Dingen die je er door slepen...

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Dingen die je er door slepen...

Bericht door jenni_b »

Een opmerking elders op het forum triggerde een idee in mijn achterhoofd. We gaan allemaal tijdens de transitie door hele emotionele momenten heen en ik vroeg me af wat jullie daar zo door heen sleept. Natuurlijk gaan we dan allemaal goede vrienden en vriendinnen noemen, maar aangezien we dat allemaal zullen doen is dat dus volstrekt oninteressant. Ik dacht meer aan de passies en hobbies die je op de been houden.

Persoonlijk zijn voor mij twee dingen heel erg belangrijk geweest als uitlaatkleppen: (concert)fotografie en sommige muziek.

De belangrijkste nummers:
The Sisters Of Mercy - Walk Away (*)
Dead Can Dance - Rakim (**)
Assemblage 23 - Let Me Be Your Armor
Project Pitchfork - Timekiller
Apoptygma Berzerk - Until the End of the World

(ook te horen op: http://jenni.bos-its.org/muziek/ts_lst2.m3u)

Voor de mensen die de teksten een beetje kennen. Eigenlijk is het een redelijk aparte combinatie aan nummers waarbij veel muziek nog wel positief klinkt, maar de teksten dat zeker niet zijn :)

(*) al sinds jaar en dag het nummer waar een extreme emotionele lading in ligt.
(**) bij deze hoort nog een leuke anecdote. Dit nummer is al heel lang een favoriet van me... zo'n nummer dat alle positieve gevoelens in je losmaakt. "Toeval" wil dat dit het eerste nummer is van de CD die op repeat stond tijdens het eerste wat verdergaande afspraakje van mijn vriendje en mij.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Dingen die me er door slepen? Mmm ik heb niet gevoel dat het zwaar is op dit moment. Van mijn omgeving krijg ik voldoende steun. Sinds mijn (onofficiële) hormoonstart kan ik alleen maar lachen. Ik heb zowaar lol in me leven.

Muziek waar ik me in kan vinden?

Tiësto - Just Be (zeer herkenbare tekst)
Linkin Park - Somewhere I Belong (heel wat tranen bij weggepinkt, tekst lijkt autobiografisch voor mij)
Stef Bos - Is dit nu later? (tranentrekker)

En in het bijzonder 2 klassieke werken omdat ik die gewoon vreselijk mooi vindt:

Vaughan Williams - The Lark Ascending
Gustav Mahler - Adagietto uit de 5e Symphonie

Beide zijn erg gevoelig. Helemaal mijn stijl!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik luister ook graag naar Linkin Park. Helemaal in tijden dat ik het moeilijk heb en dan met een fikse joint erbij. Het album reanimation is echt geweldig en haalt mijn emoties tot uit mijn tenen. Verder hou ik erg van dansen en ben dan ook regelmatig in het uitgaansleven te vinden. Allemaal uitlaatkleppen voor me.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou toen ik mijn eerste receppie kreeg moest ik thuis ff heel hard het nummer *piggy* van NineInchNails horen, weet je wel met het refrein *nothing can stop me now*

Achja verder heb ik heel wat meegemaakt de afgelopen 10 jaar ivm mijn TS, kon wel af en toe afstand ervan nemen op bepaalde feestjes in duitsland waar ik als een gek al mijn zorgen eruit kon dansen, dat zijn momenten waar ik ff helemaal kan vergeten, alsof met het zweet alle zorgen ff uitvloeien....

Jenni, ken de door jou opgelijste nummers en snap je wel :wink: ik ben nu de fotografeuse in de Lurie en het is leuk zo'n doel/taak te hebben, ik ben ook bijzonder trots die mensen rond dit tent te hebben, want het zijn volgs mij de toleranteste mensen op deze aardkloot, ik heb ze echt wel nodig :P

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Niki
ff weer wat posten
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 06, 2004 14:50
Locatie: Wachtebeke, O-Vl, België

Bericht door Niki »

naast linkin park

kan ik de belgjes, Zornik ook enorm waarderen

smaak en zin zeker, en het moment is ook belangrijk voor me
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Mara schreef:Jenni, ken de door jou opgelijste nummers en snap je wel :wink: ik ben nu de fotografeuse in de Lurie en het is leuk zo'n doel/taak te hebben, ik ben ook bijzonder trots die mensen rond dit tent te hebben, want het zijn volgs mij de toleranteste mensen op deze aardkloot, ik heb ze echt wel nodig :P
Ja maar Mara, van jou verwachte ik ook dat je de nummers wel zou kennen :P Eigenlijk moet er nog een nummer bij van een hele foute Duitse folkzanger (Frank Rennicke's "Balladen Des Nationalen Widerstandes", heel erg fout, maar ook heel mooi) en twee van minder foute neofolk artiesten: Derniere Volonte's "Ou tu iras" en Forseti's "Das Abendland".

Ik snap je ook helemaal met je opmerking over de Lurie (en dan vooral de mensen er om heen). De mensen in de Industrial/Goth scene zijn toch over het algemeen extreem ruimdenkend en relaxt (en vaak gewoon een stel schatten). Trouwens nog een leuk nieuwtje op foto-gebied: sinds begin van het jaar de officiele huisfotografe voor Cybercase. :D :D :D
Gebruikersavatar
claudia66
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: do dec 02, 2004 22:35

Re: Dingen die je er door slepen...

Bericht door claudia66 »

jenni_b schreef:Een opmerking elders op het forum triggerde een idee in mijn achterhoofd. We gaan allemaal tijdens de transitie door hele emotionele momenten heen en ik vroeg me af wat jullie daar zo door heen sleept. Natuurlijk gaan we dan allemaal goede vrienden en vriendinnen noemen, maar aangezien we dat allemaal zullen doen is dat dus volstrekt oninteressant. Ik dacht meer aan de passies en hobbies die je op de been houden.

Persoonlijk zijn voor mij twee dingen heel erg belangrijk geweest als uitlaatkleppen: (concert)fotografie en sommige muziek.

De belangrijkste nummers:
The Sisters Of Mercy - Walk Away (*)
Dead Can Dance - Rakim (**)
Assemblage 23 - Let Me Be Your Armor
Project Pitchfork - Timekiller
Apoptygma Berzerk - Until the End of the World

(ook te horen op: http://jenni.bos-its.org/muziek/ts_lst2.m3u)

Voor de mensen die de teksten een beetje kennen. Eigenlijk is het een redelijk aparte combinatie aan nummers waarbij veel muziek nog wel positief klinkt, maar de teksten dat zeker niet zijn :)

(*) al sinds jaar en dag het nummer waar een extreme emotionele lading in ligt.
(**) bij deze hoort nog een leuke anecdote. Dit nummer is al heel lang een favoriet van me... zo'n nummer dat alle positieve gevoelens in je losmaakt. "Toeval" wil dat dit het eerste nummer is van de CD die op repeat stond tijdens het eerste wat verdergaande afspraakje van mijn vriendje en mij.
Mooie muzieksmaak heb jij Jenni. Ik kan erg veel kracht,moed en
inspiratie halen uit de prachtige muziek van Anathema en dan met
name uit het geweldige album "Judgement".
Verder helpt de CD "Souvenirs" van The Gathering mij ook altijd wel
of muziek van L'Ame Immortelle.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Gebruikersavatar
Anne D
dagelijks aanwezig
Berichten: 159
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 15:34

Bericht door Anne D »

Dingen die mij er door heen slepen zijn:
fotografie, zeker nu ik digitaal ben gegaan en een hele hoop te leren heb over de werking van digitaal en post-processing, ik ben er dagen mee zoet.

Qua muziek: Veel zappa op het moment; als iets relativeert is het zappa luisteren (of zijn bio lezen)
Patti smith gaat ook lekker door, al is ze bijna zestig! Et. Al.

Uitgaan en gaan dansen; één van de beste medicijnen tegen zwaarte

Inspirerende dingen vinden; dit is minder vaag als het lijkt. Ik weet waar ik naar moet zoeken, en kan vrij gericht browsen door het net/kranten/boeken/bibliotheken/galeries. Soms helpt het ook om slecht te luisteren en te lezen en zo bewust op nieuwe gedachtes te komen. (luisteren is alleen aan te raden om uit te proberen met iemand die begrijpt wat je aan het doen bent) Als de nieuwe inspiratie er is dan gaat de rest vanzelf; nieuwe ideeën staan zo op papier of worden uitgevoerd, en daar komen ook weer nieuwe dingen uit voort.

Zoiets dus

:) Anne
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Tsja en iets wat ik eigenlijk compleet vergeten ben te vermelden is inderdaad het virtuele T clubje. Heb me vanaf het begin van mijn transitie echt rot geschreven. Alle shitzooi eruit gegooid zeg maar. En kan wel zeggen dat dat me er absoluut ook doorgesleept heeft.
lynne
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di okt 22, 2002 13:26
Locatie: Belgie Mechelen
Contacteer:

Bericht door lynne »

  • M'n muziek :-)
    Zornik
    Linkin Park
    Tiesto (idd 'just be' en daarbuiten 'adaggio...')
    Yas'ke (Yasmine)
    Sarah Bettens (K'choice maar nu solo)
    ...
  • Mensen her en der op(in) de (t-)wereld(je)
  • & m'n katten (alle 8 :-? )
  • holebifedereatie/WNJH en Jong Geleerd, &of, Enig Verschil, LinC, ...
...

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Plaats reactie