zooo.... dat hebben we ook weer gehad... :)

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

zooo.... dat hebben we ook weer gehad... :)

Bericht door MarjoleinJ »

heeeeeeee allemaal,

in het kader van "als er een schaap over de dam is .. " enz... 't volgende:

[korte versie]
Gisteravond ben ik voor 't eerst als Marjolein de stad in geweest (Groningen, jawel) en een paar vrienden overrompeld; ze wisten van niks. 't was zelfs een soort van saai als in "niks gebeurd"; geen reacties. Dat kwam mooi uit want dat was ook precies 't doel waar ik naar streefde: niet opvallen :) .. anyway, 't voelde goed!!!!!!!!!!!!! Vrienden zijn nog steeds vrienden en zijn niet hard weggelopen :)

Voor 't idee: ik had deze outfit aan.

[lange versie]

Gisteravond was de laatste cursusavond van de drie-avondse make-up cursus die T&T Groningen geregeld had in samenwerking met een visagiste uut Grunn. Ik had 't plan opgevat om na die laatste avond maar 'ns de stap te wagen en de stad in te gaan; ik was er immers toch al... Ook wonen er nog een aantal vrienden van mij in Groningen. Met deze vrienden heb ik een aantal jaar in 't zelfde huis gewoond en ook toen natuurlijk stiekum omkleden en zo. Afijn: ze wisten helemaal van niets. Ik had ze wel gebeld zo van "14 april ben ik toch in de stad; zin om de stad in te gaan?" en da was geen probleem. Dus wij afgesproken in 'n cafe...

Gisteravond dus eerst lekker getut en er goed uit komen te zien en toen hoppa de stad in. Van waar de auto geparkeerd stond naar 't cafe waar we afgesproken hebben moest ik door een van de drukste uitgaansstraten van Groningen: de Poelestraat. Ik was eigenlijk niet eens nerveus. Niemand keek vreemd en ik kreeg ook geen reacties.

Toen stapte ik 't cafe binnen en liep naar 't tafeltje waar m'n ex-huisgenoten (al druk in gesprek) zaten en stopte voor 't tafeltje.... in eerste instantie gebeurde er niets, tot na een paar seconden ze ietwat ongelovig door kregen dat die tut-hola die daar ineens aan hun tafeltje stond iemand was die ze kenden :)

Afijn we hebben lekker gebabbeld, ze deden er niet moeilijk over (een van de twee was wel even een tijdje uit 't veld geslagen maar gelukkig kwam'ie daar snel weer overheen :)) en 't was hartstikke gezellig.

Zo rond half een besloten we om huiswaarts te gaan, dus wij eerst nog even richting Grote Markt, waar ik en een vriend de andere kant op zouden gaan als de andere. Stonden we daar op de kruising buiten en nog wat te babbelen, nog steeds deed er niemand raar of gek of zo. (NB ook in 't cafe niet, behalve dat volgens een van m'n vrienden twee meisjes op 'n gegeven moment een tijdje hadden zitten staren).

We staan daar dus nog even, komt er ineens een travestiet langs... Iemand met lange blonde pruik met glittertjes, roze pakje aan wat kruising tussen tutu en kinder-prinsessenjurkje was, met bruine herenschoenen en zwarte sokken onder blote benen.... Nou, *toen* had je 't publiek moeten horen... "heee jou zouden ze eens flink in je reet moeten n**ken" enzo en alle meiden hard lachen... Anyway, wij lagen met z'n drieen wel in een kreuk eigenlijk.. m'n vrienden keken meteen met 'n steelse blik naar mij ... *grinnik* nou ja...

Goed, uiteindelijk gedag gezegd en toen liep ik samen met die vriend dezelfde kant op als dat elfje/prinsesje van net (nee echt, m'n auto stond die kant op); we liepen er een meter of tien achter... nou, als er al iemand ooit aandacht voor mij gehad zou kunnen hebben.. dan hadden ze 't toen *zeker* niet meer.. Uiteindelijk op een straathoek nog een hele tijd samen staan kletsen en er kwamen steeds mensen langs en geen negatieve (of positieve, for that matter) reacties...

