zooo.... dat hebben we ook weer gehad... :)

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Re: zooo.... dat hebben we ook weer gehad... :)

Bericht door Coco »

MarjoleinJ schreef:Nou, *toen* had je 't publiek moeten horen... "heee jou zouden ze eens flink in je reet moeten n**ken" enzo en alle meiden hard lachen... Anyway, wij lagen met z'n drieen wel in een kreuk eigenlijk..
Ik weet niet hoe jij deze zinsnede interpreteert, Elsa, maar in mijn ogen staat er niets anders dan dat Marjolein aan de groepsreactie meedeed door - zoals ze zelf stelt - in een kreuk te liggen. Het getuigt van totaal disrespect ten opzichte van de andere travestiet door zo te reageren. En als jij het kort door de bocht vindt dat ik daar - terecht overigens - iets van zeg, so be it.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
enjoy-
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo apr 13, 2005 17:30

Bericht door enjoy- »

Coco.

Ik ken Marjolein en ik weet dat zij die opmerking nooit maken zal.
En als er een travestiet er uitziet zoals er omschreven word, zou je zulke reacties kunnen verwachten van mensen op straat. En zien lachen, doet lachen, dit is een normale reactie hoor.
En nu kun je wel zeggen dat het niet hoort en dat is ook zo, maar deze vroeg duidelijk om een reactie.

Maar ik denk dat de het verhaal van Marjolein teniet gedaan wordt door bepaalde mensen op het forum. Het is voor haar een leuke ervaring geweest en daar ging het toch om. Als er dan passage,s in staan die er dan volgens jullie niet in horen, zou je nog wat positiefs kunnen zeggen over de stap die Marjolien gezet heeft en niet gelijk een negatief antwoord op haar verhaal plaatsen.

Marjolein ga zo door met jezelf ontwikkelen, meid.

Enjoy
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Enjoy, je hebt het prima verwoord...dat was mijn gedachte ook hierover.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Voor de goede orde: ik reageerde op Mireille & Elsa, en niet op Marjolein. Maar die had haar verhaal had ook heel goed kunnen vertellen zonder het over die 'rare trava' te hebben lijkt me. :roll:
enjoy- schreef:En nu kun je wel zeggen dat het niet hoort en dat is ook zo, maar deze vroeg duidelijk om een reactie.
En zo zullen een heleboel mensen ook wel over Marjolein hebben gedacht, of over jou (als je je tenminste op straat begeeft), of over vrijwel iedereen die hier op dit forum aanwezig is ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Maruscha schreef:
En zo zullen een heleboel mensen ook wel over Marjolein hebben gedacht, of over jou (als je je tenminste op straat begeeft), of over vrijwel iedereen die hier op dit forum aanwezig is ..
Dat denk ik ook. Er ligt een lijn tussen wat "raar" en "gewoon" is en tussen wat wel en niet sociaal geaccepteerd wordt en tussen wat er mee door kan en wat "om een reactie vraagt". Een lijn van "wij" en "zij". Maar die lijn ligt nergens vast, die is zo beweeglijk als de schaduw van een wolk die voorbijtrekt aan de hemel. In de praktijk werkt die lijn precies als de buitenspel-val bij voetbal.
Het kan helemaal geen kwaad, voor niemand hier, wanneer je "gedrieën in een kreuk ligt", om je te bedenken dat het helemaal niet zo onvoorstelbaar is dat jijzelf de volgende keer aan de kant van de lijn staat waar niet gelachen wordt.
Netjes getrouwd zijn en er keurig uit zien zal je bijvoorbeeld niet helpen als er een piepklein gaatje in je passabiliteit zit en je wordt gespot door een groepje van het type potenrammer.


