Waarom hebben mannen eigenlijk tepels?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Waarom hebben mannen eigenlijk tepels?

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Onderstaande tekst las ik vandaag in de Metro. Ter lering, vermaak en interesse post ik het hier. De heren hebben eveneens vrouwelijke dingen als oestrogenen, zij het in erg lage hoeveelheden (Was tot dusver mij onbekend)

Hoe zit dat eigenlijk?

Vraag: Waarom hebben mannen eigenlijk tepels?

Antwoord: Het geslacht van kinderen wordt bepaald bij de bevruchting. Na de bevruchting is de menselijke foetus zowel lichamelijk als geestelijk vrouwelijk van structuur. Hierdoor bezitten mannen enige vrouwelijke kenmerken, zoals tepels en borstklieren die geen functie meer hebben. Na de 14e week van de zwangerschap worden de hormonen gevormd. Wanneer de mannelijke foetus een jongen wordt, houdt hij zijn tepels om ons eraan te herinneren dat mensen, mannelijk en vrouwelijk, op dezelfde manier zijn begonnen. Hoewel het erop lijkt dat het gemiddelde mannelijke borstweefsel alleen dient ter bescherming van hart en longen, zouden we in theorie allemaal borsten kunnen hebben die volledig functioneren en melk geven.
Mannen hebben in hun ontwikkeling alleen te weinig van het vrouwelijk hormoon oestrogeen.
Bij sommige apensoorten zijn gevallen bekend waarbij de mannetjes, als gevolg van moederlijke gevoelens of in tijden van hongersnood, toch moedermelk kunnen geven.

YOLA DE HAAS, NEDERLANDSE VERENIGING VAN LACTATIEKDESKUNDIGEN
liefs, Josette
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Re: Waarom hebben mannen eigenlijk tepels?

Bericht door Yil »

Hoi Josette,
Wil je even bedanken dat je het artikel hier hebt geplaatst.
Dank je wel.
Derya
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Josette,

ook mannen kunnen borstkanker krijgen, wist je dat? En wel in het niet geactiveerde borstweefsel.

Groetjes Mila
enjoy-
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo apr 13, 2005 17:30

Bericht door enjoy- »

Ook kunnen mannen het as lekker ervaren als een vrouw met hun tepels speelt.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

enjoy- schreef:Ook kunnen mannen het as lekker ervaren als een vrouw met hun tepels speelt.
.....als dit kanker doet voorkomen :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie