jou duidelijk te maken dat het dus ook anders kan en anderzijds om dat ik deel uitmaak van die bewuste bevolkingsgroep.
En het was al helemaal niet de bedoeling om je daarmee hier weg te jagen.
Integendeel ik wil je alleen vertellen dat jij net zo goed als ieder mens het recht heb om te zijn wat je bent.
Ondanks wat anderen daar van denken en dat het soms wel eens minder negatief blijkt te zijn als je zelf denkt.
Komop meid laat je niet wegdrukken en zet je tanden erin.
Ik ben in ieder geval één van die TS die TG wel degelijk begrijpt.

Liefs Joanne
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Makkelijk he als je ongeveer dezelfde maten hebt als je eigen vrouw kun je zelfs je bedrijfskleding delen grin...

Joan dank jewel dat je in ieder geval ook begrip hebt voor de TG groep ik geloof ook vast dat je het ook niet zo bedoeld hebt tegen Claudia maar dat heb je al in je berichtje gezet ..Het is toch ook niet de bedoeling omelkaar hier te gaan kwetsen daar geloof ik niets van..
Maar ik vind wel dat ieder zijn eigen mening mag posten.

Wat mij trouwens nu ook opvalt dat dit forum nu een aantal dagen bestaat en als je dan beseft dat er zoveel lotgenoten zijn die nog niet hier hebben gepost vind ik dat een beetje verbazing wekkend.. Maar wat nog niet is kan nog komen natuurlijk mischien ben ik wel iets voorbarig en kijken de anderen liever eerst de kat uit de boom kan ook nog!!!
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Hoi Lieverds...

Zoals ik ook al op een andere manier heb laten weten aan Amber.... Joanne is OK... Zij en ik hebben ook wel eens een fors meningsverschil gehad... maar daar zijn we goed uitgekomen... toch... Joanne???

Ik heb er in ieder geval aan overgehouden dat je als T (los van wat erachter komt... een V,een G of een S...)... een zekere weerbaarheid moet hebben... wil je overleven in de "boze buitenwereld"... Nou had ik dat idee al... :smile: ... Maarre... beter een keer teveel dan een keer te weinig gewaarschuwd... :grin: :grin:

Hoe dan ook... ik ben er achter gekomen dat Joanne echt geen "vijand" is... Ze heeft heus begrip voor de andere T-groepen...

Neem niet weg Claudia... Ze is soms wat scherp... Heb ik ook mee leren omgaan... Zelf ben ik de mildheid en aardigheid zelve... Zal ik nooit voortijdig oordelen... Mmmmmnnn Op Ilse hebben ze dan een smiley die je oproept met 74... Ilona wordt schijnheilig... verschijnt er dan in het scherm... Die ontbreekt hier dus nog ff...
Maarre... gewoon terugkomen hoor... we kunnen niemand missen, en zeker jou niet...

En dan Destiny en Nancy.... Zelfde kleding he??? Maar de één mag 's zomers wel in een (broek)rok naar buiten waar de ander nog steeds geen korte broek aan mag.... Laat staan ook in een (broek)rok...
Aan de andere kant... is maar goed ook... want Destiny's benen hebben zoals gebleken (helaas is het soap-forum gesneuveld.....) een TE magische aantrekkingskracht op honden... :grin: :grin: :grin:

Maarre... voor de rest wel lekker als je elkaars kleding aan kan trekken... en als je dat over en weer nog goed vindt ook... Enne... voor wat die bedrijfskleding Nancy... bestel ff wat rokken... niet voor jezelf natuurlijk (hoewel...., waarom niet???)... enne... share those precious moments...

Voor de gelegenheid...
Love,

Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hello ladys

Inderdaad zijn Ilona en ik er prima uitgekomen.
En het leven heeft mij niet bepaald ontzien en ik zie mijn scherpte als een vorm van realisme en soms zelfs als humor.
Maar in een discussie kan het soms venijnig overkomen.
Mijn excuus daarvoor.

Liefs Joanne
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Goh Joanne...

Dat van dat scherpe he??? Herken ik nou bij geen van ons beiden :grin:... De lievigheid en poezeligheid zelve toch???

Maar ik ben het met je eens... relativeringsvermogen en humor zijn hartstikke noodzakelijk... je zelf uiten trouwens ook... En dan kan het inderdaad voorkomen dat dingen scherper overkomen dan dat ze bedoeld worden... Heb ik ook zo'n handje van... Want een glimlachende of knipogende smiley ... blijft toch anders dan een handgebaar, een knipoog of een knuf...

Laten we nou allemaal maar gewoon proberen met elkaar in gesprek te blijven en overtuigd te zijn van elkaars goede intenties... En ons realiseren dat ieder vogeltje zingt zoals 'ie gebekt is...

Ik opteer alvast voor de rol van juffrouw ooievaar... heeft altijd al een (veel te) grote klep gehad... maar ook ik bedoel het meestal niet kwaad... en als ik iets kwaad bedoel... noue... dan laat de toonzetting echt niet aan duidelijkheid te wensen...

Dus meiden... laten we dit forum lekker volschrijven... Ik heb geschreven hoe ik TG zijn beleef en ervaar... Als de rest dat nou ook eens doet... komt dat boek tenminste ook eens af :grin: ...

Meen ik trouwens echt... Volgens mij is er best behoefte aan een overzichtelijk boekje of artikel over wat TG zijn is... En als jullie het materiaal aandragen... wil ik wel de moeite nemen te harken en te redigeren... Enne... ik hoef er toch hopelijk niet bij te zeggen dat vertrouwelijkheid gegarandeerd is???

Als opzetje heb ik een aantal "threads" aangemaakt... Voel je vooral vrij om ook andere onderwerpen aan te snijden...

Liefs,

Ilona

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2001-11-09 02:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2001-11-09 02:43 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2001-11-09 03:06 ]</font>
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Ik heb inmiddels al op een aantal van je treads geschreven ik vind het ook meer als de moeite waard .
Maar er zijn nog weinigen die er ook gebruik van maken of zijn die al voorzien van genoeg informatie..Dan heb ik niets gezegd!!!!
Maar ik vind het fijn om daar nog steeds stukjes te kunnen neer zetten al is het alleen maar om mijn ei kwijt te kunnen als je snapt wat ik bedoel.
Ingrid
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door Ingrid »

Hoi hier een berichtje van Ingrid

Ook ik zit met het gevoel van wat/wie ben ik.
Heb 6 maanden in een hele diepe dip gezeten met mij gevoelens, zo erg dat ik het niet meer zag zitten.
Ik begon Ingrid te verdrinken tot Lisette me met me neus op de feiten heeft gedrukt.
Ben nu inmidels 3 maanden in gesprek met iemand van humanitas, en ik moet zeggen het helpt mij weer de dingen op een rijtje te zetten.
Na veel denken,praten en schrijven over me gevoelens ben ik weer tot rede gekomen.

Ingrid was inpulsief en dacht niet na had oogkleppen voor, zonder na te denken.
Gelukkig dat er toch een stukje man de vinger aan de pols hield.
En Ingrid tegenwerkte, met alle problemen die zich er bij afspeelde.
Ingrid MOEST EN WILDE BORSTEN em was blind voor alles.
En sinds mij gesprekken is het een wens geworden
Onder tussen ben ik er voor me zelf uit, en zal nooit verder gaan, alhoewel de wens om eens borsten te hebben zal blijven bestaan.

Mij zoon weet van Ingrid af inmiddels en ook dat is een stukje spanning minder.
Hij wil Ingrid het nog niet zien, maar ik laat heb langzaam er aan wennen.

De groeten van Ingrid die lekker in haar vel zit en helemaal tot rust is gekomen.

Ik weet dat vele er geen heil in zien in die gespreken bij humanitas maar mij heeft het ontzettend goed geholpen.

Veel liefs Ingrid

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ingridt op 2002-01-15 14:17 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ingridt op 2002-01-15 14:24 ]</font>
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hoi Ingrid,
Eind november heb ik ook een gesprek gehad met Simon bij Humanitas, waarbij niet op de klok werd gekeken. De eind analyse bevestigde mijn vermoedens en gevoel, hun advies heb ik opgevolgd .

Deze situatie van "T" zijn is zo ingrijpend dat je het je niet kan veroorloven om verkeerde beslissingen te nemen doordat je overhaast te werk gaat.

Een ander gevaar is dat als je teveel afgaat wat een ander doet of zegt, er de kans is dat je een richting opgaat die je niet had moeten nemen.

Ik pleit niet voor Humanitas of anderen, ik wil hiermee alleen bevestigen dat ik wat aan ze gehad heb.

Fijn dat je goed in je vel zit en er rust gekomen is in je leven, in feite willen we dit allemaal.
Lieve groeten, Adriana
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

fuk, ben blond, ohnee , nie fuk, bevalt me prima:)

ik heb me hier aangemeld omdat het me zinvol lijkt te babbelen over het onderwerp tg, evenals op het forum tv en ts, om op die manier meer informatie in me hersenpan te krijgen en zo een duidelijker beeld van mezelf te krijgen, zonder mezelf een stempel te hoeven geven wat ik zou zijn, en die manier bevalt me ook prima:)

shalomm
Marcha
dagelijks aanwezig

Bericht door Marcha »

Hoi meiden,

hoewel ik al lange tijd niet veel meer van me heb laten horen volg ik jullie berichtjes met veel plezier.

Als bijdrage aan deze thread kan ik alleen maar weer eens zeggen:
"het is onbelangrijk wát je bent, veel belangrijker is wie je bent..." Beoordeel jezelf naar jouw persoonlijke maatstaven en de rest van de wereld zal die beoordeling overnemen. Het is helemaal niet moeilijk T te zijn wanneer je dit geaccepteerd hebt.

