winkelen moet je leren!?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Begrijp dat je enfemme bent gaan winkelen. Leuk voor je deze positieve ervaring :P
Lara
daar ben ik weer

Bericht door Lara »

Ja, inderdaad geweldig als je zulke reacties krijgt, ik had het ook.
In de herfstvakantie wezen kamperen op Terschelling, 't was echt niet koud! :D
De laatste dag voor vertrek, die vrijdag geloof ik, had een vriendin van me me heel mooi opgemaakt, ik zag er voor 't eerst uit als een echt meisje.
Ze had me ook haar, al gevulde bh geleend :)
De gein begon pas toen we naar een restaurant gingen, een steak-house daar :P
Een serveerster vroeg ons wat we wilde drinken, en ik heb nou niet de meest hoge stem,... heeeeel erg laag dus -.- en nog overslaand ook :(
Dus ik zeg: Jus d'orange graag,...
De serveerster kijkt me een beetje verward en verbaast aan, :"komt er aan mev,... menee,... uhm,...
Ik glimlachte naar haar, en zij terug.

Ze deed er verder niet moeilijk over en sprak me de rest van de avond maar aan als u ^_^'
Jong en een tikkeltje provocerend!
http://spaces.msn.com/members/lifeaslara/
Franscien
dagelijks aanwezig

Bericht door Franscien »

het is al weer een tijdje geleden dat ik hier dit berichtje heb gepost, maar er is inmiddels al weer een vervolg op het item.

Vorige week ben ik opnieuw weze winkelen eerst even rond neuzen of er in de verschillende winkels wat leuks voor me was. Het rondneuzen in de rekken met kleren gaat al een stuk rustiger dan de eerste keer toen ik een dameswinkel binnen stapte en het valt ook bijna niemand op als je als man vrouwenkleren aan het uitzoeken bent.

Toen ik in de rekken bij Promis wat leuks zag hangen ben ik naar binnen gegaan en er mee naar de paskamers geweest en heb het toen gepast 8)

Dat was zeker een spannend moment! Het was zaterdagmiddag en dus vrij druk in de winkel. Bij de paskamers stond een verkoopster op wacht om te kijken of er geen ongeoorloofde zaken gebeurden. Toen ik met een truitje en een rok aankwam vroeg ze of m'n vrouw al in de paskamer was :) Een eenvoudig nee en snel doorlopen naar de paskamer was voldoende om 'naar de volgende ronde te gaan'.
Na het passen keek ze me nog even aan maar ze zei niks en ben toen met een leuk truitje met V-hals en een rok naar de kassa gegaan. Ook hier was er geen enkel probleem alles werd ingepakt en zonder blikken of blozen ben ik de winkel uitgegaan.

Zo, er is alweer een drempel genomen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het afgelopen weekeind ben ik in Amsterdam gaan winkelen. Ik liep met een rokje naar de paskamers (verder voornamelijk als man gekleed). De V&D-mevrouw die bij de paskamers stond keek me aan, giechelde even zenuwachtig, had toen iets van "so what" en behandelde me toen net als alle andere vrouwen.

Ik winkel nu zo'n 10 maanden en ben eigenlijk alleen maar wat hysterisch gelach (wat telkens door vrienden/vriendinnen van de vrouwen die zo lachen wordt gedempt) en verder vooral veel onwennige blikken tegengekomen, het valt dus best wel mee om als man te winkelen.

Groetjes,

Frederique
Viquel
daar ben ik weer

een rok kopen ...

Bericht door Viquel »

lol ... en dan vraagt de verkoopster mij aan de kassa of ze hem moet inpakken als cadootje voor mijn vriendin .... heb die dan maar laten inpakken !!! :-)
blijkbaar staan die dingen niet op mijn gezicht te lezen.

Ooit een boetiek binnengegaan voor een jeans maar kreeg de opmerking "sorry, wij verkopen alleen dameskleding", 'k heb dan maar gedacht " steek uw jeansbroek daar waar 't zonlicht nooit niet komt" ...pfff

Maar die vrouwenmaten, waarom zijn die aan de schouders zo small gebouwd. Ben zeker geen super-man maar vind met moeite een kledingsstuk dat groot genoeg is en comfortabel. Alleen broeken, maat 40 en schoenen maat 42 .... de rest is een ramp.
Onlangs winterjassen gepast en zelfs maatje 48 zit krap aan de schouders en die mouwen zijn steeds te kort

Dus .... dan maar even kijken in de rekken van "een maatje meer" alhoewel ik zelf maar een mager venteke ben

Oh ja, dat maat het maar spannender hé, anders had ik al veel te veel gekocht .....

groetjes
V.
Dat kleine stukje vrouw in mij geeft me net dat beetje meer inzicht in 't leven (denk ik in alle bescheidenheid), een keertje meer genieten. CARPE DIEM ! ... of pluk de dag :-)
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Frederique_ schreef:Ik winkel nu zo'n 10 maanden en ben eigenlijk alleen maar wat hysterisch gelach (wat telkens door vrienden/vriendinnen van de vrouwen die zo lachen wordt gedempt) en verder vooral veel onwennige blikken tegengekomen, het valt dus best wel mee om als man te winkelen.
Ik vind het werkelijk knap dat je er zo tegenaan kunt kijken. Als mij tijdens mijn transitie iets dergelijks zou zijn overkomen, dan was ik vast en zeker in een heel diep dal terechtgekomen.

Overigens had ik de indruk dat je je deels als vrouw kleedt, dus dat lijkt me toch iets anders dan dat je als man winkelt zoals veel travestieten doen. In het laatste geval zal je volgens mij ook niet zo snel worden uitgelachen, hooguit op verbaasde blikken kunnen stuiten, bijvoorbeeld bij de paskamer. Zo heb ik het in ieder geval in mijn vorige leven wel eens ervaren.

Groetjes,
Marjan
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

marjan schreef:Overigens had ik de indruk dat je je deels als vrouw kleedt, dus dat lijkt me toch iets anders dan dat je als man winkelt zoals veel travestieten doen. In het laatste geval zal je volgens mij ook niet zo snel worden uitgelachen, hooguit op verbaasde blikken kunnen stuiten, bijvoorbeeld bij de paskamer. Zo heb ik het in ieder geval in mijn vorige leven wel eens ervaren.
De ervaringen die ik hier beschreef had ik toen ik 100% als man gekleed was. Alleen bij de laatste ervaring van afgelopen zondag had ik wel borsten, maar die zijn niet zo heel erg groot en vallen onder een (redelijk androgyne) jas nauwelijks op. De meeste mensen zullen ook zondag dus een (100%) man gezien hebben.

Overigens is dat hysterische gelag me 2x overkomen op een totaal van zo'n 100 uur winkelen. Oh ja: dat ik me onder dat soort reacties vrij rustig voel komt vooral omdat ik me door iemand laat coachen die mij helpt om goed bij mijn gevoelens en emoties te komen. Ik kan iedereen zo'n coach aanraden.

Groetjes,

Frederique
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

He Suna,

Lekker meid dat je weer wat leuks heb kunnen kopen. We hebben er ook wat over gehad met elkaar en ik hoop voor je dat achter de wolken die zon voor jou heel erg hard gaat schijnen. Ik vind dat je dat verdient.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Plaats reactie