EEN ROYAAL GEBAAR

Algemeen

Moderator: Moderators

Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Slaap lekker verder Maruscha.... :-?
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Nancy Koppens schreef: maar de zogenaamde gelukzoekers en de criminelen daaronder zonder pardon met het predikaat oprotten bestempelen, passen niet in deze maatschappij!

Nu ben ik heel erg benieuwd wat er met de criminele Nederlanders moet gebeuren... Je kunt ze moeilijk Nederland uitschoppen omdat ze Nederlander zijn :wink:

Ik heb het ook niet zo op criminelen... maar wie kies je een "buitenlander" die iets doms heeft gedaan maar altijd voor je klaar staat of een nederlander die ja zegt en nee doet.
Mijn keuze is dan wel erg snel gemaakt ik kies de buitenlander die klaarstaat zodat ik hem weer helpen kan als h/zij wat heeft. En de nederlander... die zoekt het maar uit...

Iedere "buitenlander" die hier naar NL komt heeft zijn/haar reden om het land van herkomst te verlaten! Ik denk niet dat de mensen vandaag op morgen besluiten; laten we lekker emigreren naar nederland en daar eens lekker de bloemetjes buiten zetten... Nee, er gaat zeker wat aan vooraf voordat er besloten word te vluchten. En reken maar dat de meeste asielzoekers het niet leuk vinden om vrienden en familie achter te laten!!!

Ik had een collega uit afghanistan ook gevlucht... het was een griezel :oops: maar dat doet er niet toe. Hij probeerd hier een nieuw bestaan op te bouwen. Ik zou het niet leuk vinden als ik zou horen dat deze en mijn andere ex collega's nederland uit moeten omdat ze geen verblijfsvergunning krijgen.
Dan is er wel een NL excollega die ik liever ergens op Antarctica zie!!! :wink:

Groet, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Ja ja..... ik kan voorbeelden noemen, heb in mijn kennissen kring mensen zitten uit politie en marrechausee.... werk zelf ook nog op schiphol en ook regematig bij de marrechausse aldaar.....
Maar wat mij opval is dat jullie alleen maar mooie een de aardige kanten zien.....
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Asielzoeker in eigen land, hoe klinkt dat? Ik heb een vriend die een betaalbaar appartement had in Amsterdam, en die na een half jaar drollen door de brievenbus, stenen door de ruiten, scheldpartijen en 2 keer in elkaar geslagen te zijn, hij is homo, naar 2 kamers in Amsterdam Centrum verhuist is, alwaar hij de driekwart van zijn inkomen verwoont, wat per juni nog meer word, want huurverhoging. Zijn voormalige buren in West? Marokkanen en turken.......je weet wel, die mensen die het zo zwaar hebben omdat ze gediscrimineerd worden..........

Een andere vriend van mij, die vanwege zijn homosexualiteit uit Libanon weggevlucht is, en hier in een asielzoekerscentrum in Osdorp terecht kwam, is ook daar weggevlucht ivm de agressieve, gewelddadige reacties van zijn mede 'asielzoekers', die allemaal met tragische verhalen over 'vervolging en geweld' hun thuisland uitgevlucht zijn, maar het hier even doodleuk overdoen tov andersvoelenden, en ook onder elkaar trouwens.

Dat mensen hier asiel zoeken, om wat voor reden dan ook wil nog niet zeggen dat ze zich als halve heiligen gedragen tov andersvoelenden, ook al is de cultuur en de wet in Nederland nog zo soepel tov andersvoelenden, ze nemen hun culturele opvattingen mee naar Nederland, en ze passen ze hier ook toe, helaas.

Zal ik jullie de lotgevallen over asielzoekende transen in asielzoekerscentra maar besparen? Of de hypocrisie van sommige 'asielzoekers' die zwaar homofoob blijken en zijn, maar op grond van hun 'homosexualiteit' toch een verblijfsvergunning kregen? De verhalen en tips over hoe een verblijfsvergunning te krijgen in Nederland doen pijlsnel de ronde in Allochtonië.......

Is de gemiddelde blanke nederlander inmiddels al redelijk 'ruimdenkend' tov andersvoelenden, de import, asielzoekers en al wat dies meer zij, draaien de klok doodleuk 100 jaar terug, met alle gevolgen van dien.

Echt asielzoeker? Prima, met een goed doorwrocht verhaal toe laten. Economische vluchtelingen? Daarblijven svp.
Turk/Marok? De Turk/Marok gemeenschappen in Nederland/Europa zijn dermate groot dat ze echt niet bang hoeven te zijn voor inteelt als ze binnen Nederland/Europa hun huwelijkspartners zoeken in de eigen bevolkingsgroep. Dat is meteen een goede 'dwang' zich aan te passen aan de heersende normen hier, want het schiet het neit op als er steeds mensen uit Turkije/Marokko hierbinnen komen als huwelijkspartners, en hun eigen culturele opvattingen meebrengen, en in stand houden.

Ik zie met angst en beven de toekomst in de grote steden tegemoet, als andersvoelende.....het is nu al onhoudbaar in Amsterdam West, Oost en Noord, en het kan alleen slechter worden, ook de gemiddelde autochtone vrouw die daar woont trouwens (ik ben zelf eens luidkeels voor vuile hoer en meer van dat fraais uitgescholden door volwassen marokkanen in Amsterdam West, tjah, Islamofascisme, en de sharia die daar ingevoerd is he?)

Groetjes Mila
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

En zo komen we van het eventueel pardon voor de uitgeprocedeerden, via het opnieuw stellen van hoge toelatings-eisen (nogmaals: dat is al lang zo, achterhaald, blabla), tot het Marokkanen & Turken probleem. Want waarom zouden we niet alles op een hoop gooien? Tenslotte zijn alle travestieten ook homo, en alle transen prostituee.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Dit is echt een ROYALE discussie aan het worden ...
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

mila schreef:
Ik zie met angst en beven de toekomst in de grote steden tegemoet, als andersvoelende.....het is nu al onhoudbaar in Amsterdam West, Oost en Noord, en het kan alleen slechter worden
Ik bof maar, dat ik in Zuid woon, met alleen vriendelijke Turken en nette Marokkanen om mij heen :roll: .

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Wat wij in Nederland vooral moeten doen is onze ogen stijf dicht blijven houden en rustig verder blijven slapen!

Maar Maruscha? waar vallen de TG's dan onder? zoals jij en ik?
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Wat mij opvalt in deze discussie, is de herhaling van eerder ingenomen standpunten. Alles wat ik hierboven heb gelezen, van beide kanten, is al in de jaren dertig aan de orde geweest tov joodse vluchtelingen uit Nazi-Duitsland (zie hier). Je zou denken dat na 70 jaar Nederland toch in staat zou zijn om een goede oplossing voor het vluchtelingenproblematiek te bedenken, waar wij met zijn allen erachter kunnen staan.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

En wat mij vooral opvalt (en niet alleen hier) is dat zoveel mensen hun beeldvorming laten bepalen door vereinzelte negatieve ervaringen, die niet meer genuanceerd worden, maar waarvoor telkens weer bevestiging wordt gezocht. Dat vind ik persoonlijk minstens zo eng als wat er aan fundamentalisme leeft in de groepen waar het in de discussie steeds over gaat.

<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Nancy Koppens schreef: Wat wij in Nederland vooral moeten doen is onze ogen stijf dicht blijven houden en rustig verder blijven slapen!


Of jij doet je ogen open en je ziet dat lang niet alle buitenlanders slecht zijn.

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Janiek schreef:En wat mij vooral opvalt (en niet alleen hier) is dat zoveel mensen hun beeldvorming laten bepalen door vereinzelte negatieve ervaringen, die niet meer genuanceerd worden, maar waarvoor telkens weer bevestiging wordt gezocht. Dat vind ik persoonlijk minstens zo eng als wat er aan fundamentalisme leeft in de groepen waar het in de discussie steeds over gaat.
Uhu en dat is hetgene waar ook ik me gigantisch aan erger. Op basis van een te kleine groep aan voorbeelden wordt gegeneraliseerd en worden zware maatregelen voorgesteld. Afhankelijk van het perspectief wordt dan een lans gebroken voor hetzij een Generaal Pardon, hetzij het allemaal oprotten. Vervolgens blijft een discussie grotendeels uit en verlagen sommige individuen zich tot moddergooien en/of het ontkennen van gedane uitspraken (wie de schoen past trekke hem aan). Ook al is dit onderwerp dan voor velen doordrenkt van emoties, in ultimo is gaat het wel over mensen. Mensen die in ieder geval een menswaardige behandeling mogen verwachten.

Wat ik bedoelde te zeggen, Maruscha, toen ik de stelling aanhaalde dat we moeten stoppen met denken dat we in Nederland de hele wereld kunnen opvangen, was niet zo zeer dat feit sec. Dat is inderdaad al enige tijd het uitgangspunt van het officiele beleid en in die zin niet meer nieuw. Mij bekruipt wel met enige regelmaat het gevoel dat veel mensen in het linker deel van het politieke spectrum dit uitgangspunt mogelijk wel met de mond beleiden, maar niet metterdaad. Daar drukte ik me dus slecht uit... excuus voor de spraakverwarring. Natuurlijk is dat slechts mijn gevoel erbij en kan ik daar fout zitten. Een initiatief als die oproep tot een Generaal Pardon is in mijn ogen echter wel een voorbeeld ervan. Veel te veel generaliserend en appelerend aan gevoelens die an sich nobel zijn, maar hier het risico hebben door te slaan. Maar nogmaals, da's allemaal slechts het gevoel dat ik er bij heb.

Dat gezegd hebbende, ik ben me er ook van bewust dat er schrijnende gevallen zijn waarbij een tweede blik meer dan gerechtvaardigd is. Een tweede blik waarbij mogelijk ook de stem van het hart sterker moet klinken dan de kille letter van de wet. Het is vooral het 'generale' waar ik me tegen verzet. Grosso modo dus 'uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd en het land uit', maar specifieke feiten in specifieke gevallen kunnen daar wel een uitzondering op veroorzaken.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Of jij doet je ogen open en je ziet dat lang niet alle buitenlanders slecht zijn.

Nataschja


Natasschja?? waar zeg ik dat "alle" buitenlanders slecht zijn???
Dat bedoel ik nou he, je zegt duidelijk je mening en de mensen willen alleen maar dat gene lezen wat ze willen lezen... het slechte... dus ben je EXTREEM RECHTS... toch Nataschja? hihihihi

Nou ik zal je vertellen dat ik daar ook heel erg goed mee om gaat, dat ik daar jaren mee heb gewerkt, dat ik daar tussen heb gewoond en daar tussen ben opgegroeid... en dat er buitenlanders regelmatig ook over mijn vloer komen.... en ik bij hun! Hier in Soest is een hechte Turks/Marokkaanse gemeenschap dat in goede harmonie samen gaat waar niet of nauwelijks problemen zijn. Problemen komen er wel elke keer weer voor in het ACZ hier in Soest, en als daar weer eens problemen zijn worden weer (jouw woorden Nataschja) "alle" buitenlanders... over één kam geschoren!
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Jenni, dan zijn we het in principe met elkaar eens.

Oh, en fijn om te zien dat het "ik heb geen hekel aan buitenlanders, want ik kom zelfs bij ze over de vloer" argument ook naar voren is gebracht, geen buitenlander discussie is compleet zonder deze.

Trouwens gek, ik woon ongeveer anderhalf kilometer van een AZC, en de enige probleempjes bij mij in de buurt worden veroorzaakt door blanke tieners. Hmmm .... zeker extreem veel geluk?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Nancy Koppens schreef:

Dat bedoel ik nou he, je zegt duidelijk je mening en de mensen willen alleen maar dat gene lezen wat ze willen lezen...

Klopt, heel vaak is het zo.

Nancy Koppens schreef: het slechte... dus ben je EXTREEM RECHTS... toch Nataschja? hihihihi

Je doelt nu op mij of in zijn algemeen...

Okee... soms kan ik behoorlijk rechts uit de hoek komen... en netzo vaak is het niet zo gemeend als het is gezegd.
Maar dat ik zeg ik ben extreem rechts... absoluut niet. Dan waren mijn uitspraken en mening wel veel harder geweest.


Maar ach, denk van me wat je wilt... ik lig er niet wakker van :wink:

groet, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Plaats reactie