Neppers

Algemeen

Moderator: Moderators

Monica Dreamgirl
ForumFan

Neppers

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi meiden,

Jullie kennen dat waarschijnlijk ook wel: je krijgt een mailtje van iemand die je eerst complimenteert, dan je advies wil, en vervolgens wel eens wil kennis maken om iets leuks te doen: middagje shoppen, avondje stappen of iets dergelijks. Je mailt wat heen en weer, de ander lijkt serieus, heeft in elk geval zijn/haar mond vol van samen dingen doen, maar zodra ze een foto van je te pakken hebben laten ze nooit meer wat horen. Of erger nog: je maakt een afspraak en die wordt een dag, of een uur van te voren afgezegd omdat ze uiteindelijk toch niet durven

Om te voorkomen dat deze types elke keer weer kunnen toeslaan lijkt het me handig om elkaar voor neppers te waarschuwen, dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt als je weer eens wordt benaderd.

Voor ik mijn kandidaten voor deze 'Hall of Shame' opschrijf wil ik eerst weten of jullie dit een goed idee vinden.

groetjes

Monica
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Iemand kiest een nieuw mailadres en een nieuwe nickname en begint van voren af aan, lijkt me. Of niet?
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Monica.

Ik heb pas ook last gehad ervan.
Wat denk je van een afspraak, en 1 uur NA het afgesproken tijdstip een mailtje krijgen?
Cyn.
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Een "hall of shame" lijkt mij een uistekend idee
Mijn steun heb je

Kus, Carla
Monica Dreamgirl
ForumFan

Iemand kiest een nieuw mailadres en een nieuwe nickname en begint van voren af aan, lijkt me. Of niet?
Hoi Kim,

misschien wel, maar dan heb je ze in elk geval een beetje moeite bezorgd. Bovendien ga je mensen na verloop van tijd herkennen aan hun schrijfstijl en taalfouten.

groetjes,

Monica
Rachel Ridder
daar ben ik weer
Contacteer:

stand-up comedy ?

Bericht door Rachel Ridder »

well - there are many definitions for stand-up comedy...
one i know?
this summer ive been stood up 9 times for dates down town !

RR
Sweet Dreams !
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Re: Neppers

Bericht door Yil »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi meiden,

Voor ik mijn kandidaten voor deze 'Hall of Shame' opschrijf wil ik eerst weten of jullie dit een goed idee vinden.

groetjes

Monica
Ik denk dat het goed is om de slechte en vervellende ervaringen te delen en anderen er ook op de hoogte van te stellen.
Maar het is wel zo dat de gene vaak andere namen en gebruikersnamen of emailadressen gebruikt
Omdat ik niet date, heb ik geen slechte ervaring gehad.
Ik ontmoet wel mensen maar die ken ik door en door of spreken af bij een bijeenkomst. En als die dan niet komt heeft hij pech gehad...

Zijn er handige tips om te voorkomen dat je door een neppert in de thuis word geleid?

Ik denk dat het handig is om voordat je een afspraak hebt met iemand hem even belt of het nog door gaat.

Derya
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Derya schreef: Ik denk dat het handig is om voordat je een afspraak hebt met iemand hem even belt of het nog door gaat.Derya
Nou, dat zegt ook niks.Ik had eeerst gemaild en ge MSN'd. En de avond daarvoor nog telefonisch afgesproken.
En toch komt de *** niet opdagen, en stuurt achteraf een mailtje (dat nog wel).
Cyn.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Cynthia schreef:En de avond daarvoor nog telefonisch afgesproken.
En toch komt de *** niet opdagen, en stuurt achteraf een mailtje (dat nog wel).
Vervelend is dat zeg...
Vreselijke lui zijn dat...
Ik bedoelde dat je direct voor je afspraak voordat je weg gaat, nog even belt of het nog door gaat.

Wat zou je dan kunnen doen om niet in zo'n situatie terecht te komen. Helemaal niet daten?
Je hebt daarna nog een mailtje gekregen, er zijn er bij die helemaal in het niets verdwijnen.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Is dit ook niet iets waar biovrouwen last van hebben ? het niet opkomen dagen ? aan de ene kant is een "publiekelijke schandpaal" een aanlokkelijk idee, aan de andere kant kan je onschuldigen enorm hard raken, toevallig omdat hun naam hetzelfde is, of dat hun identiteit even is "geleend" ?
The Mourning Bride, by William Congreve schreef:Hell hath no fury like a woman scorned
Een besloten blacklist zou wel kunnen denk ik... :-?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi mireille,
Daar heb je ook weer gelijk in. Je kan niet iemand op een openbare schandpaal zetten. Zou misbruik van gemaakt kunnen worden om iemand kwaad te doen.
Misschien een idee om zoiets op te zetten in het geloten forum gedeelte
Maar dan zonder mij....
Ik heb eigenlijk geen behoefte aan zo'n lijst ...
Vind het wel vervellend als je iemand een foto stuur, dat hij/zij nooit meer terug mailt
Ga onbekende geen foto's meer sturen.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Hoi

als de schandpaal niet openbaar is heb je er natuurlijk niet zoveel aan.
En hoezo zou je onschuldigen raken? Als je specifiek bent en van iemand naam, woonplaats en evt. e-mail adres vermeldt dan heb je volgens mij altijd de goede te pakken.

Maar goed, gezien het magere aantal reacties is er kennelijk weinig behoefte aan. Dan hou ik het wel gewoon op gegevens uitwisselen met vriendinnen. Dus wie wil weten of ze een nepper bij de hand heeft mag het bij mij checken, wie weet helpt dat.

En Carla bedankt voor de steun.

groetjes,

Monica
Rachel Ridder
daar ben ik weer
Contacteer:

omnipotent

Bericht door Rachel Ridder »

apparently this online dynamic can be found just about everywhere....

from military forums to terminall-ill support groups...

Tyler Durden - where r u now !?!

http://mypage.direct.ca/c/csamson/multi ... ers.html#1

la pasta

Rach

[emmm...but i thought that already was a site for reporting that]

=========
p.s.
oh ja- came back to add this one too:
http://www.fake-detective.com/history/dutch-1.html

====
Dishonest Users
Users who play fast and loose with the truth as usually referred to as “fakers”. Their deceitfulness can range from fairly harmless misleading statements (like giving the wrong age!) to completely fictitious profiles. There are a number of reasons why people do this. Harmless fakers are generally out for hot pix or cybersex or want the excitement of taking on a fantasy role. But there are still serious cases which end in fraud, scams, theft or blackmail.

So when you're chatting:
- Be very wary of giving your telephone number, address or other confidential information
- If the other guy's profile seems a bit odd or strange, don't send all your own private photos straight away

And before your first meeting:
- Never send any money (particularly not to Romania or Ghana)
- Never send any invitation which could be used to justify a visa application (particularly from Ghana)
- Remember – if you've just had a pleasant chat with some guy, that's no reason to jet round half the world
- If you invite someone round to your place, don't leave any valuables lying around
- If you're meeting someone in town, tell a friend beforehand who you're meeting and where
- Choose a place with a lot of people for your meeting
- Don't forget the condoms and lubricant!

How can I recognise a faker?
The best protection against fakers is not to let all the blood lite out of your brain for those nether regions. No genuine user will take it badly if you have a few polite enquires about things that don't seem clear to you. Not every profile without photos is automatically a fake profile, but the owner of the profile could at least send you a PHOTO MESSAGE. In an age of webcams, scanners and cheap digital cameras, there's really no valid reason for not putting up a few personal shots.

Some Tell-tale Signs of Fakers:
- His profile show glossy photos from a photo series but when you ask for more he says he hasn't got any
- Watch out for details in the photos – an LA swimming pool in Barnsley or Stockholm??
- Check whether the profile details fit with the photos. Does he say his eyes are brown in the ‘Stats' but they're blue in the photos? Coloured contact lenses perhaps??
- The Guestbook's crawling with faker warnings
- When chatting with you he seems uptight and shy but his photos tell a tale of wild piggy sex. Does that really fit together?
- The user wants pictures from you – straight away

Probably genuine:
Every profile has a “Friends and Clubs” section where you can see how many other users have stored the profile owner as “KNOWN PERSONALLY”. If there a number of them and they're visibly shown, you can take that as a good sign that the user is probably genuine. But even so, don't be afraid to get in touch with one or two of these linked users and ask them in a friendly way if they really do know the user PERSONALLY. But please remember that if a user doesn't have any entries in this section, that does not automatically mean that he's a faker.
Other points to look for which generally indicate that a user really is who he seems to be include a variety of different photos, various different entries in the Guestbook and a well-rounded, well-balanced profile text.

Online at your workplace
If you go online at your place of work avoid misunderstanding and inform yourself beforehand about the regulations governing the private use of the Internet. For instance, your employer or your co-workers could check which sites you're visiting during working hours or even read your messages. In a worse case scenario private use of the Internet during working hours could be grounds for dismissal!

[this text was published on : http://www.gayromeo.com/infothek/securi ... erheit.php

asta

Rachel
Sweet Dreams !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Nou.........als ik dit zo lees, dan verbaast het me absoluut niet. Niet iedereen die op tv/ts valt beleeft zijn gevoelens vrijelijk en ongeremd (en het zijn idd meestal mannen). Dat geldt voor degenen die er op vallen, laat staan degenen die zelf tv/ts neigingen hebben. Het gaat vrijwel altijd gepaard met schaamte en schuldgevoelens, en een identiteitscrisis.

Gelukkig voor die mensen bestaat er zoiets als het net: ze kunnen geheel anoniem hun dringende geheime wensen en prangende verborgen fantasieen op het net dumpen, en deze of gene echte persoon er in betrekken, lekker vanuit hun veilige, discrete huis, zonder enige vorm van nonverbale communicatie. Geheel veilig voor hun dus, maar bijzonder vervelend voor de echte mensen die ze in hun gefantaseer betrekken.

Tjah, en eventueel bellen? Dan blijkt 'Anita', net als 'Beppie' een (diepe) mannenstem te hebben (in geval van tv, en soms ook ts) , en dat kan al genoeg zijn om de opgebouwde fantasieen ruw te verstoren, dus een real life ontmoeting zit er dan al niet meer in.

Ik heb zo het vermoeden dat je het beste mensen kunt ontmoeten, als je dat wilt, via dit forum, waar mensen posten, zo leer je ze een beetje kennen. Via boodschappen op profielen en een emailcorrespendtie? Het lokt fantasten aan. En dan vooral en met name op tv/ts vlak. Wat is er nou makkelijker dan je tv/ts gevoelens te uiten op het net, er op los te fantaseren, samen met anderen, terwijl je in het dagelijks leven nog nooit zoiets als een likje lipstick op hebt gehad, laat staan de deur uit bent geweest als vrouw?
Voor de meeste mannen is en blijft tv/ts gevoelens gewoon een heel erg moeilijke zaak, die ze via het net proberen te uiten.

Groetjes Mila.
Angelique.R
ff weer wat posten

Bericht door Angelique.R »

Vind het nog steeds moeilijk om de fakers van echt te onderscheiden. Zelfs na alles gelezen te hebben over symptomen. Ben dan ook een beetje date-schuw. Heb er ook al enkelen gehad die niet kwamen opdagen, na een jaar kwam er zelfs eentje af met een uitleg... wou het nog eens proberen. De brutaliteit...

Ik ben ts, en leef al een hele tijd als vrouw, toch heb ik geen massa foto's, geloof het of niet... heb geen webcam, en nog niet eens een digicam. Mijn foto's komen van toevallige kiekjes met vriendinnen. Dus kan ik ook als fake gelden, omdat ik geen fotoserie kan doorsturen... :P

Volgens mij is er geen echte bescherming tegen zoiets. Ben ik mis?
Wheresoever you go
Go with all your Heart
Plaats reactie