zooo.... dat hebben we ook weer gehad... :)

Algemeen

Moderator: Moderators

Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

Zal Marjolein haar verhaal ook aan ons verteld hebben als haar vrienden in de kroeg die k*t opmerkingen naar haar hadden gemaakt?
enjoy-
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo apr 13, 2005 17:30

Bericht door enjoy- »

Marjolein kennende wel.

Enjoy
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi,

iemand gaat voor de eerste keer uit als tv, dit is spannend en als het goed gaat ben je in een zekere euforie, dit blijkt uit het verslag dat Marjolein hier schrijft over die avond, let wel het gaat over haar avondje en op het einde beschrijft ze een voorval waarin ze weergeeft wat ....anderen.... zeggen over iemand die nogal vreemd bijloopt zoals zij het beschrijft,

We staan daar dus nog even, komt er ineens een travestiet langs... Iemand met lange blonde pruik met glittertjes, roze pakje aan wat kruising tussen tutu en kinder-prinsessenjurkje was, met bruine herenschoenen en zwarte sokken onder blote benen.... Nou, *toen* had je 't publiek moeten horen... "heee jou zouden ze eens flink in je reet moeten n**ken" enzo en alle meiden hard lachen... Anyway, wij lagen met z'n drieen wel in een kreuk eigenlijk.. m'n vrienden keken meteen met 'n steelse blik naar mij ... *grinnik* nou ja...
Wat mij opvalt is dat enkelen hier schijnbaar geen limiet stellen aan travestie, alles kan en alles mag, je mag er nooit om lachen dat iemand er inderdaad belachelijk uitziet, je moet maar eens gaan kijken op een T&T avond hoe kritisch travestieten onder elkaar zijn en iemand die er zo uit zou zien zou waarschijnlijk niet eens binnenkomen, en indien wel dan alleen als komisch nummer, denk ik.

Travestie, koeien pak, de leeuw van de postbank, man met snor en baard en bloemetjes jurk, het kan allemaal en ieder moet voor zichzelf weten wat je doet, maar dat er soms wat af te lachen valt daar kan ik van mee praten.

De conclusie zoals sommigen hier trekken dat Marjolein reageerd op "ze zouden enz. , met "anyway wij lagen met in een kreuk eigenlijk" lijkt mij dat ze moesten lachen om hoe de persoon eruit zag en niet om de, inderdaad schofterige opmerkingen die enkele omstanders maakten waar geen goed woord voor over is, beneden alle peil.

Als dit zo is en ik lees het niet anders, dan vind ik dat enkelen hier bezig zijn om iemand die een leuke ervaring verteld, er zijn er al zo weinig, zo negatief neer te zetten met als resultaat dat anderen (speciaal nieuwkomers) zich wel weer zullen bedenken om hier iets te plaatsen, want op de rest van het verhaal wordt niet ingegaan. Het feit dat ze niet meer heeft gereageerd spreekt voor zich.

Ze neemt zelfs de moeite om een foto te plaatsen hoe ze er uit zag (een reactie hierop - misschien hebben sommigen het wel gezien), waarom niet als men kritiek heeft op wat ze schreef , niet wat ze gezegd heeft, er ook aan toevoegen goh wat zag je er goed uit of zoiets, nee afbranden is schijnbaar leuker, en waarom vraag ik mij af????.

adriana
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

En als ik mij niet vergis, zijn het ook dezelfde mensen die kritiek hadden op hoe Carly Pellinkhof in Aktueel was gekleed, en over hoe Evelien in pumps ging winkelen. Of lijkt het maar zo.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

He Marjolein,

Ik las dat je een geweldige avond hebt gehad en dat het voor herhaling vatbaar is.

Tof!!

Wat betreft de andere Trava...

Zo iemand lokt reacties uit!!!

Ik heb ook eens verschrikkelijk in een deuk gelegen van het lachen...

Het was een vakantie in Duitsland.

Een dronken Duitser op een bromfiets komt er aan rijden ( we stonden met een groepje Duitse en Nederlandse jeugd wat te babbelen.)
De Duitser op de brommer is naast ons en hij gaat onderuit!!!
Krabbelt over eind vraagt wat is er gebeurt (dan wel in't Duits)
Mijn zus en ik liggen dubbel van het lachen. echt slap.
De Duitser klimt weer op z'n brommer en rijd verder alsof er niks gebeurt is... Ons lachend achter latend. :oops:

Jammer dat ik dat niet op video heb.
Jullie hadden het moeten zien het was echt leuk.

Groet, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek schreef:Ik vind dat Coco terecht eens even inzoomt op dat detail, wat ook voor mij de toonzetting van dat bericht zo duidelijk een kleur meegaf, dat ik blij ben dat zoiets tot enige discussie leidt.
Ik ben het met je eens dat het niet verkeerd is om daar even op in te zoomen en voor een groot deel kan ik er ook wel in meevoelen. Op het moment dat ik voor de eerste keer reageerde had Coco echter al 4x gereageerd (en Coco was niet de enige, er waren meer mensen die hun mening er meerdere keren op inwreven).

Zeker ook omdat het vierde bericht op mij nogal samenzweerderig overkwam (ik las een toontje van "wij gaan weliswaar onbegrepen door het leven maar we weten het toch allemaal beter, nietwaar <en toen een aantal namen>") dacht ik "dit escalleert en gaat zo een kant op die helemaal niet bedoeld is door de oorspronkelijke poster, laten we onze blik even verbreden". Vandaar mijn reactie.

Oh ja, Coco: de discussies hier vallen mij vele malen zwaarder dan wat ik IRL tegenkom. Wij zijn op dit forum feller en respectlozer tegen elkaar dan de samenleving tegen (laat me me voorzichtig uitdrukken) mij. Dat zou te denken moeten geven...

Groetjes,

Frederique
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

@Lisa: Okay, ik hap wel...
Welk een overbodige, stemmingmakende, rethorische vraag is dit nu weer... en stel je die trouwens als gebruiker die mee doet aan de discussie of als moderator? Zo ontging je ietwat denigrerende toontje (... zulke lui vanuit hun "sterke realiteitszin" De Enige Echte Waarheid gaan prediken ...) in het vorige berichtje mij ook niet (smiley of niet). Ik bedoel jij bent hier meestal degene die vind dat je mensen ongeacht hun mening en overtuiging in hun waarde moet laten en met respect behanelen. Dat toontje en de afwezigheid van een opmerking over de opmerkingen die die andere (inderdaad, ik moet het toegeven, wat lachwekkende) T over zich heen kreeg... eigenlijk verbaas ik mij daar over.

Maar goed, meningen en waarheden verschillen van mens tot mens en discussies over normen en waarden hebben het altijd in zich om tot in het oneindige door te gaan. Wat dat betreft zijn Ts net echte mensen :wink: :wink: :wink:

@Frederique_: Met je opmerking over te lang doorgaan van dat "inwrijven" van een opvatting ben ik het eigenlijk wel eens. Aan de andere kant je weet ook hoe dat gaat zodra er zich een discussie ontwikkeld.
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Lisa met een S schreef:Er is daar niks mis mee, behalve wanneer zulke lui vanuit hun "sterke realiteitszin" De Enige Echte Waarheid gaan prediken.

Lisa :wink:
En dat uitgerekend uit jouw mond...

En verder laat ik de discussie voor wat het is.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Jenni,

Je kunt ervan uitgaan dat, tenzij ik uitdrukkelijk zeg dat ik als moderator optreed, ik als gewone forumlid post.

Je hebt mij aangesproken op mijn gedrag hier in het forum, en ik wil graag daarop antwoord geven. Ik heb veel respect voor de manier waarop je je hier manifesteert. Jouw postings zijn goed doordacht en je speelt altijd op de bal en nooit op de persoon. Wanneer wij van mening verschillen, discussier ik graag met je want je zult mij altijd op inhoudelijke gronden bestrijden, en nooit verlagen tot opmerkingen over mijn taalfouten of mijn familie erbij halen om punten te scoren. Jouw verontwaardiging wanneer tegenstanders de grens overschrijden is daardoor terecht. Maar wanneer het je medestanders in een gesprek hier betreft, ben je veel milder in je oordeel. Uit tactische oogpunt is het een begrijpelijke zet van Realpolitiek en past dus goed bij een sterke "realiteitszin". Maar daardoor verspeel je in mijn ogen enigzins jouw morele krediet door de vaak slappe manier waarmee je afstand van hen doet, door hun uitspraken als "ongelukkig gekozen; ik had het anders gedaan, maar niks aan te doen" en dergelijke goed te praten. Maar in de land der blinden is de eenoog koning(in), en je verdient veel lof voor je consequent sterke postings.

En je hebt gelijk, zowel de laatste opmerking als degene daarvoor waren niet echt positief bedoeld. Ik ben een beetje moe van mensen die denken dat zij het alleenrecht hebben op realiteitszin en ons zonodig de les moeten lezen. Het is inderdaad met wat minder respect uitgesproken, en laat iemand die denkt oprecht behulpzaam te zijn niet in zijn of haar waarden. Daarvoor mijn excuses. Ik zou eigenlijk een andere, vriendelijker manier moeten vinden om deze mensen duidelijk te maken dat ook hun voortdurend betweterigheid niet door iedereen op prijs wordt gesteld.

Ik vind het inderdaad een beetje huichelaarachtig van mensen die telkens weer kritiek uiten over travestieten die in korte rokken en hoge hakken in het openbaar vertonen, om iemand te veroordelen omdat ze heeft gelachen bij het zien van een extreem geklede travestiet. Want hoe verschilt het gelach van Marjolein om de travestiet die ze heeft gezien van de laatdunkende opmerkingen die regelmatig elders in het forum staan over travestieten die zonodig in hun hoge hakken over straat strompelen?

Voor de reden waarom ik zelf niet heb gereageerd, hoef je maar nogmaals de posting van Adriana te lezen, want ik ben daar volledig met haar eens.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

adriana schreef:

We staan daar dus nog even, komt er ineens een travestiet langs... Iemand met lange blonde pruik met glittertjes, roze pakje aan wat kruising tussen tutu en kinder-prinsessenjurkje was, met bruine herenschoenen en zwarte sokken onder blote benen.... Nou, *toen* had je 't publiek moeten horen... "heee jou zouden ze eens flink in je reet moeten n**ken" enzo en alle meiden hard lachen... Anyway, wij lagen met z'n drieen wel in een kreuk eigenlijk.. m'n vrienden keken meteen met 'n steelse blik naar mij ... *grinnik* nou ja...

De conclusie zoals sommigen hier trekken dat Marjolein reageerd op "ze zouden enz. , met "anyway wij lagen met in een kreuk eigenlijk" lijkt mij dat ze moesten lachen om hoe de persoon eruit zag en niet om de, inderdaad schofterige opmerkingen die enkele omstanders maakten waar geen goed woord voor over is, beneden alle peil.
Als ik Marjolein was geweest, weet ik niet of ik het lef had gehad om op zo'n moment tegen die schofterigheid in te gaan, dus ik zal de laatste zijn om te zeggen dat zij zo had moeten reageren. Maar ik had me beslist helemaal niet op mijn plek gevoeld aan die zijde van de "wij" - "zij"lijn. als waar zij op dat moment stond. Heel ongemakkelijk zelfs.
In Marjoleins verslag merk ik niet die ongemakkelijkheid, eerder een soort opluchting, heel begrijpelijk.
Ik denk dat het feit dat het mikpunt van spot een (mede)travestiet was de prikkeling van het bericht vergrootte, terwijl de situatie even cru was geweest als de persoon in kwestie bijvoorbeeld een neger was die zich wit geschilderd had. Maar dan had het geen rol gespeeld in het bericht van Marjolein. Of wel?

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

adriana schreef:Als dit zo is en ik lees het niet anders, dan vind ik dat enkelen hier bezig zijn om iemand die een leuke ervaring verteld, er zijn er al zo weinig, zo negatief neer te zetten met als resultaat dat anderen (speciaal nieuwkomers) zich wel weer zullen bedenken om hier iets te plaatsen, want op de rest van het verhaal wordt niet ingegaan. Het feit dat ze niet meer heeft gereageerd spreekt voor zich.
Misschien is het een idee een apart TV forum toe te voegen? Ik heb me er al eerder over verbaasd dat TS en TG wèl de mogelijkheid hebben hun verhalen in een besloten groep te posten, maar TV (voor wie volgens mij deze site aanvankelijk is opgezet) niet.

Groetjes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa, ik heb geen problemen met travestieten die in korte rokjes en op hoge hakken rondlopen, ik heb moeite met travestieten die dat doen onder het mom van "anders ben je geen echte vrouw", dat is het verschil.

En ik mag het dan ook in dit geval jammer vinden dat iemand zich zo uitdost als het Groningse feetje, maar dat betekent niet dat ik deze in het openbaar ga zitten uitlachen, ook dat is een verschil. Ik heb in Amsterdam gewoond, geloof me - daar zie je dit soort types genoeg. Het is eerder tragisch dan komisch, en zo'n publieke vernedering is zeker niet terecht.

Nogmaals: Marjoleins' verhaal had heel goed verteld kunnen worden zonder nog een keer extra aandacht te geven aan het feit dat zij er wel 'normaal' uitzag, en die andere niet. Dat heet naar boven komen door naar beneden te trappen, en dat is nooit netjes. Ik vind het verder harstikke knap wat ze gedaan heeft, en zeker door haar vrienden zo te confronteren, maar die actie kost haar in mijn ogen punten.

Maar ga verder lekker door met alles maar zien zoals je het wilt zien, en elke vorm van 'kritiek', hoe licht dan ook, als een persoonlijke aanval op jouw forum-kindertjes te beschouwen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

goed....

ik lees deze thread nu pas (nu toevallig even achter de pc) en 'k voel toch dat ik even wat dingen recht moet zetten...

* ik wil ten eerste heeeeeeeeel duidelijk maken dat ik me erger aan mensen veroordelen in the first place en zeker binnen een kleine groep als de T* onderling. De tekst is dus by no means als veroordeling bedoeld. Het spijt me als ik die indruk gewekt heb...

* dat "wij lagen in een kreuk" was meer om 't feit dat er op die plaats en dat tijdstip van de nacht binnen 10 vierkante meter twee travestieten rondliepen, waarbij er van een van de twee eigenlijk maar drie personen 't wisten; 't was meer een soort samenzweerderige toevalligheids lach; zie ook de zinsnede erna over 't samenzweerderige elkaar aankijken. Deze toevalligheid was de voornaamste reden om dit voorval in m'n verhaal op te nemen...

* ook was 't overduidelijk dat de zij/hij het om te shockeren deed... zoveel was ons wel duidelijk geworden, zij/hij ging met name in op de grofheden door 't mannelijk publiek geuit. Iedereen kan op z'n vingers natellen dat als je op de drukste uitgaansavond van de stad, op 't drukste punt van de stad op zo'n manier uitdrukking wilt geven aan je T* gevoelens dat je dan reacties kunt verwachten. Als dat je een kick geeft, prima! Go for it! Ik zal de laatste zijn om dat te veroordelen. Nogmaals, *wij* drieen vonden het een grappige toevalligheid.

* finallly, ik had helemaal geen bibbers en 't gaat zeker vaker gebeuren. Alleen niet in prinsessejurkje met bruine herenschoenen & zwarte sokken eronder ;)

* en natuurlijk iedereen bedankt voor de lieve reacties: *kus*!!!

Ik hoop dat ik hiermee wat achtergrond gegeven heb, ik zou 't leuk vinden als we gewoon met z'n allen lekker onszelf durven te zijn, ook buiten de kast!

groetjes,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Marjolein, bedankt voor je uitleg - hier heb je je punten terug. ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Als ik Marjolein was geweest, weet ik niet of ik het lef had gehad om op zo'n moment tegen die schofterigheid in te gaan, dus ik zal de laatste zijn om te zeggen dat zij zo had moeten reageren. Maar ik had me beslist helemaal niet op mijn plek gevoeld aan die zijde van de "wij" - "zij"lijn. als waar zij op dat moment stond. Heel ongemakkelijk zelfs.
In Marjoleins verslag merk ik niet die ongemakkelijkheid, eerder een soort opluchting, heel begrijpelijk.
Ik denk dat het feit dat het mikpunt van spot een (mede)travestiet was de prikkeling van het bericht vergrootte, terwijl de situatie even cru was geweest als de persoon in kwestie bijvoorbeeld een neger was die zich wit geschilderd had. Maar dan had het geen rol gespeeld in het bericht van Marjolein. Of wel?
Het zijn niet mijn woorden, maar ik ben het wel volkomen eens !! :)

Dat Marjolein mee lachte kan ik me heel goed begrijpen, ik had het 100% zeker het zelfde gedaan en vele met ons, omdat lachen een emotie is, soms kan je dat niet onderdrukken. Ook al vind je het niet grappig, als anderen lachen, wil het wel eens zo zijn dat je automatisch mee lacht, maar je weet eigenlijk niet waarom. Op die soort emoties kan je terugkomen, net als boos zijn: "Waarom heb ik me eigenlijk zo boos gemaakt ?" Die soort vragen kent iedereen wel toch van zichzelf ?
Marjolein heeft ze dan niet verwoord, maar wel dat ze lachtte uit reactie op dat andere lui (dat groepje) begonnen te lachen en te dollen. Zal ze ook gelachen hebben of een klein grinnikje (zoals ze heeft beschreven hoe die persoon eruit zag, zal iedereen dat op dat moment zeker gedaan hebben) als die groep er niet was geweest ?

Trouwens, weer helemaal ontopic, Marjolein, je ziet er goed uit hoor ;) en het is echt een super gevoel als je zo anoniem en vol trots van jezelf over straat kan gaan. Kan me die 1e keer nog ook altijd goed herinneren !

Op naar de volgende keer !! ;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Plaats reactie