Vraag aan postups, Borstvergroting wel of niet.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Vraag aan postups, Borstvergroting wel of niet.

Bericht door esther-marye »

Ik krijg op korte termijn de SRS en heb nog even een vraagje aan alle postups. Heb je destijds ook een borstvergroting laten doen? en zo ja hoeveel CC en heb je er nog gevoel in?
Toen de arts het mij vroeg of ik ook een borst vergroting wou, heb ik in eerste instantie wel aangegeven dat ik dat wou. Hij heeft toen 200 CC aangeraden voor mij. Maar nu hoorde ik van een vriendin dat haar borsten compleet gevoeloos zijn geworden, Is dit iets wat op de langetremijn weer terug komt of blijft het weg? Want ik zit nu echt heel erg te twijfelen of ik het nu wel of niet wil. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Groetjes

Afbeelding
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Mijn borsten zijn gevoelig maar niet zo gevoelig als bij een bio. Gevoelig genoeg er erg van te genieten in ieder geval. En ik heb een volle B met 310 cc implantaten. Als je ooit borsten neemt zou ik meer nemen dan 200 cc in ieder geval. Aangezien je vrij lang bent en toch ook nog wat mannelijke bouw hebt kun je beter iets grotere nemen. Past beter bij je postuur. Wat dat gevoel betreft weet ik in ieder geval dat de zenuw in je tepel geraakt kan worden met de operatie. In hoeverre dat weer hersteld na een aantal jaar weet ik niet maar mijns inziens zou ik een gerenomeerd chirurg hier voor in de hand nemen. Lijkt me dat het getuigt van vakwerk als je die zenuw heel kunt laten. Bij mij is het in ieder geval nog gevoelig.
linda rutten
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 10, 2004 16:44
Locatie: eksel

Bericht door linda rutten »

hey,

ook ik heb implantaten, nl 395 cc ik ben dan ook vrij groot 1.87 en redelijk struis van lichaamsbouw, uitzicht val echt wel zeer goed mee.

Wat de gevoeligheid betreft, wel de eerste tijd was het vrij dof en tintelde het fel, maar nu begint er steeds meer gevoel in te komen, en reageren de tepels ook terug bij aanrakingen.

Als je zegt dat de zenuw geraakt is bij een kennis, heeft dit met grote waarschijnlijkheid te maken met de manier van implanteren, bij haar zal de prothese waarschijnlijk langs het tepelhof zijn ingebracht, dit is inderdaad een methode en wel de gemakkelijkste.
Bij mij zijn ze met een sneedje onder in de borstplooi ONDER DE BORSTSPIER ingebracht, is technisch een beetje moeilijker maar efficienter. heeft ook iets meer naverzorging nodig

Je zou met je arts eens moeten overleggen en je de voor en nadelen van beiden mogelijkheden eens laten uitleggen.

wel zou ik het volume dat je wil laten implanteren nog eens bekijken, 200 cc lijkt mij wel erg weinig, of je moet fijn en tenger gebouwd zijn


succes

linda
kijk steeds vooruit, daar aan de horizon brandt het lichtje
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi
ik heb eigenlijk een tussen vraagje daar mijn partner over een maand of drie geopereerd zal worden en ikzelf eind dit jaar

hoe berekent men nu eigenlijk hoeveel cc welke cupmaat oplevert??.
ik kan hierover eigenllijk geen info vinden

ik neem wel aan dat de groote van de natuurlijke borst ook invloed zal hebben hoeveel cc het implantaat moet zijn?

groetjes joca
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

linda rutten schreef: wel zou ik het volume dat je wil laten implanteren nog eens bekijken, 200 cc lijkt mij wel erg weinig, of je moet fijn en tenger gebouwd zijn
Ben zelf 1.85 meter en 71 Kg, Heb nu ongeveer een volle A cup (vanmezelf) , ben idd vrij slank, (maatje 36) De arts heeft me did aangeraden, Wanneer ik iets aan zou komen werd het vanzelf iets groter. Volgens de arts is het straks na de vergroting een grote B, kleine C cup.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Hoi Ester,

Ik ben bijzonder blij met mijn 200cc b cup borsten. Wat gevoel betrefd is mijn linker borst iets minder gevoelig dan mijn rechter borst. Voor de rest zul jezelf een beslissing moeten nemen als jij denkt dat je zonder siliconen tevreden kan zijn en blijven met de borsten zoals ze nu zijn, dan is het een optie om het niet te doen.

Joca,
ik denk niet dat er een soort tabel of berekening is waar in staat bij welk postuur ze hoeveel cc moeten plaatsen om een bepaalde cupmaat te bereiken. Dat doen ze denk ik gewoon op ervaring, de bepalende feiten zijn je persoonlijke lengte gewicht en je lichaamsbouw en hoeveel vetweefsel zit er al op je borsten waar de siliconen onder moet kunnen. Vaak is het zo dat de arts bij de operatie pas een definitieve beslissing te nemen over de groote van het implantaat. Uiteraard word daarbij wel rekening gehouden met de wensen van de patient.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
linda rutten
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 10, 2004 16:44
Locatie: eksel

Bericht door linda rutten »

hoi,

hoe men elders bepaald hoeveel cc de implantaten moeten zijn weet ik niet, ik heb mijn srs gehad in Gent.
Hier heb ik bij de chirug een consultatie gehad louter en alleen voor het kiezen van de implantaten.

