Onthaar jij ook niet je benen
Moderator: Moderators
Laat ik me ook even in het strijdgewoel begeven:
Mijn ervaring IRL als transgender is dat je heel veel kunt maken in de praktijk, maar wel op één voorwaarde: Dat je wel zelfverzekerdheid uitstraald. De ergste doodzonde die je kunt uithalen is door als vrouw of vrouwelijk naar buiten te gaan en daar een ongelukkig of onzeker gezicht bij te trekken. Dat wordt absoluut niet getolereerd; kewetsbaarheid.
Ok, ik chargeer een beetje.
Maar van de week liep ik een paar keer over straat met een niet zo gelukkige uitdrukking op mijn gezicht. Dat had niets te maken met hoe ik er uitzag maar met het feit dat ik kiespijn had. Je merkt dan gelijk dat je veel meer (negatieve) reacties aantrekt en dus eerder slachtoffer wordt van pesterijen.
Dat dat de situatie is IRL is jammer, maar het is niet anders (je hebt er wel invloed op door de omgeving die je opzoekt, natuurlijk).
Maar ik vind het minder geslaagd als mensen zich geroepen voelen op een T* forum dezelfde sfeer te creëren.
Vaak gaat dat met de motivatie dat real life ook hard en meedogenloos is, maar dat vindt ik een rotsmoes.
Ook hoor je wel dat mensen er prat op gaan dat ze mensen hard confronteren met de 'reliteit' en zijn ze er trots op dat ze alles maar zeggen wat hun op het hart ligt, want dat is immers eerlijk?
Ik ben zelf in Huizen opgegroeid en daar kwam ik ook vaak mensen tegen die daar zo prat op gingen, maar vaak was het gewoon een excuus om rotopmerkingen te maken en mensen te pesten.
Dan kom je als homo of transgender in een bedrijf te werken; Men verzekerd je dat je 'anders zijn' geen enkel probleem is (de meeste mensen willen niet bekrompen of conservatief overkomen), maar ondertussen wordt je wel geacht om allerlei quasi-grappige opmerkingen aan de kantinetafel maar voor lief te nemen (want ja, een homo maakt het er toch een beetje naar). Dan denk ik; Doe niet zo hypocriet, man. Dan heb ik nog liever een streng-gereformeerde ondernemer op de veluwedie je gewoon eerlijk zegt dat íe je geaardheid principieel afwijst.
De laatste jaren kom je dat overal tegen in Nederland bij discussie, die ruziezoekende, zogenaamd kritische toon.
Ik heb daar een hekel aan, ik heb ook een hekel aan de schrijfseltjes van van Gogh, en ik had een hekel van Fortuin om die reden.
Ja, ik ben een softie en ik ben er nog trots op ook.
Ik heb er geen behoefte aan dat mensen mij hier confronteren met de harde werkelijkheid, of mij zeer kritische vragen stellen of hun hart 'eerlijk' luchten.
De reden is simpel, als ik die confrontatie aan wil gaan is daar een veel betere methode voor en dat is de voordeur uitgaan in mijn mooiste zomerjurkje.
Dit forum zou een veilige omgeving moeten zijn waar mensen zich kwetsbaar op kunnen stellen met hun twijfels, waar mensen behoefte hebben aan steun en om moed ingesproken te krijgen.
Een omgeving dus waar je niet bang hoeft te zijn voor pijnlijke rotopmerkingen en al helemaal niet van een mede-T*.
Ik erger me ook aan die agressieve en negatieve bijdragen van in dit geval Maruscha.
En ik deel de psychologische 'analyse' van Frederique over Maruscha ook wel een beetje; Ook ik vraag me af of ze niet een beetje haar eigen frustraties aan het afreageren is.
Mijn ervaring IRL als transgender is dat je heel veel kunt maken in de praktijk, maar wel op één voorwaarde: Dat je wel zelfverzekerdheid uitstraald. De ergste doodzonde die je kunt uithalen is door als vrouw of vrouwelijk naar buiten te gaan en daar een ongelukkig of onzeker gezicht bij te trekken. Dat wordt absoluut niet getolereerd; kewetsbaarheid.
Ok, ik chargeer een beetje.
Maar van de week liep ik een paar keer over straat met een niet zo gelukkige uitdrukking op mijn gezicht. Dat had niets te maken met hoe ik er uitzag maar met het feit dat ik kiespijn had. Je merkt dan gelijk dat je veel meer (negatieve) reacties aantrekt en dus eerder slachtoffer wordt van pesterijen.
Dat dat de situatie is IRL is jammer, maar het is niet anders (je hebt er wel invloed op door de omgeving die je opzoekt, natuurlijk).
Maar ik vind het minder geslaagd als mensen zich geroepen voelen op een T* forum dezelfde sfeer te creëren.
Vaak gaat dat met de motivatie dat real life ook hard en meedogenloos is, maar dat vindt ik een rotsmoes.
Ook hoor je wel dat mensen er prat op gaan dat ze mensen hard confronteren met de 'reliteit' en zijn ze er trots op dat ze alles maar zeggen wat hun op het hart ligt, want dat is immers eerlijk?
Ik ben zelf in Huizen opgegroeid en daar kwam ik ook vaak mensen tegen die daar zo prat op gingen, maar vaak was het gewoon een excuus om rotopmerkingen te maken en mensen te pesten.
Dan kom je als homo of transgender in een bedrijf te werken; Men verzekerd je dat je 'anders zijn' geen enkel probleem is (de meeste mensen willen niet bekrompen of conservatief overkomen), maar ondertussen wordt je wel geacht om allerlei quasi-grappige opmerkingen aan de kantinetafel maar voor lief te nemen (want ja, een homo maakt het er toch een beetje naar). Dan denk ik; Doe niet zo hypocriet, man. Dan heb ik nog liever een streng-gereformeerde ondernemer op de veluwedie je gewoon eerlijk zegt dat íe je geaardheid principieel afwijst.
De laatste jaren kom je dat overal tegen in Nederland bij discussie, die ruziezoekende, zogenaamd kritische toon.
Ik heb daar een hekel aan, ik heb ook een hekel aan de schrijfseltjes van van Gogh, en ik had een hekel van Fortuin om die reden.
Ja, ik ben een softie en ik ben er nog trots op ook.
Ik heb er geen behoefte aan dat mensen mij hier confronteren met de harde werkelijkheid, of mij zeer kritische vragen stellen of hun hart 'eerlijk' luchten.
De reden is simpel, als ik die confrontatie aan wil gaan is daar een veel betere methode voor en dat is de voordeur uitgaan in mijn mooiste zomerjurkje.
Dit forum zou een veilige omgeving moeten zijn waar mensen zich kwetsbaar op kunnen stellen met hun twijfels, waar mensen behoefte hebben aan steun en om moed ingesproken te krijgen.
Een omgeving dus waar je niet bang hoeft te zijn voor pijnlijke rotopmerkingen en al helemaal niet van een mede-T*.
Ik erger me ook aan die agressieve en negatieve bijdragen van in dit geval Maruscha.
En ik deel de psychologische 'analyse' van Frederique over Maruscha ook wel een beetje; Ook ik vraag me af of ze niet een beetje haar eigen frustraties aan het afreageren is.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Re: Onthaar jij ook niet je benen
Zijn we hier misschien te verschillend om elkaar echt te kunnen begrijpen en te steunen?Martiene schreef:Ja hoor, alle T-girl ontharen hun benen ... Helaas is het voor veel meiden niet mogelijk om verschillende redenen ...
Herkenbaar?
"Herkenbaar?" vraagt Martiene. Bij enkele wel gezien de eerste reacties, maar ook bij een andere groep helemaal niet. Er is zelfs zo'n verschil in benadering dat het blijkbaar over en weer irritatie opwekt. Heel jammer dat er zo op de vrouw gespeeld wordt. Er zit blijkbaar veel oud zeer tussen enkelen en dat betekent voor een nieuweling zoals ik dat ik me afvraag of dit wel een plek is waar ik me thuis voel.
In de reacties van Wendy, Kim en Frederique kan ik me dan wel weer erg vinden, hopelijk Martiene ook.