<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ach, Janiek. Hoe jij, Maruscha en ik het ook proberen uit te leggen, de anderen blijven toch van mening dat het normaal is om een afwijkend iemand publiekelijk uit te lachen en iets lelijks toe te roepen. Om vooral zelf niet als afwijkend gezien te worden, doe je mee met de goegemeente en praat je je gedrag goed door te stellen dat iemand die afwijkend overkomt, er zelf om vraagt, bespot te worden. Oké dames, zullen we dan vanaf nu alle travo's, trava's, potten, homo's, bi'tjes, transen en wat dies meer zij maar standaard bespottelijk gaan maken? Want ach, het is toch niet meer dan normaal om iemand die van de standaard afwijkt, af te branden. Toch, dames?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Coco,

Het leven is niet zwart/wit. Sommige situaties werken op je lachspieren. Sommige mensen willen bespot worden. Sommige mannen vergroten steriotyp vrouwelijk gedrag uit en steken daarmee de draak met vrouwen en/of T*'s (denk bijv. ook aan Paul de Leeuw).

Ik vind dat je in je antwoorden te weinig rekening houdt met de toonzetting van het oorspronkelijke bericht ("ik ben als vrouw naar Groningen geweest en heb een prachtige avond gehad") en te veel inzoomt op een detail. Hoe belangrijk dat detail voor jou ook is: door jouw berichten krijgt dat oorspronkelijke bericht een lading die het mijns inziens niet verdient.

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Op het moment dat een van jullie nog eens wordt geconfronteerd met onbegrip in welke vorm dan ook omtrent jullie T*-zijn, zal ik jullie fijntjes aan deze draad herinneren. Afgesproken, Frederique?

En daar laat ik het dan maar bij. Mogen jullie nu weer allemaal blij zijn wat mij betreft.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Denise
dagelijks aanwezig
Berichten: 134
Lid geworden op: ma aug 25, 2003 19:06
Locatie: Drenthe

Bericht door Denise »

Coco,

Hoe kom je erbij dat jij en Marusha dingen aan ons moet uitleggen? Stop daar nu eens mee, we zijn wijs genoeg om het leven te begrijpen.

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
enjoy-
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo apr 13, 2005 17:30

Bericht door enjoy- »

Coco, als wij ergens onbegrip krijgen, roepen we dat toch over onszelf af?
Wij kiezen toch voor dit leven en moeten dan ook maar zelf de conseqenties ervan dragen, maar dat zal vast niet jouw mening zijn!
Ik denk dat sommige op dit forum, niets meer durven te plaatsen omdat ze weten dat er personen hier aktief zijn die toch altijd wel iets vinden in een stukje tekst om die persoon aan te vallen op de inhoud ervan.
Moet de meerderheid die hun ervaringen willen delen met anderen zich nog wel wat aantrekken van bepaalde antwoorden die gegeven worden door de negatieve minderheid.

Wat jouw of iemand anders antwoord hierop ook zal zijn, laat mij koud.
Ik wilde dit wel ff kwijt om de positieve meerderheid te stimuleren om gewoon stukjes te plaatsen als ze willen.

Enjoy
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Coco schreef:Ach, Janiek. de anderen blijven toch van mening dat het normaal is om een afwijkend iemand publiekelijk uit te lachen en iets lelijks toe te roepen.



Welke anderen????
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

enjoy- schreef:Coco, als wij ergens onbegrip krijgen, roepen we dat toch over onszelf af?
Wij kiezen toch voor dit leven en moeten dan ook maar zelf de conseqenties ervan dragen, maar dat zal vast niet jouw mening zijn!
Da's in ieder geval ook geheel mijn mening. Alleen dat geldt dus ook voor het opschrijven van een zinsnede als "Nou, *toen* had je 't publiek moeten horen... "heee jou zouden ze eens flink in je reet moeten n**ken" enzo en alle meiden hard lachen... Anyway, wij lagen met z'n drieen wel in een kreuk eigenlijk..". Zeker met die accentueringen in de zin lijkt het er toch wel heel erg op dat de schrijfster toch minimaal voor een deel het eens was met de gemaakt, onbeschofte opmerking of zeker ook geamuseerd. Fair enough, maar vindt het dan niet vreemd als iemand daar op gaat reageren.
enjoy- schreef: Ik denk dat sommige op dit forum, niets meer durven te plaatsen omdat ze weten dat er personen hier aktief zijn die toch altijd wel iets vinden in een stukje tekst om die persoon aan te vallen op de inhoud ervan.
Moet de meerderheid die hun ervaringen willen delen met anderen zich nog wel wat aantrekken van bepaalde antwoorden die gegeven worden door de negatieve minderheid.
Ach nee, het is een leuke ervaring die ze opschreef. De eerste stapjes naar buiten zetten zijn eng, spannend en geven de meesten de bibberitus. Als het dan goed gaat is dat erg fijn, en het is ook goed om te lezen dat iemand het aangedurft heeft. Op die inhoud dus geen kwaad woord!

Maar goed, natuurlijk is er wel een maar... Met uitzondering van de allerbesten (en daar horen mensen die voor de eerste keer naar buiten stappen doorgaans niet bij, al was het maar vanwege uitstraling) mag je er ook van uitgaan dat je als TV "gelezen" wordt. Soit, da's een risico dat genomen wordt en je gunt niemand om uitgejouwd te worden. Feitelijk waar het allemaal op neer komt is het oude gezegde: "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet". De mensen die jij omschrijft als de "negatieve minderheid" (en uhm, daar zal ik zelf dan vast volgens jou ook wel bijhoren), zijn juist de mensen die kritische en nuchtere vragen durven te stellen vanuit een sterke realiteitszin. Nu vraag ik me af wat daar uberhaupt mis mee kan zijn?
enjoy- schreef: Wat jouw of iemand anders antwoord hierop ook zal zijn, laat mij koud.
Ik wilde dit wel ff kwijt om de positieve meerderheid te stimuleren om gewoon stukjes te plaatsen als ze willen.
Helemaal duidelijk, daarom reageer je natuurlijk ook niet :wink:
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

jenni_b schreef:De mensen die jij omschrijft als de "negatieve minderheid" (en uhm, daar zal ik zelf dan vast volgens jou ook wel bijhoren), zijn juist de mensen die kritische en nuchtere vragen durven te stellen vanuit een sterke realiteitszin. Nu vraag ik me af wat daar uberhaupt mis mee kan zijn?
Er is daar niks mis mee, behalve wanneer zulke lui vanuit hun "sterke realiteitszin" De Enige Echte Waarheid gaan prediken.

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Lisa met een S schreef:
jenni_b schreef:De mensen die jij omschrijft als de "negatieve minderheid" (en uhm, daar zal ik zelf dan vast volgens jou ook wel bijhoren), zijn juist de mensen die kritische en nuchtere vragen durven te stellen vanuit een sterke realiteitszin. Nu vraag ik me af wat daar uberhaupt mis mee kan zijn?
Er is daar niks mis mee, behalve wanneer zulke lui vanuit hun "sterke realiteitszin" De Enige Echte Waarheid gaan prediken.
In mijn geval hoogstens Mijn Waarheid, wat natuurlijk volgens mij altijd overeenkomt met De Waarheid. Maar goed, daar zullen de meningen ongetwijfeld over verdeeld zijn... :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Frederique_ schreef: Ik vind dat je in je antwoorden te weinig rekening houdt met de toonzetting van het oorspronkelijke bericht ("ik ben als vrouw naar Groningen geweest en heb een prachtige avond gehad") en te veel inzoomt op een detail. Hoe belangrijk dat detail voor jou ook is: door jouw berichten krijgt dat oorspronkelijke bericht een lading die het mijns inziens niet verdient.

Groetjes,

Frederique
Ik vind dat Coco terecht eens even inzoomt op dat detail, wat ook voor mij de toonzetting van dat bericht zo duidelijk een kleur meegaf, dat ik blij ben dat zoiets tot enige discussie leidt.
Dit forum is een plek waarop een verschil tussen "wij"en "zij" zich af en toe ook aftekent, maar dan kan er over gediscussiëerd worden. Met een beetje goede wil verkleint dat de afstand; lachen schept juist vaak afstand.

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie