aanspreken....

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door Adeline_ »

Heel wat mensen kennen mij alleen als Adeline,dus daar geen probleem als ik bij men familie ben wordt ik wel aangesproken met men mannennaam dan antwoordt ik gewoon die slaapt Adeline is hier.Maar buiten dat wil ik enfemme niet aangesproken worden met men mannennaam of meneer.Als ze me zonder make-up aanspreken als mevrouw moeten ze dat met make-up ook maar doen,basta.



Groetjes Adeline

Topic split door moderator zodat de problematiek van een trans met een nieuwe naam apart wordt besproken van de problematiek van een trava die twee namen hanteert.
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Elsa,

Ja ik vind dat een beetje tricky deze vraag.

Het hangt er vanaf in welk toon of op wat voor manier iemand je aanspreekt met je oude naam.
Kijk zou het iemand zijn die me jaren niet meer gezien heb die me per ongeluk nog bij mijn oude naam zou noemen dan zou ik het niet erg vinden.
Als mensen me blijven noemen bij mijn oude naam om mij te bezeren of voor joker te zetten bij andere mensen dan vind ik het pijnlijk.
Heb het ooit met een transseksuele vriendin meegemaakt waar ik goed mee omging die door een gozer in een uitgaansgelegenheid met haar oude mansnaam werd aangeroepen en ik zag die oogjes van haar breken en begreep helemaal wat er door haar heen ging.

Liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
enjoy
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 10:00
Locatie: drachten

Bericht door enjoy »

Mijn vrouw spreekt mij uberhaupt niet aan met Enjoy, maar het is of mijn mannenaam of schat. En ik kan dat alleen maar respecteren, het is haar keuze. Hendrika kent mijn mannenaam ook en die maakt wel onderscheid.

Ik zal voor Lies altijd haar man blijven, ongeacht in welke outfit ik ben.
Zelf denk ik ook dat als t-girls door hun partner met de mannenaam wordt aangesproken al blij kunnen zijn dat wij door hun geaccepteerd zijn/worden. Het is soms al moelijk genoeg vor hun.

enjoy
enjoy the life you chose to live
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Hallo Enjoy, hoe spreekt Hendrika jou aan? Als jullie b.v samen naar Groningen rijden en nog niet gekleed zijn, met je mannen naam of vrouwen naam? Ik praat wel over Denise, maar meer als derde persoon. Word mij te ingewikkeld anders. :wink:
enjoy
ff weer wat posten
Berichten: 57
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 10:00
Locatie: drachten

Bericht door enjoy »

[quote="Elsa"]Hallo Enjoy, hoe spreekt Hendrika jou aan? Als jullie b.v samen naar Groningen rijden en nog niet gekleed zijn, met je mannen naam of vrouwen naam? Ik praat wel over Denise, maar meer als derde persoon. Word mij te ingewikkeld anders. :wink:[/quote

Onderweg naar grunn is het Enjoy, soms ook niet hoor.
Maar zodra ik omgekleed ben is het Enjoy, omdat niemand verder hoeft te weten wie ik eigenlijk ben.
Als we elkaar gewoon treffen is het met de mannenaam.

Enjoy
enjoy the life you chose to live
vicky
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 15:09
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door vicky »

Nou elsa voor mij geldt net hetzelfde. Ik voel me er soms schuldig over omdat het zo'n contradictie is in mijn gedrag. Ik heb er geen problemen mee als hij zich omkleedt maar hem aanspreken met Luna??? Ook met vrouwenkleren aan blijft hij voor mij 'mijn man' ook al ziet hij eruit als een vrouw. En dan denk ik weleens zou ik 'haar' hiermee kwetsen? Maar de afspraak is dat we elkaar niks opdringen, dus tijd brengt raad en verheldering zeker?? Ik weet het nu een jaar en ook ik ben al meerdere keren van gedacht en standpunt veranderd. Hoe zal dit dan zijn over pakweg 10 jaar?? Ik ga ervanuit dat ik hierin best mijn eigen tempo volg om (nog meer) emotionele dilemma's te vermijden. En dat wordt gerespecteerd zonder ruzies, gelukkig!
Soulmate dry your eye, soulmates never die
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Hallo Vicky, ja ergens vind ik het vreemd van mijzelf dat ik hier moeite mee heb. Gelukkig is het geen struikelpunt in de relatie. Ik praat wel in de derde persoon over haar en dat gaat makkelijker dan rechtstreeks.
Wie weet, over 10 jaar zoals jij zegt :roll:
vicky
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 15:09
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door vicky »

Elsa, ik heb voor mezelf ook wel eens nagedacht waarom ik daar moeite mee heb. Ik denk dat het komt omdat ik niet voor Luna gekozen heb, maar wel voor hem. Dat maakt volgens mij een groot verschil. Als je het van dag één weet kan je ze 'allebei' leren kennen en wordt je niet 8 jaar later (in mijn geval) verrast met iets dat je zelf niet kan bedenken.
Soulmate dry your eye, soulmates never die
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Kan ik mij helemaal in vinden Vicky!
Gebruikersavatar
Poky
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 23:15
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door Poky »

Elsa schreef:Hallo Vicky, ja ergens vind ik het vreemd van mijzelf dat ik hier moeite mee heb. Gelukkig is het geen struikelpunt in de relatie. Ik praat wel in de derde persoon over haar en dat gaat makkelijker dan rechtstreeks.
Zelfde bij mij. Ik praat er ook over in de derde persoon. Heb me ook al afgevraagd waarom ik hem niet als trinny kan aanspreken. Denk dat het is zoals Vicky zegt. Het blijft je man. En het blijft eigenlijk dezelfde persoon, die ik onder een mannennaam heb leren kennen. Dus is het vreemd plots een andere (vrouwelijke) naam te gebruiken. Complexe zaak, die naam :roll: :lol:
Step out of the ordinary...
jannie
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: zo mar 07, 2004 2:18
Locatie: Friesland

Bericht door jannie »

dames , ben het volledig met jullie verklaring eens.
partner van Hendrika
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Weet je, ik dacht het volgende. Misschien is het wel zo dat als je hem met zijn vrouwen naam aanspreekt, dan is die persoon er. Zij heeft een gezicht een naam is een persoon, en dat komt dan heel dichtbij. Door in de derde persoon te praten hou je gevoelsmatig afstand. En wanneer dit geen problemen geeft is het toch goed? Uiteindlijk worden wij wel zo in het diepe gegooid, terwijl voor onze partners dit deel van hun leven zo vertrouwd is. Elsa :roll:
enjoy-
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo apr 13, 2005 17:30

Bericht door enjoy- »

Geheel mee eens elsa. Ik zou op het moment niet eens willen dat Lies mij met Enjoy aanspreekt, laat ik aan haar over. Ik denk dat het bij iederen zo zou moeten zijn.

Wij gooien de vrouwen voor het blok en hopen dat ze het maar accepteren en alles doen om ons te zien zolas wij dan zijn. Daarom laat ik het zo zolas zij me wenst aan tespreken.

Enjoy
Gebruikersavatar
Renate_CD
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: di mar 08, 2005 10:47
Locatie: drenthe
Contacteer:

Bericht door Renate_CD »

Elsa schreef:Uiteindlijk worden wij wel zo in het diepe gegooid, terwijl voor onze partners dit deel van hun leven zo vertrouwd is. Elsa :roll:
Dit gaat voor mij niet helemaal op, ik heb jaren gespeeld met kleding, en er nooit aan gedacht dat ik wel een TV zou zijn. Tot ik ruim een maand geleden op deze site kwam, toen overviel mij het besef wat ik eigenlijk was, en meteen sprong er een naam in m'n hoofd die ik voor deze kant van m'n leven gebruik.

Ik heb de keuze gemaakt om het de volgende dag al aan mijn vrouw te vertellen, zonder dat ik er zelf al helemaal uit was. nu worstelen we samen appart met de "derde" persoon in ons huwlijk. Hoe het zal aflopen weet niemand, maar ik zal nooit van haar eisen dat ze me als Renate aanspreekt, het zal mss ook heel lang duren voor ik er toe ben haar die naam te vertellen, zij bepaald wat Renate gaat doen en welke vrijheid ze krijgt, ik ben tevreden met onze huidige afspraken.

Misschien ben ik een uitzondering,:oops: ik ben in ieder geval uitzonderlijk :oops:

Renate
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Maar weet je Renate, dat stukje 'vrouwzijn' is al zolang een deel van jezelf en voor ons, partners, is het een totale verrassing. Zijn hele stappen die je zet, eerst het gegeven dat je man graag vrouwenkleding draagt, dan komt er een naam bij en dan komt de dag dat 'zij' naar een T&T avond wil. Wanneer ik daar ben noem ik hem wel met zijn vrouwen naam t.o.v. anderen. Maar goed, dan ben je ook al tijden verder he! Momenteel voelt het goed als ik in de derde persoon spreek over haar. Wanneer wij in een lingerie winkel zijn zeg ik als grap weleens, he D2 doorlopen he :wink: Het is gelukkig geen moeten.
Plaats reactie