Josette voor het eerst naar buiten.

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Josette voor het eerst naar buiten.

Bericht door Josette »

Hallo lieverds,

Vandaag ben ik voor het eerst enfemme naar buiten gegaan en droeg ik niets anders dan dameskleding. Afgezien van de zomerjas, dat was nog een mannenjas :-? Maar dat wordt binnenkort ook wel een dames-spijkerjack. Rok of driekwartbroek, strak t-shirt, mouwloze blouse, panty en kniehoge laarzen. In mijn gedachten was ik er al heel lang mee bezig. Ik huppelde al wat vaker in mijn flat in dameskleren, maar ik wilde er toch een keer mee naar buiten. Uiteindelijk na een paar uurtjes huiswerk mechanica besloot toch even naar buiten te gaan. En dat ga ik vaker doen, en mss ook wel enfemme naar een café voor een biertje of kop thee of jus d'orange.

Het was koopzondag en ik zag een paar zwarte Mexxlaarzen. Ze waren maat 39 maar ik paste erin. Alleen ik twijfelde heel erg. Uiteindelijk, het was het laatste paar en de beslissing was snel gemaakt. Ik had ook oog op andere maar ik dacht, even geen hakken en even wat meer androgyne laarzen. Hakje 5 cm, maar onder een broek zijn ze niet zo vrouwelijk. Rijlaars model met binnenrits, desondankts nog elegant omdat je voeten er kleiner in lijken. Je hebt wel panty's of pantykousjes of het hier niet zo populaire kniekousjes voor nodig voor draagcomfort.

Ondanks de drukte werden er door niemand opmerkingen gemaakt. Wel was mijn strekking, trots en met de kop in de wind gaan lopen. In vlot tempo. Geen onzekerheden uitstralen. Vervolgens was ik de drukte beu en was er voor mij maar één bestemming: de bibliotheek. Een heerlijke plek om ook enfemme in de boeken te neuzen. Technische, auto- en treinenboeken doorgelezen. Kwam er nog achter dat de eerste geslachtsaanpassende operatie in Amerika plaatsvond in 1952, een M->V TS die ooit militair was kreeg in dat jaar haar SRS. Laat in de middag was het tijd om naar huis te gaan. Afgezien van wat gegiechel kwam ik niet eens iemand tegen in de flat. Ik vond het wel best.

Maar nogmaals: dit gaat vaker gebeuren.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Josette,

Gefeliciteerd met deze stap. Hert is mij alleen niet duidelijk hoe je er verder bijloopt. Want je eigen haren zijn toch niet zo lang? Draag je dan een pruik of niet? En je schreef ook niks over make-up.

Verder uit mijn hoofd nog 1 opmerking (als ik het mij tenminste goed herinner, maar datdenk ik wel anders zou ik dit niet posten).
Volgens mij was de eerste SRS niet in Amerika, maar in Denemarken uitgevoerd. Maar wel op een Amerikaans staatsburger, Christine Jörgenson.

Verder veel succes gewenst op dit pad.
Cyn.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ja, dat klopt, Cynthia. Klik hier voor het bewijs. Die SRS vond in 1930 in Berlijn en Dresden (toen nog de Weimarrepubliek) plaats. Ik had het op Wikipedia nagezocht. Dank voor de correctie. :D :)
liefs, Josette
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Cynthia schreef:Gefeliciteerd met deze stap. Hert is mij alleen niet duidelijk hoe je er verder bijloopt. Want je eigen haren zijn toch niet zo lang? Draag je dan een pruik of niet? En je schreef ook niks over make-up.
Geen pruik en geen make-up. Sterker nog, die attributen heb ik niet eens. Ik wil wel een pruik maar weet niet welke. Het enige wat ik weet dat het mijn gezicht vrouwelijker moet maken en in dezelfde kleur als mijn haar, middellang donkerblond.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Maar nou weet ik nog steeds niet hoe het zat met haar en make-up. :(
Cyn.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Je was me voor.
Ik vind dat toch niet handig, om in meer dan 1 bericht te antwoorden.

Als je een pruik zoekt (nee, ik probeer je niet mijn oude aan te smeren haha) moet je naar een goede winkel gaan en gewoon een aantal modellen passen. Kom je er vanzelf achter welk model jou het beste staat.
Cyn.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Hartelijk gefeliciteerd met deze (zelf-)overwinning. Leuk ook dat 't zo goed gegaan is!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Geweldig Josette. We hadden elkaar zo maar tegen kunnen komen, maar ik had geen zin in koopzondag vandaag.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Bericht door Sjosjana »

Gefeliciteerd Josette met deze eerste stap buiten. Dat er nog vele moge volgen. :wink:
Credendo Vides
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Gefeliciteerd Josette... Niet nadenken, gewoon doen en dan nog hoofd rechtop. Het is niet iedereen gegeven.

Groetjes
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Hoi Josette,

Knap hoor. En dan meteen ook maar een winkel binnen stappen!
Ik kan me alleen maar voorstellen hoe dat voelt, het lijkt me in ieder geval geweldig (als je de zenuwen de baas kan blijven, lijkt me).

Groetjes,

Joyce
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ik denk dat ik de volgende keer enfemme een van mijn favoriete schoenenzaken binnenstap. Of ik loop Le Ballon binnen, daar kennen me ze ook. Mss ligt daar nog wel een leuk rokje, shirtje of iets anders.
liefs, Josette
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

hoi Josette,

Gefeliciteerd met je eerste stappen buiten.

Mijn winkel ervaringen komen aardig overeen met die van jouw. Was dit weekend in een winkel en heb daar het nodige gepast en gekocht. Bij de kleedkamers werd geheel niet moeilijk gedaan. Ik denk zelfs dat het niet eens opviel dat ik met een rokje en een paar truitjes naar binnen ging. Bij de kassa ook geen enkele probleem. De dame achter de kassa maakte glimlachend een opmerking "oh een leuke rok he.." Waarop ik instemmend antwoorde. Rustig afrekenen en verder gaan.

Later deze week een vervelende gebeurtenis meegemaakt. Op een avond toen ik in de nieuwe outfit bij een benzinestation een kop koffie wilde kopen werd ik plots achtervolgd door een man die even later achter me stond en tegen me begon te praten: "lekker he... Jaah doe ik ook wel eens" .... "heb je misschien zin om even met me mee te gaaahhn" ..... "Wat draag je onder je rok? kousen ehhhe...."

Tja "een vieze man!!!" die ik toch licht geschrokken heb verteld dat ik hier niet in geïntereseerd was. Hij bekeek me nog een keer en reed toen snel weg.
Ik moet zeggen dat ik dit als erg onplezierig heb ervaren en hoop dat jou dit bespaard mag blijven.

gr. Franscien
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Josette, wat versta jij precies onder 'en femme'?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Enfemme is voor mij volledig (de Engelsen kunnen dat zo mooi verwoorden met het woord Entirely) in vrouwenkleren, Marucha. Dus ook damesbroeken (stretch, 7/8, enz.)
liefs, Josette
Plaats reactie