Mijn eerste keer

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Evelienne
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 22:11
Locatie: Maastricht

Mijn eerste keer

Bericht door Evelienne »

Hallo meiden,

Ik wil even wat kwijt....

Na veel eraan gedacht te hebben en van aller hande voorstellingen ervan te hebben gemaakt hoe het zou zijn, heb ik vandaag eindelijk gedurfd om "en femme" te gaan winkelen.

Het vreemde was dat toen ik eindelijk de stoute schoenen, ehh pardon PUMPS, had aangetrokken en in de stad rondliep heb ik de spanning die ik van tevoren had helemaal verloren. Wat een heerlijk relaxed gevoel om vrouw te kunnen zijn.

Natuurlijk wordt je af en toe wel even nagekeken alleen heb ik niet het idee dat mensen nou echt negatieve gedachten erbij hadden. Werd eerder vriendelijk toegelachen.

Ik ben bij WE in Almere wezen winkelen. Ben daar heel fijn geholpen door een meisje van ongeveer mijn leeftijd. Ze sprak me ook met mevrouw aan, dat was toch eigenlijk wel een kleine overwinning. Ik heb daar dan ook een hele leuke witte blouse gekocht welke aan de achterkant met een strik wordt vastgemaakt. Zeer vrouwelijk....

Minder te spreken was ik over de service bij Douglas. Ook overigens in Almere. De verkoopster sprak me aan met meneer en toen ik zij dat ik het prettiger vond om met mevrouw aangesproken te worden was de reactie erg lauw. Ben daar dan ook naar buitengelopen.

Nou ik heb jullie een hele hoop verteld, maar ik moest het echt even kwijt. Ik ga dit zeker vaker doen. Misschien kunnen we ook wel eens met een aantal vrienden tezamen afspreken om te winkelen.

liefs ,

Evelienne
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

Hartstikke goed Evelienne dat je het hebt aangedurfd om en-femme naar buiten te gaan. Ik denk dat voor velen deze stap (nog) niet tot de mogelijkheden behoort, maar na het lezen van jouw positieve ervaringen er toch weer een aantal zijn die het ook gaan proberen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere T's die eerste keer hebben beleefd en of zij ook ervaringen hebben met negatieve opmerkingen en gedrag van de mensen in de omgeveing.
Evelienne
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 22:11
Locatie: Maastricht

Bericht door Evelienne »

Hallo Franscien,

Ik ben inderdaad ook reuze benieuwd naar de ervaringen van anderen. Voelen we allemaal hetzelfde of gaat de ene er weer luchtiger mee om dan de andere? En natuurlijk hoe zet je jezelf ertoe om te gaan.

Wat mij ontzettend heeft geholpen is dat ik vooraf zoveel mogelijk mijn gevoel van vrouw-zijn heb benadrukt. Hiermee wil ik zeggen dat ik in een heleboel zaken heb gezocht naar de bevestiging dat ik geen man maar een vrouw ben. Op deze wijze probeer ik zo natuurlijk mogelijk als vrouw over te komen.
Een van de dingen die me daarbij enorm heeft geholpen is het bezoek dat ik aan Truus (Travisage) heb gebracht. Zij heeft mij geleerd me mooi en overtuigend op te maken. Het klinkt narcistisch maar door de hulp van Truus denk ik dat ik als een mooie jonge vrouw overkom.
Wat ik verder heb gedaan is een zeer lange voorbereidingstijd nemen voordat ik de stad in ben gegaan. Ik heb de dag ervoor me de hele dag in huis als vrouw gekleed en me gedragen. Tevens heb ik geprobeerd zoveel mogelijk de charmante tred van een jonge meid geoefend. Niet makkelijk maar het gaf me wel een goed gevoel en het idee echt het vrouw zijn te perfectioneren.

Al deze voorbereiding hoeft natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde te zijn, maar het heeft mij in ieder geval geholpen deze enorme stap te nemen.

Wat zijn jouw ervaringen Franscien?

Veel liefs,

Evelienne
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Hoi Evelienne,

Wat goed van jou, zeg. Even een vraagje -- volgens jouw forum profiel woon je in Maastricht. Hoe ben je van Maastricht naar Almere gereisd? En waarom zo ver?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Evelienne
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 22:11
Locatie: Maastricht

Bericht door Evelienne »

Hoi Lisa,

Inderdaad ik woon in Maastricht. Mijn vriendin woont echter in Almere. Ze was er dit weekend niet, maar ik moest wel voor mijn werk in de buurt van Utrecht zijn. Dus ik ben bij haar blijven slapen en heb vanmorgen deze grote stap gezet.

Leuk trouwens dat dit je opviel, heel attent,

Ik ben trouwens ook best benieuwd naar jouw ervaringen.

Liefs,

Evelienne
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Lieve Dames,

nadat ik bovenstaande reacties gelezen heb Mijn verhaal. Begin 1980 zat Truus nog bij Mariposa aan de stadhouderskade. Daar ben ik als man binnen gekomen. Truus heeft mij toen opgemaakt en daarna zijn we met 2 dames naar de Hema geweest om gebak te halen. Onze stemmen kwamen niet overheen met wat de mensen zagen. Daardoor liet de dame die ons hielp bijna een taart vallen. Wij waren als onopvallende dames gekleed. en daarom konden wij door de goede opmaak van Truus onopvallend Amsterdam in. Wij zijn op die manier vaker weg geweest vanuit Mariposa. Maar zodra er iemand bij was die erg opvallend gekleed ging (bv. rose mantelpakje)dan vielen wij door de mand.
Jullie zien dat ik al lang als vrouw ga winkelen. Toch is het iedere keer weer anders. De ene keer kan ik de hele dag rustig winkelen. Bv, in Groningen winkel in winkel uit en de volgende keer wil ik een winkel binnen gaan en dan zeg mijn 2de ik niet doen. Er blijft altijd een bepaalde spanning aanwezig.
Ik heb wel gemerkt dat als je je medemensen recht aan blijft kijken je minder problemen hebt dan dat je wat naar de grond blijft kijken.

Zo heb ik samen met een vriendin uit Alkaar samen gegeten bij Motel Akkersloot. Alle gasten hadden niets in de gaten, maar wij hebben wel alle obers/kelners en andere motelwerknmers bij ons tafel in de buurt gehad. En dat vonden wij toch wel leuk.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
simonevan_vliet
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 21:01

Bericht door simonevan_vliet »

Op julie vraag om ervaringen te delen wil ik graag ingaan. Het is voor mij al enige tijd geleden dat ik voor het eerst als vrouw ging winkelen. En zoals bij velen zijn de ervaringen nog al gemengd. Tuurlijk is het harstikke spannend en het is ook een heerlijke ervaring om als vrouw nieuwe lingerie of leuke kleding te kopen. Over het algemeen gaat het prima. Wat mij opvalt is dat maar een klein deel van de mensen in de gaten lijkt te hebben dat je niet helemaal vrouw bent. Mijn grootste kick was een keer dat een slager tegen mij zei: 'en mevrouwtje wat kan ik voor u doen'.

Kortom gewoon doen. Het valt over het algemeen reuze mee. En als je niet alleen durft, ga met een vriendin, Dikke kans dat dan helemaal niemand iets in de gaten heeft.

groetjes

Simone
Evelienne
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 22:11
Locatie: Maastricht

Bericht door Evelienne »

Hallo Simone en Bea,

Hartstikke leuk dat jullie je ervaringen hebben willen delen. Ik heb het gevoel dat ik van al jullie ervaringen en emoties een hele hoop kan leren, waardoor ik hopelijk ook mijn vrouw-zijn een goede plaats kan geven in mijn leven. Je staat zo tenminste niet alleen.

Wat me trouwens erg veel goed heeft gedaan, is dat ik mijn vriendin heb verteld over deze speciale ervaring. Ze was heel blij dat ik deze stap had durven zetten. Ze ziet het voor mij als een stap naar zelfacceptatie. En daar heeft ze natuurlijk ook gelijk in.

Net als jullie heb ik trouwens ook het gevoel dat je vooral gewoon moet doen als je eenmaal de straat op gaat. Mensen letten nooit zo op wat er om hun heen gebeurt, of het moet echt de aandacht trekken. Als je rustig en ontspannen loopt (zeker de eerste keer niet de makkelijkste opgave) val je niet snel op voor. Ook zoals jij al zei BEA, is de kleding die je aan hebt daarbij van belang.

Liefs,

Evelienne
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Eveliene schreef
Net als jullie heb ik trouwens ook het gevoel dat je vooral gewoon moet doen als je eenmaal de straat op gaat. Mensen letten nooit zo op wat er om hun heen gebeurt, of het moet echt de aandacht trekken. Als je rustig en ontspannen loopt (zeker de eerste keer niet de makkelijkste opgave) val je niet snel op voor. Ook zoals jij al zei BEA, is de kleding die je aan hebt daarbij van belang.

Eveliene niet alleen de kleding is belangrijk ook de schoenen/pumps zijn erg belangrijk. Als je hoge hakken hebt moet je er ook op kunnen lopen bij het winkelen. Dus eerst oefenen op TenT of thuis. Kun je er niet op winkelen dan schoenen met lagere hakken nemen. Of blokhakken.
Ik heb pumps met hakken van 10 cm maar die doe ik niet aan om te winkelen. Wel laarzen met hakken van 6 cm.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

TV-Bea schreef:Ik heb pumps met hakken van 10 cm maar die doe ik niet aan om te winkelen. Wel laarzen met hakken van 6 cm.
Hoi.

Ik denk niet dat er veel vrouwen zullen zijn die met pumps gaan winkelen. Veel te omhandig. Kijk maar eens goed om je heen in de stad.
Dus als je de aandacht wilt trekken moet je dat vooral toch doen. En dan maakt het niet uit hoe goed je erop kunt lopen.
Cyn.
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Cynthia schreef
Ik denk niet dat er veel vrouwen zullen zijn die met pumps gaan winkelen. Veel te omhandig. Kijk maar eens goed om je heen in de stad.
Dus als je de aandacht wilt trekken moet je dat vooral toch doen. En dan maakt het niet uit hoe goed je erop kunt lopen.

Wel Cynthia er zijn genoeg biologisch dames die op hoge hakken gaan winkelen. Ik kijk altijd wat de biologosche dames dragen aan kleding en schoenen/laarzen. Als wij TV/Tg enz de meest gangbare kleding van de biologische dames zouden gaan dragen dan liepen wij allen ook in een lange broek en ik denk dat dat juist niet de opzet is van de TV's. Die willen er juist zo vrouwelijk mogelijk uitzien. Dus geen lange broek maar rok of jurk en schoenen/laarzen met een sierlijke hak.

Ook nog gefeliciteerd met jou eerste optreden als vrouw in jullie band.

Had jij een broek of rok aan??? Schoenen met of zonder hak???

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

Mijn ervaringen om naar buiten te gaan zijn nog niet zo bijzonder. Toch heb ik e.a.a ondernomen. Wanner ik wat tijd heb en de gelegenheid doet zich voor ga winkelen en ga dan de reguliere dameswinkels in en kijk dan of er voor mij nog iets leuks tussen zit. Het blijkt inderdaad dat wanneer je je niet al te opvallend gedraagt, er niks aan de hand is. Een tijdje terug heb ik op een drukke zaterdag middag een rok en een truitje uitgezocht en in de winkel gepast. De dame die daar 'op wacht' stond keek eerst wel een beetje raar, maar deed verder niet moeilijk. Ook bij de kassa waren er geen vreemde blikken of opmerkingen; alles liep normaal.

Vorige week deed zich een zelfde situatie voor en heb ik in de V&D nog een rok gepast en gekocht. Ook hier geen problemen. Zelfs in de make-up afdeling van de winkel is men best bereid om je te helpen met het kiezen van de make-up die bij je past.
Eén ding is hierbij zeker, hoe minder opvallend je doet hoe meer kans van slagen je hebt! De dames die daar ook winkelen kijken nauwelijks naar je om.

Het naar buiten gaan is een ander verhaal. De angst die er is om 'gesnapt' te worden is toch wel groot. Waarom dan toch naar buiten? Dit heeft voor mij te maken met het gevoel van vrijheid die er zou moeten zijn om je als vrouw te kunnen bewegen. De acceptatie van de buitenwereld. Toch vrees ik dat die acceptatie helaas niet zo groot is als ik zou willen en dat is vaak het struikelblok om naar buiten te gaan.
In den vreemde is dit wel een stuk gemakkelijker, omdat men je daar niet kent. In de eigen buurt is dit vrijwel onmogelijk.
Vorige week (in den vreemde) toch voorzichtig iets geprobeerd. De heen weg ging zonder problemen, er was niemand die me zag. De terug weg was een stuk lastiger, omdat een man precies op dat punt stond te posten waar ik nu net langs moest. Toen hij wegliep ben ik weer terug gelopen en kwam nog twee mannen tegen, maar die hebben het niet gemerkt of hebben niks durven zeggen. Pfff....
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

TV-Bea schreef:Ook nog gefeliciteerd met jou eerste optreden als vrouw in jullie band.

Had jij een broek of rok aan??? Schoenen met of zonder hak???

Groetjes Bea.
Hoi Bea.

Ik had de kledingkleur afgestemd met de zangeres.
Had zelf een lange beige suede rok aan. Daaronder een paar enkellaarsjes met hak, ook suede, in 2 kleuren (bruin en beige). En daarboven het shirt van de foto, dus oranje met beige en bruin.
En daarbij passende oranje nagellak en lippenstift.
Cyn.
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Beste Franscien,

Je hebt gelijk dat in je eigen omgeving het moeilijk is om naar buiten te gaan. Ik doe dat ook meestal niet bij mijn woonplaats in de buurt. Maar ook verschilt het van plaats tot plaats. In Groningen ben ik volledig vrij als er niet teveel meer gepigmenteerde mannen in de buurt zijn. Maar in Assen voel ik mij niet op mijn gemak als ik daar als vrouw ga winkelen. Ik ben ook en aantal jaren in Friesland werkzaam geweest en dan probeer je wel om ergens te gaan winkelen. Ik ken een aantal winkels waar je rustig ook als vrouw terecht kunt. Maar het is niet gemakkelijk.
Advies voor jou Groningen of Zwolle.

Groetjes Bea.

[topic split. zie http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=2932]
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Plaats reactie