Joyce, dit kan in mijn zienswijze alleen de uitspraak van een verliezer zijn. Dit is namelijk een reactieve uitspraak en een met een negatieve insteek. Natuurlijk zullen ook de proactieve mensen, lees de winnaars, uitdagingen en tegenslagen op hun weg tegenkomen, maar het gaat om de manier waarop je daarmee omgaat. Als je dan vervolgens zegt "wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden", dan zul je ook nooit iets bereiken. Wie op zo'n moment kan zeggen OK, het ging niet helemaal zoals mijn bedoeling was, maar wat kan ik hier voor een volgende keer van leren, waardoor het een volgende keer een grotere slagingkans heeft, zal wel vooruit komen en in zijn/haar strijd in dit leven een winnaar zijn.Joyce_ schreef:Winnaars zijn verliezers die een tijdje uitstel krijgen
(Koos van Zomeren, Een deur in oktober)
Onthaar jij ook niet je benen
Moderator: Moderators
Liefs, Leontine
Freedom is just another word for nothing left to lose
Leontine,
Ik zet vraagtekens bij de indeling in winnaars en verliezers, omdat dit toch vaak geassocieerd wordt met het wel of niet financieel succesvol zijn.
Nog maar een quote: "The real winners are not those at the top but those who have come the farthest over the toughest roads. Your victory may never make the headlines. But you will know about it, and that's what counts.". Ik kan me in deze uitspraak goed vinden en mijn kleine TV-overwinningen passen daar goed bij.
Joyce
Ik zet vraagtekens bij de indeling in winnaars en verliezers, omdat dit toch vaak geassocieerd wordt met het wel of niet financieel succesvol zijn.
Nog maar een quote: "The real winners are not those at the top but those who have come the farthest over the toughest roads. Your victory may never make the headlines. But you will know about it, and that's what counts.". Ik kan me in deze uitspraak goed vinden en mijn kleine TV-overwinningen passen daar goed bij.
Joyce
- Caroline B
- dagelijks aanwezig
Om even een link te maken tussen winnaars/verliezers en de draad. Bij wielrennen is het erg moeilijk om te winnen als je, je benen niet scheert. Ze rijden je liever de berm in dan dat ze je laten gaan. Het hoort bij de wielercultuur. Als je daar niet aan houdt hoor je niet in het peloton.
Of je dus wel of niet je benen scheert hangt erg af van je omgeving. Veel mensen vinden het niet prettig om als buitenbeentje gezien te worden. Ik ook niet. Begrijp daarom heel goed dat je die haren gewoon laat zitten.
Maar toen ik vanwege het wielrennen mijn benen ging scheren, viel mij ineens op hoeveel positieve reacties er op kwamen. Allerlei vrouwen vonden het prachtig en sommige gingen direct ervaringen uitwisselen over ontharingsmethode. Daarna ben ik mijn hele lijf gaan ontharen en echt nog nooit een echt negatieve reactie gehad. Mannen reageren er wel heftiger op als vrouwen. Maar als ik zeg dat het veel hygiënischer is om je oksels te scheren, dan is er weinig reactie meer.
Of je dus wel of niet je benen scheert hangt erg af van je omgeving. Veel mensen vinden het niet prettig om als buitenbeentje gezien te worden. Ik ook niet. Begrijp daarom heel goed dat je die haren gewoon laat zitten.
Maar toen ik vanwege het wielrennen mijn benen ging scheren, viel mij ineens op hoeveel positieve reacties er op kwamen. Allerlei vrouwen vonden het prachtig en sommige gingen direct ervaringen uitwisselen over ontharingsmethode. Daarna ben ik mijn hele lijf gaan ontharen en echt nog nooit een echt negatieve reactie gehad. Mannen reageren er wel heftiger op als vrouwen. Maar als ik zeg dat het veel hygiënischer is om je oksels te scheren, dan is er weinig reactie meer.
Caroline
Het hangt dus helemaal niet af van je omgeving of je je benen,
armen,oksels,buik etc. scheert. Dat ligt dus helemaal aan jezelf,
welke afweging maak je en wat vindt je belangrijk.
Is het belangrijk wat anderen daarvan vinden ???
Misschien voor hun wel maar toch echt niet voor jezelf.
Ik ben (bijna) helemaal onthaard en hou het ook goed bij,mijn
vriendin vindt het prima en haar dochter scheert nog weleens de
haartjes aan de bovenkant van mijn rug (waar ikzelf niet bij kan)
weg en ze doet dat heel precies en serieus.
Wellicht heb ik het daar wel heel gelukkig mee getroffen in
tegenstelling tot sommige anderen op dit forum.
Maar toch.....je bepaalt het zelf.
armen,oksels,buik etc. scheert. Dat ligt dus helemaal aan jezelf,
welke afweging maak je en wat vindt je belangrijk.
Is het belangrijk wat anderen daarvan vinden ???
Misschien voor hun wel maar toch echt niet voor jezelf.
Ik ben (bijna) helemaal onthaard en hou het ook goed bij,mijn
vriendin vindt het prima en haar dochter scheert nog weleens de
haartjes aan de bovenkant van mijn rug (waar ikzelf niet bij kan)
weg en ze doet dat heel precies en serieus.
Wellicht heb ik het daar wel heel gelukkig mee getroffen in
tegenstelling tot sommige anderen op dit forum.
Maar toch.....je bepaalt het zelf.
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Ik ben het helemaal eens met Claudia, het is helemaal aan jezelf wat je doet.
Sommige, zoals ik, moeten rekening houden met een partner die liever niet heeft dat alles geschoren is. In mijn geval vind mijn vrouw het niet mooi/leuk als ik mijn benen scheer maar gelukkig harst ze wel mijn bikinilijn, buik, rug en billen. Daarnaast hou ik zelf de oksels bij.
Als je het van de estitische kant bekijkt, dan geef ik de voorkeur aan helemaal geschoren. Als ik lekker glad ben voel ik me meer vrouw. Maar ja dit is mijn persoonlijke smaak!!
Liefs, Alexis
Sommige, zoals ik, moeten rekening houden met een partner die liever niet heeft dat alles geschoren is. In mijn geval vind mijn vrouw het niet mooi/leuk als ik mijn benen scheer maar gelukkig harst ze wel mijn bikinilijn, buik, rug en billen. Daarnaast hou ik zelf de oksels bij.
Als je het van de estitische kant bekijkt, dan geef ik de voorkeur aan helemaal geschoren. Als ik lekker glad ben voel ik me meer vrouw. Maar ja dit is mijn persoonlijke smaak!!
Liefs, Alexis
I'll always try everything at least once!
Daar denk ik toch heel anders over. Mijn partner scheert al jaren zijn benen helemaal glad, is wel in overleg gebeurd. Maar er zou flinke ruzie geweest zijn wanneer ik dat vooraf niet geweten had. Onder het mom...dat bepaal ik zelf. Ik vond die beenharen erg mooi om te zien, begreep dat met nylons aan dat geen gezicht is. Vind dat wanneer je een relatie hebt je met elkaar rekening moet houden. Ik weet dat hij het vreselijk zou vinden wanneer ik mij kaal zou laten scheren(hoofd) nu zal ik dat niet gauw doen hoor, maar stel dat ik dat graag zou willen? Dat praat je daar vooraf over enmaakt een deal.
groetjes elsa
groetjes elsa
Volgens mij dwalen we weer eens ouderwets af naar een discussie die waarschijnlijk tot een gewoon bekvecht spelletje gaat leiden.Joyce_ schreef:Hoi Maruscha,Maruscha schreef:Ben ik toch benieuwd hoe deze uitspraak zich relateert tot de discussie.
Ik kon jouw quotes over winnaars en verliezers zelf ook al niet helemaal plaatsen in deze discussie (maar dat kan aan mij liggen) en misschien kan je dat nog toelichten. Vond toch dat ik even wat 'tegengas' moest bieden in het winnaars/verliezers denken.
Joyce
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
liefs.
Hoi Martiene,
Excuses voor het afdwalen van de discussie. Gelukkig is door de post van Caroline de draad weer opgepakt. Als ik voor me zelf spreek over het ontharen, in de zomer doe ik dat niet en dat is dan ook een echte zomerstop. Best moeilijk en mijn plezier in het omkleden is dan ook een stuk minder. In de winter onthaar ik mijn lichaam wel en mijn partner is daar niet echt gelukkig mee, eigenlijk precies zoals Elsa het beschrijft. Maar ze staat me dit toe en daar ben ik haar erg dankbaar voor.
Veel liefs,
Joyce
Excuses voor het afdwalen van de discussie. Gelukkig is door de post van Caroline de draad weer opgepakt. Als ik voor me zelf spreek over het ontharen, in de zomer doe ik dat niet en dat is dan ook een echte zomerstop. Best moeilijk en mijn plezier in het omkleden is dan ook een stuk minder. In de winter onthaar ik mijn lichaam wel en mijn partner is daar niet echt gelukkig mee, eigenlijk precies zoals Elsa het beschrijft. Maar ze staat me dit toe en daar ben ik haar erg dankbaar voor.
Veel liefs,
Joyce
En volgens mij overdrijf jij een beetje, aangezien die 'discussie' afgelopen zondag heeft plaatsgevonden, en het nu woensdag is. Dus als er gebekvecht zou zijn was het al lang gebeurd.Martiene schreef:Volgens mij dwalen we weer eens ouderwets af naar een discussie die waarschijnlijk tot een gewoon bekvecht spelletje gaat leiden.
Maar goed, laat ik mijn punt dan nog maar eens duidelijk maken: we hebben allemaal te maken met omstandigheden waar we rekening mee dienen te houden. En dan kun je nog zo hard denken 'zij kennen mijn situatie niet' maar het feit is dat die situatie echt niet uniek is binnen de groep bezoekers van dit forum.
Het is aan ieder van ons hoe we om gaan met die 'druk' die er op ons wordt gelegd om vooral maar niet onze benen te scheren of wat dan ook. Als je er voor kiest om aan die druk toe te geven, omdat je van iemand houdt, of gewoonweg bang bent voor reacties, prima. Maar kom dan niet janken dat anderen wel het lef hebben om bepaalde stappen te nemen. En, oh God, daar nog voor uit durven te komen ook!
Kijk, ik doe ook concessies aan mijn partner, maar daar zul je mij nooit over horen klagen. Want op het ogenblik dat ik vind dat wat ik wil belangrijker is dan samen met haar oud te worden, kap ik met mijn relatie. En vice versa. Maar verder trek ik me echt niets van de wereld aan. Ik had een topbaan, die heb ik 'op het spel gezet' door opgemaakt en in vrouwelijke kleding op mijn werk te verschijnen. Het liep goed af, maar ik nam dat risico bewust, ondanks dat ik er financieel niet echt warmpjes bij zat (twee huizen op dat ogenblik). En nu ga ik elke dag 'als vrouw' naar mijn nieuwe topbaan, groet ik vrolijk de buurvrouw als ik in mijn auto stap (en zij groet nog terug ook!), keuvel gezellig in het nabijgelegen winkelcentrum met een andere buurvrouw over wat voor schoenen te dragen onder een kort rokje in de zomer en geniet ik volop van de vrijheid die ik mezelf verworven heb.
Denk je dat ik ooit zover was gekomen als ik bang was geweest dat 'iemand' het zou zijn opgevallen dat mijn armen & benen glad waren? Of dat ik *gaatjes* in mijn oren zou hebben? In '97 ging ik alleen nog maar in travestie uit maar had ik wel de vrouwelijkste wenkbrauwen die je je maar voor kunt stellen. Dus dachten ze op mijn toenmalige werk dat ik homo was. Nou en? Lekker belangrijk ..
Nogmaals: ik doe niets af aan je 'opoffering' binnen je relatie, alle respect daarvoor, maar hou eens op met excuses te zoeken t.o.v. de rest .. het kan de meeste mensen echt niet schelen dat jij je benen scheert. Dus doe het, of hou er over op.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Maruscha,
Je hoeft niet te reageren of zelfs maar te lezen hoor als je aan dit soort onderwerpen ergert.
Ik niet te janken hoor. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat er hier vaak over gescheven wordt op welke mannier je nu je benen onthaard e.d. terwijl er zoveel zijn die het gewoon niet doen om wat voor reden dan ook. Die hoor je niet omdat je dat schijnbaar niet mag zeggen gezien jou reactie.
Maar goed. Ik hou erover op en wat mij betreft stopt ik maar weer met reageren, pakt toch weer verkeerd uit. Discussie ene onderwerp kan gesloten worden....
Je hoeft niet te reageren of zelfs maar te lezen hoor als je aan dit soort onderwerpen ergert.
Ik niet te janken hoor. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat er hier vaak over gescheven wordt op welke mannier je nu je benen onthaard e.d. terwijl er zoveel zijn die het gewoon niet doen om wat voor reden dan ook. Die hoor je niet omdat je dat schijnbaar niet mag zeggen gezien jou reactie.
Maar goed. Ik hou erover op en wat mij betreft stopt ik maar weer met reageren, pakt toch weer verkeerd uit. Discussie ene onderwerp kan gesloten worden....
Jij ergert je wanneer mensen hier het erover hebben op welke manier ze hun benen scheren, ik erger me aan mensen die zich verschuilen achter allerlei excuses om dat niet te kunnen doen. Dus als jij over je ergernis mag schrijven mag ik het toch ook?Martiene schreef:Maruscha,
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Marusha, misschien dat het zinvol is als je eerst nog eens de allereerste posting van Martiene erop naleest voordat je dit soort reacties post? Ik kan daar in ieder geval absoluut niet uit opmakken dat ze zich zit te ergeren of dat ze zit te grienen o.i.d.. Wat ik eruit opmaak is dat zij (nog) niet zo ver is als jij en graag contact wil met mensen die ook nog niet zo ver zijn. Alle bewondering voor de manier waarop jij met je vrouwzijn omgaat, maar kun je ook enige ruimte openhouden voor mensen die jouw tempo niet kunnen bijbenen? Bij voorbaat mijn hele hartelijke dank.Maruscha schreef:Jij ergert je wanneer mensen hier het erover hebben op welke manier ze hun benen scheren, ik erger me aan mensen die zich verschuilen achter allerlei excuses om dat niet te kunnen doen. Dus als jij over je ergernis mag schrijven mag ik het toch ook?Martiene schreef:Maruscha,
Liefs, Leontine