Je zal het maar hebben

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ik ben 35... maargoed tweede of 30ste keus dan... :P
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne(ke)
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 13:29
Locatie: Veluwe

Bericht door Joanne(ke) »

Joanne schreef:... Ik wordt te vaak voor een travestiet aangezien of een shemale. Niet omdat ik er zo uitzie maar omdat ze gewoon het verschil niet weten.
Ik maak regelmatig mee dat ik bij videochat de vraag krijg of ik een 'real TV' ben, waarmee ze eigenlijk TS of wat dan ook bedoelen...

Overigens heb ik zelf natuurlijk ook erg veel bijgeleerd door dit forum te lezen.

Rachel.
Joanne(ke)
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 13:29
Locatie: Veluwe

Bericht door Joanne(ke) »

Joy schreef:het is nog altijd, ster stert gestert:)
Misschien was het een grapje, maar los van vogels e.d. is het wel gesterde toch?

Rachel.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef:Wat mij betreft mag dat dus wel en graag ook. Ik wordt te vaak voor een travestiet aangezien of een shemale. Niet omdat ik er zo uitzie maar omdat ze gewoon het verschil niet weten. Voor de meeste mensen is het nog absoluut niet duidelijk wat nu precies wat is. Vind ik een vrij trieste zaak voor een tolerant land als Nederland. Dat je bepaalde gevolgen hebt naar het GT toe dat ben ik met je eens maar de bedoeling is ook niet om de hele VU rataplan te bespreken maar eens het onderwep acceptatie aan te spreken. Ik kan in één zin zeggen wat transsexualiteit voor mij betekent en dan heb ik nog 9,5 minuut om over dingen te praten die ik veel belangrijker vind dan de definitie trans. Maar dan heb ik het alleen over mijn eigen eventuele bijdrage natuurlijk.
Je wilt je gaan onderscheiden van de trava's en en tg's door samen met hun in 1 programma te gaan zitten? Ik ben bang dat je het glijdende schaal idee daar alleen maar mee benadrukt. Maar bnn vindt transseksualiteit schijnbaar niet interessant genoeg om een half uurtje mee te vullen. Het komt ook een beetje op me over dat genderdysforie laatste keus was, het staat namelijk nog steeds niet op hun site vermeld. Dat de verwarring rondom de begrippen vervelend is, kan ik over mee praten, maar die verwarring wordt mede veroorzaakt door tg's en she males. Dus loop je het risico dat jij eerst je verhaal mag doen en dat daarna een she male zhaar verhaal doet waarin zhij vertelt ook een beetje trans te zijn. De rtl4 documentaire van laatst gaf al duidelijk het verschil aan tussen ts-teit en travestie, dat heeft ook niet veel geholpen volgens mij. Gelukkig is mijn omgeving door de veranderingen gaan inzien dat het mij om meer gaat dan in een jurkje lopen en dat is waarschijnlijk de beste manier om er iets aan te doen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ach ja zo doe ik het eigenlijk ook gewoon in mijn bescheiden kringetje hier. En het programma komt zoals ik het nu bekijke toch niet van de grond. De aflevering over de T groepen dan he de rest weet ik niet
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne,

Vooropgesteld: ook ik vond Klasien haar reactie veel te negatief, maar toch vind ik dat je hier de plank misslaat:
Joanne schreef:Feit is dat de beste stuurlui hier vaak aan wal staan en het verbaast me dan ook niets dat er geen animo is. Maar helaas geen show zonder de drie T groeperingen dus weer een onbenutte kans. Is net zoiets als kankeren op de regering en het verdommen om te stemmen.
Mijn gebrek aan animo komt er vooral door dat ik zelf nog niet weet waar ik sta. Om op zo'n moment ook nog eens op de TV te willen komen vind ik erg onverstandig.

Ja, ik kanker veel op de huidige regering, maar ik stem dan ook altijd. Ik ben ook lid van 2 politieke partijen geworden, met name om de flauwekul die we ook hier regelmatig langs zien komen te keren.

Groetjes,

Annegreet
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Bericht door klazien-sark »

Ik kies er bewust voor om mijn berichten op dit forum niet al te wollig te formuleren. Dus wat die negativiteit betreft ... Ik geef gewoon aan wat mijn ervaringen zijn van de afgelopen tien jaar 'aandacht op de televisie' voor het hele gendervraagstuk. En dat stemt mij niet positief. Hoewel ik het met één van de spreeksters hier eens ben dat het het afgelopen jaar het net lijkt alsof gennies (=genderkinderen) op de televisie tot een soort troetelobject zijn geworden waarmee je goed kunt scoren.
Ik heb vanmiddag naar dat programma van Gemma Glitter gekeken en ik moet zeggen dat ik dat bij uitstek een heel mooi voorbeeld vind hoe je creatief, integer, speels en uiteindelijk toch ook heel informatief met deze materie bezig kunt zijn. Allereerst door te beginnen het in een breder kader te plaatsen (en dat niet achteraf te doen) en vervolgens door op een artistieke wijze beeldmateriaal te vervlechten met een speelse wijze van informatie-aanbod. Ik heb zelden zo'n positief staaltje gezien moet ik zeggen, hoe je de taaie genderthematiek aan de orde kunt stellen.
Dus ik zal de programmamakers ook op een positieve email van Klazien uit Sark tracteren voor hun prestaties.
Wat mij betreft mogen ze er het Wilhelmus voor uitvoeren!!!
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Violet Skye schreef:Dat de verwarring rondom de begrippen vervelend is, kan ik over mee praten, maar die verwarring wordt mede veroorzaakt door tg's en she males. Dus loop je het risico dat jij eerst je verhaal mag doen en dat daarna een she male zhaar verhaal doet waarin zhij vertelt ook een beetje trans te zijn.
Wat bedoel je hier precies mee? Wat is er tegen tg's en she-males?

Als she-males en tg's bij jou (die de materie van binnenuit kent) al niet geaccepteerd worden, hoe moet dat dan met de groep mensen die de materie helemaal niet kent?

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Wat bedoel je hier precies mee? Wat is er tegen tg's en she-males?
Niks, zei ik dat dan?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Violet Skye schreef:Dat de verwarring rondom de begrippen vervelend is, kan ik over mee praten, maar die verwarring wordt mede veroorzaakt door tg's en she males. Dus loop je het risico dat jij eerst je verhaal mag doen en dat daarna een she male zhaar verhaal doet waarin zhij vertelt ook een beetje trans te zijn.
Daarop schreef ik:
Annegreet schreef:Wat bedoel je hier precies mee? Wat is er tegen tg's en she-males?
Violet Skye schreef:Niks, zei ik dat dan?
Ja, volgens mij schreef je dat: eerst schreef je dat je verwarring vervelend vindt, daarna constateerde je dat die verwarring mede veroorzaakt wordt door tg's en she males. 1+1 is dan: Violet vindt het vervelend dat tg's en she-males verwarring veroorzaken.

Maar als je dat achteraf toch niet bedoelde dan ben ik gerustgesteld :-?

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef: Ja, volgens mij schreef je dat: eerst schreef je dat je verwarring vervelend vindt, daarna constateerde je dat die verwarring mede veroorzaakt wordt door tg's en she males. 1+1 is dan: Violet vindt het vervelend dat tg's en she-males verwarring veroorzaken.
Ik weet wel wat ik zelf geschreven heb...
Annegreet schreef: Maar als je dat achteraf toch niet bedoelde dan ben ik gerustgesteld :-?
Gelukkig maar. TG's mogen van mij verwarring veroorzaken zoveel ze willen, als ze maar niet gaan zeggen ik ben ook transseksueel maar dan anders, want dan vind ik ze niet meer lief.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Annegreet schreef:Joanne,

Vooropgesteld: ook ik vond Klasien haar reactie veel te negatief, maar toch vind ik dat je hier de plank misslaat:
Joanne schreef:Feit is dat de beste stuurlui hier vaak aan wal staan en het verbaast me dan ook niets dat er geen animo is. Maar helaas geen show zonder de drie T groeperingen dus weer een onbenutte kans. Is net zoiets als kankeren op de regering en het verdommen om te stemmen.
Mijn gebrek aan animo komt er vooral door dat ik zelf nog niet weet waar ik sta. Om op zo'n moment ook nog eens op de TV te willen komen vind ik erg onverstandig.

Ja, ik kanker veel op de huidige regering, maar ik stem dan ook altijd. Ik ben ook lid van 2 politieke partijen geworden, met name om de flauwekul die we ook hier regelmatig langs zien komen te keren.

Groetjes,

Annegreet
Niet te persoonlijk opvatten het gaat niet om jou maar om de dames in het algemeen en dan ook nog met terugwerkende kracht naar het verleden van dit forum waar dit soort discussies al vaker gehouden zijn.
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Lisa met een S schreef:
Violet Skye schreef:Is het je trouwens opgevallen dat travestie niet onder genderdyforie valt bij bnn? Ben ook wel benieuwd wie de titel van het artikel heeft bedacht, tv's en ts'en gezocht. In het stukje wordt nergens over transen gepraat.
Ik heb de titel verzonnen. De titel die ik van BNN heb gehad was m.i., niet duidelijk genoeg. En er wordt ook niet over travestieten gepraat in het stukje. Er staat alleen maar:
In deze nieuwe serie willen wij onder andere graag aandacht besteden aan genderdysforie en travestie bij jongeren tussen de 15 en 35 jaar.

Ten behoeve van mijn research over dit onderwerp zou ik graag in contact komen met mensen binnen deze leeftijdsgroep
.
Als, volgens jou, men bij BNN vindt dat travestie niet onder genderdysforie hoort, wie denk je dat ze wel bedoelen bij genderdysforie?

Je moet niet overal proberen iets achter te zoeken -- soms is er gewoon niets.
Iedereen heeft zo z'n eigen gedachtes en ik ben blij dat ik de mijne heb. (Johan Cruyff)
Leuk spreukje. Heeft JC dat gisteravond in het nabeschouwing van Nederland-Zweden niet gezegd?
ik eb 18 en ben zelf genderdysfoor en dat betekend dat ik als jongen in een meisje lichaam zit gevangen dat heeft niks met travesties te maken omdat dat mannen zijn die voor hun lol in vrouwen kleren lopen voor de kick fun. Als je genderdysfoor bent wil je ook echt het gewenste geslacht en moet je behandeld worden en een travestie wilt gewoon en man blijven dus het is wel degelijk iets anders hoor en de meeste jongeren groeien er niet over heen.
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Lisa met een S schreef:
Violet Skye schreef:Is het je trouwens opgevallen dat travestie niet onder genderdyforie valt bij bnn? Ben ook wel benieuwd wie de titel van het artikel heeft bedacht, tv's en ts'en gezocht. In het stukje wordt nergens over transen gepraat.
Ik heb de titel verzonnen. De titel die ik van BNN heb gehad was m.i., niet duidelijk genoeg. En er wordt ook niet over travestieten gepraat in het stukje. Er staat alleen maar:
In deze nieuwe serie willen wij onder andere graag aandacht besteden aan genderdysforie en travestie bij jongeren tussen de 15 en 35 jaar.

Ten behoeve van mijn research over dit onderwerp zou ik graag in contact komen met mensen binnen deze leeftijdsgroep
.
Als, volgens jou, men bij BNN vindt dat travestie niet onder genderdysforie hoort, wie denk je dat ze wel bedoelen bij genderdysforie?

Je moet niet overal proberen iets achter te zoeken -- soms is er gewoon niets.
Iedereen heeft zo z'n eigen gedachtes en ik ben blij dat ik de mijne heb. (Johan Cruyff)
Leuk spreukje. Heeft JC dat gisteravond in het nabeschouwing van Nederland-Zweden niet gezegd?
ik eb 18 en ben zelf genderdysfoor en dat betekend dat ik als jongen in een meisje lichaam zit gevangen dat heeft niks met travesties te maken omdat dat mannen zijn die voor hun lol in vrouwen kleren lopen voor de kick fun. Als je genderdysfoor bent wil je ook echt het gewenste geslacht en moet je behandeld worden en een travestie wilt gewoon en man blijven dus het is wel degelijk iets anders hoor en de meeste jongeren groeien er niet over heen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Genderpersoon schreef:ik eb 18 en ben zelf genderdysfoor en dat betekend dat ik als jongen in een meisje lichaam zit gevangen dat heeft niks met travesties te maken omdat dat mannen zijn die voor hun lol in vrouwen kleren lopen voor de kick fun. Als je genderdysfoor bent wil je ook echt het gewenste geslacht en moet je behandeld worden en een travestie wilt gewoon en man blijven dus het is wel degelijk iets anders hoor en de meeste jongeren groeien er niet over heen.
Jij hebt natuurlijk met je 18 jaar en je genderdysfoor gevoelens veel meer verstaan van wat travestie inhoudt dan alle mensen van dubbel jouw leeftijd die zich travestiet noemen. Dus is een reactie overbodig.

In ieder geval, welkom op de site Travestie.org, en ik hoop dat je vindt wat je hier zoekt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie