Vanwaar de naam 'drag queen'?
Moderator: Moderators
-
- daar ben ik weer
Vanwaar de naam 'drag queen'?
Hey,
Mijn vraag is simpel (het antwoord weet ik niet): vanwaar komt de naam drag queen? De etymologische verklaring, om het met een mooi woord te zeggen .
Groetjes, Miss Tessy.
Mijn vraag is simpel (het antwoord weet ik niet): vanwaar komt de naam drag queen? De etymologische verklaring, om het met een mooi woord te zeggen .
Groetjes, Miss Tessy.
Live, and let live!
Gewoon even zoeken naar "drag" en "drag queen" op www.wikipedia.com en je vind een uitvoerige beschrijving.
A candle loses nothing by lighting another candle.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
vanwaar de naam 'drag queen'?
Zo, dat was nog even flink zoeken. Het correcte adres is http://en.wikipedia.org
Ik heb er in elk geval weer wat van geleerd, want ik dacht dat het afkomstig was van 'queen of the drag', met drag in de betekenis van zelfkant van de samenleving. Dat is dus niet zo. Hoe het wel zit? Nou, zoek maar op.
succes,
Monica
Ik heb er in elk geval weer wat van geleerd, want ik dacht dat het afkomstig was van 'queen of the drag', met drag in de betekenis van zelfkant van de samenleving. Dat is dus niet zo. Hoe het wel zit? Nou, zoek maar op.
succes,
Monica
Re: vanwaar de naam 'drag queen'?
Sorry hoor, maar dat krijg je als je nog zo laat zit te internetten.Monica Dreamgirl schreef:Zo, dat was nog even flink zoeken.
www.wikipedia.org had ook nog gekund, maar jouw URL is directer.
- Miss_Bianca
- daar ben ik weer
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, want analoog aan DRAB = DRessed As (je raad het al) Boy.Miss_Bianca schreef: drag = DRessed As Girl
en Queen is bekend...
Totdat ik even verder ging kijken en op Wikipedia de betekenis van het woord DRAG vond. Misschien ook een mooi samengaan van de betekenis van het woord en het acronym.
- Miss_Bianca
- daar ben ik weer
er zijn bijvoorbeeld ook DRAG-races maar deze hebben niets met dragqueens te maken.....
What is Drag?
Drag is the aerodynamic force that opposes an aircraft's motion through the air.
Drag is generated by every part of the airplane (even the engines!).
toedels
What is Drag?
Drag is the aerodynamic force that opposes an aircraft's motion through the air.
Drag is generated by every part of the airplane (even the engines!).
toedels
Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder !
Drag = dressed as girl
Drab = dressed as boy
queen = feminiene homo
drag king gaat dus eigenlijk nergens over taal technisch gesproken maar is afgeleid van de term drag queen en gaat wellicht over (veelal) potten die zich als man kleden (geloof ik), maar dit laatste verzin ik terplekke op basis van de niet zo geweldige werking van mijn geheugen en nu ga ik slapen
truste dames
Drab = dressed as boy
queen = feminiene homo
drag king gaat dus eigenlijk nergens over taal technisch gesproken maar is afgeleid van de term drag queen en gaat wellicht over (veelal) potten die zich als man kleden (geloof ik), maar dit laatste verzin ik terplekke op basis van de niet zo geweldige werking van mijn geheugen en nu ga ik slapen
truste dames
Microsoft ontwikkelaars hoeven weinig zelf te doen, maar alleen componenten etc. naar een bepaalde plek te slepen (dragging). Vandaar de term drag artist, is een soort belediging.Dorothy schreef:Hoe dan ?Maruscha schreef:Nu nog wat flauwe grapjes over hoe een microsoft ontwikkelaar een 'drag artist' is, en we zijn klaar.
Tja, flauwe grappen worden er niet beter op als je ze moet gaan uitleggen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Drag-queen???? Spelfoutje zeker moet Dreck-queen zijn, tenminste in duitsland
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--