Lieve groetjes en tot snel schrijfs,

Marcha
biancaklafte
daar ben ik weer

Bericht door biancaklafte »

Hoihoi,

Joanne heeft gelijk; er zijn zat transen van de huidige generatie die geen moeite hebben met tg's. Ikzelf heb ook meer dan eens een ongewoon heftige reactie gehad van een post op trans: ik zie eruit als een vrouw, gedraag me als een vrouw, en niet geopereerd?!? Ziek in mijn hoofd!!!!! Dat zou ik dus zijn. Ik had zelf het idee dat ze het nogal confronterend vond, iemand die wel als vrouw leeft maar zich niet laat opereren, en wel vanwege een zeer voor de hand liggende reden, maar wel een ware denk ik: twijfel over haar beslissing voor haar eigen operatie, of er niet zeker over zijn. Precies hetzelfde als de gemiddelde homofobe "hetero" man.
:roll:
Ikdenk trouwens dat de huidige generatie transen een stuk minder rigide denkt dan die van 12 jaar geleden, toen ik begon (met transitie en hormonen)
Groetjes Bianca
Bianca een 40 jarige transgender
_Saskia_
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door _Saskia_ »

biancaklafte schreef:Hoihoi,
Ik had zelf het idee dat ze het nogal confronterend vond, iemand die wel als vrouw leeft maar zich niet laat opereren, en wel vanwege een zeer voor de hand liggende reden, maar wel een ware denk ik: twijfel over haar beslissing voor haar eigen operatie, of er niet zeker over zijn. Precies hetzelfde als de gemiddelde homofobe "hetero" man.
Je vergeet een eigenlijk voor de hand liggendere reden: volstrekt onbegrip. Ze kan zich in het geheel niet in jouw situatie inleven. Ze stelt zichzelf voor in jouw plaats en dan is er voor haar maar een eindbestemming, de operatie. Ze kan niet begrijpen dat je al zo ver vrouw bent en dan toch die laatste stap niet wil nemen.

Ik heb dat in zekere zin ook wel hoor, dat ik het wel rationeel begrijp maar emotioneel eigenlijk niet. Dat heb ik niet alleen met transgenders, maar ook vrouw-man transseksuelen. Er blijft toch altijd iets in me zeggen: maar waarom zou je in hemelsnaam man willen worden, terwijl je er zo leuk als vrouw uitziet!! Meid, wees toch wijzer!!

Groetjes,
Saskia
biancaklafte
daar ben ik weer

Bericht door biancaklafte »

Dat heb ik niet alleen met transgenders, maar ook vrouw-man transseksuelen. Er blijft toch altijd iets in me zeggen: maar waarom zou je in hemelsnaam man willen worden, terwijl je er zo leuk als vrouw uitziet!! Meid, wees toch wijzer!!

Grote god Saskia! Laat de gemiddelde v/m dat niet horen! Nogal oppervlakkig om op iemands uiterlijk af te gaan. Anderzijds heb je waarschijnlijk het volste begrip voor uitgesproken ogende en gedragende m/v's die er als man leuk uitzien maar toch omgaan en zich laten opereren. Waar ik dus helemaal niets van begrijp.
Groetjes Bianca
Bianca een 40 jarige transgender
_Saskia_
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door _Saskia_ »

Saskia schreef:
biancaklafte schreef:Dat heb ik niet alleen met transgenders, maar ook vrouw-man transseksuelen. Er blijft toch altijd iets in me zeggen: maar waarom zou je in hemelsnaam man willen worden, terwijl je er zo leuk als vrouw uitziet!! Meid, wees toch wijzer!!
Grote god Saskia! Laat de gemiddelde v/m dat niet horen! Nogal oppervlakkig om op iemands uiterlijk af te gaan.
Oppervlakkig? Valt wel mee hoor, ik weet natuurlijk heel goed wat iemand aan de andere kant (transgender of vm) wil en voelt. Ik wil alleen zeggen dat er desondanks een klein deeltje in me zit dat puur emotioneel, non-rationeel reageert. Ik heb wel eens heel goed zitten praten met een VM die ik ook volledig accepteerde als man. Toen ik een foto van hem zag als vrouw, was er toch nog een stemmetje dat zei: zonde, ik had graag met je willen ruilen.

Zelfs als mv transseksueel kun je nooit 100% invoelen in een vm transseksueel, een transgender of travestiet. Er zijn raakvlakken en overeenkomsten en fundamentele verschillen. Die kun je van elkaar accepteren maar toch zul je juist op die punten nooit volledig mee kunnen voelen.
biancaklafte schreef:Anderzijds heb je waarschijnlijk het volste begrip voor uitgesproken ogende en gedragende m/v's die er als man leuk uitzien maar toch omgaan en zich laten opereren. Waar ik dus helemaal niets van begrijp.
Groetjes Bianca
Ik begrijp niet alleen de reden, ik voel datzelfde. Ik snap heel goed waarom die MV om wil gaan. Of dat verstandig is en ze als vrouw wel passabel zal zijn, is een tweede. Maar ik weet dat je niet zo veel meer te kiezen hebt als de nood zo hoog is dat transitie de enige uitweg is. Dan is het roeien met de riemen die je hebt en de een heeft meer van huis mee gekregen dan de ander.
Plaats reactie