Buiten vervolg

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Buiten vervolg

Bericht door Sjosjana »

Mijn leven zit op dit moment in een stroomversnelling. Ik wist gisteravond dat ik vandaag als vrouw naar buiten zou gaan. Dit is moeilijk onder woorden te brengen. Net of er een knop werd omgedraaid. Deed vervolgens bijna geen oog dicht. Maar ben vandaag wel als vrouw de straat opgegaan. Eerst maar eens een wandeling in het bos even, wennen.
Het vreemde is dat ik me volledig op mijn gemak voelde. Ook al zag ik er nou niet super uit (rok topje vestje, beetje make up). Het was een soort opluchting. Sinds ik Sjosjana de vrije hand geef ontwikkeld ze zich in razend tempo. Misschien zeg ik het verkeerd misschien was ze er al. In ieder geval ging ik na mijn bezoek aan het bos de stad in. Niet zo lang hoor gewoon even kijken wat de reactie van de mensen zouden zijn. Het is mij opgevallen dat vrouwen het in ieder geval eerder doorhebben dan mannen. Of is dat mijn eigen zinsbegoocheling.
Wat ik me afvraag zit er nog ergens een rem :-? .
En hoe hebben andere t. hun eerste keer buiten ervaren zijn er nog praktische tips..
Crisis ... Sjosjana is toch anders dan wat ik ben in mijn mannelijke vorm. Ben tammenlijk verlegen terwijl zij nou plat gezegd lak heeft aan wat andere mensen zeggen of denken. Herkennen andere t. dit
In het geheel genomen was toch een prettige dag 8)
Credendo Vides
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 838
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

De keren dat ik naar buiten was geweest heb ik steeds een (praktisch) doel nagestreefd, dat kan zijn van even tanken (laf aan de witte pomp) tot het halen van een metro of spits op het station. Aan de ene kant ben je op zo'n moment best wel gespannen maar aan de andere kant voelt het eigenlijk ook... heel erg normaal. Met het tanken staan er uiteraard ook wel eens andere mensen (dichtbij) te tanken (of te wachten totdat jij klaar bent :D )

Met het halen van zo'n gratis krant op het station laveer je jezelf ook door de drukte heen, ging allemaal zonder problemen overigens. Met het tanken had ik overigens wel een keer dat er iemand de weg vroeg, maar omdat ik de beste man amper verstond heb ik maar m'n schouders opgehaald. Achteraf denk ik wel eens dat ie een praatje met me had willen aanknopen want hij was al een keer langsgereden :wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
claudia66
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: do dec 02, 2004 22:35

Bericht door claudia66 »

Heel goed van je Sjosjana en je zult merken dat het kijken
van andere mensen best wel meevalt.Ieder gaat zijn eigen weg.
Vrouwen zijn inderdaad alerter en zullen sneller "iets" merken
maar dat mag geen beletsel zijn om jouw leven te leiden zoals
jij dat in wilt vullen.
Ik ben vorige week "en femme" naar Rijswijk geweest.
Ik had daar een afspraak en dat betekende dat ik vanuit mijn
woonplaats met de trein (inclusief kaartje kopen op station) naar
Leiden moest.Vervolgens overstappen op de trein naar Den Haag HS
en van daar met de tram naar Rijswijk.
Het ging geweldig,ik voelde mij heerlijk en genoot er volop van.
De terugreis zo'n twee uurtjes later leverde ook totaal geen
problemen op en vanwege de warmte liep ik gewoon lekker in mijn
shirtje.Verder was ik niet opvallend gekleed (leuke lange dames-
broek en laarsjes met hakken) en droeg ik een klein beetje make-up
(less is always better).
Toen ik thuiskwam (half 2 in de middag,ik was om kwart over acht
in de ochtend van huis gegaan) voelde ik mij echt fantastisch.
En nu nog,ik doe wel regelmatig boodschappen hier in de buurt maar
zo ver (?) en met het openbaar vervoer was ik nog niet geweest.
Dus ga zo door en be yourself.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Ook ik ben als vrouw meerdere keren naar buiten geweest. De eerste keer was ik best wel gespannen, maar ik begon me al vrij snel op m'n gemak te voelen. Het was toen wel al donker buiten. Vrijwel direct heb ik de drukkere winkelstraten opgezocht. Ook ben ik vrij snel de normale dingen gaan doen zoals in de rij gaan staan voor de pinautomaat en vervolgens pinnen. Geen enkele vreemde blik. Hieropvolgend ben ik tijdens daglicht naar buiten gegaan. Ook dit heeft tot nu toe geen problemen gegeven. Inmiddels heb ik op de Grote Markt op het terras gezeten en iets besteld. Geen enkele vreemde reactie. Eigenlijk ben ik niks anders dan als ik als "man" over straat loop.

Het enige struikelblok is het appartement waar ik woon. Er bestaat altijd het risico dat ik een medebewoner tegenkom op de gallerij, de lift of in de hal. En dat is ook al eens gebeurd. :wink:
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Bericht door Sjosjana »

Bedankt voor jullie reactie , iedereen gaat zo zijn eigen weg. Er valt nog veel te leren. Maar met hulp van dit forum etc. Wordt de weg niet direkt makkelijker maar zeker wel draaglijker.
Credendo Vides
Plaats reactie