over straat gaan

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Nou, wees er dan maar op voorbereid dat hij het eens ziet.
Hoe voorzichtig je ook maar bent.
Is toch niet het einde van de wereld???

Ik had me een eens thuis verkleed had ook leuke oorbellen in maar geen makeup of zo.
Er staan dan gewone kleren start klaar voor het geval er iemand opeens thuis komt.
Werd er aan de deur gebeld..
Ik vlug mijn andere kleren aan.
En ging de deur open doen...
Was het iemand die wat aan de deur verkocht. Die zat een beetje vreemd te grienen.. Ik wou het niet en sloot de deur.
Keek ik later in de spiegel en wat was ik vergeten???
Mijn oorbellen uit te doen....
Stom van me....
Snapte gelijk waarom die man zat te grienen......
Maar ja is toch niet het einde van de wereld.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Derya schreef:Nou, wees er dan maar op voorbereid dat hij het eens ziet.
Hoe voorzichtig je ook maar bent.
Is toch niet het einde van de wereld???

Ik had me een eens thuis verkleed had ook leuke oorbellen in maar geen makeup of zo.
Er staan dan gewone kleren start klaar voor het geval er iemand opeens thuis komt.
Werd er aan de deur gebeld..
Ik vlug mijn andere kleren aan.
En ging de deur open doen...
Was het iemand die wat aan de deur verkocht. Die zat een beetje vreemd te grienen.. Ik wou het niet en sloot de deur.
Keek ik later in de spiegel en wat was ik vergeten???
Mijn oorbellen uit te doen....
Stom van me....
Snapte gelijk waarom die man zat te grienen......
Maar ja is toch niet het einde van de wereld.
Grienen?

Je bedoelt dat hij begon te janken toen hij je zag?

Hoe lelijk waren die oorbellen wel niet? :o
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tis niet het einde van de wereld ja... En misschien zat ie wel te grienen omdat ie zelf ook oorbellen wilde ? :P
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

De oorbellen waren een paar goedkopen van de hema.
Vond ze wel mooi, maar passen natuurlijk helemaal niet bij mij.
Ik weet niet wat die man dacht maar kan mij wel indenken.
Ik stond voor ..... aan de deur.
Achteraf kan ik er om lachen.
Kim van der Maas

voordeel van de huidige maatschappij

Bericht door Kim van der Maas »

De huidige maatschappij verhard en individualiseerd... dus wat wil je nog meer...
ik heb gemerkt dat er steeds minder mensen zijn die iets zeggen op straat. Iedereen loopt snel door en kijkt af en toe om.. meer niet....

Ik ga regelmatig in een rokje naar buiten en doe gewoon mijn dingen... laatst nog met daglicht in een rokje in het bos gelopen. Veel eenmalige blikken, soms geen en soms een glimlachje, maar verder helemaal niets....

dus zoveel merk je niet van het commentaar wat je krijgt. Mensen kijken toch wel... zelfs als je een slobber broek draagt....
en hoe vaker je het doet hoe minder blikken.. je blijft toch ook niet kijken naar je buurmans kale kop of de krullen van de buurvrouw...

by the way... ik open zelfs de deur van mijn huis als er wordt aangebeld... de persoon die open doet moet maar accepteren dat ik draag wat ik wil in mijn eigen huis... en hij/zij is me toch na de volgende dag vergeten... hoogstens word ik een keer aangehaald op een familie feestje, maar tegen die tijd weet degene vast niet meer hoe ik er precies uit zag behalve dan het feit dat ik een rokje aan had... hihihihi....

het si allemaal zo relatief...
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

by the way... ik open zelfs de deur van mijn huis als er wordt aangebeld... de persoon die open doet moet maar accepteren dat ik draag wat ik wil in mijn eigen huis... en hij/zij is me toch na de volgende dag vergeten... hoogstens word ik een keer aangehaald op een familie feestje, maar tegen die tijd weet degene vast niet meer hoe ik er precies uit zag behalve dan het feit dat ik een rokje aan had... hihihihi....
Ik neem aan dat je de deur van je eigen huis open doet??? :)

Wat die roddels betreft, dat kan toch wel een probleem zijn hoor! Als het in je eigen woonplaats gebeurt, waar veel mensen je kennen, betekent dit dat je dan een bepaald (negatief) stempel mee krijgt wat tot hele ingrijpende toestanden binnen het gezin kan leiden. Misschien niet direct voor je zelf, maar dan wel voor je gezinsleden die dit allemaal nog niet verwerkt hebben of er misschien wel helemaal niks van (willen) weten. In zo'n situatie is het dus niet verstandig om en-femme de straat op te gaan.

Ben je in een vreemde plaats waar niemand je kent, dan speelt een dergelijke situate niet en is er over het algemeen geen probleem. Mensen kijken even, glimlachen soms, maar meestal geen probleem.
Gebruikersavatar
Miss Teddy
ff weer wat posten
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 04, 2004 10:44
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Miss Teddy »

Ik ben er een fan van om in het openbaar te gaan shoppen, stappen of gewoon wandelen in drag. Al is de maatschappij verhardt en hoor ik veel over kilte en omgekeerde acceptatie. Ik merk daar helemaal niets van, de reacties die wij krijgen wanneer we met een grote groep in trouwjurk of juist lingerie de winkelstraten van middelgrote steden induiken, zijn juist heel enthousiast en positief. Sterker nog: wie gaat er mee shoppen in Breda, Tilburg of Antwerpen?
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Tja, kijk... dat is nou het verschil. Mij maakt het ook niet uit, ik ga gewoon de straat op (de boodschappen komen niet uit zichzelf naar mij toe, toch?). Echter, ik zorg er wel voor dat ik niet teveel opval - mijn gehele houding zorgt al voor genoeg ophef (ik schijn nogal dominant over te komen).

Maar ja... wanneer je voor het eerst je schuchtere stapjes buiten waagt... de zenuwen gieren door je keel... ziet niemand me... Ja, dan heb je toch wat ondersteuning nodig, zij het via dit forum, zij het van iemand die je kent en vertrouwt.

Kitty.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Gisteren weer eens lekker buiten geweest als Derya..
Het stomme is dat ik niet van huis uit vrouwlijk durf te vertrekken en ook niet in mijn eigen woonplaats durf uit te gaan.
Ik wil niet dat de buren of mijn omgeving het weet.
Dus over mijn mooie zwarte rokje en topje een joggingbroek en een t-shirt en zo van huis vertrokken.
Ik ging naar amsterdam en ben op een parkeerplaatst langs de A1 gestopt.
Gelukkig was het vrij rustig op het parkeerterein.
joggingbroek uit, t-shirt uit en schoenen verwisseld. Makeup en klaar is Derya.
In Amsterdam aangekomen... ging mijn hart van boemberie boem... maar na een tijdje gemerkt te hebben dat ik niet na werd gekeken doordat ik opval was ik gerust.
Stom is het je wil weten of je er wel goed uit zie en als je alleen bent dan kan niemand dat bevestigen.
Je kan niet zomaar op straat vragen aan iemand hoe je eruit zie en toch vind ik het leuk om te weten hoe iemand anders over je denkt en vind.
Was een leuk dagje geweest en veel bootjes gezien...
Twee vliegen in een klap bootjes gekeken en nog eens als Derya uit geweest.
Groetjes,
Derya
Gebruikersavatar
Tara
dagelijks aanwezig
Berichten: 172
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 0:29
Locatie: Ergens in het Gelderse (Genderse?) land

Bericht door Tara »

Dat gedoe op een parkeerplaats herken ik wel.
Eerst deed ik dat ook en het voelde veilig dat ik me weer terug kon verkleden.
Maar geweldig was het niet.
De binnenspiegel van een auto is niet erg praktisch en dus moet er dan een gewone spiegel mee en dan nog is het niet geweldig.
Het is zo'n gedoe in de auto en zeker als het al donker is.
Verder kom je wel eens rare types tegen op een parkeerplaats (en mogelijk op andere, rustige plekjes).
Als het donker wordt, zijn er bepaalde parkeerplaatsen waar je zeker aandacht krijgt van mannen, die dus weer op mannen uit zijn en voordat je dan voldoende opgemaakt bent ...
Eén keer kreeg ik de vraag van de politie of er een probleem was.
(voor mij niet, dus)
Ik ga dus gewoon opgemaakt de deur uit en neem ook geen kleding mee om me onderweg om te kleden.
Dat deed ik eerst wel als stap 2 na het onderweg omkleden en opmaken, maar het bleek dat het nooit nodig was.
Wat is de kans dat je gezien wordt of zelfs herkend wordt als je de deur uit gaat?
Het hangt wel af van je woonsituatie, maar als je eenmaal ver genoeg van de voordeur weg bent valt het wel mee (zelfs op een galerij).
Let eens op hoe vaak je iemand tegenkomt als je de deur uit gaat.
Ik zie bijna nooit iemand en ik moet bijna een hele galerij over en dan nog verschillende verdiepingen naar beneden.
Ook midden op de dag zie ik bijna nooit iemand.
Misschien is het een idee om het gewoon eens te proberen als de dagen weer wat korter zijn en het vroeg donker is.
Tijdens etenstijd zul je weinig mensen buiten zien en dat is dan een mooi moment om de deur uit te gaan.
De terugweg is eenvoudig.
Dan zie je bij thuiskomst hooguit iemand die de hond uitlaat of misschien uit de kroeg komt.

Succes,
Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
Gebruikersavatar
Miss Teddy
ff weer wat posten
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 04, 2004 10:44
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Miss Teddy »

Kitty Mermaid schreef:Tja, kijk... dat is nou het verschil (......) Kitty.
Je hebt gelijk, alhoewel mijn advies wel degelijk een goede keerzijde is. Niemand gaat blind mijn wilde gekkigheden als advies aannemen en opvolgen. Toch kan menig meissie van mijn ervaringen leren, het kan inspireren en het kan zelfs een perfect voorbeeld zijn van hoe het NIET moet hehehe, I know. Niet om halfzes 's ochtends blowen in drag naast de rookpaal op het treinperron om de pijn in je voeten niet te voelen. Hahaha.

Als je dan toch buiten je eigen stad bent, kan ik je vertellen dat je vrijwel overal heen kan mits je respectvol en oprecht bent. Jij en ik zijn op ons eigen manier eigenlijk even hardcore en tegelijk heb ik dezelfde soort onzekerheid als degenen die ik advies geef. Ik heb Miss Teddy opgeblazen tot entertainment en dat geeft mij enige vorm van immuniteit.

Die immuniteit gaat alleen op als ik respectvol en oprecht blijf, maar het is er. De adviezen die ik geef, hebben een groot deel van mijn persoonlijke gekkigheid in zich. Dat is zeker waar. Maar ik benader die -soms inderdaad bijna buitensporige- gekkigheid op een bijna professionele actie-reactie manier en daar kan een ander haar conclusies uit trekken.

Ik zeg het een keer en daarna nooit meer, want ook online is Miss Teddy altijd 'in haar rol'. Toch: ik ben als kerel een realistisch en normaal mens. Ik run een bedrijf en ik denk commercieel. Ik ben loyaal en liefdevol naar al mijn vrienden en ik ben begaan met de maatschappij. Ik ben als 'mister' Teddy veel minder gestoord, hysterisch en confronterend in persoon dan als Miss Teddy. Het is juist een van de grootste kwaliteiten die Miss Teddy me te bieden heeft. Het leven zou voor mij een stuk depressiever zijn als ik niet meerdere keren per week uit de band kon springen. Snappie?

Hey Kitty, van alle mensen die ik tot nu toe heb gelezen, vind ik jouw mening steeds het meest waardevol in mijn benadering van zaken. Je bent evenals ik 'hardcore' en zelfbewust, maar benadert de dingen helemaal andersom en al even gefundeerd en weloverwogen. Gewoon even gauw tussen neus en lippen door.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Dank je! Niet teveel, hoor, anders ga ik naast mijn schoenen lopen... :wink:

Kitty.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Omkleden op parkeerplaatsen, dat lijkt me pas eng en onhandig.

Ik ga dus altijd en femme van huis. Afgelopen zondag naar Den Haag geweest. Uurtje shoppen, uurtje op een terras voor een paar colaatjes en een uurtje vastgezeten in de parkeergarage omdat iedereen er tegelijk uit wilde.

Ik zou overigens niet in lingerie of bruidskleding gaan, want daarvoor ben ik toch te bescheten. Het hoeft voor mij trouwens ook niet, ik geef de voorkeur aan de 'real-girl-look'. Dan word ik nog steeds wel herkend als travestiet, maar het levert in elk geval geen commentaar op.

groetjes

Monica
Gebruikersavatar
dragon
ff weer wat posten
Berichten: 41
Lid geworden op: di jul 19, 2005 20:14

Bericht door dragon »

hallo

ik ben nog eens buiten geweest heel vroeg 7 8 uur in mijn zwart kort rokje met zwarte panty's eronder en mijn hoge schoenen en een strak topje met een bh gevuld met een B cupje echt zalig was het ben zelfs tot voor op straat gegaan voor zogezegt de brievenbus leeg te maken.
toen heb ik de hele tuin rond gelopen zalig buiten.
erna ben ik terug naar binnen gegaan een een gewone broek aangedaan.
was ook best wel fijn

willen jullie mij zien ga dan naar
http://groups.msn.com/trannies/
daar sta ik bij als draakje752
je mag op het forum comentaar geven bij dit onderwerp

groetjes
Gebruikersavatar
Miss Teddy
ff weer wat posten
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 04, 2004 10:44
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Miss Teddy »

Monica Dreamgirl schreef:Dan word ik nog steeds wel herkend als travestiet, maar het levert in elk geval geen commentaar op.

groetjes

Monica
Ik word heel vaak niet herkend als trava, maar als showgirl of als stripper. Zitten ze er toch niet ver naast ;c)
Plaats reactie