Koude wasstrips & Puistjes

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Guyselle
daar ben ik weer

Koude wasstrips & Puistjes

Bericht door Guyselle »

Hi meiden....allereerst een prettig en vooral gezond 2005!!!

Nu mijn vraag...ik heb onlangs voor de eerste keer mijn buik onthaard met Veet koude wasstrips,maar na een dag of zo kreeg ik van die onstekings puistjes ,hoe kan ik dit voorkomen.....want ik ben ook van plan om mijn benen op de zelfde manier te behandelen,maar schrik een beetje terug van het puistjes resultaat??

Voor die harsstrips scheerde ik mijn buik en benen met een gewoon scheerapparaat,wat een goed resultaat gaf maar bijna dagelijks moest gebeuren vandaar de zoektocht naar andere middelen.

Is er misschien iets in de handel dat ontsmet na de behandeling ,want volgens Veet mag je geen ontsmettings alcohol gebruiken,na het harsen??
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Die ontstekingen komen doordat de haren ingroeien. Iets wat bij epileren en harsen vaker voorkomt dan met scheren. Als je dat wil voorkomen kun je na het harsen epileren je buik scrubben zodat de huid die de haarschacht afdekt na het epileren verwijdert wordt.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Guyselle, ik denk dat die puisjes door ingegroeide haren kunnen komen, ik had dit trouwens ook altijd toen ik de monen nog niet had op plaatsen waar veel haargroei was na het epileren........

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Guyselle
daar ben ik weer

Puistjes

Bericht door Guyselle »

Bedankt voor jullie antwoord.....Joanna dat scrubben moet dat met een speciaal product of zo??
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Kan maar ik gebruik gewoon een bathflower oftwel zon gefrummeld sponsje van plastic gaasachtig materiaal. Je kan er scrubcream voor gebruiken of een speciale crubshandschoen. Vraag maar eens na bij de drogist.
Jaimee
Eredivisie

Re: Koude wasstrips & Puistjes

Bericht door Jaimee »

Guyselle schreef:Hi meiden....allereerst een prettig en vooral gezond 2005!!!

Nu mijn vraag...ik heb onlangs voor de eerste keer mijn buik onthaard met Veet koude wasstrips,maar na een dag of zo kreeg ik van die onstekings puistjes ,hoe kan ik dit voorkomen.....want ik ben ook van plan om mijn benen op de zelfde manier te behandelen,maar schrik een beetje terug van het puistjes resultaat??

Voor die harsstrips scheerde ik mijn buik en benen met een gewoon scheerapparaat,wat een goed resultaat gaf maar bijna dagelijks moest gebeuren vandaar de zoektocht naar andere middelen.

Is er misschien iets in de handel dat ontsmet na de behandeling ,want volgens Veet mag je geen ontsmettings alcohol gebruiken,na het harsen??
Hi Guyselle!

Ook het allerbeste gewensd voor 2005!

Voordat ik Androcur gebruikte had ik een streepje haar vanaf mijn navel tot aan de schaamstreek. Dat haalde ik ook altijd weg met hars maar op de een of andere manier leek de huid van mijn buik zo gevoelig dat er bij mij meteen rode bultjes ontstonde. De bultjes vulde zich aan het einde van de dag met pus. (toen ik ze nog niet behandelde..) Ik heb geleerd ze vooral niet uit te knijpen want ze gaan uit zichzelf al vrij snel weer weg en als je gaat knijpen krijg je echt een lelijke rode huid. Ik denk dat het komt omdat je de haartjes er uit trekt er een open haarzakje achterblijft waarin bacterien gemakkelijk kunnen vermenigvuldigen. Door de huid goed schoon te maken zonder hem te activeren. (Dus geen alcohol of scrub!) kun je die rode pusbultjes goed verkomen/ verminderen. Wat ik altijd gebruikte was een homeopatisch ontsmettingscremetje en dat werkte geweldig. Na een week is de huid genoeg gekalmeerd en kun je inderdaad gaan scrubben om ingegroeide haren te voorkomen. (Ja, die kunnen er ook nog bij komen.. :( )
Wat jij beschrijft kunnen trouwens geen ingegroeide haren zijn omdat die pas kunnen onstaan als de haar weer teruggroeid. (En bij harsen is dat niet na 1 dag..)
Heel veel succes!!

xxx
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Joanne schreef:Kan maar ik gebruik gewoon een bathflower oftwel zon gefrummeld sponsje van plastic gaasachtig materiaal. Je kan er scrubcream voor gebruiken of een speciale crubshandschoen. Vraag maar eens na bij de drogist.
Ik heb scrubdouchespul gekocht bij de Etos een tijdje terug. Op basis van zeewier. Erg lekker spul en niet duur.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie