Gevaren siliconen borstimplantaten

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Abby
dagelijks aanwezig

Gevaren siliconen borstimplantaten

Bericht door Abby »

Eind juni sta ik gepland voor SRS in Belgie. Tijdens de SRS zal hoogstwaarschijnlijk ook een borstvergroting worden uitgevoerd. Nu ben ik me daarvoor aan het voorbereiden door uit te zoeken welke typen implantaten er zijn en wat de voor- en nadelen daarvan zijn.
Nu heb ik een programma gezien van de EO, die me bezorgd maakt omtrent de veiligheid van siliconen borstimplantaten. Het bewuste programma is nog op internet te zien, via
http://www.eo.nl/portals/streams.jsp?number=5581651
en de reakties van kijkers:
http://www.eo.nl/portals/programs/episo ... de=5473655

Zijn er post-ops die de klachten/gevaren die in dit programma worden belicht, herkennen?
Wat is jullie indruk van het EO-programma?

Voor zover ik weet gebruikt prof. Monstrey ook siliconen implantaten. Zelf zit ik te twijfelen of ik de gezondheidsrisico's van siliconen implantaten wel wil nemen.
Er zijn ook alternatieven, die wellicht iets minder natuurlijk aanvoelen, maar die veel minder risico voor de gezondheid met zich meebrengen.
Ik zal het zeer zeker naar voren brengen bij mijn consult bij prof. Monstrey in maart.

Groetjes,
Abby
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Volgens de arts kunnen de inplantaten er levens lang in zitten, (levenslange garantie)

Heb even een stukje uit hun folder hier neer gezet,

Mogelijke complicaties :

Geen enkele ingreep is vrij van de kans op complicaties. Zo zijn er ook bij deze operatie ook de normale risico's van een operatie, zoals trombose, nabloeding en wondinfectie. Het lichaam vormt altijd om de prothese een bindweefsel kapsel. Dit kapsel gedraagt zich niet bij iedereen hetzelfde. Bij gering aantal vrouwen gaat het kapsel schrompelen. Hierdoor kunnen de borsten een minder fraaie vorm krijgen. Ze voelen dan onnatuurlijk en stug aan en kunnen pijnlijk zijn.

Antwoord op veel gestelde vragen :

Kan de prothese kapot gaan ?

De kans is heel klein dat de prothese kapot gaat. Als u zich stoot of een duw krijgt, heeft dat vrijwel nooit nadelige gevolgen voor de prothese.

Protheses kunnen niet knappen in een vliegtuig.

Borstprothese

De borst wordt vergroot door het inbrengen van een prothese. Er zijn verschillende soorten protheses. In het AZG worden de zogenaamde style 410 FM van de firma MC Ghan(r) gebruikt. Dit is een siliconen prothese. De protheses zijn gevuld met siliconen gel en voelen zacht en soepel aan.

Wordt zelf ook wel heel erg bang als ik zulke berichten lees, zal het nog eens een keertje navragen.
Groetjes

Afbeelding
noodles
ff weer wat posten

Re: Gevaren siliconen borstimplantaten

Bericht door noodles »

Hallo Abby,

Toen ik voor dezelfde keuze stond had ik ook zo mijn twijfels. Ik wilde heel erg graag grotere borsten, want een cup AAA was wel erg weinig... Ik heb nog een tijdje contact gehad met een vrouw van een of andere landelijke vereniging tegen siliconenprotheses. Zij had daar enorme last mee gekregen en laten verwijderen, tot twee keer toe. Daarnaast heb ik gesproken met een man die vertegenwoordiger was van de zgn monoblocs. Deze (blauwe) protheses zijn gevuld met een cellulose oplossing, zeg maar behanglijm. Maar ik was niet een luxetrans die zich een dure operatie kon veroorloven en heb de standaard siliconen protheses genomen. Ik ken diverse vrouwen (bio en trans) die nergens last van hebben en soms al >20 jaar siliconen hebben.

Laat je trouwens niet al te veel bang maken, de nieuwe generatie protheses is veel beter dan de oude, en zelfs daar lekte maar een klein deel van. negatieve verhalen overschaduwen nu eenmaal altijd de positieve ervaringen.

groetjes, Hannah
zena23
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door zena23 »

Ik heb mijne nu drie jaar en heb gehoord dat ze vervangen worden om de 10 a 15jaar heb dat ook weleens nagevraagd..

Het enige nadeel wat ik vind is dat de silliconen die ze in het vu gebruiken rond zijn en niet druppel vormig..
Dat ronde geeft heel snel een voetbal effect...
Ooit wil ik dat nog eens veranderen en een maatje groter en dan zou ik zeker weer voor silliconen gaan ik heb er geen problemen mee..

heb ook geen verhardingen gekregen terwijl een heleboel mensen opnieuw geopereerd moeten worden meestal aan een borst om dat er kapselvorming onstaat....
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Zelf heb ik besloten Geen siliconen te laten plaatsen, of de siliconengel die ze in het AZG gebruiken. Zelf zit ik te denken aan cohesieve gel, dit is massief en kan dus niet lekken, het voelt wel heel natuurlijk aan,

Kijk anders ook even op :

http://www.plastischchirurgdhondt.be/?b ... oting.html

Nadeel hiervan is dat ik zelf voor de kosten opdraai, In belgie doen ze het voor € 3016,-

http://www.linea-aesthetica.com/tarievenlijst.htm

Dan maar een beetje duur, maar het gaat hier wel over je leven. Zou niet graag met een lek opgescheept zitten.

Nog wat informatie

Een prothese gevuld met fysiologisch water (0.9 % natriumchloride) is duidelijk de veiligste prothese. Indien deze prothese zou lekken of scheuren, komt de inhoud in het lichaam terecht. Aangezien het menselijk lichaam voor 70 % uit fysiologisch water bestaat, zal het water geresorbeerd worden en vervolgens uitgescheiden worden via de urineweg. Men zal ook zeer snel merken dat er een lekkage aanwezig is. Anderzijds voelt een prothese met fysiologische vulling iets minder natuurlijk aan en zijn de randen van de prothese dikwijls voelbaar onder de huid. Expanders en "permanent expandable implants" worden steeds gevuld met fysiologisch water.

Prothesen gevuld met siliconegel worden meer en meer verlaten aangezien lekkage van deze prothesen zal leiden tot verspreiden van siliconegel in het lichaam. Op zichzelf veroorzaakt silicone geen andere ziekte of aandoening zoals reuma, huidaandoeningen of maligniteit. Anderzijds zal vrije siliconegel wel leiden tot een hevige lokale reactie van het lichaam met als gevolg een uitgesproken kapselvorming, pijnlijke borst en eventueel pijnlijke knobbels rondom de prothese. In uitzonderlijke gevallen kan de silicone verder migreren in de rest van de borstkas wand.

Cohesive siliconegel is een nieuwere aangepaste vorm van silicone die het voordeel heeft dat indien er een lek ontstaat in de wand van de prothese de siliconegel niet zal buiten de wand van de prothese treden. Men vergelijkt deze vorm van vulling best met gelatine die weliswaar zacht voorkomt maar niet zal uitlopen indien men het doorsnijdt. Het voordeel van het gebruik van deze prothesen is dat voorgevormde prothesen in de vorm van druppel kunnen gefabriceerd worden en dat volgens de eerste studies deze prothese een veilige optie zou zijn. Anderzijds voelt deze prothese iets stugger aan en is de hoge prijs van de prothese momenteel nog een groot nadeel.

Een hydrogel prothese is gevuld met een soort van cellulose oplossing die bij eventuele lekkage van de prothese volledig onschadelijk zou zijn voor het menselijk lichaam. Tevens voelt deze prothese natuurlijk aan. Het nadeel is echter dat voorlopig enkel ronde prothesen worden gefabriceerd en dat de long term resultaten nog niet gekend zijn.
Enkele jaren geleden is er een agressieve mediacampagne geweest rondom oliegevulde prothesen. Het grootste voordeel was de radiografische translucentie zodat een betere oncologische preventieve follow-up kon gebeuren door middel van mammografieën. Het is echter gebleken uit wetenschappelijke studies tijdens de trial periode van deze prothesen dat een aantal van deze prothesen een chemische reactie ondergaan in het lichaam van de patiënt die uiteindelijk leiden tot aantrekken van water en zwellen van de borst. Deze prothese is in verschillende Europese landen van de markt gehaald en wordt binnen onze dienst ook niet langer geplaatst.
Groetjes

Afbeelding
zena23
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door zena23 »

Tegenwoordig is het allemaal heel erg veilig maar als jij het liever zo wilt moet je dat doen....
Als er iets fout zou gaan kan ie er gelijk uitgehaald worden en lekkage nee dat gebeurt niet zomaar...

Je zou dat geld wel voor iets anders kunnen gebruiken snap je angst niet zo goed... Zo kan je je ook zorgen maken over je operatie dat er iets fout kan gaan die kans is nog veel groter dan dat je sillicoon gaat lekken
maar is natuurlijk jouw keuze...
Plaats reactie