Hij had een grote doos mee met allemaal implantaten, en we zijn gewoon gaan experimenteren.
Een implantaat achter de bh, in de spiegel kijken, dan kleding terug aan en opnieuw kijken. vervolgens een volgende maat, zodat we uiteindelijk iets hadden wat ons allen tevreden stelden.

Ik weet niet of het standaart is, maar bij mij werdt de chirug ook bijgestaan door een verpleegster om mee de keuze te maken, en zelfs net voor de beslissing is de raad van een tweede verpleegster gevraagd.
Ook al heeft Monstrey jaren ervaring, vondt het toch fijn de mening van die verpleegsters te horen.

dus ik zou zeggen, vraag gewoon om enkele implantaten te mogen "aanpassen"

succes
kijk steeds vooruit, daar aan de horizon brandt het lichtje
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Het wordt er allemaal niet makkelijker op, Toen ik destijds bij de arts zat gaf ik aan wat ik ongveer wou hebben (gem. B cup) Hij gaf me toen 2 protheses en die kon ik even passen, Ik moest toen in 5 minuten maar even kiezen welke ik van die 2 wou hebben, en of ik ze wel wilde. Eerlijk gezegt zag ik weinig verschil tussen die 2. Ik heb de arts toen maar laten kiezen.
Groetjes

Afbeelding
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik weet dat Dr Kanhai in de VU een onderzoek aan het doen is naar de verhouding cc en cupmaat. Ken de uitkomst nog niet maar neem aan dat dat ooit ergens gepubliceert wordt. Verder denk ik dat passen inderdaad de beste manier is hoewel ik ook gepast heb en er nog wat cc bij kreeg bij de operatie maar vind ze nog steeds iets te klein.

In ieder geval heb ik 21 febr een afspraak in de VU om te kijken of mijn huid het aankan grotere implantaten er in te zetten.
Gebruikersavatar
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 15:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Hmmm volgens mij gaat het niet om het aantal CC, dit is ook afhankelijk hoeveel vet je hebt kunnen produceren tijdens je hormoon gebruik. Daarnaast vindt ik persoonlijk belangrijk dat je de juiste proportie(s) hebt die bij jou lichaam en schouder breedte past. Daarnaast is het een overweging waard om er eventueel er even mee te wachten tot na je SRS!!!!. Ik had mijn gevoel in mijn tepels vrij snel terug. Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn tepels super gevoeliger zijn geworden na het plaatsen van tepel piercings. But that's me. Dat er zenuwen beschadigd worden tijden implantatie is duidelijk, bij de één geneest het sneller als bij een ander. Maar ga van je eigen intuïtie af of neem iemand met je mee die een oprechte mening er op kan loslaten.
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

esther-marye schreef:Het wordt er allemaal niet makkelijker op, Toen ik destijds bij de arts zat gaf ik aan wat ik ongveer wou hebben (gem. B cup) Hij gaf me toen 2 protheses en die kon ik even passen, Ik moest toen in 5 minuten maar even kiezen welke ik van die 2 wou hebben, en of ik ze wel wilde. Eerlijk gezegt zag ik weinig verschil tussen die 2. Ik heb de arts toen maar laten kiezen.
Hoi Es, je krijgt inderdaad 2 of 3 keuze 's .
Bij mij kwamen we op 240 cc per borst maar ze twijfelde maar , ik heb na de operatie na vraag gedaan hoeveel er per borst in zat en toen bleek dat de dokter er 260 cc per borst in had gedaan. dus 20 cc meer dan verwacht.
het verschilt per persoon en ze doen maar een schatting als de protheses moet passen. dus het is maar afwachten wat je krijgt.
knuffels: :D
Marry
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Denk dat ik het vlak voor de SRS nog maar even ga na vragen.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

moet je zeker doen en als ze het niet kunnen vertellen, staat het zeer zeker in je dosiër na de operatie en dan kan je het ook vragen.
knuffels:
Marry
zena23
ff weer wat posten
Berichten: 61
Lid geworden op: za apr 20, 2002 2:00
Locatie: EINDHOVEN
Contacteer:

Bericht door zena23 »

Tussen 200 en 300 honderd CC zit je ongeveer op een Bcup hoe dichter bij de 300 hoe dichter je naar C cup gaat 300 en 400 CC zit je op een C cup..
( dit is ongeveer he want het ligt ook aan wat je al van de hormonen hebt gekregen... maar kijk eens in een wehkamp catalogus daar kan je meten hoeveel je borst omvang (cm) moet zijn voor welke cup...

Eerlijk gezegt heb je niet heel veel tezeggen over hoeveel CC er in gaat hun zeggen wel wat de mogelijkheid is en verantwoordelijk is..
Het ligt ook aan de rekbaarheid van je huid..
En geloof me Straie is vervelend op je lichaam maar wil je ook echt niet op je borsten hebben...

Ik zou zeker wel kiezen voor een borstvergroting ook al zou ik geen gevoel meer in mijn tepel krijgen had ik er toch voor gekozen het is gewoon iets wat je een goed gevoel geeft naderhand als je wakker word na de operatie denk je echt WOW.. Geloof me perfect word je toch niet .. Dus zou me niet druk maken om zoiets... gevoelloze tepels of niet...
Bij iedereen is het anders... andere doktors.. dingen kunnen altijd mis gaan...
Plaats reactie