EEN ROYAAL GEBAAR

Algemeen

Moderator: Moderators

adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

hi,
als eerste geen generaal pardon, er zijn spelregels en net zoals ik belasting moet betalen, anders heeft dit zeer vervelend consequensies, zo zijn er ook regels voor immigratie. Maar gezinnen/mensen hier 5 jaar laten wonen in allerlei procedures en dan zeggen wegwezen ik ook absurd, dus het zal individueel bekeken moeten worden. Mensen die hier een strafblad hebben opgebouwd, terug sturen, doen ze met ons ook in verreweg de meeste landen in de wereld en terrecht.(Trouwens dit generaal pardon is niets nieuws, Pim Fortuyn heeft dit ook gesteld.

Ben net terug uit Tanzania, daar heb je visum voor nodig en ze vragen netjes hoelang denkt U hier te blijven, max 30 dagen, als je je daar niet aan houd ga je de gevangenis, betaald een hoge boete aan meestal corrupte authoriteiten krijgt een stempel in je paspoort en je komt er niet meer in.
Nou ja denk je neem een nieuw paspoort, heeft geen zin want men gebruikt ook al hightech computors die paspoorten scannen en trouwens je zal het wel uit je hoofd laten want de consequensies zijn zeer onaangenaam.

Wij zijn tolerant denk ik(toelating in de gevestigde maatschappij, want als je hier voor het eerst komt is er n.l. al iets tot stand gebracht door vele generaties voor ons, sommigen vergeten dit maar liever) ja dat siert ons maar we houden ons niet aan onze eigen regels die we hebben opgesteld op basis van die tolerantie en dan onstaan er problemen
.
Illegaal is n.l. illegaal anders moet je dat woord schrappen en alles legaal noemen, wat je verstaat onder illegaal dat moet je goed benoemen, maar is niet zo moeilijk hoor, voorbeeld.
Gelezen in The Guardian, dagblad in Tanzanie, Dar Es Salaam 8 april j.l., "16 illegal immigrants nabbed (gepakt), KICKED OUT.
Het betrof Somalis die via Kenya, Tanzania wilden binnenkomen, ze zijn dezelfde dag de grens overgezet.
Nu wil het toeval dat de KLM de belangrijkste buitenlandse luchtvaartmaatschappij is die een keer per dag een vlucht heeft van Dar Es Salaam direkt naar Amsterdam, zo maar een gedachte.
Overigens was er wel immigratie controlle (4 man) bij aankomst, einde van de slurf in Amsterdam, dus bij de bron zo gezegd, vroeger was dit niet zo.

Als we uit gaan van het volgende:
Dat we in een fase zitten waarin nog nooit in de ned. historie zo een grote toestroom is geweest van vele culturen en religies, dat dit tijd nodig heeft om met elkaar in evenwicht tekomen.
Dat fundamentalisme, in welke vorm en uit welke hoek dan ook, geen enkele toekomst heeft, de geschiedenis leerd ons dat niet.. een.. systeem gebaseerd op onderdrukking of geen respect voor de individuele mens, zichzelf zal overleven.

Natuurlijk zijn rond een 80% van de mensen die hier komen vanwege economische motieven, als ik in een land zou leven met een inkomen van 100 dollar in de maand - (grootste gedeelte wereld bevolking heeft minder dan 2 dollar per dag aan inkomen, India, China vormen al 25% van de wereld bevolking) dan deed ik er ook alles aan om mijn levensstandaard te verbeteren (inclusief corrupt zijn). Je zou het ook kunnen zien als een soort herverdeling van de welvaart (economisch dan)

Conclusie:, slap beleid van onze "gezags dragers', moslims hebben niet gauw kritiek over de eigen groep naar buiten toe - men sluit de rijen (ogen), waarschijnlijk omdat vanuit de moslim landen dit "no done is" (interne kritiek naar buiten brengen), en er zijn bijna geen moslim landen met een volledige democratische structuur omdat die ervaring pas begind
.
Typisch dat na 9/11 er geen enkele pogingen waren om Al Queda aan te pakken onder de moslims, Amer./Eur. moesten in Afghanistan de zaken rechtzetten, veel kritiek op soms terecht, maar nu Pakistan en Saudi Arabie zelf last hebben van Al Queda grijpt men in, nu zijn het wel een ineens terroristen, had men samen met de Amer/Eur. moeten doen, zie hier ook weer je uit geen kritiek op je eigen groep, totdat je erzelf de dupe van wordt en dat denk ik zal de uiteindelijke oplossing geven voor de huidige problemen, die kleine groep die nu problemen geeft zal uiteindelijk ook van binnenuit worden aangepakt.

