Legitimatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Nataschja schreef:Hoi,

Helaas, het is het een of het ander.
Dus een paspoort of een NL id kaart beide mag niet.

Ik heb ernaar gevraagd toen ik in februari een nieuwe id kaart moest hebben.
Dit omdat ik best wel graag een keer naar de VS wil... Maar dan word het ID-kaart inleveren en paspoort weer meenemen.
Maar voorlopig blijf ik toch wel in Europa.

Greetzzz, Nataschja
Dat is dan nieuw. Ik heb heel lang beiden gehad.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi Wendy,

Het werd mij zo verteld, ik neem dus aan dat het klopt.
Het was een van beide... niet alle twee.
Nou die Id-kaart bevalt prima... ik heb hem nog niet hoeven tonen :wink:

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nataschja schreef:Hoi,

Helaas, het is het een of het ander.
Dus een paspoort of een NL id kaart beide mag niet.

Ik heb ernaar gevraagd toen ik in februari een nieuwe id kaart moest hebben.
Dit omdat ik best wel graag een keer naar de VS wil... Maar dan word het ID-kaart inleveren en paspoort weer meenemen.
Maar voorlopig blijf ik toch wel in Europa.

Greetzzz, Nataschja
Is zeker nieuw dan, want ik heb jaren beiden naast elkaar gehad: aanvankelijk een id kaart omdat mijn paspoort op was, maar toen ik naar z.amerika ging moest ik er weer een paspoort bij hebben.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

In de tijd dat de nederlandse identiteitskaart en de europeesche identiteitskaart naast elkaar bestonden mocht je zowel een paspoort als een nederlandse identiteitskaart of de europeesche identiteitskaart....naast elkaar dus.
Het kan goed zijn dat met de nieuwe identiteitskaart (hier is geen keuze meer voor nederlandse identiteitskaart of de europeesche identiteitskaart maar automatisch al de europeesche identiteitskaart) hierin iets is gewijzigd en je ze dus nu niet meer naast elkaar kunt (mag) hebben.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Johnn, wat is de verschil tussen nederlandse en europeese ID... :roll:

Ik heb een nederlandse die in heel europa geldig is en een duitse die dat ook is, allebei zijn nog geldig :)

Maar ik heb nog nooit gehoort dat we een ID hebben die alleen in een land geldig is, Europa bestaat al lang, vandaar :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Nataschja schreef:Hoi,

Helaas, het is het een of het ander.
Dus een paspoort of een NL id kaart beide mag niet.

Ik heb ernaar gevraagd toen ik in februari een nieuwe id kaart moest hebben.
Dit omdat ik best wel graag een keer naar de VS wil... Maar dan word het ID-kaart inleveren en paspoort weer meenemen.
Maar voorlopig blijf ik toch wel in Europa.

Greetzzz, Nataschja
Dit is dus pertinent niet waar. Ik was vorige week nog op het gemeentehuis, omdat mijn identiteitskaart binnenkort verloopt. Ik heb toen een nieuwe aangevraagd die ik deze week op kan halen. Toen ik hoorde van de medewerkster dat een paspoort maar enkele euro's duurder is dan de identiteitskaart, merkte ik op dat ik dan net zo goed een paspoort had kunnen nemen vanwege het feit dat we per 1 januari 2006 sowieso een nieuw paspoortsysteem krijgen. En om nu maar een half jaar met een identiteitskaart te lopen en die dan weer te moeten inleveren, vond ik wat zonde van het geld. Waarop de medewerkster antwoordde: "Nou, dan komt u toch later een paspoort erbij halen. Uw identiteitskaart kunt u daar gewoon naast blijven houden, hoor. Die hoeft u dan niet in te leveren."

Ergo conclusio: het is nog steeds gewoon toegestaan om zowel een identiteitskaart te hebben als een paspoort.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Mara schreef:Johnn, wat is de verschil tussen nederlandse en europeese ID... :roll:

Ik heb een nederlandse die in heel europa geldig is en een duitse die dat ook is, allebei zijn nog geldig :)

Maar ik heb nog nooit gehoort dat we een ID hebben die alleen in een land geldig is, Europa bestaat al lang, vandaar :roll:
Hallo mara,
het verschil was dat de ene idd alleen in Nl geldig was en de andere voor heel europa.
Ik heb het wel over het vorige model IDkaart (die zachte gelamineerde kaart met rood en groen) en dus niet over de huidige blauwe hardplastic kaart.

Er zat toen (naar ik meen, maar dat weet ik dus niet 100% zeker) een prijsverschil tussen beide kaarten.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

johnn schreef:Hallo mara,
het verschil was dat de ene idd alleen in Nl geldig was en de andere voor heel europa.
Ik heb het wel over het vorige model IDkaart (die zachte gelamineerde kaart met rood en groen) en dus niet over de huidige blauwe hardplastic kaart.

Er zat toen (naar ik meen, maar dat weet ik dus niet 100% zeker) een prijsverschil tussen beide kaarten.
Onhandig hier in Limburg, in elk richtig 10 lopen, zit je in een ander land :roll: :wink: misschien dat ik hem daarom niet ken :)

Maar vervangt die ene niet de andere, zo kun je dus weer niet twee verschillende ID's op zak hebben met dus verschillende fotos, ene dus met foto als man en de ander iets tuttiger.......dat was toch de ontopicvraag zo'n beetje, ik heb ut wel, maar niet meer lang, de duitse is vanaf volgend jaar dan ergens ongeldig :-? maar ik geloof wel dat ik dat ding zolang kan laten verlengen, of un nieuwe kan vragen, zolang ik nog niet echt kaaskop ben........dus mensen gewoon in een ander land verhuizen en oorspronkelijke natinaliteit houden, heb je twee ID's :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Claudia Cross
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: vr sep 27, 2002 17:53
Locatie: Oost-Brabant

Bericht door Claudia Cross »

Nataschja schreef:Hoi,

Helaas, het is het een of het ander.
Dus een paspoort of een NL id kaart beide mag niet.

Ik heb ernaar gevraagd toen ik in februari een nieuwe id kaart moest hebben.
Dit omdat ik best wel graag een keer naar de VS wil... Maar dan word het ID-kaart inleveren en paspoort weer meenemen.
Maar voorlopig blijf ik toch wel in Europa.

Greetzzz, Nataschja

Vreemd Natascha.

In Brabant gaat dat anders. Ik heb vorige maand in het Eindhovense een ID kaart gehaald, terwijl ik al een paspoort heb. De ambtenaar aan het loket wees me daar op. Ik zei dat ik de ID kaart wilde hebben, omdat iedere Nederlander een identiteitsplicht heeft sinds 1 januari j.l. en ik niet de hele dag met zo'n groot document als een paspoort of rijbewijs in mijn zak (tasje) wilde rondlopen. Geen probleem, zei ze, maar het enige commentaar was dat ze het zonde van het (lees: mijn) geld vond.

Ik heb nu dus en een paspoort en een ID kaart, maar beide wel met de foto van mijn mannelijke helft
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Dames,

Het kan zijn dat jullie gelijk hebben... ik schreef het zoals het mij verteld is.. het was een van beide.

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Berichten: 91
Lid geworden op: di dec 23, 2003 15:01
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

En daarmee is er een praktische oplossing voor zowel de mannelijke als de vrouwelijk indentificatie

Groetjs, Carla
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Hoi luitjes,
Het is al gezegd dat er een recente en goed gelijkende pasfoto in paspoort en rijbewijs moeten staan.
Doorgaans zul je en-femme nauwelijks problemen ondervinden met je mannen foto in de documenten. Helaas zijn er uitzonderingen. Lees dit maar eens: http://trans.sister.org/Sarah/United.html. deze manier van handelen ging wel tegen de bedrijfsregels in en de rechtzaak loopt nog steeds.

Maar nogmaals, doorgaans zul je geen probs hebben.
greetz Fenna;)
(die overigens wel voor een goede foto in paspoort en rijbewijs zorgde na het 'fulltime' gaan. beetje flauw want beide moesten toch vernieuwd worden)
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Even teruggaand naar het begin van deze draad:

Intussen heb het volgende mogen ontvangen van de politie:

Er moet inderdaad een goed gelijkende foto op je rijbewijs / ID kaart staan. In mijn geval adviseerde men mij om, als je "parttime" en-femme bent, om twee foto's naast elkaar op een kaartje te plaatsen en deze samen met rijbewijs of ID kaart te overhandigen (zoiets als die kaart van LKG T&T dus). Dat het niet rechtsgeldig is, schijnt geen probleem te zijn. Ben je volledig vrouw (dus fulltime TG of TS) dan dient de foto op rijbewijs / ID kaart aangepast te worden.

Dat de dienstdoender daar toen geen genoegen mee nam, betreurde men zeer.

Groetjes, Kitty.
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Nog even ter afronding van de kwestie wel of niet en een identiteitskaart en een paspoort: ik heb net mijn nieuwe identiteitskaart opgehaald en natuurlijk direct aan de medewerkster gevraagd hoe dat nu zit met die bewijzen. Je mag naast je identiteitskaart gewoon een paspoort hebben. Het is zelfs mogelijk om twee paspoorten naast elkaar te hebben.

Wanneer een vertegenwoordiger bijvoorbeeld in twee landen op werkbezoek moet en hij komt het betreffende land niet binnen zonder landstempels, maar beide landen liggen elkaar niet zo, dan kan zo'n persoon twee paspoorten krijgen: eentje dat hij gebruikt voor het ene land en eentje voor het andere land. Dit is de landelijke norm.

Jouw gemeente heeft je dus helaas verkeerd geïnformeerd, Nataschja.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

En nog even dit ter besluit.

Deze discussie heeft me wel aan het denken gezet, en ik ga dan ook komende week maar pasfoto's laten maken en mijn rijbewijs laten vernieuwen. Hoewel het oude nog drie jaar mee kan, lijk ik totaal niet meer op de foto. En aangezien ik nu full-time als vrouw door het leven ga heb ik niks aan alleen maar documenten met de oude foto. Paspoort hou ik nog maar even zo; daar is het verschil ook minder groot (is vorig voorjaar gemaakt).
Cyn.
Plaats reactie