Je zal het maar hebben

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Lisa met een S schreef:
Genderpersoon schreef:ik eb 18 en ben zelf genderdysfoor en dat betekend dat ik als jongen in een meisje lichaam zit gevangen dat heeft niks met travesties te maken omdat dat mannen zijn die voor hun lol in vrouwen kleren lopen voor de kick fun. Als je genderdysfoor bent wil je ook echt het gewenste geslacht en moet je behandeld worden en een travestie wilt gewoon en man blijven dus het is wel degelijk iets anders hoor en de meeste jongeren groeien er niet over heen.
Jij hebt natuurlijk met je 18 jaar en je genderdysfoor gevoelens veel meer verstaan van wat travestie inhoudt dan alle mensen van dubbel jouw leeftijd die zich travestiet noemen. Dus is een reactie overbodig.

In ieder geval, welkom op de site Travestie.org, en ik hoop dat je vindt wat je hier zoekt.

Lisa
ja maar dat de meeste er over heen groeien is niet just spijt komt ook bijna nooit voor en als je meer info wilt moet je het even vragen maar er is wel degelijk een heel groot verschil het is niet te vergelijken
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Genderpersoon schreef:
Lisa met een S schreef:
Genderpersoon schreef:ik eb 18 en ben zelf genderdysfoor en dat betekend dat ik als jongen in een meisje lichaam zit gevangen dat heeft niks met travesties te maken omdat dat mannen zijn die voor hun lol in vrouwen kleren lopen voor de kick fun. Als je genderdysfoor bent wil je ook echt het gewenste geslacht en moet je behandeld worden en een travestie wilt gewoon en man blijven dus het is wel degelijk iets anders hoor en de meeste jongeren groeien er niet over heen.
Jij hebt natuurlijk met je 18 jaar en je genderdysfoor gevoelens veel meer verstaan van wat travestie inhoudt dan alle mensen van dubbel jouw leeftijd die zich travestiet noemen. Dus is een reactie overbodig.

In ieder geval, welkom op de site Travestie.org, en ik hoop dat je vindt wat je hier zoekt.

Lisa
ja maar dat de meeste er over heen groeien is niet just spijt komt ook bijna nooit voor en als je meer info wilt moet je het even vragen maar er is wel degelijk een heel groot verschil het is niet te vergelijken
Volgens mij ben je nu een hoop persoonlijk ervaren onbegrip aan het af reageren op mensen die dat helemaal niet verdiend hebben.

:-?

Wat dacht je ervan om je eerst eens voor te stellen in 'Hallo Allemaal' ?
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Wendy B schreef:
Genderpersoon schreef:
Lisa met een S schreef: Jij hebt natuurlijk met je 18 jaar en je genderdysfoor gevoelens veel meer verstaan van wat travestie inhoudt dan alle mensen van dubbel jouw leeftijd die zich travestiet noemen. Dus is een reactie overbodig.

In ieder geval, welkom op de site Travestie.org, en ik hoop dat je vindt wat je hier zoekt.

Lisa
ja maar dat de meeste er over heen groeien is niet just spijt komt ook bijna nooit voor en als je meer info wilt moet je het even vragen maar er is wel degelijk een heel groot verschil het is niet te vergelijken
Volgens mij ben je nu een hoop persoonlijk ervaren onbegrip aan het af reageren op mensen die dat helemaal niet verdiend hebben.

:-?

Wat dacht je ervan om je eerst eens voor te stellen in 'Hallo Allemaal' ?
Ik wil mij wel voorstellen
ik ben nick ben 18 sinds en ben genderdysfoor maar heel veel mensen denk dat genderdysfoor gelijk is aan travestie zijn en dat incorrect het geovel is anders je doet het om andere reden en genderdysfoor heb je gewoon al sinds kleinst af aan meeste rond hun derde levensjaar en dag gaat bijna nooit meer overmaar als je travestie bent komt dat vaak op wat oudere leeftijd voor en soms stoppen mensen er van zelf mee. En vaak word het door mensen vergelijkt en dat is fout omdat mensen ook vaak zo er een negativere bleek op krijgen die mensen toch al vaak hebben
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Genderpersoon schreef:
Wendy B schreef:
Genderpersoon schreef: ja maar dat de meeste er over heen groeien is niet just spijt komt ook bijna nooit voor en als je meer info wilt moet je het even vragen maar er is wel degelijk een heel groot verschil het is niet te vergelijken
Volgens mij ben je nu een hoop persoonlijk ervaren onbegrip aan het af reageren op mensen die dat helemaal niet verdiend hebben.

:-?

Wat dacht je ervan om je eerst eens voor te stellen in 'Hallo Allemaal' ?
Ik wil mij wel voorstellen
ik ben nick ben 18 sinds en ben genderdysfoor maar heel veel mensen denk dat genderdysfoor gelijk is aan travestie zijn en dat incorrect het geovel is anders je doet het om andere reden en genderdysfoor heb je gewoon al sinds kleinst af aan meeste rond hun derde levensjaar en dag gaat bijna nooit meer overmaar als je travestie bent komt dat vaak op wat oudere leeftijd voor en soms stoppen mensen er van zelf mee. En vaak word het door mensen vergelijkt en dat is fout omdat mensen ook vaak zo er een negativere bleek op krijgen die mensen toch al vaak hebben
Ik ben geen travestiet, maar ook geen transsexueel. Ik ben een transgender. Is dat volgens jou echt of alleen maar hobby ?

(Laatste zin was een beetje sarcastisch bedoeld)

Met voorstellen bedoelde ik eigenlijk in het forum onderdeel 'Hallo Allemaal'.
Hoeft niet, maar je komt hier zo plompverloren binnenvallen.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Wendy B schreef:
Genderpersoon schreef:
Wendy B schreef: Volgens mij ben je nu een hoop persoonlijk ervaren onbegrip aan het af reageren op mensen die dat helemaal niet verdiend hebben.

:-?

Wat dacht je ervan om je eerst eens voor te stellen in 'Hallo Allemaal' ?
Ik wil mij wel voorstellen
ik ben nick ben 18 sinds en ben genderdysfoor maar heel veel mensen denk dat genderdysfoor gelijk is aan travestie zijn en dat incorrect het geovel is anders je doet het om andere reden en genderdysfoor heb je gewoon al sinds kleinst af aan meeste rond hun derde levensjaar en dag gaat bijna nooit meer overmaar als je travestie bent komt dat vaak op wat oudere leeftijd voor en soms stoppen mensen er van zelf mee. En vaak word het door mensen vergelijkt en dat is fout omdat mensen ook vaak zo er een negativere bleek op krijgen die mensen toch al vaak hebben
Ik ben geen travestiet, maar ook geen transsexueel. Ik ben een transgender. Is dat volgens jou echt of alleen maar hobby ?

(Laatste zin was een beetje sarcastisch bedoeld)

Met voorstellen bedoelde ik eigenlijk in het forum onderdeel 'Hallo Allemaal'.
Hoeft niet, maar je komt hier zo plompverloren binnenvallen.
Als je genderdysfoor bent bepaalt dat je indentieteit als jij als travestie een avond gaat stappen is dat meer hobby dan hoe jij je echt voelt en genderdysfoor of transsekueel hoe je het wilt noemen persoonlijk vind ik genderdysfoor beter klinken, en dit is echt hoor en geen hobby ik snap niet dat je zo iets kan zeggen
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Wendy B schreef:
Genderpersoon schreef:
Wendy B schreef: Volgens mij ben je nu een hoop persoonlijk ervaren onbegrip aan het af reageren op mensen die dat helemaal niet verdiend hebben.

:-?

Wat dacht je ervan om je eerst eens voor te stellen in 'Hallo Allemaal' ?
Ik wil mij wel voorstellen
ik ben nick ben 18 sinds en ben genderdysfoor maar heel veel mensen denk dat genderdysfoor gelijk is aan travestie zijn en dat incorrect het geovel is anders je doet het om andere reden en genderdysfoor heb je gewoon al sinds kleinst af aan meeste rond hun derde levensjaar en dag gaat bijna nooit meer overmaar als je travestie bent komt dat vaak op wat oudere leeftijd voor en soms stoppen mensen er van zelf mee. En vaak word het door mensen vergelijkt en dat is fout omdat mensen ook vaak zo er een negativere bleek op krijgen die mensen toch al vaak hebben
Ik ben geen travestiet, maar ook geen transsexueel. Ik ben een transgender. Is dat volgens jou echt of alleen maar hobby ?

(Laatste zin was een beetje sarcastisch bedoeld)

Met voorstellen bedoelde ik eigenlijk in het forum onderdeel 'Hallo Allemaal'.
Hoeft niet, maar je komt hier zo plompverloren binnenvallen.
Als je genderdysfoor bent bepaalt dat je indentieteit als jij als travestie een avond gaat stappen is dat meer hobby dan hoe jij je echt voelt en genderdysfoor of transsekueel hoe je het wilt noemen persoonlijk vind ik genderdysfoor beter klinken, en dit is echt hoor en geen hobby ik snap niet dat je zo iets kan zeggen
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Genderpersoon schreef:Als je genderdysfoor bent bepaalt dat je indentieteit als jij als travestie een avond gaat stappen is dat meer hobby dan hoe jij je echt voelt en genderdysfoor of transsekueel hoe je het wilt noemen persoonlijk vind ik genderdysfoor beter klinken, en dit is echt hoor en geen hobby ik snap niet dat je zo iets kan zeggen
Uhm "genderdysforie" is een verzamelnaam voor zowel travestie, transgender en transseksualiteit.

De meest uiterste vorm van genderdysforie is transseksualiteit.

Voor een uitgebreidere uitleg klik hier
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Chantal C. schreef:
Genderpersoon schreef:Als je genderdysfoor bent bepaalt dat je indentieteit als jij als travestie een avond gaat stappen is dat meer hobby dan hoe jij je echt voelt en genderdysfoor of transsekueel hoe je het wilt noemen persoonlijk vind ik genderdysfoor beter klinken, en dit is echt hoor en geen hobby ik snap niet dat je zo iets kan zeggen
Uhm "genderdysforie" is een verzamelnaam voor zowel travestie, transgender en transseksualiteit.

De meest uiterste vorm van genderdysforie is transseksualiteit.

Voor een uitgebreidere uitleg klik hier
Hai chantal ik begrijp dat jij ook genderdysfoor bent of hoe jij het zelf noemt weet jij dit allang van je zelf en ben je al klaar halverwege aan het begin
Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

Bericht door isabel »

Toch wil ik hier een keertje op reageren.

In de geestelijke gezondheidszorg verstaan we onder genderdysforie significant lijden of disfunctioneren door voortdurend ongemak i.v.m genderrol / genderidentiteit.

Bij travestie (of evt. fetisjistisch transvestitisme) hoeft er beslist geen genderdysforie te zijn, het is echter wel mogelijk.
Bij een genderidentiteitsstoornis is nadrukkelijk wel altijd sprake van genderdysforie.

groetjes,

isa
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Als ik jou goed begrijp, kom je ons hier vertellen, dat je baalt van het feit dat men je aanziet voor een travestiet, want dat ben je niet. OK, daar kan ik met je meegaan. Ik baal weleens als ik uit moet leggen dat ik geen transseksueel ben, of dat ik geen homo ben. Niet dat er daar iets mis mee is, maar dat ben ik gewoon niet. Het is nooit leuk om te worden misbegrepen.

Ook vind je dat men een nogal negatieve kijk heeft op travestie. Ook daar ben ik met je eens. Maar het lijkt alsof je dat negatieve kijk deelt en op dezelfde manier als zij op ons neerkijkt. Hier houdt mijn begrip op. De doelstelling van onze site luidt:
Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Door mijn travestie zo neerbuigend als "hobby" af te schilderen doe jij onrecht aan mijn beleving en dat van vele andere deelneemsters en bezoeksters van onze site. Als dat inderdaad jouw mening is, verwacht ook niet veel begrip van mij.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Genderpersoon schreef:
Wendy B schreef:
Genderpersoon schreef: Ik wil mij wel voorstellen
ik ben nick ben 18 sinds en ben genderdysfoor maar heel veel mensen denk dat genderdysfoor gelijk is aan travestie zijn en dat incorrect het geovel is anders je doet het om andere reden en genderdysfoor heb je gewoon al sinds kleinst af aan meeste rond hun derde levensjaar en dag gaat bijna nooit meer overmaar als je travestie bent komt dat vaak op wat oudere leeftijd voor en soms stoppen mensen er van zelf mee. En vaak word het door mensen vergelijkt en dat is fout omdat mensen ook vaak zo er een negativere bleek op krijgen die mensen toch al vaak hebben
Ik ben geen travestiet, maar ook geen transsexueel. Ik ben een transgender. Is dat volgens jou echt of alleen maar hobby ?

(Laatste zin was een beetje sarcastisch bedoeld)

Met voorstellen bedoelde ik eigenlijk in het forum onderdeel 'Hallo Allemaal'.
Hoeft niet, maar je komt hier zo plompverloren binnenvallen.
Als je genderdysfoor bent bepaalt dat je indentieteit als jij als travestie een avond gaat stappen is dat meer hobby dan hoe jij je echt voelt en genderdysfoor of transsekueel hoe je het wilt noemen persoonlijk vind ik genderdysfoor beter klinken, en dit is echt hoor en geen hobby ik snap niet dat je zo iets kan zeggen
Ik geloof niet dat we elkaar helemaal begrijpen. :-?
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Wendy B schreef:
Genderpersoon schreef:
Wendy B schreef: Ik ben geen travestiet, maar ook geen transsexueel. Ik ben een transgender. Is dat volgens jou echt of alleen maar hobby ?

(Laatste zin was een beetje sarcastisch bedoeld)

Met voorstellen bedoelde ik eigenlijk in het forum onderdeel 'Hallo Allemaal'.
Hoeft niet, maar je komt hier zo plompverloren binnenvallen.
Als je genderdysfoor bent bepaalt dat je indentieteit als jij als travestie een avond gaat stappen is dat meer hobby dan hoe jij je echt voelt en genderdysfoor of transsekueel hoe je het wilt noemen persoonlijk vind ik genderdysfoor beter klinken, en dit is echt hoor en geen hobby ik snap niet dat je zo iets kan zeggen
Ik geloof niet dat we elkaar helemaal begrijpen. :-?
Kwooten is leuk!
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Genderpersoon
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: do mei 26, 2005 23:15
Locatie: Amsterdam

Bericht door Genderpersoon »

Lisa met een S schreef:Als ik jou goed begrijp, kom je ons hier vertellen, dat je baalt van het feit dat men je aanziet voor een travestiet, want dat ben je niet. OK, daar kan ik met je meegaan. Ik baal weleens als ik uit moet leggen dat ik geen transseksueel ben, of dat ik geen homo ben. Niet dat er daar iets mis mee is, maar dat ben ik gewoon niet. Het is nooit leuk om te worden misbegrepen.

Ook vind je dat men een nogal negatieve kijk heeft op travestie. Ook daar ben ik met je eens. Maar het lijkt alsof je dat negatieve kijk deelt en op dezelfde manier als zij op ons neerkijkt. Hier houdt mijn begrip op. De doelstelling van onze site luidt:
Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Door mijn travestie zo neerbuigend als "hobby" af te schilderen doe jij onrecht aan mijn beleving en dat van vele andere deelneemsters en bezoeksters van onze site. Als dat inderdaad jouw mening is, verwacht ook niet veel begrip van mij.

Groetjes,
Lisa
Ik zei niet dat het een hobby was dat zei iemand anders of het voor mij echt was of een hobby en ik zei nou voor mij is het geen hobby ik snap niet dat jij zo iets kan zeggen ik heb niet en zou nooit zeggen dat een travestie het voor zijn of haar hobby doet dat is ook en verlangen die ze ook vaak weg stoppen maar waar ze gewoon voor uit moeten komen. Maar hoe vaak ik voor travestie wordt uitgescholden dat is gewoon niet leuk omdat het 2 totaal anderen dingen zijn maar het is allebei wel en verlangen alleen wilt en travestie niet zich vaak het geslacht laten veranderen
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Genderpersoon schreef:Ik zei niet dat het een hobby was dat zei iemand anders of het voor mij echt was of een hobby en ik zei nou voor mij is het geen hobby ik snap niet dat jij zo iets kan zeggen ik heb niet en zou nooit zeggen dat een travestie het voor zijn of haar hobby doet dat is ook en verlangen die ze ook vaak weg stoppen maar waar ze gewoon voor uit moeten komen. Maar hoe vaak ik voor travestie wordt uitgescholden dat is gewoon niet leuk omdat het 2 totaal anderen dingen zijn maar het is allebei wel en verlangen alleen wilt en travestie niet zich vaak het geslacht laten veranderen
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... terpunctie
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie