1 juni stemmen..... hoe denk jij over de EU grondwet?
Moderator: Moderators
- Miss_Bianca
- daar ben ik weer
1 juni stemmen..... hoe denk jij over de EU grondwet?
Lijkt me wel interessant om hierover een discussie op gang te brengen...
Weet iemand of er nog gevolgen zijn voor de T-community als we voor of tegen de EU stemmen ?
Persoonlijk ben ik voor de herinvoering van de gulden... beseffen we eindelijk eens hoe duur alles is geworden in een vrij korte periode...
Weet iemand of er nog gevolgen zijn voor de T-community als we voor of tegen de EU stemmen ?
Persoonlijk ben ik voor de herinvoering van de gulden... beseffen we eindelijk eens hoe duur alles is geworden in een vrij korte periode...
Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder !
Ik zal tegen stemmen. Niet omdat ik tegen europese samenwerking ben, maar omdat ik vind dat er hoognodig een rem gezet moet worden op te ontwikkelingen.
Zoals het nu gaat is het een puur liberale EU waarin alleen commerciële belangen nog een rol spelen en dat betekend weinig goeds voor bijvoorbeeld de T* gemeenschap.
Uiteindelijk krijgen we hier ook de commerciële intolerantie zoals in Amerika.
Het ontgaat mij trouwens een beetje wat er europeees is aan Nederland, wat meer en meer angelsaksich aan het worden is.
Zoals het nu gaat is het een puur liberale EU waarin alleen commerciële belangen nog een rol spelen en dat betekend weinig goeds voor bijvoorbeeld de T* gemeenschap.
Uiteindelijk krijgen we hier ook de commerciële intolerantie zoals in Amerika.
Het ontgaat mij trouwens een beetje wat er europeees is aan Nederland, wat meer en meer angelsaksich aan het worden is.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ook ik zal tegen stemmen. Niet omdat ik tegen een grotere samenwerking binnen "Europa" ben, wel omdat dit voorstel binnen "een Europa" het vetorecht van Nederland opheft.
Laten we eerlijk zijn: er zijn heel veel zaken waar we als landen binnen Europa anders over denken. Er zijn heel veel zaken waar Nederland in Europa in voor- of achterloopt t.o.v. andere landen. Soms terecht, soms minder terecht. Binnen één Europa kan Nederland gedwongen worden om tegen de wil van de Nederlanders in zijn regelgeving aan te passen. En dat geldt voor ieder land in de EU.
Er zijn heel veel verdragen die je niet in Europees verband met al die landen af kunt sluiten. Probeer dat dan ook niet, maar sluit die verdragen met een paar landen af die qua cultuur dichter bij de jouwe liggen en waar je het wel mee eens kunt worden. Je kunt later alsnog proberen om, als andere landen verder in hun denken komen, zo'n verdrag alsnog breder te trekken. Maar ram niet met een meerderheid van stemmen vanuit Brussel een wet door alle lidstaten die binnen enkele individuele landen om wat voor redenen dan ook niet geaccepteerd gaat worden door de eigen burgers (en misschien wel niet uitvoerbaar is).
Ik denk dat individuele landen te veel zelfbeschikkingsrecht uit handen geven als we accoord gaan met de voorstellen zoals die nu gedaan worden, daarom stem ik tegen.
Groetjes,
Frederique
... Europa heeft te veel ster-allures
Laten we eerlijk zijn: er zijn heel veel zaken waar we als landen binnen Europa anders over denken. Er zijn heel veel zaken waar Nederland in Europa in voor- of achterloopt t.o.v. andere landen. Soms terecht, soms minder terecht. Binnen één Europa kan Nederland gedwongen worden om tegen de wil van de Nederlanders in zijn regelgeving aan te passen. En dat geldt voor ieder land in de EU.
Er zijn heel veel verdragen die je niet in Europees verband met al die landen af kunt sluiten. Probeer dat dan ook niet, maar sluit die verdragen met een paar landen af die qua cultuur dichter bij de jouwe liggen en waar je het wel mee eens kunt worden. Je kunt later alsnog proberen om, als andere landen verder in hun denken komen, zo'n verdrag alsnog breder te trekken. Maar ram niet met een meerderheid van stemmen vanuit Brussel een wet door alle lidstaten die binnen enkele individuele landen om wat voor redenen dan ook niet geaccepteerd gaat worden door de eigen burgers (en misschien wel niet uitvoerbaar is).