Het is een tijdelijk probleem en Nederland heeft het grootste buitenland in de wereld (wij leggen totaal geen gewicht in de schaal kunnen slechts af en toe wat roepen of als (in mijn ogen) positief voorbeeld dienen - homo huwelijk/euthanasie enz.) en die wereld is snel aan het veranderen (India en China o.a. zijn de toekomstige mede superpowers) maar waarin fundamentalisme in wat voor vorm dan ook geen wortel zal schieten, nationalisme heeft afgedaan, de wereld is te klein geworden en de mens uiteindelijk als doel heeft, het oer oude huisje, boompje beestje met andere woorden, gewoon een zoveel mogelijk probleemsloos leven leiden en omdat we hier zijn gewend aan de term "tranformatie" (begind ook met een T), "life is a series of transformation" en als toevoeging, "death is only one more change of address.".

Dialoog met de goedwillenden (zijn verreweg de meesten) en de roe voor de anderen :D

groetejs, Adriana
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mila schreef:de reactie is 'dialoog'.........................zzzzzzuuuuuuuuuuuuuuchtttttttttttttt! Hoe lang zou het nog duren voordat we van het geitenwollensokken gedoe af komen, en gewoon hakken met spaanders? Geradicaliseerde moslims? Naar Saudi Arabie, daar kunnen ze onder de sharia leven.
Ik vrees dat je tegen een "geitenwollensok" aan zit te praten, kijk dus maar uit met wat je schrijft :lol:

Serieus: natuurlijk valt dit gedrag niet te tolereren. Maar de "harde aanpak" die jij als oplossing ziet is denk ik meer symptoombestrijding. Ik denk dat dialoog (gericht op: snappen hoe dit kan ontstaan, zoeken naar oplossingen die aan beide kanten wel werken) dus best een goede aanpak kan zijn.

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

tjah, uitzetten naar Saudi Arabië is niet alleen mijn droomwens, maar ook van vele, vele autochtone Nederlanders die zich wild ergeren, om nog maar te zwijgen van de Joodse Nederlanders......enneh, over symptoombestrijding gesproken: het is toch overduidelijk dat *ze*, ja, ze, een hekel aan ons, ongelovige autochtonen hebben?
Tref ze het hardst in de exacte reden waarom ze hier in Nederland zitten: radicale anti westerse opvattingen die nog geventileerd worden ook? Kort ze in hun uitkering/kinderbijslag/huursubsidie. Snoeren ze hun kinderen niet de mond in hun fascistoide opvattingen? Idem.

Nog meer 'asielzoekers' hier? Pllllllllzzzzzzz!!!!! Nederland is het dichtstbevolkte land ter wereld! Laat ze het eerst proberen in Japan of Saudi Arabie, zoals ik al eerder schreef. Nederland is allang en breed aan haar quota, niet *nog meer* svp, het sociale stelsel kreunt en zucht *nu al* onder de kosten die hier mee gepaard gaan, ook voor wat betreft het onderhouden van de ex-vluchtelingen en ex gastarbeiders plus aanhang. Om van de culturele verschillen in opvattingen nog maar te zwijgen! Zoals inmiddels overduidelijk is de gemiddelde moslim/marok/turk/(ex) asielzoeker nou niet bepaald vriendelijk tov andersvoelenden/autochtone vrouwen.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Mila,

Vooral je laatste zin... hierin heb je helemaal gelijk!!!

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mila,

Ik voel zo maar aan dat wij het niet eens worden (hoeft ook niet). Op dit forum is er heel vaak en heel lang over dit soort onderwerpen gediscussieerd waarbij de gemoederen enorm opliepen. Ik heb het gevoel dat dat nu (nog) niet zo is en wil dat graag zo houden. Ik stop hier dan ook met de discussie (met alle respect overigens voor jouw mening).

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

In de Revu deze week een uitgebreid artikel over *zwart* rascisme jegens blanken/autochtonen.
Is eigenlijk oud nieuws ( bv maroks die hollandse vrouwen luidkeels voor hoer uitmaken, maar hoofddoekdraagsters met alle egards behandelen), maar het is wel zo realistisch hier eens aandacht aan te besteden in de media. Enneh, ja hoor, onze zielige, vervolgde asielzoekers houden er ook nogal fascistoide opvattingen tov blanken/westerlingen op na.
Goddank, goddank is er eindelijk een einde gekomen aan het 'politiek correct' hersenspoelen van blanke nederlanders, zoals dat gebeurde in de jaren 70/80/90.
Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

En dan word ik er op aangesproken dat ik wel eens wat cru kan zijn.
Ik vind dit onderbuikgereutel toch echt even erger hoor.
Maar ja, het schijnt populair te zijn tegenwoordig.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

esther1 schreef:En dan word ik er op aangesproken dat ik wel eens wat cru kan zijn.
Ik vind dit onderbuikgereutel toch echt even erger hoor.
Maar ja, het schijnt populair te zijn tegenwoordig.
Ja, zeg... niet over doorgaan hè. Dan gaan we je een zeur noemen :lol: :wink:

Enne, over het onderbuikgereutel zijn we het dus gewoon 100% met elkaar eens :)
Plaats reactie