Joyce
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Naar mijn ervaring zijn seksuele grappen (en dus ook grappen over homofilie en T*) vooral een gevolg van een gebrek aan sociale vaardigheid bij de maker van die grap. Ik heb eind vorig jaar in een reorganisatie gezeten en het aantal seksuele grappen verdubbelde in die periode ongeveer. De bekende "standaardgrappen" kwamen soms meerdere keren op een dag langs. Ook het aantal mensen dat dat soort grappen vertelde steeg: er waren mensen die ik nog nooit zo'n grap heb horen vertellen die dat in die periode toch met veel verve deden... Na het afronden van de reorganisatie zakte die grappigheid in als een pudding. Ik denk dat het veel te maken had met angstgevoelens - angst die wegtrekt als je samen lacht, 't maakt niet uit om wat...Wendy B schreef:Dan kom je als homo of transgender in een bedrijf te werken; Men verzekerd je dat je 'anders zijn' geen enkel probleem is (de meeste mensen willen niet bekrompen of conservatief overkomen), maar ondertussen wordt je wel geacht om allerlei quasi-grappige opmerkingen aan de kantinetafel maar voor lief te nemen (want ja, een homo maakt het er toch een beetje naar). Dan denk ik; Doe niet zo hypocriet, man. Dan heb ik nog liever een streng-gereformeerde ondernemer op de veluwedie je gewoon eerlijk zegt dat íe je geaardheid principieel afwijst.
Aan de kantinetafel herken ik dit ook wel: men weet niet waarover men het moet hebben - en stilte is pijnlijk: het voetbal en het weekeind zijn al langsgekomen - hoera, een homo aan tafel. Twintig minuten standaardgrappen waar men zeker van succes is: bij dat soort grappen lachen altijd dezelfde mensen om altijd dezelfde grappen...
Het antwoord op dit soort grappen is dan ook veelzijdig: zorgen dat die jongens zich door hun omgeving geaccepteerd en gewaardeerd voelen, zorgen dat ze hun verhalen over hun frustraties kwijt kunnen, ze op een rustige manier vragen stellen over iets dat ze buiten die seksuele grappen interesseert (nog voordat de grappen begonnen zijn).
Ik denk dat veel van die grappenmakers dit soort grappen niet negatief bedoelen, ondanks dat ze voor de betrokkenen (vrouwen, homo's, T*'s) best heel pijnlijk kunnen zijn.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Carla van Eibergen
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Heel herkenbaar. De grootste machobek in de bedrijfscantine of stamkroeg maar op de ontmoetingsplek de pik en sperma niet binnenboord kunnen houden. Ergo nog, die gaat eruit voor je het weet. En de vrouw mag niets weten.
Malle Babbe (Rob de Nijs), Van twee walletjes eten heet dat toch. . .
Als je je niet kan inhouden, kom dan op hakken op je werk
Malle Babbe (Rob de Nijs), Van twee walletjes eten heet dat toch. . .
Als je je niet kan inhouden, kom dan op hakken op je werk
liefs, Josette
-
- ForumFan
Re: Onthaar jij ook niet je benen
Hallo,
ik wil in ieder geval Lisa met een S en Maruscha hartelijk bedanken voor hun uitgebreide commentaar na mijn stukje.
Lisa's commentaar vind ik gewoon erg de moeite waard omdat ze heel rationeel op het probleem ingaat en dat vind ik op zich prettig. Maar de hele discussie begon eigenlijk met een niet-rationeel probleem. Het begon zo.
Vervolgens komen er een paar korte reacties van mensen die daar ook mee zitten en daarna komen er veel uitgebreidere reacties van mensen waarvoor het probleem niet meer bestaat en die reageren in de trant van 'waar maak je je druk over; gewoon doen'.
Nou, als jij en ik in een situatie zitten waar iets dat we graag willen, niet kan vanwege de sociale konsekwenties die we voorzien, en een hele trits mensen zegt dan: 'Waar maak je je druk over,' dan voel je je dus niet erg begrepen. Rationeel gezien zijn die reacties allemaal vermoedelijk best begrijpelijk, maar als T* zijn er genoeg momenten waarop het soms best moeilijk is. En dan wil je gewoon graag wat morele ondersteuning. En dan zit je dus echt niet te wachten op reacties in de trant van 'waar maak je je druk over.'
Maar ik trek zelf ook het boetekleed aan, want in mijn eerste reactie proef je dat ook wel wat. Voor een deel is dat ook gewoon slordig lezen geweest van mijn kant, want ik dacht dat het vooral over het niet en wel ontharen van benen ging.
Maruscha levert ook een heel uitgebreide reactie na mijn stukje. Het verduidelijkt voor mij veel. Die stijl, die manier van reageren, ik ken het wel, ik heb het zelf (zou je zo misschien niet zeggen) soms ook en ik heb er geen problemen mee. Het is de ruwe bolster en de blanke pit. Maar ik vrees dat lang niet iedereen er zo op zal reageren.
En de opmerking dat Chantal niets vrouwelijks uitstraalt, vind ik echt te ver gaan. Ten eerste doet het er in het kader van de discussie helemaal niet toe, wat Chantal wel of niet uitstraalt. Het is een argument tegen de persoon i.p.v. over het discussie-onderwerp. Ten tweede is het helemaal niet waar, want als ik het plaatje van Chantal zie, zie ik een vrouw en ik zal echt de enige niet zijn. En ten derde is het kennelijk bedoeld Chantal een stoot onder de gordel uit te delen.
Stevig uit de hoek komen, moet kunnen, maar je moet dan wel precies weten tot waar het nog kan en leuk is. En vrouwelijk...? Tja, ik maak vooral veel een bepaald type vrouwen mee en die zijn heel verzorgd en wel opgevoed en daar maak ik dat dus echt niet zo mee. Integendeel. Maar ik heb ook inderdaad wel vrouwen gekend die als gewoonte hadden stevig uit de hoek te komen en dan soms ook echt wel over het randje gingen. Dus ook dat kan.
Wat Wendy B. schrijft over de toon in de discussie klopt voor mijn idee helemaal. Het mag soms best wat voorzichtiger en softer. Leuk ook dat ze zichzelf een softie noemt. Ben ik ook, hoewel je het op basis van die strijdkreet onder mijn teksten misschien niet zo zou denken. Maar wij vechten inderdaad in ons mooiste jurkje en dat is nog veel effectiever ook.
Kim D.
ik wil in ieder geval Lisa met een S en Maruscha hartelijk bedanken voor hun uitgebreide commentaar na mijn stukje.
Lisa's commentaar vind ik gewoon erg de moeite waard omdat ze heel rationeel op het probleem ingaat en dat vind ik op zich prettig. Maar de hele discussie begon eigenlijk met een niet-rationeel probleem. Het begon zo.
Martiene kan haar benen niet ontharen vanwege de sociale konsekwenties die ze verwacht, ze vindt dat jammer en vraagt of dat herkenbaar is. Ze wil graag iets horen van mensen met hetzelfde probleem.Martiene schreef:Ja hoor, alle T-girl ontharen hun benen, niets is minder waar natuurlijk.
Toch lees ik meestal alleen maar hoe onthaar jij je benen en zo. Helaas is het voor veel meiden niet mogelijk om verschillende redenen.
Ik geef toe ...bij mij over het algemeen ook niet. Hoe spijtig maar het is niet anders. Heel soms kan het wel of gedeeltelijk wel maar meestal...
Herkenbaar?
Ik vermoed van wel maar helaas hoor ik hier niet veel over.
Martiene
Vervolgens komen er een paar korte reacties van mensen die daar ook mee zitten en daarna komen er veel uitgebreidere reacties van mensen waarvoor het probleem niet meer bestaat en die reageren in de trant van 'waar maak je je druk over; gewoon doen'.
Nou, als jij en ik in een situatie zitten waar iets dat we graag willen, niet kan vanwege de sociale konsekwenties die we voorzien, en een hele trits mensen zegt dan: 'Waar maak je je druk over,' dan voel je je dus niet erg begrepen. Rationeel gezien zijn die reacties allemaal vermoedelijk best begrijpelijk, maar als T* zijn er genoeg momenten waarop het soms best moeilijk is. En dan wil je gewoon graag wat morele ondersteuning. En dan zit je dus echt niet te wachten op reacties in de trant van 'waar maak je je druk over.'
Maar ik trek zelf ook het boetekleed aan, want in mijn eerste reactie proef je dat ook wel wat. Voor een deel is dat ook gewoon slordig lezen geweest van mijn kant, want ik dacht dat het vooral over het niet en wel ontharen van benen ging.
Maruscha levert ook een heel uitgebreide reactie na mijn stukje. Het verduidelijkt voor mij veel. Die stijl, die manier van reageren, ik ken het wel, ik heb het zelf (zou je zo misschien niet zeggen) soms ook en ik heb er geen problemen mee. Het is de ruwe bolster en de blanke pit. Maar ik vrees dat lang niet iedereen er zo op zal reageren.
En de opmerking dat Chantal niets vrouwelijks uitstraalt, vind ik echt te ver gaan. Ten eerste doet het er in het kader van de discussie helemaal niet toe, wat Chantal wel of niet uitstraalt. Het is een argument tegen de persoon i.p.v. over het discussie-onderwerp. Ten tweede is het helemaal niet waar, want als ik het plaatje van Chantal zie, zie ik een vrouw en ik zal echt de enige niet zijn. En ten derde is het kennelijk bedoeld Chantal een stoot onder de gordel uit te delen.
Stevig uit de hoek komen, moet kunnen, maar je moet dan wel precies weten tot waar het nog kan en leuk is. En vrouwelijk...? Tja, ik maak vooral veel een bepaald type vrouwen mee en die zijn heel verzorgd en wel opgevoed en daar maak ik dat dus echt niet zo mee. Integendeel. Maar ik heb ook inderdaad wel vrouwen gekend die als gewoonte hadden stevig uit de hoek te komen en dan soms ook echt wel over het randje gingen. Dus ook dat kan.
Wat Wendy B. schrijft over de toon in de discussie klopt voor mijn idee helemaal. Het mag soms best wat voorzichtiger en softer. Leuk ook dat ze zichzelf een softie noemt. Ben ik ook, hoewel je het op basis van die strijdkreet onder mijn teksten misschien niet zo zou denken. Maar wij vechten inderdaad in ons mooiste jurkje en dat is nog veel effectiever ook.
Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
-
- ForumFan
Mijn ervaring met grappen over T*'s is dat ze echt ook gemaakt worden door sociaal uiterst handige mensen. Verder is mijn ervaring dat de meeste grappen gemaakt worden achter je rug om, zodat de maker geen risico loopt op weerwoord of tegenactie. En de bedoeling is heel simpel: door de T* in sociaal opzicht omlaag te trappen, duw je jezelf sociaal omhoog.Frederique_ schreef:Naar mijn ervaring zijn seksuele grappen (en dus ook grappen over homofilie en T*) vooral een gevolg van een gebrek aan sociale vaardigheid bij de maker van die grap. ...
Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Maar is dat dan een sociaal vaardige of sociaal zwakkere? In mijn optiek zijn dat dus typisch sociaal zwakkere medemensen die zich zo gedragen. Veelal worden ze door de omgeving als sociaal vaardig gezien, ik weet het wel, maar in mijn optiek ontbreekt het hun toch echt aan enig sociaal gevoel. Dit zijn nou typisch mensen die alleen maar met zichzelf bezig zijn.kim dietrich schreef:Mijn ervaring met grappen over T*'s is dat ze echt ook gemaakt worden door sociaal uiterst handige mensen. Verder is mijn ervaring dat de meeste grappen gemaakt worden achter je rug om, zodat de maker geen risico loopt op weerwoord of tegenactie. En de bedoeling is heel simpel: door de T* in sociaal opzicht omlaag te trappen, duw je jezelf sociaal omhoog.Frederique_ schreef:Naar mijn ervaring zijn seksuele grappen (en dus ook grappen over homofilie en T*) vooral een gevolg van een gebrek aan sociale vaardigheid bij de maker van die grap. ...
Kim D.
Liefs, Leontine
Freedom is just another word for nothing left to lose
- Carla van Eibergen
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Hoi hoi,
Somige opmerkingen zijn idd kwetsend, maar het is wel zo dat je na verloop van tijd best wel een "brede" rug hebt gekregen, en zeker als je regelmatig uitgaat.
Niettemin blijven de opmerkingen af en toe vervelend, maar uiterlijk reargeer je daar dan vaak volkomen onbewogen op.
Dat is in ieder geval mijn ervaring
Kus, Carla
Somige opmerkingen zijn idd kwetsend, maar het is wel zo dat je na verloop van tijd best wel een "brede" rug hebt gekregen, en zeker als je regelmatig uitgaat.
Niettemin blijven de opmerkingen af en toe vervelend, maar uiterlijk reargeer je daar dan vaak volkomen onbewogen op.
Dat is in ieder geval mijn ervaring
Kus, Carla
Pluk de dag voordat je zelf in een vaasje komt
Lisa,Lisa met een S schreef:Frederique,
Sorry, ook niet met je eens hier. Jij vindt dat je niet wordt begrepen omdat men critische vragen stelt om jou te begrijpen. Wat wil je? Dat je je verhaal vertelt en dat wij allemaal juichen of troosten, ook al is het voor ons soms onnavolgbaar wat je doet en waarom je het doet?
Lisa
Dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken weet ik wel, maar om dat als excuus te gebruiken om Marusha met een houwitser op die wonde te laten schieten gaat mij toch echt iets te ver. Ik heb eerst nog even gewacht om jullie als moderators de gelegenheid te geven om een en ander wat genuanceerder onder het voet licht te brengen, maar kennelijk ben ik te ongeduldig.
Waar ik mij sterk aan stoor is het volgende: het verschil tussen agressief en assertief is dat bij assertief de dingen gezegd worden met respect voor de ontvanger.
En dat is iets waar je met alle goede wil van de wereld Marusha in de nodige van haar bijdragen dus absoluut niet van kunt betichten, dat zij de anderen in hun waarde wil laten. Ik snap echt ook wel dat Marusha dat doet omdat ze niet lekker in haar vel zit. Net zo als dat ze zo nodig de nadruk moet leggen op die topbaan van haar, in elk geval door mij, alleen kan worden uitgelegd als een blijk van haar onzekerheid. Maar als op een moment dat gebruikers van dit forum Marusha erop aanspreken dat ze toch echt wel iets meer respect voor de andere gebruikers mag tonen en het op prijs gesteld zou worden dat ze zich enigszins in toom houdt een moderator meent de agressieviteit van Marusha te moeten verdedigen dan verbaast mij dat zeer. Wat mij nog veel meer verbaast is de oorverdovende stilte die vervolgens namens de moderatoren wordt betracht, waarmee ik de indruk krijg dat alle moderatoren er kennelijk zo over denken en het niet meer dan normaal schijnen te vinden om elkaar met modder te gaan lopen gooien in een omgeving die, naar ik aannam tenminste, toch echt bedoelt is om samen verder te komen.
Maar goed kennelijk ben ik weer eens te veeleisend.
Liefs, Leontine
Dank jullie voor je zorgen maar geloof me: ik zit prima in mijn vel. Dat jullie niet kunnen begrijpen dat ook mensen die zich goed voelen zich kunnen ergeren aan gezeur is niet mijn probleem. Het is een beetje dezelfde redenatie die ik hier wel vaker toegepast zie worden: 'als iemand een travestiet uitscheldt is dat meestal omdat hij het zelf ook wel wil zijn, of er op valt, en dat probeert te maskeren'. Nee, dat is omdat zo iemand gruwelt van een als vrouw verklede man, verder niets. Voor alle amateur-psychologen, zelfs Freud zei het: soms is een sigaar gewoon een sigaar.
Dat ik zo de 'nadruk' leg op mijn topbaan is omdat ik wil aantonen dat ik ook risico heb genomen, en uiteindelijk er alleen maar beter van ben geworden. En naar mijn idee een ietsiepietsie meer risico dan wanneer je je blote geschoren benen aan je tennis-vrindjes laat zien lijkt me. Niet om op te scheppen (weet dat er hier diverse mensen zijn met een veel betere baan dan ik) maar om wat tegengewicht te bieden aan het doemdenken wat sommigen hier plachten te doen. Maar goed, het wordt kennelijk niet toegestaan om realistisch te zijn, we moeten ooh en aah roepen als iemand loopt te klagen dat ze zichzelf niet kan zijn.
En ook al heb ik al 100x gezegd dat Martiene vooral moet doen wat zij wil, en niet wat haar omgeving wil (op haar gezin na dus), wordt me voortdurend verweten dat ik eis dat ze het net zo moet doen als ik. Kom, doe me eens een plezier, quote even de regels waarin ik dat doe. En als je dat niet kunt, hou eens op met me woorden in de mond te leggen, of te vertellen wat ik eigenlijk bedoel of hoe ik me voel.
Even los van dit verhaal, en terug naar het onderwerp, heeft Lisa een paar zeer goede vragen aan Martiene gesteld maar antwoorden, ho maar. Vraag me af waarom? Is het soms omdat ze weet dat er geen echte goede redenen zijn?
Hey, als jullie voor me kunnen denken kan ik dat ook voor jullie hoor. Misschien ga ik jullie ook wel analyseren, kunnen leuke dingen uitkomen .. veel stompzinniger dan wat jullie ervan maken is sowieso onmogelijk.
Dat ik zo de 'nadruk' leg op mijn topbaan is omdat ik wil aantonen dat ik ook risico heb genomen, en uiteindelijk er alleen maar beter van ben geworden. En naar mijn idee een ietsiepietsie meer risico dan wanneer je je blote geschoren benen aan je tennis-vrindjes laat zien lijkt me. Niet om op te scheppen (weet dat er hier diverse mensen zijn met een veel betere baan dan ik) maar om wat tegengewicht te bieden aan het doemdenken wat sommigen hier plachten te doen. Maar goed, het wordt kennelijk niet toegestaan om realistisch te zijn, we moeten ooh en aah roepen als iemand loopt te klagen dat ze zichzelf niet kan zijn.
En ook al heb ik al 100x gezegd dat Martiene vooral moet doen wat zij wil, en niet wat haar omgeving wil (op haar gezin na dus), wordt me voortdurend verweten dat ik eis dat ze het net zo moet doen als ik. Kom, doe me eens een plezier, quote even de regels waarin ik dat doe. En als je dat niet kunt, hou eens op met me woorden in de mond te leggen, of te vertellen wat ik eigenlijk bedoel of hoe ik me voel.
Even los van dit verhaal, en terug naar het onderwerp, heeft Lisa een paar zeer goede vragen aan Martiene gesteld maar antwoorden, ho maar. Vraag me af waarom? Is het soms omdat ze weet dat er geen echte goede redenen zijn?
Hey, als jullie voor me kunnen denken kan ik dat ook voor jullie hoor. Misschien ga ik jullie ook wel analyseren, kunnen leuke dingen uitkomen .. veel stompzinniger dan wat jullie ervan maken is sowieso onmogelijk.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zou dat kunnen komen door dit soort berichten waar zinsdelen als "kom dan niet janken", "En, oh God, dan ...", "of dat ik *gaatjes*.." (deze zin komt op mij heel smalend over) gebruikt worden? Ik zou me ook wel 3x bedenken voordat ik in een thread waar zo over over andermans keuzes gepraat wordt nog antwoorden gaf...Maruscha schreef:Even los van dit verhaal, en terug naar het onderwerp, heeft Lisa een paar zeer goede vragen aan Martiene gesteld maar antwoorden, ho maar. Vraag me af waarom? Is het soms omdat ze weet dat er geen echte goede redenen zijn?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Snap je echt niet waarom ik geen antwoorden meer geef behalve deze......ben je nu zo stom of doe je maar zo.Maruscha schreef: Even los van dit verhaal, en terug naar het onderwerp, heeft Lisa een paar zeer goede vragen aan Martiene gesteld maar antwoorden, ho maar. Vraag me af waarom? Is het soms omdat ze weet dat er geen echte goede redenen zijn?
Ik heb me echt verschrikkelijk geergerd aan jou mannier van antwoorden en dan heb ik het nog niet eens over de inhoud.
Antwoorden op vragen zal dan alleen nog maar meer pijn veroorzaken, want geloof me dat veel wat ik hier gelezen heb heel veel pijn en verdriet heeft veroorzaakt. Op dit moment kan ik er alleen nog maar kwaad om maken.
Waarom dan toch nog een keer reageren.
Omdat ik er toch over begonnen ben hoop ik reacties die toch ook weer wat steun geven.
Ik hoef niet zielig gevonden te worden, loop niet te klagen ik zocht medestanders en heb gelukkig een paar gevonden.kim dietrich; Vervolgens komen er een paar korte reacties van mensen die daar ook mee zitten en daarna komen er veel uitgebreidere reacties van mensen waarvoor het probleem niet meer bestaat en die reageren in de trant van 'waar maak je je druk over; gewoon doen'.
Ik heb trav.org gevraagd dit onderwerp te sluiten. Blijkbaar staan ze alleen maar aan de kant toe te kijken over lezen ze de berichten niet want ik krijg geen enkele reactie.
Ik heb geen zin in nog meer pijn en ellende, ik hoef geen brede rug waar het gemakkelijk vanaf glijdt, ik hoef helemaal niet meer.
Heb ook serieus nagedacht om alles hier op te zeggen en gewoon mijn eigen gang te gaan, doe het niet omdat er gelukkig ook veel leuke meiden tussen zitten. Ik denk regelmatig na over de zin van dit leven en vind soms weer wat posiiteve punten die je erdoor slepen. DIt soort reacties werken daar beslist NIET aan mee.
Het leven is k*t. Was het maar k*t dan had je er nog wat aan.
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
liefs.