Die vriend zei dat 't wat hem betreft wel voor herhaling vatbaar was om met Marjolein op stap te gaan...! Jottem ;) dat vond ik echt heel lief van 'm!

Kortom: YIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou, dat wou ik even laten weten :)

doeeeeeeehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg!!!!!


marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
enjoy-
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo apr 13, 2005 17:30

Bericht door enjoy- »

Hee schat.

Prachtige story, zie dat je veel lol gehad hebt.
Zie je wel weer op de chat of msn.
Ik heb lots of kleding bij me dan.

Enjoy
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Marjolein

Een geweldig verhaal, en een ervaring die je de moed geeft om dit vaker te doen. Zo bouw je nu zelfvertrouwen op he. Gefeliciteerd.
Cyn.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Marjolein...toen ik het gisteren van Denise hoorde was ik zeer benieuwd, lees nu jouw verhaal. Leuk dat het zo goed gegaan is :D
ps...die persoon was zeker niet denise :roll:
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Jep, echt heel tof, en zeker een opsteker voor iedereen die nog eens een stap naar buiten gaat wagen! :D Op je foto kom je trouwens heel natuurlijk over, dat kan van die travestiet die jullie nog tegenkwamen niet echt worden gezegd :wink:
(hmm zou die soms nu misschien meelezen ?)

Congrats!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

@elsa: nee schat, 't was *niet* Denise (gelukkig voor jou :))

@mireille: sja... ik denk dat die figuur een "one shot" TV was.. die was duidelijk op tour om te shockeren enzo, kortom, ik verwacht niet dattie hier meeleest *grin*
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Gebruikersavatar
racine
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: za jan 05, 2002 1:00
Locatie: Kop van Drenthe
Contacteer:

Bericht door racine »

Hoi Marjolein,

Je had het er op de laatst gehouden t&t-avond al over; heel fijn dat het allemaal zo goed gegaan is.

Greetz,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

En toch vind ik het een schande dat je je medegenoot zo onderuit haalt door mee te lachen op een werkelijk smerige opmerking. Was het omdat ze niet aan je verwachtingen voldeed? Of omdat ze je shockeerde? Laat elkaar toch in de waarde. Jij hoopt toch ook dat iedereen je accepteert zoals je bent? Dan dien je zelf wel het goede voorbeeld te geven. Zoals je vrienden deden bijvoorbeeld. Want respect krijg je niet, dat moet je verdienen. Door zelf een daad te stellen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Coco schreef:En toch vind ik het een schande dat je je medegenoot zo onderuit haalt door mee te lachen op een werkelijk smerige opmerking.
Ik vraag me af in hoeverre dat te maken heeft met travestie coco... Maar goed, ieder haar beleving hoor, maar door zo'n beeld neer te zetten zorgt deze persoon het in stand houden van travestie als taboe in onze samenleving, alsmede het in de kast blijven zitten van T*'s juist omdat ze dat soort reacties verwachten.

Ik zeg maar zo, je hebt mensen en je hebt fietsbellen. Ook in de T* wereld.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

mireille schreef:
Coco schreef:En toch vind ik het een schande dat je je medegenoot zo onderuit haalt door mee te lachen op een werkelijk smerige opmerking.
Ik vraag me af in hoeverre dat te maken heeft met travestie coco... Maar goed, ieder haar beleving hoor, maar door zo'n beeld neer te zetten zorgt deze persoon het in stand houden van travestie als taboe in onze samenleving, alsmede het in de kast blijven zitten van T*'s juist omdat ze dat soort reacties verwachten.

Ik zeg maar zo, je hebt mensen en je hebt fietsbellen. Ook in de T* wereld.
Dat mag dan wel zo zijn, maar dat geeft je nog niet het recht om een ander iets lelijks toe te voegen, omdat jij vindt dat diegene er in jouw ogen niet uitziet. Mee eens?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Coco schreef: Dat mag dan wel zo zijn, maar dat geeft je nog niet het recht om een ander iets lelijks toe te voegen, omdat jij vindt dat diegene er in jouw ogen niet uitziet. Mee eens?
't roept vast geen verbazing op als ik zeg dat ik het volmondig met Coco eens ben. Binnensmonds een keertje lachen, uiteraard dat mag, maar verder nou nee, dat getuigd van een ernstig gebrek aan fatsoen. Om een andere tweedeling aan te halen, die van potloden en vulpennen, met gaan uitlachen schaar je jezelf bij de potloden. Leven en laten leven...
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

mireille schreef:.. maar door zo'n beeld neer te zetten zorgt deze persoon het in stand houden van travestie als taboe in onze samenleving, alsmede het in de kast blijven zitten van T*'s juist omdat ze dat soort reacties verwachten ..
Tja, hoewel ik dit soort trava's ook niet echt hoog heb zitten, heeft ze sec gezien geen enkele verantwoordelijkheid tegenover andere travestieten, in de kast of niet. Bovendien: wie bepaalt wat wel en wat niet kan? Ik wil best wel geloven dat jij moeite doet om er als een 'normale' vrouw uit te zien (ken je verder niet), maar toch zullen er altijd mensen zijn die zich aan jou storen. En ik neem aan dat je je daar niets van aantrekt, of wel? Leven en laten leven, en iemand die het lef heeft er zo bij te lopen heeft i.i.g. meer lef dan zij die in de kast blijven zitten.

Overigens was er onlangs op een of andere party-site een vergelijkbare discussie, met als onderwerp deze 'dame':

Afbeelding

Volgens mij ken ik haar als man, en voor zover ik weet is hij geen travestiet maar wel een feest-beest die er ontzettend van houdt op om te vallen, hetgeen hem met deze creatie zeker is gelukt. En ondanks dat het absoluut niet mijn stijl is bewonder ik hem zeker om zijn lef en alle aandacht die hij aan zijn uiterlijk heeft geschonken (prachtige make-up bijvoorbeeld). De bezoekers van het forum waren minder enthousiast, en vrijwel zonder uitzondering zeer negatief. Het grappige was wel dat de meesten het gewoon over 'zij' hadden, en slechts enkelen over 'hij' ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

mireille schreef: maar door zo'n beeld neer te zetten zorgt deze persoon het in stand houden van travestie als taboe in onze samenleving, alsmede het in de kast blijven zitten van T*'s juist omdat ze dat soort reacties verwachten.

Ik zeg maar zo, je hebt mensen en je hebt fietsbellen. Ook in de T* wereld.
Het komt op mij wel eens over als een soort plaatsvervangende schaamte in de T*wereld en die is toch echt niet nodig. De "gewone" mensen hebben in het algemeen snel in de gaten waar het je om te doen is en als je niet dat soort lollige groepsreacties over je heen wilt hebben, dan kun je daar zelf voor zorgen. Mensen met extreme uitingen van wat voor anders zijn dan ook doen daar geen schade mee.
Zodra meer mensen met "serieuzere" belevingen van t-zijn naar buiten komen, zal het beeld van de buitenwereld ook genuanceerder worden.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Wat ik uit het verhaal van Marjolein begrijp is dat niet zij maar andere mensen hier commentaar op gaven. De reaktie die jullie hierop geven vind ik wel wat kort door de bocht. Jammer,anyway ik hoop dat dit geen reden zal zijn om in de kast terug te kruipen :cry:
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Re: zooo.... dat hebben we ook weer gehad... :)

Bericht door Maruscha »

MarjoleinJ schreef:Nou, *toen* had je 't publiek moeten horen... "heee jou zouden ze eens flink in je reet moeten n**ken" enzo en alle meiden hard lachen... Anyway, wij lagen met z'n drieen wel in een kreuk eigenlijk..
Geen beter vermaak dan leedvermaak, toch?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie