Onthaar jij ook niet je benen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik vind het toch jammer dat hier regelmatig zo'n sfeer van "alles of niets" ontstaat en dat mensen die andere keuzes maken zo slecht gerespecteerd worden.

T* zijn is naar mijn ervaring een groeipad, zowel van jezelf als van je omgeving. Daar op een rustige en zorgvuldige manier mee omgaan is een kunst. Een ander toeschrijven dat ze dingen gewoon moet doen en verder niet moet zeuren helpt niet echt, 't zijn berichten die afbreuk doen aan de zorgvuldigheid die iemand hanteert in haar proces.

Ik heb respect voor mensen die zeggen "ik doe ... niet omdat mijn partner daar moeite mee heeft", ik vind ook dat hier ruimte moet zijn om dat (en het gevoel van "toch jammer...", dat ik helemaal mee kan voelen ofschoon ik zelf geen partner heb) hier te schrijven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Martiene schreef:Waar het mij eigenlijk om gaat is dat er soms erg gemakkelijk over wordt gedaan.
Gaatjes in de oren, ach dat moet toch kunnen.
Benen scheren, ik krijg bijna het gevoel afwijkend te zijn omdat ik het niet geheel glad maak. :(
Sorry hoor, maar zo voelt het soms wel.
Gelukkig weet ik zeker dat er heel veel, misschien wel een meerderheid, is die dit soort uiterlijk kenmerken niet kan doorvoeren.

Als je dat dan toegeeft wordt er naar mijn gevoel erg luchtig over gedaan in de trant van; ach dat valt wel mee en je moet het gewoon doen.
Persoonlijke redenen, relatie, werk, sport of om wat voor reden, worden dan heel gemakkelijk aan de kant gezet.
En geloof me, dat doet pijn. :cry:
Martiene schreef:Dit is nou iets wat ik bedoel. Er wordt vrij gemakkelijk gedacht over het wel plaatsen van gaatjes.
Je ken de persoonlijke omstandigheden niet.
Ik weet ook wel dat het voor een man niet vreemd is om 2 gaatjes in de oren te hebben.
Nee hoor, ze grient niet .. nee hoor, ze loopt niet te klagen .. het is allemaal een misverstand ..

Het kan mij niets schelen of ze haar benen wel of niet scheert. Net zoals het de rest van de mensheid niets kan schelen. Wat mij wel irriteert is dat ze hier dan zielig komt doen. Alsof 'wij' met zijn allen naar haar hebben zitten wijzen, zo van "kijk, zij scheert haar benen niet, haha!". En ja, inderdaad, ik & anderen doen luchtig over het hebben van gaatjes. Moeten we er moeilijk over doen dan? HET GAAT GVD OM GAATJES IN DE OREN, NIET OM EEN EXTRA STEL TIETEN!

En Frederique, jij bent net een kapotte grammofoon plaat. Waar heb ik ooit gezegd dat het alles of niets is? Al gaat ze ongeschoren in een tutu op straat, het zal mij worst wezen. En dat is juist waar ik op doel: iedereen moet het voor zichzelf weten, maar verschuil je niet achter je (niet-directe) omgeving. Op het ogenblik dat iemand zegt "ja maar mijn werk" of "ja maar de mensen op mijn sportclub" keert mijn maag om. Dan wil je het kennelijk niet graag genoeg, soit, dat is een persoonlijke keuze, maar kom niet doen alsof die keuze je is opgelegd.

Pas op het moment dat je inziet dat de enige grenzen die je hebt degene zijn die je jezelf stelt, kun je ze doorbreken.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ok "heren" en nu maar eens ophouden met dat ego gedoe...

Get a life! Hebt respect voor je medemens... In deze ben ik het met Frederique eens...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Chantal C. schreef:Ok "heren" en nu maar eens ophouden met dat ego gedoe...

Get a life! Hebt respect voor je medemens... In deze ben ik het met Frederique eens...
Goh, over de pot die de ketel zwart noemt gesproken.

'Meneer', doet u mij een plezier en gaat u ergens anders mensen een 'spiegel' voor houden. Daar bent u toch zo goed in?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Maruscha schreef:
Chantal C. schreef:Ok "heren" en nu maar eens ophouden met dat ego gedoe...

Get a life! Hebt respect voor je medemens... In deze ben ik het met Frederique eens...
Goh, over de pot die de ketel zwart noemt gesproken.

'Meneer', doet u mij een plezier en gaat u ergens anders mensen een 'spiegel' voor houden. Daar bent u toch zo goed in?
Kijk daar gaan we weer.

Dank voor de steun dames.
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Gebruikersavatar
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Berichten: 91
Lid geworden op: di dec 23, 2003 15:01
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Hoi hoi,

Ging het niet over benen ontharen ??

Kus, Carla
Pluk de dag voordat je zelf in een vaasje komt
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

Je hebt gelijk hoor Carla.
Maar weet je, als je elk woord wat je neerschrijft 2 maal moet overdenken of er niet iemand is die zich daaraan stoort.......is de lol er snel af.
:-?
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
leontine
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 21:38
Locatie: Zeist

Bericht door leontine »

Klopt Martine, dan is de lol er inderdaad snel af te krijgen. Alleen ben jij wel degene die bepaalt of je je door de agressie van anderen in een hoekje laat drukken, of dat je ze simpelweg negeert onder het motto die is kennelijk wat dat betreft nog niet verder. Wat dat betreft is zo'n reactie hier niet anders dan dat je op straat mee zult maken, 95% kijkt niet eens naar je, 0,1% zal positief reageren (soms zelfs iets TE) en de rest zal in min of meerdere mate negatief reageren. Voor wat je partner betreft, ik denk dat ook daar de grote algemene deler is dat degenen die zich mogen prijzen met een partner er simpelweg ook rekening mee zullen moeten houden. En de ene partner is wat flexibeler dan de andere. En is je partner dermate inflexibel dat JIJ het gevoel hebt dat het ten koste van jou gaat dan ben jij degene die daar conclusies aan moet verbinden. Maar dat is dus pas als jij het gevoel hebt dat de relatie ten koste van jezelf gaat. En daar is de één een stuk sneller aangeland dan de ander.

Sterkte verder en ik hoop dat je nog wel wat PB'tjes hebt gekregen van een paar T's die ook (nog) niet aan het scheren etc. toe zijn.
Liefs, Leontine

Freedom is just another word for nothing left to lose
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Maruscha,

Een serieuze vraag voor je. Ik heb bewondering voor de stappen die je in je leven genomen hebt, je bent misschien de weg op gegaan die andere lezers/lezeressen wel willen nemen maar om wat voor redenen niet kunnen (of denken te kunnen) nemen.
Toch denk ik dat het ook voor jou niet altijd zo duidelijk en makkelijk was als je nu stelt. Is er geen tijd geweest dat je worstelde met jezelf en twijfels had hoe je je leven het beste kon leven? In die fase zitten veel "lotgenoten" denk ik en terecht dat de vragen die dan spelen hier gesteld worden.

Ben benieuwd naar je antwoord.

Liefs,

Joyce
Gebruikersavatar
Tara
dagelijks aanwezig
Berichten: 172
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 0:29
Locatie: Ergens in het Gelderse (Genderse?) land

WWWWWW

Bericht door Tara »

"Winnaars" hebben een plan, maar hebben nagedacht (je moet niet nádenken, maar vòòrdenken)
"Verliezers" hebben een excuus waarom het plan niet deugt.

"Winnaars" zeggen: "Mogelijk wordt het iets".
"Verliezers" zeggen: "Het wordt moeilijk om de rommel op te ruimen".

"Winnaars" doen dingen gebeuren die veel moeite kosten om te herstellen.
"Verliezers" moeten wachten tot iets gebeurt om het weer te kunnen herstellen.


Wie Weet Wie de Werkelijke Winnaars Worden?

Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Ik moet toegeven dat Maruscha me met haar opmerkingen intrigeert. Maruscha, vertel s.v.p. eens wat meer over jezelf.

Maar de discussie ging eigenlijk over het scheren van de benen, geloof ik.

In het begin durfde ik me inderdaad niet goed met geschoren benen te vertonen, later wel. Geschoren benen zien er veel beter uit en ik ben niet de enige die dat vindt. Veel mannen en vrouwen beschouwen geschoren (mannen)benen als iets moois, als verzorgd, etc. Dat is ook wel begrijpelijk omdat het zo'n gedoe is.

Ik mag van mijn vrouw/vriendin mijn benen wel scheren. Als ze het een punt zou vinden, zou ik het niet doen. Daarvoor is ze me te lief en te belangrijk.

Als ik het doe, doe ik het natuurlijk in de zomer. Het is wat vreemd om in de winter met blote benen te gaan lopen, lijkt mij.

Misschien zijn mijn benen overdreven lang of zo, maar ik ben zo een uur verder. Ik hoor daar verder niemand over, maar het is echt een heel gedoe. Je moet het ook nog heel rustig en voorzichtig doen, want voordat je het weet, haal je het been ergens open en dat maakt het niet echt mooier. Verder groeit het haar bij mij zo snel, dat ik iedere week moet herhalen, wil het een beetje toonbaar blijven. Als ik uitga o.i.d. met blote benen, moet ik het iedere dag doen, willen ze glad aanvoelen en er goed uitzien. Voor een goed effect, moeten ze ook bruin zijn. Dat bereik ik met zelfbruiner (niet ieder merk is even goed) die je heel gelijkmatig de dag ervoor moet opbrengen en minstens 24 uur moet laten inwerken voor een goed resultaat. Tenslotte moet het weer zich dan ook ontwikkelen zoals voorspeld, want ik heb ook wel gehad dat het weer omsloeg en dan lijkt lopen met blote benen nogal idioot.

Een leuk en verwarrend effect ontstaat wanneer je hartje zomer met perfecte benen en een paar kniehoge zwarte haklaarzen gaat lopen met b.v. een korte broek (of rok) en van boven verder gewoon gekleed gaat als man.

In de periodes dat ik mijn benen scheer, draag ik ook wel eens panty's (hoewel ik daar een hekel aan heb omdat het zo'n gedoe is op het toilet). Wanneer ik mijn benen dan niet geschoren heb die dag, betekent dat bijna altijd het einde van 1 of 2 panty's. De stoppeltjes zijn hard en scherp en als je de panty behoorlijk strak trekt, gaat het dus mis.

Als man kun je dus ook prima je benen scheren. Niet zeuren, maar doen! Tenzij natuurlijk je partner daar echt over valt. Maar misschien kun je dan gelijk oversteken. Ik heb indertijd voorgesteld dat zij geen broeken meer zou dragen, dan zou ik geen rokken meer dragen. Einde discussie dus. Vaak zijn mannenbenen niet alleen langer, maar ook nog mooier (slanker) dan vrouwenbenen, dus wat wil een mens nog meer.

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

kim dietrich schreef: Vaak zijn mannenbenen niet alleen langer, maar ook nog mooier (slanker) dan vrouwenbenen, dus wat wil een mens nog meer.

Kim D.
Dat is iets waar ik jaloers op ben... :cry:
Gebruikersavatar
JeanineO
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 13:26
Locatie: nabij Utrecht

Bericht door JeanineO »

Chantal C. schreef:
Ok "heren" en nu maar eens ophouden met dat ego gedoe...

Get a life! Hebt respect voor je medemens... In deze ben ik het met Frederique eens...

Maruscha schreef:
Goh, over de pot die de ketel zwart noemt gesproken.

'Meneer', doet u mij een plezier en gaat u ergens anders mensen een 'spiegel' voor houden. Daar bent u toch zo goed in?
_________________

Vroeger noemden ze dit soort mensen zoals Maruscha ketters of heksen,en werden ze op de brandstapel gegooid! :x
Misschien wat om bij de volgende irritante reacties van Maruscha die zelf volgens mij vecht met haar imago,om het maar daadwerkelijk toe te passen?? :evil:

Ik erger me steeds weer aan dit soort opmerkingen en bezoek ook steeds minder deze geweldige site waar ook ik info vandaan haal om me prettig te voelen wanneer mijn "vrouwelijke" kant weer tevoorschijn komt.
Ik vindt het niet leuk meer op deze manier.

Groetje`s van een droevige Jeanine :cry: :cry:
i love my dresses.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik vind dat in deze, Maruscha geen blaam treft. Maruscha heeft niks anders gedaan dan wat er al jaren wordt verteld hier op Travestie.org. Ik vind het zelfs vreemd dat Frederique tegen de stellingen van Maruscha ingaat, want als er iemand is (buiten Maruscha zelf) die het levende bewijs is dat als je bepaalde dingen wilt doen, je kunt het gewoon doen, ongeacht wat men ervan denkt (in het buitenwereld of zelfs hier in het forum), is dat Frederique. Ook schrijft Maruscha, dat de enige(n) waarmee je echt rekening dient te houden is je partner en gezin – een terechte opmerking.

Martiene, daarentegen, stelt iets dat niet waar is:
Martiene schreef:Waar het mij eigenlijk om gaat is dat er soms erg gemakkelijk over wordt gedaan.
Gaatjes in de oren, ach dat moet toch kunnen.
Benen scheren, ik krijg bijna het gevoel afwijkend te zijn omdat ik het niet geheel glad maak. :(
Sorry hoor, maar zo voelt het soms wel.
Gelukkig weet ik zeker dat er heel veel, misschien wel een meerderheid, is die dit soort uiterlijk kenmerken niet kan doorvoeren.

Als je dat dan toegeeft wordt er naar mijn gevoel erg luchtig over gedaan in de trant van; ach dat valt wel mee en je moet het gewoon doen.
Persoonlijke redenen, relatie, werk, sport of om wat voor reden, worden dan heel gemakkelijk aan de kant gezet.
Wanneer je gezin als reden om het niet te doen, gelijk trekt met sport, dan ben je verkeerd bezig, m.i.
Ja, over sport mag er makkelijk worden gedaan. Als je reden om het niet te doen is, omdat je bang bent dat het opvalt bij men op de tennis, is dat van een heel andere orde dan omdat je bang bent dat jouw vrouw ontdekt dat je travestiet bent, of omdat je vrouw het wel weet maar niet wil dat je je benen scheert. En wij doen inderdaad luchtiger over het eerste dan over het laatste hier. Het is Martiene die alles over een kam scheert; de reacties van de leden van Travestie.org zijn doorgaans wel genuanceerd en passend bij de situatie. Wanneer het gewoon een kwestie van durf is, zeggen wij dat, maar wanneer je er andere redenen hebt, dan proberen wij met z’n allen een oplossing aan te dragen. En wanneer er geen oplossing voorhanden is, kan je er wel op onze medeleven rekenen. En, overigens, ook hier was er niks aan te merken aan de reactie van Maruscha, want ook zij reageerde passend en genuanceerd.

Ook onterecht vind ik de reaktie van Frederique:
Frederique_ schreef:Ik vind het toch jammer dat hier regelmatig zo'n sfeer van "alles of niets" ontstaat en dat mensen die andere keuzes maken zo slecht gerespecteerd worden.
Ten eerste ben ik er niet mee eens dat hier regelmatig z’n sfeer is, en ten tweede, vind ik er geen bewijs voor in dit draad, en zeker niet in de postings van Maruscha in dit draad. Ik heb het welleens aan de stok gehad met haar, en ik weet hoe vel ze kan zijn. Het is misschien vooringenomenheid van anderen tov haar, maar in haar postings in dit draad wordt juist in grijstinten gesproken. Het is eerder Frederique en Martiene, in de postings die ik hier citeer, die in zwart-wit denken. Het is Maruscha die geen oordel velt over de reden waarom je iets wel of niet doet
Maruscha schreef:Maar goed, laat ik mijn punt dan nog maar eens duidelijk maken: we hebben allemaal te maken met omstandigheden waar we rekening mee dienen te houden. En dan kun je nog zo hard denken 'zij kennen mijn situatie niet' maar het feit is dat die situatie echt niet uniek is binnen de groep bezoekers van dit forum.

Het is aan ieder van ons hoe we om gaan met die 'druk' die er op ons wordt gelegd om vooral maar niet onze benen te scheren of wat dan ook. Als je er voor kiest om aan die druk toe te geven, omdat je van iemand houdt, of gewoonweg bang bent voor reacties, prima.
Leontine reageert door aan Maruscha uit te leggen dat Martiene op zoek is naar mensen die voor welke reden dan ook beperkingen hebben en hebben gehad, om erover te praten – ik neem aan om oplossingen te zoeken. Wel, daar gaat dit hele forum over. Zoals Maruscha schrijft, wij hier hebben allemaal te maken met omstandigheden waar we rekening mee dienen te houden. Zo een algemene oproep is dus nutteloos. Het is alsof je in de Kuip tijdens Feyenoord-Ajax roept “ik ben op zoek naar mensen die van voetbal houden”.

Over het opmerking van Chantal heb ik geen goede woord. Het aanspreken van de schrijfsters als “heren” is beledigend, zoniet kwetsend, en is als zodanig in strijd met de reglement van dit forum. Iemand die tot dat punt geen bijdrage heeft geleverd in de discussie, en dan middenin stapt met zo een uitsprak verdient dezelfde respect dat ze aan de anderen heeft gegeven.

Tot slot wil ik wel inhoudelijk bijdragen aan dit discussie.

Een paar jaar geleden ging ik af en toe naar Nieuwegein samen met twee vriendinnen. Een is een transseksueel. Tenminste, ze beschouwt zichzelf as transseksueel – ze zegt dat ze zich altijd van binnen vrouw voelt -- hoewel ze doorgaans als man leeft. Omdat ze haar vrouw niet wil verlaten, maar haar vrouw niet zou accepteren als ze een SRS zou ondergaan, leeft ze binnen de beperkingen van haar relatie. Ze gaat af en toe naar een T&T avond en wanneer ze samen op vakantie zijn, nemen ze een huisje waar ze een paar weken lang als twee vriendinnen doorbrengen. Omdat ze een eigen bedrijf heeft in een vrij behoudend omgeving, leeft ze verder als man en houdt ze haar vrouw-zijn geheim voor de omgeving, zelfs van haar (al getrouwde) kinderen, om hen niet in verlegenheid te brengen. Maar, zegt ze, als het niet voor het huwelijk was, zou zij zich onmiddelijk bij het VU melden.

De andere is een transgender (eigenlijk het begin van een goede mop: “er zat een TS, een TG en een TV in een auto op weg naar een T&T avond, toen...” ;-) ). Ze had ook een vrouw, een dochter en een eigen bedrijf. Ze besloot om toe te geven aan haar gevoelens, en is als vrouw gaan leven. Haar huwelijk ging kapot, haar dochter heeft de kant van haar moeder gekozen en heeft weinig tot geen contact met haar, en haar bedrijf is tenonder gegaan. Met haar eigen familie, is de contact ook niet optimaal. Ze is haar geboorteomgeving gevlucht en elders gevestigd, waar ze nu een nieuwe bestaan (en bedrijf) opbouwt.

Beide hebben hun keuzes gemaakt, en berusten zich daarin. Je zult ze beide nooit horen klagen. Alles in het leven heeft een prijs die je moet betalen. Uiteindelijk kies je zelf wat het belangrijkste voor jou is. Zoek je soortgenoten voor jouw situatie, dan ben je aan het juiste adres hier in het forum. Wij weten allemaal ervan. Stel je specifieke vraag, en je krijgt ongetwijfeld een goede antwoord van ons.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lisa met een S schreef:Over het opmerking van Chantal heb ik geen goede woord. Het aanspreken van de schrijfsters als “heren” is beledigend, zoniet kwetsend, en is als zodanig in strijd met de reglement van dit forum. Iemand die tot dat punt geen bijdrage heeft geleverd in de discussie, en dan middenin stapt met zo een uitsprak verdient dezelfde respect dat ze aan de anderen heeft gegeven.
Kennelijk heeft mijn opmerking zijn resultaat gemist. Wat ik zag op dat moment (overigens deed ik al mee in de discussie, maar dat terzijde), dat er hier gehakt werd in een discussie als heren. Iets wat ik op een ander forum ook merkte. Vandaar het "heren" tussen aanhalingstekens. Als ik daadwerkelijk heren bedoeld had, had ik de aanhalingstekens weggelaten.

Iedereen krijgt respect van mij. Zeker een transgender (ook al begrijp ik die keuze niet). Wie echter niet op mijn respect kan rekenen, zijn mensen die over mijn gevoelens heen walsen. Sorry, dan zijn mijn grenzen overschreden.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie