Hoe begin ik?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Mariska-K
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 27, 2005 15:19
Locatie: Ergens in Noord-Holland

Hoe begin ik?

Bericht door Mariska-K »

Hallo allemaal,
Een paar jaar geleden toen ik ging samenwonen heb ik mijn garderobe weggedaan. Zoals zoveel anderen echter blijk ik er toch niet helemaal buiten te kunnen, ook al kan ik misschien maar heel sporadisch Mariska zijn. Dan moet er dus stukje bij beetje een nieuwe garderobe komen, maar de omstandigheden zijn gewijzigd, ik heb nu een gezin en kan er niet al te veel aan spenderen. Zet daarnaast nog dat ik eigenlijk nauwelijks een winkel durf binnen te stappen, en een probleempje is geboren.
Nu heb ik aan jullie een vraag, hebben jullie tips waar ik voor niet al te gekke prijzen toch modieuze kleding kan bemachtigen. Ik heb nu nog helemaal niets, dus het gaat zowel om rokje en shirts/blouses, als om lingerie en ook om schoenen. Ik heb een standaardmaat, 42 zowel confectie als schoenmaat.
Groetjes,
Mariska
It doesn't matter how different we are, because we are all the same
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Re: Hoe begin ik?

Bericht door jenni_b »

Hiervoor hebben een aantal grote bedrijven een prachtige oplossing bedacht... die heet postorder. :)
Mischien dat je dan voor de discretie ook nog een postbus nodig gaat hebben of een alternatief afleveradres ofzo.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Re: Hoe begin ik?

Bericht door Yil »

jenni_b schreef:Hiervoor hebben een aantal grote bedrijven een prachtige oplossing bedacht... die heet postorder. :)
Mischien dat je dan voor de discretie ook nog een postbus nodig gaat hebben of een alternatief afleveradres ofzo.
Hoi Jenni_b,
Waar moet je het dan heen laten bezorgen als ze het thuis niet mee eens zijn?
Derya
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Re: Hoe begin ik?

Bericht door jenni_b »

Derya schreef:
jenni_b schreef:Hiervoor hebben een aantal grote bedrijven een prachtige oplossing bedacht... die heet postorder. :)
Mischien dat je dan voor de discretie ook nog een postbus nodig gaat hebben of een alternatief afleveradres ofzo.
Hoi Jenni_b,
Waar moet je het dan heen laten bezorgen als ze het thuis niet mee eens zijn?
Derya
Nog helemaal los van mijn persoonlijke afkeuring van het doen van dingen in het geniep, is dat precies de reden waarom ik schreef: "Mischien dat je dan voor de discretie ook nog een postbus nodig gaat hebben of een alternatief afleveradres ofzo.". Goed lezen dus, want het antwoord stond er er al!
En als je èn dat niet kan regelen èn je jezelf niet over je angst om een winkel binnen te stappen kan zetten, tja dan heb je pech. Sorry, maar zo zit de wereld dan weer wel in elkaar. Niet leuk, niet vriendelijk om te moeten zeggen, niet prettig om te horen, maar wel de werkelijkheid.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Re: Hoe begin ik?

Bericht door Yil »

Sorry Jenni,
Ik las je tekst te snel,
Ik vind het ook niet goed dat je dingen in het geniep doet.
Maar kan situatie's indenken waarom men het wel doet.
Om grote ruzie's te ontwijken, bv....
Het beste lijkt mij ook het beste om gewoon naar een kledingzaak te stappen en wat leuks te kopen, dan een postorder.
Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi
Waar moet je het dan heen laten bezorgen als ze het thuis niet mee eens zijn?
Alhoewel ik me deze situatie wel kan voorstellen, zou dit toch een teken moeten zijn om jezelf eens achter de oren te krabben.

Want wat is je relatie je waard als je dit in het geniep gaat doen? Want blijkbaar is het wel zo belangrijk voor je dat je dit MOET doen. Vind je dan niet dat je partner er recht op heeft dit tenminste te weten?
Cyn.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Re: Hoe begin ik?

Bericht door jenni_b »

Derya schreef: Ik las je tekst te snel,
Never mind, je moest eens hoe vaak ik te snel lees :)
En helemaal met je eens, het beste is gewoon die angst om een winkel binnen te stappen te overwinnen.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Cynthia schreef:Hoi
Waar moet je het dan heen laten bezorgen als ze het thuis niet mee eens zijn?
Alhoewel ik me deze situatie wel kan voorstellen, zou dit toch een teken moeten zijn om jezelf eens achter de oren te krabben.

Want wat is je relatie je waard als je dit in het geniep gaat doen? Want blijkbaar is het wel zo belangrijk voor je dat je dit MOET doen. Vind je dan niet dat je partner er recht op heeft dit tenminste te weten?
Hoi Cynthia,
Mijn partner weet van alles.
Ze is het er overal niet mee eens.
En doet overal moeilijk om.
Ze doet van alles om het leven zuur te maken.
Dus het is helemaal niets in het geniep wat ik doe.
Ik stelde een voorbeeld.
Mariska-K
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 27, 2005 15:19
Locatie: Ergens in Noord-Holland

Bericht door Mariska-K »

Sorry Dames, maar ik geloof niet dat ik in mijn verhaal iets heb geschreven over " in het geniep". Het feit dat ik destijds mijn garderobe heb weggedaan lag in het feit dat ik dacht nu ik een goede stabiele relatie had ik er buiten zou kunnen.
Ja, inderdaad kan ik er thuis niet te veel mee, we willen de kinderen er niet mee confronteren, gezien de moeilijkheden die dit voor hen zou kunnen opleveren, maar mijn vriendin weet wel degelijk van mijn behoeftes, alhoewel ze er niet blij mee is.
Mijn vraag kwam veelal voort uit het financiele aspect, want mijn koopgedrag mag er niet in resulteren dat ik mijn gezinsleden te kort doe.
Lijkt me gewoon een eerlijk streven toch?
It doesn't matter how different we are, because we are all the same
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Mariska-K schreef:(...)
Lijkt me gewoon een eerlijk streven toch?
Ja, natuurlijk dat is het ook! Ik reageerde vooral op de zinsnede: "kan er niet al te veel aan spenderen. Zet daarnaast nog dat ik eigenlijk nauwelijks een winkel durf binnen te stappen, en een probleempje is geboren.". Op basis van het eerste stukje zeg je dan kies voor de uitverkoop, het tweede stukje maakt daar dan de uitverkoop van de postorderbedrijven van.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Hoe begin ik?

Bericht door Frederique_ »

Mariska-K schreef:Nu heb ik aan jullie een vraag, hebben jullie tips waar ik voor niet al te gekke prijzen toch modieuze kleding kan bemachtigen. Ik heb nu nog helemaal niets, dus het gaat zowel om rokje en shirts/blouses, als om lingerie en ook om schoenen.
Ik zou eerst eens kijken bij de Zeeman en ook de Hema is niet al te duur (en ze hebben best wel mooie spullen). Wat je daar niet kunt vinden zou ik zoeken bij de V&D/C&A/H&M enz.

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

jenni_b schreef:Op basis van het eerste stukje zeg je dan kies voor de uitverkoop, het tweede stukje maakt daar dan de uitverkoop van de postorderbedrijven van.
Postorderbedrijven zijn vaak schrikbarend duur, ik zou (voor je daar koopt) eerst eens goed vergelijken met een normale winkel...

Groetjes,

Frederique
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Hallo Mariska,

Eerst Welkom!!

Tja je probleempje. Even diep ademhalen en dan de grote stap wagen.
Dus winkelen, en dat hoeft écht niet duur te zijn met gewone kleding en schoenmaten.
Miscchien kan ik je een constructieve oplossing aan de hand doen:
Ga met een iemand die er geen probleem mee heeft gewoon winkelen in b.v. Amsterdam of Utrecht. Winkels als Maripasa zijn uitstekend, voldoen aan een behoefte maar zijn niet bepaald goedkoop. Mariposa heeft ook nog een 2e-hands winkel: Het Ruilrek in Amsterdam Osdorp. Daar heb ik leuke dingen voor enkele Euro's per stuk weggehaald.
En verder Scapino, Bristol, Hema, enfin je kent ze wel.
En er is een (groot-)handel in 2e hands kleding waar je op afspraak terecht kan in de buurt van Breda: Charleston.

Ik -gewoon keurig als dame gekleed- ondervind geen problemen bij het winkelen en eerder hulp van de verkoopsters.
Als je serieus bent en wat meer wilt weten stuur me dan een berichtje.

groetjes

José
Gebruikersavatar
Deedee
ff weer wat posten
Berichten: 47
Lid geworden op: di jan 04, 2005 23:40
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: Hoe begin ik?

Bericht door Deedee »

[quote="Mariska-K"] ik heb nu een gezin en kan er niet al te veel aan spenderen

Als Je er niet al te veel geld aan kan uitgeven, zou je eens bij de Kringloopwinkel kunnen gaan kijken. Ook passen is daar geen probleem.
Voor diegene die denken aan tweedehands spul hebben het mis.
Er hangt regelmatig nieuwe spullen tussen, en als ik kijk wat mijn vrouw af en toe weg doet dan zou je willen dat het past.
Probeer het maar eens.

Deedee
enjoy
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 10:00
Locatie: drachten

Bericht door enjoy »

Bij de Wibra hebben ze nu aanbiedingen in lingerie. Het is een ieder geval een tip voor die crossdressers met weinig geld.


Enjoy.
Laatst gewijzigd door enjoy op vr mar 04, 2005 8:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie