Vrouwelijk of vrouw-zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Coco
ForumFan

Vrouwelijk of vrouw-zijn

Bericht door Coco »

[Topic split van http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 3085#43085]
TV-Bea schreef:Wel Cynthia er zijn genoeg biologisch dames die op hoge hakken gaan winkelen. Ik kijk altijd wat de biologosche dames dragen aan kleding en schoenen/laarzen. Als wij TV/Tg enz de meest gangbare kleding van de biologische dames zouden gaan dragen dan liepen wij allen ook in een lange broek en ik denk dat dat juist niet de opzet is van de TV's. Die willen er juist zo vrouwelijk mogelijk uitzien. Dus geen lange broek maar rok of jurk en schoenen/laarzen met een sierlijke hak.
Mag ik zeggen dat dat dus echt helemaal nergens op slaat? Alsof wij hobbezakken zijn. U wordt bedankt.

En nee, biologische vrouwen gaan echt niet winkelen op hoge hakken. Omdat ze maar al te goed weten dat dat eenvoudigweg niet is vol te houden.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
WilmaB
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Coco schreef:
TV-Bea schreef:Wel Cynthia er zijn genoeg biologisch dames die op hoge hakken gaan winkelen. Ik kijk altijd wat de biologosche dames dragen aan kleding en schoenen/laarzen. Als wij TV/Tg enz de meest gangbare kleding van de biologische dames zouden gaan dragen dan liepen wij allen ook in een lange broek en ik denk dat dat juist niet de opzet is van de TV's. Die willen er juist zo vrouwelijk mogelijk uitzien. Dus geen lange broek maar rok of jurk en schoenen/laarzen met een sierlijke hak.
Mag ik zeggen dat dat dus echt helemaal nergens op slaat? Alsof wij hobbezakken zijn. U wordt bedankt.

En nee, biologische vrouwen gaan echt niet winkelen op hoge hakken. Omdat ze maar al te goed weten dat dat eenvoudigweg niet is vol te houden.

Whahahahahaha, die Coco...............................maar je hebt weer eens gelijk meis!

Liefs,
Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Coco schreef:En nee, biologische vrouwen gaan echt niet winkelen op hoge hakken. Omdat ze maar al te goed weten dat dat eenvoudigweg niet is vol te houden.
Laat ons ook niet generaliseren. Hier wat citaten uit een andere forum waar veel bio-vrouwen schrijven:
Zoals vele vrouwen ben ik ook een echte schoenenfreak, en ik zie vooral heel erg graag hoge hakken. Ik post deze discussie omdat ik met een vriendin ben gaan winkelen en zij kon het niet begrijpen hoe goed ik op hoge hakken kon gaan. Terwijl velen zulke schoenen echte krengen vinden heb ik bijna geen enkele schoen zonder lage hak... 9 cm is zowat het gemiddelde, en de hoogste die ik heb zijn 12 cm. Ik voel me er veel beter en eleganter mee.
Ik loop ook altijd op hoge hakken ( zelfs bij het uitlaten van de hond). Vind het lekker lopen en erg elegant staan, bovendien ben ik niet zo groot.

Als ik een dagje ga shoppen doe ik altijd van die gelkussentjes erin voor onder de bal van je voet ( dat is t enige wat pijn gaat doen als je een hele dag op hoge hakken rondloopt).
Hier nog een hoge hakken freak.

Ik draag ze altijd, of ik er nou mee ga shoppen, naar het strand of naar de speeltuin met mijn zoontje het maakt niet uit.
Ik kan er ook goed op rennen (ja het vergt oefening, maar uiteindelijk lukt iedereen het ;-) )
Ik hou zelf van hoge SMALLE hakken, die blokhakken van vroeger vind ik echt niets, van mij mag een hak max 1,5 cm breed zijn (en dat is voor mij al breed), anders vind ik ze niet mooi. De gemiddelde lengte in mijn collectie is denk ik een cm of 8/9.
Het enige nadeel wat ik vind van naaldhakken is dat je makkelijk tussen de voegen van stenen blijft zitten, vooral kinderkopjes zijn een killer. Maar ook daar leer je op den duur mee omgaan.
Hier nog een hoge hakken freak!

Loop ook al sinds mn 15e alleen nog maar op hoge hakken. Vind het veel vrouwlijker staan. En ik ben niet zo groot, 1.68, dus dat maakt me gelijk ook weer zo'n 10cm langer. Voor nieuwe vriendjes is het ook altijd een grote shock als ze me voor het eerst zonder schoenen zien

Behalve met sporten draag ik ze altijd, dus ook met boswandelingen, winkelen enz. Mn vriendinnen verklaren mn ook vaak voor gek
Dus ook niet alle bio-vrouwen over een kam scheren. Hoewel ik wel ervan overtuigd ben, dat bovenstaande vrouwen wel in de minderheid zijn.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Lisa met een S schreef: Dus ook niet alle bio-vrouwen over een kam scheren. Hoewel ik wel ervan overtuigd ben, dat bovenstaande vrouwen wel in de minderheid zijn.
Maak dat maar 'veruit in de minderheid', normale vrouwen gaan niet op hoge hakken winkelen, period. Alles boven een centimeter of 5 geldt dan als hoge hak èn dat houdt je inderdaad niet vol. Uitzonderingen bestaan, maar dat zijn ook echt uitzonderingen zoals je - gelijk wat WilmaB en Coco al schreven - in elke winkelstraat kan gaan zien. Aan hakken van 10cm wil ik niet eens denken. Nuja, ik heb zelfs een paar met naaldhakken van 13cm (en kan daar op lopen!), maar dat paar is echt gereserveerd voor hele speciale gelegenheden.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Och Jenni, of het maar één op de tien is of één op de honderd, is het altijd meer dan geen enkel.

Maar hoe dan ook, een vrouw op hoge hakken valt op in het straatbeeld, en als je als travestiet (of transgender of transseksueel) niet wenst op te vallen tijdens het winkelen, lijkt het mij niet verstandig om je daarop te spiegelen. Er zijn genoeg andere manieren om te zorgen dat je er vrouwelijk uitziet, zonder bovenmatig aandacht te trekken.

Bovendien zou het mij ook niet lukken om, zoals de vrouwen hierboven, een hele dag op hakken van 10 cm of meer te lopen.

Maar als iemand dat kan en het niet erg vindt dat ze daardoor aandacht trekt, wie ben ik om dat te veroordelen?

Lisa
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Lisa met een S schreef:Och Jenni, of het maar één op de tien is of één op de honderd, is het altijd meer dan geen enkel.
Ach, 't is in ieder geval een hele kleine minderheid... daar zijn we het vast over eens
Lisa met een S schreef: Maar als iemand dat kan en het niet erg vindt dat ze daardoor aandacht trekt, wie ben ik om dat te veroordelen?
Dan zijn we allebei natuurlijk 'niemand'; heel simpel...
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

En zo is het maar net. Als iedereen gewoon lekker aantrekt wat hij of zij wil, is iedereen tevreden. Toch? De een trekt haar hakjes aan en ik trek mijn kisten aan. Misschien minder vrouwelijk, maar niet minder vrouw. En dat wou ik maar even gezegd hebben.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Coco schreef:En zo is het maar net. Als iedereen gewoon lekker aantrekt wat hij of zij wil, is iedereen tevreden. Toch? De een trekt haar hakjes aan en ik trek mijn kisten aan. Misschien minder vrouwelijk, maar niet minder vrouw. En dat wou ik maar even gezegd hebben.
Jij bent met je kisten nog altijd veel meer vrouw dan een travestiet op hakken.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Een waarheid als een koe (ook een vrouwtje trouwens :wink:). Kan ik niet ontkennen.

Maar hoe het ook zij: leven en laten leven. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Lisa met een S schreef: Er zijn genoeg andere manieren om te zorgen dat je er vrouwelijk uitziet, zonder bovenmatig aandacht te trekken.
Toevallig las ik laatst een stukje in een dagboek van Maarten 't Hart, waarin hij beweerde dat een minimum aan make-up, en verder gewoon een t-shirtje en een broek het veel beter doen dan uitgesproken vrouwelijke kleding. En hij kan het weten....

Mijn eigen ervaring is dat de zekerste manier om door de mand te vallen is er vrouwelijker uit willen zien dan bij mijn leeftijd, postuur en type gezicht past. Schoenen met hakken maken je volgens mij vooral langer (wat niet helpt als je al 1.80 bent) en onnatuurlijker in je bewegingen.
Om over gebrek aan comfort maar niet te beginnen.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Maruscha schreef: Jij bent met je kisten nog altijd veel meer vrouw dan een travestiet op hakken.
vind dit een straffe uitspraak, travestie onvriendelijk :cry: Diegene die er serieus uiting geeft aan trav. gevoelens worden zo gekwetst wat toch niet de bedoeling zal zijn van deze discussie.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Elsa schreef:
Maruscha schreef: Jij bent met je kisten nog altijd veel meer vrouw dan een travestiet op hakken.
vind dit een straffe uitspraak, travestie onvriendelijk :cry: Diegene die er serieus uiting geeft aan trav. gevoelens worden zo gekwetst wat toch niet de bedoeling zal zijn van deze discussie.
Lieve Elsa, het is en blijft simpel: een travestiet is per definitie geen vrouw. Vrouwelijk misschien (hoewel dat zeker niet voor alle travestieten geldt), maar geen vrouw. Dat is alles.

Dus 'travestie onvriendelijk'? Nee, wel realistisch, en laten we dat nu met zijn allen eens blijven ipv elkaar naar de mond te praten, en te doen alsof het dragen van hakken en een kort rokje je vrouw maakt. Het enige wat een travestiet vrouw zou kunnen maken is een operatie, en dan is het niet echt een travestiet meer, of wel?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Maruscha schreef: Het enige wat een travestiet vrouw zou kunnen maken is een operatie, en dan is het niet echt een travestiet meer, of wel?
Goh, wat ben jij zomaar opeens dogmatisch :roll: .

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha schreef:Dus 'travestie onvriendelijk'? Nee, wel realistisch, en laten we dat nu met zijn allen eens blijven ipv elkaar naar de mond te praten, en te doen alsof het dragen van hakken en een kort rokje je vrouw maakt. Het enige wat een travestiet vrouw zou kunnen maken is een operatie, en dan is het niet echt een travestiet meer, of wel?
Maar wat heeft dit opmerking te maken met ofwel de oorspronkelijke topic, winkelen als vrouw, of het vervolg, of vrouwen wel of niet in hoge hakken winkelen. Waarom wenst je het hier, en op deze manier, te benadrukken? Er is niemand in deze draad (of de draad waarvan dit afgesplitst is), die het tegendeel beweert.

Lisa
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Als dat werkelijk zo is, waarom wordt er dan op gereageerd?
Plaats reactie