Ik denk dat individuele landen te veel zelfbeschikkingsrecht uit handen geven als we accoord gaan met de voorstellen zoals die nu gedaan worden, daarom stem ik tegen.
Groetjes,
Frederique
... Europa heeft te veel ster-allures
- Sjaleesha
- ff weer wat posten
Miss Bianca wil de gulden terug..........
De gulden zal nooit terug komen maar ik krijg net een folder in mijn handen over de zoveelste herdenkings-EURO die alleen in NEDERLAND als betaalmiddel kan worden gebruikt.
Er zullen er nog veeeeeeeel meer van die herdenkings-euro's komen denk ik, levert lekker op (toch iets commercieels aan iets EURO-pees), hebben we straks toch weer een eigen Nederlandse EURO.
Ik stem overigens tegen..............
Liefs van........Sjaleesha
De gulden zal nooit terug komen maar ik krijg net een folder in mijn handen over de zoveelste herdenkings-EURO die alleen in NEDERLAND als betaalmiddel kan worden gebruikt.
Er zullen er nog veeeeeeeel meer van die herdenkings-euro's komen denk ik, levert lekker op (toch iets commercieels aan iets EURO-pees), hebben we straks toch weer een eigen Nederlandse EURO.
Ik stem overigens tegen..............
Liefs van........Sjaleesha
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld en verdriet gedeeld.
- Carla van Eibergen
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
-
- dagelijks aanwezig
Tja, dit kan een spraakmakend onderwerp worden. Politiek.
Wendy schreef:
Helaas de klok terug draaien is niet meer mogelijk. Een rem zetten op de ontwikkelingen lijkt me ook geen oplossing omdat we daarvoor ook al te ver gevorderd zijn met de vorming van een verenigd Europa. Ik vrees dat we dit zullen moeten accepteren.
Trouwens ik ga NIET stemmen, omdat ik vind dat het verspilde moeite is. Vaak krijg ik het idee van die Europeese (Haagse) peopletjes dat ze denken van:"Veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven"
Je mag wel stemmen, maar we doen lekker toch ons eigen zin.
Wendy schreef:
Tja, dat was nu volgens mij ook ooit de opzet waarom we de EEG zijn begonnen. Een Nederlandse uitvinding notabene. In den beginne was er toch alleen de BENELUX. Opgericht om het hoofd te kunnen bieden aan de concurrentie van onze grote buitelandse 'vrienden'Zoals het nu gaat is het een puur liberale EU waarin alleen commerciële belangen nog een rol spelen .......
Helaas de klok terug draaien is niet meer mogelijk. Een rem zetten op de ontwikkelingen lijkt me ook geen oplossing omdat we daarvoor ook al te ver gevorderd zijn met de vorming van een verenigd Europa. Ik vrees dat we dit zullen moeten accepteren.
Trouwens ik ga NIET stemmen, omdat ik vind dat het verspilde moeite is. Vaak krijg ik het idee van die Europeese (Haagse) peopletjes dat ze denken van:"Veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven"
Zo is het altijd geweest, franscien. Ik zie een referendum ook puur als zoethoudertje voor het volk. Hou de honden een bot voor en ze zijn weer even zoet. Want of we nu allemaal tegen stemmen of niet, die grondwet komt er uiteindelijk. Is het niet nu, dan wel in de toekomst. Dat staat allang vast.franscien schreef:Dus uiteindelijk:
Maar aangezien het de dames en heren in Den Haag nog vers in het geheugen ligt hoeveel weerstand de invoering van de euro opleverde, omdat onze mening nooit is gevraagd, gooien ze er nu maar een referendum tegenaan. Maar nogmaals: niet dat het uitmaakt, hoor. De uitslag staat immers al vast.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
- Carla van Eibergen
- dagelijks aanwezig
- Contacteer: