Altijd dezelfde naam??

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Altijd dezelfde naam??

Bericht door Elsa »

Is de eerste naam die je kiest de naam die je altijd houdt, of verandert die weleens? Als baby krijg je een naam, wanneer je zelf een naam kiest die bij je past, komt het wel voor dat die toch anders wordt. Dat heb ik wel gelezen hier. Ben benieuwd naar jullie reaktie's. elsa
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Ik ben ook benieuwd. Hier in elk geval de mijne.

Als baby werd ik Jan genoemd en zo heet ik nog voor de meeste mensen. Onder "gelijkgezinden" heb ik het korte tijd met Jeanet geprobeerd, maar omdat het er hoogstwaarschijnlijk van zal komen dat ik permanent als trans(gender) naar buiten toe zal leven, ben ik overgegaan op Janiek. Daar kan ik zelfs nog een beetje twee kanten mee op voor mijn gevoel.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Elsa

Ik heb mijn naam begin jaren 90 gekozen (heel zorgvuldig) en vind hem nog steeds heel erg mooi. Nu ik bijna het punt bereikt heb dat ik ook als vrouw ga leven, heb ik even overwogen om een andere te kiezen omdat Cynthia misschien iets te exotisch zou zijn. Heb toen even de naam Astrid overwogen.
Maar uiteindelijk toch besloten om het bij Cynthia te houden.
Cyn.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

een naam, hoe kom je eraan?

de mijne is door mijn ouders gekozen ...
hoewel ze destijds niet wisten dat ik een meisje was ... het schijnt iets te zijn van aanstaande ouders om een meisjes naam en een jongens naam te kiezen voor het ongeboren kind :)

greetz Fenna ;)
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Allemaal.

Derya is niet mijn eerste naam.
Voor Derya was het heel even Yonca en Banu
Daarvoor was het Sandra.
Sandra was mijn eerste meisjes naam die ik had gekozen na een lange periode heb ik het veranderd om iets passends te vinden.
Maar helaas nog niet gevonden.

Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
Anne D
dagelijks aanwezig
Berichten: 159
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 15:34

Bericht door Anne D »

Hoi Elsa,

nee mijn eerst gekozen naam is niet de blijvende geweest;

mijn tweede naam is al mijn hele leven Anne -> M.A.

ik heb er lang over gedaan om een nieuwe voornaam te vinden, want ik wilde die in één keer goed hebben.

Sinds 28 september '04 bij mijn publieke coming-out ben ik die gaan gebruiken en sindsdien heet ik Mijke.
dat is mijn dagelijkse naam, en op het forum heb ik Anne laten staan, weet eigenlijk niet waarom...

anyway dit is dus mijn naamsverhaal

liefs, Mijke Anne ;)
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik ben begonnen als Marscha, nadat ik een tijd gestopt ben heb ik deze in Maruscha veranderd.

In 'het echt' gebruik ik overigens een andere naam, beschouw Maruscha maar als mijn 'internet handle'.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mijn naam heb ik ook al weer een paar jaren en op de helft van de post die in de bus krijg, staat die al, dus die blijft :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Vind een naam heel persoonlijk mijn naam past gewoon bij mij. Misschien omdat je van jongs af aan zo genoemd wordt. Dat sommigen verschillende namen gebruiken lijkt mij verwarrend. Kan me wel indenken dat in het begin het even zoeken is voor je een naam vindt die echt van jou is. Wat mij wel opvalt is dat het vaak heel mooie namen zijn.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Elsa schreef:Wat mij wel opvalt is dat het vaak heel mooie namen zijn.
Tja Elsa, als je het nou toch zelf uit mag zoeken. Dan kies je niet iets als Truus of Marie (zonder iemand te willen beledigen hoor).
Alleen moet je (zoals ik al schreef) oppassen dat je nieuwe naam niet te exotisch is voor dagelijks gebruik.
Cyn.
Mariska-K
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 27, 2005 15:19
Locatie: Ergens in Noord-Holland

Bericht door Mariska-K »

Ik ben al aan mijn derde of vierde naam toe, weet het niet precies meer.
Ik probeer een naam uit te kiezen die bij al mijn verschijningen als meisje past, of ik nu netjes gekleed ga, of uitdagend.
Daarnaast is het belangrijk voor mij dat die naam geen associatie oproept met iemand die ik goed ken, want dan voel ik me er niet prettig bij. Dat is dan ook de hoofdreden dat ik al een paar keer van naam ben veranderd.
Groetjes,
Mariska
It doesn't matter how different we are, because we are all the same
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik heb ook zo iets dat als ik een naam kies het er een moet zijn die niet anderen hebben in mijn omgeving.
Dan ga ik het associateren met die persoon en dat vind ik niet leuk.
Helaas blijft er dan weer weinig leuke namen over.
Daarom is het kiezen van een naam zo moeilijk.
Groetjes.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Derya schreef:Ik heb ook zo iets dat als ik een naam kies het er een moet zijn die niet anderen hebben in mijn omgeving.
Dan ga ik het associateren met die persoon en dat vind ik niet leuk.
Helaas blijft er dan weer weinig leuke namen over.
Daarom is het kiezen van een naam zo moeilijk.
Groetjes.
Dat verklaart misschien de heel bijzondere namen die ik hier vaak zie. Ik bedoel dan, die hoor je bijna niet.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Elsa schreef: Dat verklaart misschien de heel bijzondere namen die ik hier vaak zie. Ik bedoel dan, die hoor je bijna niet.
Ik was hier in het begin (2001) met Sandra in het forum. Daarna heb ik mijn naam veranderd naar Derya.
Dat is ongeveer een jaartje geleden.
Met andere namen ben ik hier niet op het forum geweest.
Ik vond Derya meer bij mij passen dan Sandra.
Sandra vond ik niet bij mij passen.
Ik ben half Turks vandaar Derya....
Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Elsa schreef:Dat verklaart misschien de heel bijzondere namen die ik hier vaak zie. Ik bedoel dan, die hoor je bijna niet.
Mijn naam is direkt afgeleid van mijn mannennaam Frederik. Ik heb niet echt moeite met mijn mannenaam. Dat ik hier Frederique gebruik komt omdat ik hier mijn vrouwelijke(r) kant aan het onderzoeken ben en daar past een vrouwelijke naam beter bij dan een mannelijke naam. Verder vind ik de "q" in mijn vrouwelijke naam wel chique (= sjiek met een q :P ).

Of ik deze naam houd weet ik niet. Soms denk ik dat'ie inderdaad wel wat exotisch is, andere keren denk ik "so what, ik pas ten opzichte van anderen toch al niet in een patroon, waarom dan geen bijzondere naam".

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie