Nachtelijke avontuurtjes

Algemeen

Moderator: Moderators

mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Vrouwen zien meer dan mannen,

Hmmmmmmm.......nou nee, mijn ervaring is anders. Ik ben een TG, leef 24/7 als vrouw, en ik weet heel erg goed dat (hetero) mannen alles wat vrouwelijk is in (sexuele) overweging nemen. (hetero) mannen kijken ook om zich heen op straat, vrouwen lopen met de blik op oneindig, 'het verstand op nul'.
Maw: als je als tv/tg/ts door mannen in overweging genomen word, dan kunnen die mannen wel een vrouwenkont zien, maar dan wel onder (te) brede schouders bijvoorbeeld, en daar ga je dan al als tv/tg/ts.
De mate van aantrekkingskracht van de tv/tg/ts in kwestie speelt ook een grote rol: hoe knapper, hoe meer de tv/tg/ts en detail bekeken word, en aan de gemiddelde tv/tg/ts is altijd wel iets mannelijks op te merken. Ben je als tv/tg/ts een 'grijze muis' dan ben je automatisch al veel passabeler, want je trekt de mannelijke aandacht niet zo.
Wat een deadgiveaway is, is een (nylon) pruik trouwens, word aanmerkelijk gelijkelijk door m en v gespot, het oogt meestal onnatuurlijk qua kleur, 'haar'dikte, enz.
Schouder/heup verhoudingen zijn meestal ook een deadgiveaway, net als strakke kleding die in de regel een mannenromp onthuld qua contouren.
Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Hi Mila..

Met belangstelling je visie gelezen. En ten dele ben ik het met je eens. Wat je zegt over goodlooks is mijns inziens inderdaad waar. Mooie vrouwen (dan wel T*'s) zullen door mannen met meer interesse worden bekeken en 'gekeurd' dan de zogenaamde grijze muizen.

Maar dat (bio)vrouwen minder oplettend zijn, deel ik weer niet met je. Heb je ooit wel eens gelet op hoe vrouwen kijken naar andere vrouwen ? Een praktijkvoorbeeld: Laat een biovrouw in hoge hakken door de stad lopen en de commentaren en kritieken (good or bad) van andere vrouwen zullen niet van de lucht zijn. Vaak hebben ze dan nog wel het fatsoen dat niet al te opzichtig te doen. Maar toch.

Vrouwen letten voorts veel meer op zaken als handen, voeten, houding, stem, kledingstijl, kleurgebruik, netheid/verzorgdheid, etc. Mannen zijn wat dat aangaat veel makkelijker om de tuin te leiden met accentuering van je goede kanten.

Maar dat is mijn inschatting dan weer. :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Tara
dagelijks aanwezig
Berichten: 172
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 0:29
Locatie: Ergens in het Gelderse (Genderse?) land

Bericht door Tara »

Nathalie schreef:Vrouwen letten voorts veel meer op zaken als handen, voeten, houding, stem, kledingstijl, kleurgebruik, netheid/verzorgdheid, etc. Mannen zijn wat dat aangaat veel makkelijker om de tuin te leiden met accentuering van je goede kanten.
Nog een paar tips:
Let eens goed op de verschillen in profiel tussen diverse mannen en vrouwen (voor- c.q. achterkant en zijkant)
Let eens op hoe vrouwen lopen (doe geen mannequin op een catwalk na!)
Als het koud is, zijn handen mooi te "verstoppen" met (donkere) handschoenen.
Donkere kleding geeft een verkleinend effect en lichte kleding levert dus het omkeerde op.
Iets dergelijks heb je met strepen.
Horizontale strepen maken iets breder.
Voor kleding is het dus wel handig om de bovenzijde donker te houden en de onderzijde licht.
Natuurlijk is dat weer niet zo van belang als je op een plek bent met alleen gelijkgestemden.
En gelukkig zijn er genoeg vrouwen waarbij je je soms afvraagt of het geen mannen zijn.
(ik heb verschillende reacties van vrouwen meegemaakt op dat punt)
Dat geeft weer wat hoop voor degenen die twijfels hebben over hun uiterlijk.
Nog wat over pruiken:
Het beste resultaat krijg je met een pruik die ongeveer de natuurlijke haarkleur heeft.
Het kapsel en de haarlengte zijn ook belangrijk.
Als je b.v. 60 bent en een blonde, langharige pruik opzet, dan kun je er zeker van zijn dat je verschrikkelijk veel aandacht zal trekken.
Daarbij nog een zeer korte rok, een bontjas en opzichtige kroonjuwelen en het feest is compleet.

Groetjes van Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoihoi Nathalie,

nou.....bio vrouwen worden naar mijn idee pas 'oplettend' als ze vermoeden dat er iets niet in de haak is.
Maar ik ken het verschijnsel van bio vrouwen die elkaars uiterlijk met dubbele teksten en boodschappen bekritiseren maar al te goed hoor :-)
En zeg nou zelf, welke bio vrouw gaat nou op palen van hakken in het dagelijks leven de straat op? Dat zijn er niet veel ,dus dan trekt dat de aandacht (van oa andere vrouwen).

Een paar jaar geleden besteedde ik buitensporig veel aandacht aan mijn kleding; Dries van Noten, Ann de Meulemeester, Emperio Armani was wat ik zoal droeg. Niet opvallend door de kleur of frutsels of wat dan ook, het was opvallend goed gesneden, de stof van superbe kwaliteit, en uitstekend afgewerkt, in doorgaans neutrale kleuren. Meestal met kalfsleren schoenen of laarzen van Katherine Hamnett, al naar gelang het seizoen (het beschrevene is mijn defenitie van chic, en dat werd het ook gevonden trouwens).
Waarom ik dit schrijf? Wel, het viel me op dat vrouwen me op straat me als volgt bekeken: mijn kapsel, mijn make up, mijn (zilveren) oorringen, mijn kleding, mijn schoeisel, en in de winter mijn kalfsleren handschoenen. In die volgorde, en..........er werd niet bepaald precies gekeken wat er nou tussen en onder die kleren etc zat.

(Oudere) mannen konden erg leuk reageren; zo werd me eens door een heer in de Bijenkorf in het engels gevraagd waar ik vandaan kwam. Ik antwoordde in het nederlands: 'ik kom uit Amsterdam', omdat ik aan zijn accent hoorde dat hij een nederlander was.
Zijn reactie: 'Parijs, Londen, Milaan, New York, daar zie je zulke goed geklede vrouwen, hier in Amsterdam niet veel!'

Mijn TG zijn was bij die vrouwen en mannen die mijn kledingstijl bekeken geen issue, voor zover ik weet. Nou ben ik niet zo lang (1.75), heb ik schoenmaat 41, en geen baardgroei oid, dus dat zal wel geholpen hebben.

Overigens wil ik wel zeggen dat mijn zeer goed geklede verschijning indertijd deels te maken had met ijdelheid, maar nog veel meer met noodzaak. Als je toch al anders bent, dan kun je je zelf het beste zodanig goed kleden, dat dat respect afdwingt, en dat deed het.

Tegenwoordig koop ik het meeste van mijn kleding vooral bij Zara (en ik wil er even bijzeggen dat mn de lengte van de damesbroeken berekend is op vrouwen van zo ongeveer 1.85 lang. Handige tip wellicht?)

Groetjes Mila.
Jawel,Esther
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 18:48

Bericht door Jawel,Esther »

mila schreef: Waarom ik dit schrijf? Wel, het viel me op dat vrouwen me op straat me als volgt bekeken: mijn kapsel, mijn make up, mijn (zilveren) oorringen, mijn kleding, mijn schoeisel, en in de winter mijn kalfsleren handschoenen. In die volgorde, en..........er werd niet bepaald precies gekeken wat er nou tussen en onder die kleren etc zat.

Groetjes Mila.
Dat voelen vrouwen al van ver aan Mila. Tussen en onder die kleren zit er helemaal niets interessants voor vrouwen! Daarom heb je ook zoveel belangstelling van mannen.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Zus,

dus alle vrouwen zijn volgens jou hetero, en dus bestaan er geen bi of lesbische vrouwen? lol!
Maar ergens heb je wel gelijk, ik val niet op vrouwen en aanverwanten (tv/ts/tg), dus van vrouwen heb ik geen sjoege, helaas wel van tv's :-(
Gebruikersavatar
Rachel Ridder
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jul 29, 2005 19:04
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Rachel Ridder »

'Parijs, Londen, Milaan, New York, daar zie je zulke goed geklede vrouwen, hier in Amsterdam niet veel!'
hahaha then its your secondhand cloths i come accross at the second hand store hihihih!
mijn ervaring van buiten lopen is datje vind je eigen weg. ik ben twee keer gevolgd door mannen als ik thuis door amsterdam liep. eene keer zag ik het al lang gebeuren- toen ik hem voor de tweede keer zag voorbij lopen tegenover wist ik al wat mijn vriend [eene die voor het eerste met mijn uitging] niet wist. En dan - net zoals ik gedacht had, wachte hij bij de rotunda in een "deurweg"[?][ok. am doorway],-want, hij wisten tuurlijke niet welke kant op we gingen. Net op die plek is er wel ergens waat je door een parkje kon lopen, en zonder iets te zeggen wist ik ons te sturen bij de stoep langs waar de verkeer ging.
Ik was er helemal niet echt bang voor, ik vind amsterdam wel redelijke safe in die opzicht. Maar ja, deze was vastbesloten om aan ons zijn 'voorstel' te doen. dewelke hij deed net als wij 'aankwam' bij de deur ietjes verder op van waar ze woonde.. Ik heb echt geen tijd voor dat zort mensen hoor! Lelig was bij hem een echte overschatting.
Leren hoe je met een octave ietjes hoger spreekt is niet makkelijke - maar in eens terug te keeren naar een mannen stem is wel zo.
Zonder bedriging of watdan heb ik omgedraait en die man netjes gevraaggt wat hij wou van ons beiden [mijn vriend keekde-aan en kon mij net niet echt horen] ...
ik kreeg zo'n 'ik val op jullie zort meisjes', en eerlijke gezegt tegen hem van dichtbij dater geen wederzijds aantreking van mijn kant was-voor mannen dus. Ik kan ze best wel goed laten uitzien met een schaal - maar eens af zie je dus [een beetje] brede schouders en ik liep 194cm in die hakken die avond. Dat was het- hij draaid om en ging zijn weg. Ik had een ideeje dat al van centrum ons gevolgt had, en ik denk dat dat niet echt te maken met ons kleren of iets wat 'wij' deeden....... hij was simpleweg - a bad egg. maar dat heb je.
het is inderdaad spannende om s'nachts rond de stad te lopen. Vroeger toen ik woonde in Belfast kon ik naar stadsdeelen als Rachel[zo keek ik t aan toen] waar ik overdag [en/of nacht] nooit zouden durven [zelfs] te 'zijn'. Dat waren plekken waar 'wij' niet in kon [de ander kant van Peace Line(dat is de berliijn wall van belfast)] maar toch kon ik de andere kant van dichtbij zien! :D Maar dat was anders-daar was je nooit bang voor aanvalen van mannen - want daar toen [en misschen nog steeds] was zo'n daad beloont met twee kogels door de knieen. :o [en meestal zou dat een strafrechterlijke uitspraak van eene of andere 'zitting' zijn].

Ik weet het niet dat mannen beter opletten dan vrouwen. Onderweg naar feesten in de stad heb ik soms wel het volgende gemerkt. Je ziet een couple, zij heeft mij[ne korte rok en lange beenen] al gezien van verder op. ze liep ff wat langzaamer om te kunnen 'blikken' en daarmee zien waar de oogen van haar man waren. Met een ge-camouflage-d gezicht keek ze mij direct aan in mijn ogen. Ze merkde wat.....maar haar man was nog steeds bezig om te manoeuvreren op de kleine stoep en bleef keeken overal behalve in mijn oogen. Ik heb dit merdere keeren mee gemaakt.
Dat mannen letten op de vrouwelijke aspecten van de lichaams delen van vrouwen is wel bekent. Er zijn hengelen in de voorm van een lichaam die plekken in je hersen vertellen of wat je aankijkt man of vrouw is. Dit werkt razend snel en zkr sneller dan deze laptop :P. All animals 'move' to attract attention whenever they require it, and i think it less to do with how a woman walks as her very form-als mannen zouden dat doen zou ze ook flink wat aandacht trekken, ofnie.
Meisjes kijken zeker 'keuriger' dan mannen. Voor mannen - als de 'angels' er zijn zien ze niet zo verre daarna. Meisjes kijken juiste naar andere meisjes en meestal zal je niets horen als je vinden dat de ander echt zuper eruitziet. oftwel, niet in die woorden. Dat meisjes komentaar geven op elkaars uiterlijkt - is geen verschijnsel.... het is doodgewoon normaal - net zoals dat amsterdamse famalie op televisie die woonen allemal in een bootje. dood-gewoon.
dat meisjes je aan kijk heeft opzicht niets te maken met "vermoedens" of dater 'iets aan de hand' is. Wat zou er aan de hand zijn? Meisjes kunnen volgens mij niet zomaar dat 'niet' doen-checking out other non-males......logical "competition". Guys will size each other up in the same way too...but under very different circumstances. I often laugh when observing how girls do that so naturally and quickly...hihih sometimes i imagine their minds to be like the bio-computer screen illustrated whenever the camera went behind "Terminators" eyes.....it's just so split second ... maybe- that's why some dont even pick up on it [?] cos it's so subtle....
anyways Wendy - i las de andere berichten dat je schreef -over je buurt enzo- heel goed hoor! Fijn voorje meisje!
Raare mensen heb je wel! Ik was ooit met heel raare en dubiouse woorden aangesproken door een politie agent in ierland[zuid]hihihi heel erg lache maar ja- toen hij achter kwam datik geen meisje was reagieerde hij heel erg officieel, en vroeg mij naam en waar ik ging enzo. Hij heeft de conversatie afgesluiten met 'well, I hope you're not trying to ply your trade around here, and if i catch you it will be the cell for you!
emmmm.... a cell full criminalsand drunks and me in my brittney spears skirt white stockings and an all in one....with pigtails :o
now THERES a happy ending!
Sweet Dreams !
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Hee allemaal,

Over nachtelijke avontuurtjes en 'achtervolging' gesproken, ook Groningen gaat "mee in de vaart der volkeren" zeg maar...

Vorige week woensdag, na de T&T avond....

Na de tijd (zo tussen twaalf en half een worden we 'r uitgemikt, sjips...) was ik met iemand nog even de stad ingegaan, even naar 'n cafeetje nog wat drinken. So far so good. Ik had 't idee vantevoren al gehad en had m'n kleding 'r enigszins op aangepast: leuke jeans met leuk shirt, da's ongeveer wat al die meiden dragen. Degene waar ik mee was was 'n stuk vrouwelijker gekleed: een zomers rokje (netjes tot de knie), sandalets met hakje en vlot spijkerjasje. Afijn, we zaten een tijdje in de Stadlander en toen werden we er daar *ook* al uitgemikt (neee, niet wij alleen, iedereen...) dus wij zoiets van "nou laten we dan maar naar huis gaan" en wij lopen dus via de grote markt. Komt er daar een buitenlander (Tunesier, zoals later zal blijken..) op de fiets aan die ons tegemoet fietst. Hij ziet ons, stapt boven op z'n rem en gaat z'n fiets parkeren. Wij ondertussen gewoon doorgelopen, komt'ie achter ons aan. Hij sprak alleen frans maar goed, hij wilde wel wat.... Eerst begon 'ie met dat'ie wel met ons wilde babbelen (jajaaah, wij zijn achterlijk...) en of we in Groningen woonden enzo... Wij bleven doorlopen (ondertussen Ebbingestraat ingelopen) maar goed, hij blijf neuzelen en
achter/naast/tussen/bij ons lopen. Dus wij zo van "geen interesse!"... En hij maar aandringen "zou ik vannacht met twee dames tegelijk kunnen slapen??", en ook dat'ie uit Tunesie kwam (good for him...). Wij bleven doorlopen naar onze autos maar we moesten door een zijstraat van de Ebbingestraat, waar niemand op straat liep, nee wat denk je?! Haalt'ie z'n apparaat uit z'n broek "kijk 'ns hoe groot'ie al is..."

hahahahahaaaaa.... [ik ben nooit bang geweest, hoogstens ongemakkelijk, en toen ik thuis was moest ik eigenlijk alleen maar hard lachen!!!] ...

Afijn, hij is ons tot de autos gevolgd (hij had ook 't nodige gedronken)... volgende keer zal 'k toch wat assertiever zijn denk ik.... Eerlijk is eerlijk, ik was wel blij dat we met z'n tweeen waren en dat ik de 06 bij de hand had voor 't geval dat...

groetjes,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Rachel,

Misschien is het een beter idee om je verhaal gewoon in het Engels te doen? Ik denk dat genoeg mensen hier dat beheersen, en het wordt er een stuk leesbaarder van ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

It would definitely help, but hey, you're trying to write dutch anyway and I think that's just great for someone from an english speaking country. Kudos for that :wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

mireille schreef:It would definitely help, but hey, you're trying to write dutch anyway and I think that's just great for someone from an english speaking country. Kudos for that :wink:
Ofcourse it all depends on her goal: does she want to share her stories, or does she prefer using this forum as some way to improve on her Dutch? Anyway, she reminds me of an ex-colleague of mine who insisted on speaking Dutch all the time, making our weekly department meetings a real pain in the ass.

Can I say ass? After all, it's just an animal you know ..

Frankly Rachel my dear, your Dutch isn't good enough yet, so don't expect me trying to decipher it. Now I guess you don't care about me but just remember most other people feel the same way, hence you've wasted all that time typing a message virtually nobody will read.

En nu weer in 't Hollands ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Rachel Ridder
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jul 29, 2005 19:04
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Misschen ....

Bericht door Rachel Ridder »

hey hai!
Maruscha! mijn persoonelijke email staat bij mijn profiel - als je iets [persoonlijks] te melden hebt - dan gelieve persoonlijke berichten 'persoonlijk' te mailen dan. dan zijn we allemal een stuk beter van! ik heb al lang te maken met zulke vriendelijkeheden - en het is een vraag van doorzetten van mijn kant- dus bedankt voor je aanmoediging. Ik ben van mening dat zulke heersende vriendelijkheden en opnemen precies de reden is waarom Mireille toch zo verbaasd klinkt [that's just great for someone from an english speaking country etc] en waarom de meestel engelstaligen in amsterdam toch geen isje in schiermonnikoog kunnen bestellen [zonder woordenboek] hihihih en ik voeg daartoe - dat als je niet probiert jezelf ietsje aan te passen- wordt je aangekeken als analfabeet buitenstander.


ik snap best wel dat je wilt een verhoging van je eigen les-pleizier...maar .... als iemand de kans heeft haar vaardigheden uit te breden...dan doen ze dat toch? mag toch wel? als je echt hulpzaam wilt zijn - dan 'misschen' wat inhoudelijke correcties in mijn text aanbieden- ik hoor die graag van je.

mireille - bedankt voor je 'kudos' - en je eigen pogingen kontact in een taal wat ik beter beheers dan nederlands te leggen. maar toch- ik lees, spreek, schrijf en begrip onze taal dus dat hoeft niet -maar bedankt!

die bericht heb ik geschreven nadat ik thuis kwam maar kon [nog] niet slapen....'misschen' hadden mijn escapades in de stad en alles wat ik ingenoemen heb wat daarme te maken ...[?] [het was negen uur van ochtend geschreven]

oh ja- terug naar de onderwerp- donnderdag opend de eerste openlucht cinema op de Nueuwe Markt ivm de Pride weekend - gaan? ik wel en ik hope jullie daar te verwelkomen!

RR
Sweet Dreams !
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Rachel, je mag van mij alles doen wat je wilt, maar als je niet tegen een plaagstootje kunt heb je naar mijn idee niets te zoeken op een forum.

Het is trouwens wel frappant hoe verschillend in toon bovenstaande tekst is met het zeer aggresieve pb'tje dat je me hebt gestuurd .. aangezien je me daarin maar automatisch begon te beschuldigen dat de tekst daarvan wel zou verdraaien heb ik een voorstel voor je: plaats dat berichtje ook hier, kunnen mensen zelf oordelen of je reactie redelijk was of niet.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Dames, kunnen wij on-topic blijven. De topic is:

Nachtelijke Avontuurtjes.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Forumwatch
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ja hoor, daar zijn de scherprechters weer...

Als je goed gelezen had, gaat het tot op het laatst over nachtelijke avontuurtjes. Maar goed, het begon zeker weer te jeuken, nadat julie al heel lang niet meer hebben kunnen en mogen 'ingrijpen'.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie